11/47
Tytuł równoległy: Miejsce wydania: Wydawca: Rok wydania: Charakterystyka formalna: Charakterystyka wg MNiSW: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: Uwaga:
14/47
Autorzy: . Tytuł pracy: Zaangażowanie rodziców w rozwijanie umiejętności czytania dzieci sześcioletnich w czasie zdalnej edukacjiParental involvement in the development of six-year-old children's reading skills during remote educationWielowymiarowość edukacji XXI wiekuS. 63-75Siedlce978-83-66597-50-12022/2023Nazaruk, StanisławaczytaniechildrenKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.dziecilearning to readnauczanie zdalneparentsnauka czytaniaremote educationrodziceumiejętność czytaniawiek przedszkolny : Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie, 3218978787, T. 1, 3218909203, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna Tytuł całości: W: Zaangażowanie rodziców w rozwijanie umiejętności czytania dzieci sześcioletnich w czasie zdalnej edukacjiParental involvement in the development of six-year-old children's reading skills during remote educationWielowymiarowość edukacji XXI wiekuS. 63-75Siedlce978-83-66597-50-12022/2023Nazaruk, StanisławaczytaniechildrenKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.dziecilearning to readnauczanie zdalneparentsnauka czytaniaremote educationrodziceumiejętność czytaniawiek przedszkolny : Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie, 3218978787, T. 1, 3218909203, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska / 2022 / y Tytuł całości: W: ISBN: Uwagi: Parental involvement in the development of six-year-old children's reading skills during remote educationWielowymiarowość edukacji XXI wiekuS. 63-75Siedlce978-83-66597-50-12022/2023Nazaruk, StanisławaczytaniechildrenKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.dziecilearning to readnauczanie zdalneparentsnauka czytaniaremote educationrodziceumiejętność czytaniawiek przedszkolny Słowa kluczowe: ; ; Słowa kluczowe ang.: [sprawdź dostępność w katalogu AB]
15/47
Nr opisu: m swoim rodzicom i nauczycielom przedszkola.^adzieci^aCOVID-19^aThe main aim of the research was to find out about their knowledge or ignorance about the pandemic, about the principles of safe behavior, about virus transmission. The development of the proprietary research tools resulted from an objective fact, because no standardized measurement tools were found for the aforementioned research problems. Material and methods: Surveys, two types of research tools were used: an original questionnaire for parents and worksheets for children. Results: The results of the research carried out in the studied group of parents bringing up children aged 5-6 showed that during the pandemic in relation to their children, parents had to undertake new tasks. Conclusions: The knowledge of children aged 5-6 about the pandemic and their understanding of safety issues is at a high level, which they can certainly owe to their parents and kindergarten teachers^anauczyciel^akindergarten^apandemia^alevel of knowledge^aprzedszkole^apandemic^arodzice^aparents^astan wiedzy^apreschool child^awiek przedszkolny^ateacher Autorzy: . Tytuł pracy w innym języku: Charakterystyka wg MNiSW: Język publikacji: Index Copernicus: ch wynikało z obiektywnego faktu, ponieważ do wymienionej problematyki badań na stan obecny nie stwierdzono standaryzowanych narzędzi pomiaru. Wyniki badań ujawniły wiedzę dzieci na temat skutków zakażenia wirusem i pandemii oraz pozwoliły dostrzec luki i potrzebę jej uzupełniania, co z pewnością będzie motywacją do kontynuacji badań. Materiał i metody: Badania sondażowe, zastosowano dwa rodzaje narzędzi badawczych: autorski kwestionariusz ankiety skierowany do rodziców i karty pracy adresowane do dzieci. Wyniki: Wyniki badań przeprowadzonych w badanej grupie rodziców wychowujących dzieci w wieku 5-6 lat pokazały, że rodzice w czasie pandemii w stosunku do dzieci musieli się podjąć realizacji nowych zadań. Wnioski: Stan wiedzy dzieci w wieku 5-6 lat dotyczący pandemii i zrozumienia przez nie zagadnień dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa jest na wysokim poziomie, co z pewnością mogą zawdzięczać swoim swoim rodzicom i nauczycielom przedszkola.^adzieci^aCOVID-19^aThe main aim of the research was to find out about their knowledge or ignorance about the pandemic, about the principles of safe behavior, about virus transmission. The development of the proprietary research tools resulted from an objective fact, because no standardized measurement tools were found for the aforementioned research problems. Material and methods: Surveys, two types of research tools were used: an original questionnaire for parents and worksheets for children. Results: The results of the research carried out in the studied group of parents bringing up children aged 5-6 showed that during the pandemic in relation to their children, parents had to undertake new tasks. Conclusions: The knowledge of children aged 5-6 about the pandemic and their understanding of safety issues is at a high level, which they can certainly owe to their parents and kindergarten teachers^anauczyciel^akindergarten^apandemia^alevel of knowledge^aprzedszkole^apandemic^arodzice^aparents^astan wiedzy^apreschool child^awiek przedszkolny^ateacher Słowa kluczowe: ; ; Słowa kluczowe ang.: ; Streszczenie: Streszczenie:
16/47
Nr opisu: a tego rodzaju instytucji w środowisku lokalnym. Placówka osiąga pozytywne rezultaty swej pracy. Akcentując w toku codziennych zajęć znaczenie edukacji, wyrównuje braki w wiadomościach i umiejętnościach. Przyczynia się do rozwoju społeczno - moralnego dzieci. Kształtuje prawidłowe postawy oraz akceptowane społecznie zachowania. Atrakcyjność i szeroka oferta prowadzonych zajęć sprawia, że dzieci chętnie uczęszczają do placówki, a oddziaływania pedagogiczne przynoszą pozytywne skutki. "Dziupla" jest alternatywą dla tzw. ulicy i odskocznią od niekorzystnej atmosfery domu rodzinnego.^aplacówka wsparcia dziennego^aday car centre^aThis artic Autorzy: , . Tytuł pracy w innym języku: placówka wsparcia dziennegoday car centreThis article focuses on issues related to the functioning of day-care centres. At the beginning issues concerning the family Tytuł czasopisma: Tytuł pracy: Tytuł właściwy: Punktacja ministerstwa: Słowa kluczowe: ; Słowa kluczowe ang.:
17/47
Nr opisu: le/view/8783100^a1733-1218^bQ^iX^jXY^kQ200303^a003^b003^c2021-07-13, 09:28^d2023-01-30, 08:26^e3323919311^f3129749413^aKształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnej^aShaping health habits of early school children in the context of sustainable education^aStudia Ecologiae et Bioethicae^a2021^bT. 19^cnr 2^ds. 55--61^a1733-1218^b2719-826X^a2020/2021^a10.21697/seb.2021.19.2.05^aWaszczuk, Joanna^cx^adzieci^achildren^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-ND^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki Autorzy: , Q 003 T. 19 2719-826X CC-BY-ND 1733-1218003Kształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnejShaping health habits of early school children in the context of sustainable educationStudia Ecologiae et Bioethicae20211733-12182020/202110.21697/seb.2021.19.2.05Waszczuk, JoannadziecichildrenFINAL_PUBLISHEDWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy proz. Tytuł pracy: Tytuł pracy w innym języku: 1733-1218003Kształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnejShaping health habits of early school children in the context of sustainable educationStudia Ecologiae et Bioethicae20211733-12182020/202110.21697/seb.2021.19.2.05Waszczuk, JoannadziecichildrenFINAL_PUBLISHEDWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnos : Q : 003 : T. 19 : 2719-826X : CC-BY-ND Cykl: 003Kształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnejShaping health habits of early school children in the context of sustainable educationStudia Ecologiae et Bioethicae20211733-12182020/202110.21697/seb.2021.19.2.05Waszczuk, JoannadziecichildrenFINAL_PUBLISHEDWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie wspó Szczegóły: Wskaźnik Impact Factor ISI: unkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.^aKonowaluk-Nikitin, Helena^cx^aedukacja sustensywna^ahealth education^aIn the current literature on the subject the theoretical concepts of sustainable development are fairly well documented, there is however a need to research the applications of those ideas in practice. It seems important then to build strategies of actions especially concerning the realm of consciousness. A necessary condition for shaping social consciousness of sustainable development is shaping pro-health attitude of children as soon as in early school. That is why, the goal of the study, whose results have been presented in this article, was to inspect the level of pro-health habits achieved by early school children in the course of sustainable education. An analysis of the results allowed to answer the key problem question: "How is pro-health attitude of early school children shaped in the context of sustainable development, with the influences of parents and teachers?" The results of the study showed a high level of pro-health habits in children, which to some degree points towards a need to keep up the strategy of actions of sustainable education by executing tasks in the aspect of cooperation of school and family environments, and also a need to continue research in the aforementioned territory.^aPawłowicz-Sosnowska, Ewa^cx^aedukacja zdrowotna^ahealth habits^anawyki prozdrowotne^arearing^awychowanie^asustainable development^azrównoważony rozwój^asustainable education Punktacja ministerstwa: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ; ; Inne bazy podające opis:
tałtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.^aKonowaluk-Nikitin, Helena^cx^aedukacja sustensywna^ahealth education^aIn the current literature on the subject the theoretical concepts of sustainable development are fairly well documented, there is however a need to research the applications of those ideas in practice. It seems important then to build strategies of actions especially concerning the realm of consciousness. A necessary condition for shaping social consciousness of sustainable development is shaping pro-health attitude of children as soon as in early school. That is why, the goal of the study, whose results have been presented in this article, was to inspect the level of pro-health habits achieved by early school children in the course of sustainable education. An analysis of the results allowed to answer the key problem question: "How is pro-health attitude of early school children shaped in the context of sustainable development, with the influences of parents and teachers?" The results of the study showed
opinii rodziców dzieci w wieku przedszkolnym^bFundusz Rozwoju Nauki PSW^cPB/17/2020^aSobczuk, Sebastian^cx^aedukacja proekologiczna^aconsumer society^aPawłowicz, Magda^cx^arodzice^aparents^aSudewicz, Karol^cx^aspołeczeństwo konsumpcyjne^apre-school children^aświadomość proekologiczna^apro-ecological awareness^awiek przedszkolny^apro-ecological education
19/47
Nr opisu: an impact on the level of children's knowledge about sugars. The study included 20 children who carried out chemical experiments in four parallel groups. The level of knowledge was tested twice: first prior to the experiment and then following the experiment. The analysis of the data obtained demonstrated that after the experiment the level of children's knowledge about sugars increased significantly, as evidenced by the t-Student Test outcomes.^achildren^akindergarten^askills Autorzy: . Tytuł czasopisma: Charakterystyka formalna: Charakterystyka merytoryczna: Język publikacji: Index Copernicus: out by children are highly instructive adventures that develop interest in science. Nothing motivates a child to learn physics or chemistry more than experimentation. Supervised by their teachers, using safe reagents, chemical glass, and other equipment required to conduct experiments, "Little Scientists" discover the laws of physics and chemistry. Experimenting favors a search for answers to the most basic questions; it helps children see the magic of science and discover the secrets of the world around them. Contrary to the common opinion, holding that physical or chemical experiments may be introduced at the beginning of primary school at the earliest, preschool-age children are already prepared for such activities. The article presents a chemical experiment concerning sugar detection conducted by 6-year-olds. Research was performed to determine whether making chemical experiments has an impact on the level of children's knowledge about sugars. The study included 20 children who carried out chemical experiments in four parallel groups. The level of knowledge was tested twice: first prior to the experiment and then following the experiment. The analysis of the data obtained demonstrated that after the experiment the level of children's knowledge about sugars increased significantly, as evidenced by the t-Student Test outcomes.^achildren^akindergarten^askills Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: ;
20/47
Nr opisu: ^aphysical activity Tytuł pracy: Tytuł pracy w innym języku: The purpose of this research was to examine the extent to which preschools satisfy the natural need for physical activity of a young child in the summer holidays and during the school year. The measurement of physical activity of children and its level was performed with the use of Actigraph accelerometers and the Steps per Minute test. The sample comprised children (N=414) aged 4-6 who attended selected preschools in Poland. The Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test were used to determine statistical differences between the levels of physical activity. Significant differences in physical activity of children in preschools during the summer holidays and the school year were observed. The results of this study showed that the level of physical activity of children during their stay in preschool is not optimal, which, in turn, may be a limiting factor for their overall development.Tokarewicz, Ewapreschoolpreschool agephysical activity Charakterystyka formalna: Wskaźnik Impact Factor ISI: preschool age^aphysical activity Słowa kluczowe ang.: Streszczenie:
21/47
Nr opisu: ns, is to increase this knowledge and develop habits and attitudes promoting healthy eating. Therefore, it seems advisable to undertake and conduct research among primary school students in order to learn about their awareness of healthy eating and about nutrition education activities undertaken by schools. In the empirical part of the article, there is an analysis of the findings of the research conducted among second- and third-graders (N=170) in selected primary schools across the Biała Podlaska district in the Lublin voivodeship. The quantitative research is complemented with the qualitative research in the form of individual interviews with eight form teachers responsible for the classes covered by the study. The analysis and interpretation of the results, on the one hand, indicated a high level of pupils' knowledge of good nutrition, which is largely influenced by the interesting educational activities conducted by the teachers. On the other hand, such analysis evaluated the pupils' diet which, in many aspects, gives rise to concern and requires integration with their families.^auczniowie^aprimary school^awiek wczesnoszkolny^ahealth^azdrowie^ahealthy eating^azdrowe odżywianie^aschool Autorzy: , szkołapupilIn our times, the knowledge of good nutrition as an important health factor is an element of social awareness. One of the primary responsibilities of schools, which perform ed. Tytuł równoległy: Nazwa konferencji: Charakterystyka formalna: Charakterystyka merytoryczna: Język publikacji: Praca recenzowana Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ; ;
22/47
Nr opisu: że spędzają znaczną ilość czasu na oglądaniu telewizji, nie lubią emitowanych tam reklam. Mimowolnie jednak oglądają reklamy, zapamiętują, co zostało w nich pokazane i w trakcie zakupów dostrzegają reklamowane produkty. Nie starają się nakłaniać rodziców do ich zakupu, co wykazują wyniki przeprowadzonych badań.^akonsument^aconsumer^aOne of the large-scale marketing tools is TV advertising. The aim of the article is to analyze the impact and perception of television advertising by young consumers. Material and methods: The research on which this study is based was carried out on a group of 1,224 young consumers aged 9-12 in the city of Biała Podlaska, in the period December 2019 - January 2020. Results: The youngest, participating in shopping, have only a slight influence on what the adults buy. Children spend too much time during the day watching TV and only commercials. As a result, their contact with television advertising blocks, eye-catching regardless of age, is inevitable. Conclusions: Young consumers do not like advertisements broadcast there. However, they unintentionally watch advertisements, remember what has been shown in them and noticed advertised products while shopping. They do not try to persuade their parents to buy them, as the results of the research show.^areklama^aadvertising^areklama telewizyjna^atelevision advertising Autorzy: . Tytuł pracy w innym języku: Charakterystyka wg MNiSW: Język publikacji: Index Copernicus: 10.29316/rs/132421^adzieci^achildren^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC-SA^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aJednym z narzędzi marketingowych o dużej skali zasięgu jest reklama telewizyjna. Celem artykułu jest analiza oddziaływania i postrzegania reklamy telewizyjnej przez młodych konsumentów. Materiał i metody: Będące podstawą niniejszego opracowania badania zostały przeprowadzone grupie 1224 młodych konsumentów w wieku 9-12 lat na terenie miasta Biała Podlaska, w okresie grudzień 2019-styczeń 2020. Wyniki: W opinii respondentów, reklama nie ma istotnego wpływu na dzieci. Najmłodsi, uczestnicząc w zakupach, wpływają jedynie w niewielkim stopniu na to, co dorośli kupują. Dzieci zbyt dużo czasu poświęcają w ciągu dnia na oglądanie telewizji, jak i samych reklam. Przez to ich kontakt z nadawanymi w telewizji, przyciągającymi wzrok niezależnie od wieku blokami reklamowymi jest nieunikniony. Wnioski: Młodzi konsumenci, mimo że spędzają znaczną ilość czasu na oglądaniu telewizji, nie lubią emitowanych tam reklam. Mimowolnie jednak oglądają reklamy, zapamiętują, co zostało w nich pokazane i w trakcie zakupów dostrzegają reklamowane produkty. Nie starają się nakłaniać rodziców do ich zakupu, co wykazują wyniki przeprowadzonych badań.^akonsument^aconsumer^aOne of the large-scale marketing tools is TV advertising. The aim of the article is to analyze the impact and perception of television advertising by young consumers. Material and methods: The research on which this study is based was carried out on a group of 1,224 young consumers aged 9-12 in the city of Biała Podlaska, in the period December 2019 - January 2020. Results: The youngest, participating in shopping, have only a slight influence on what the adults buy. Children spend too much time during the day watching TV and only commercials. As a result, their contact with television advertising blocks, eye-catching regardless of age, is inevitable. Conclusions: Young consumers do not like advertisements broadcast there. However, they unintentionally watch advertisements, remember what has been shown in them and noticed advertised products while sh Słowa kluczowe: ; Streszczenie: Streszczenie:
23/47
Nr opisu: od kwietnia do grudnia 2018 roku, miały one charakter ilościowy, wykorzystano w nich badania sondażowe przeprowadzone na terenie 3 województw. Badania opierały się na wywiadach z dyrektorami placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz na kwestionariuszu ankiety dla podopiecznych. Wyniki: Zainteresowania podopiecznych warunkowane były ich wiekiem, płcią, środowiskiem zamieszkania, zaś uzyskiwane wsparcie w ich rozwijaniu rodzajem pieczy zastępczej. Wnioski: Podopieczni otrzymują różnego rodzaju wsparcie w rozwijaniu swoich zainteresowań i pasji.^apiecza zastępcza^afoster care^aInterests prepare both for self-education throughout life. They are an important determinant of a person's life path. The aim of the research was to obtain information in regard to the interests of foster care pupils but also in regard to the support obtained in developing them.The research was conducted in or Autorzy: , piecza zastępczafoster careInterests prepare both for self-education throughout life. They are an important determinant of a person's life path. The aim of the research was to obtain information in regard to the interests of foster care pupils b. Tytuł czasopisma: Opis fizyczny: Punktacja ministerstwa: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ; ; ;
26/47
Autorzy: . Tytuł równoległy: Charakterystyka wg MNiSW: Index Copernicus: zkołach podstawowych^aInfluence of mass media on shaping the lifestyle of children in grades 4-6 in Biała Podlaska's primary school^aRozprawy Społeczne^a2019^bT. 13^cnr 1^ds. 34--42^a2081-6081^a2018/2019^a10.29316/rs.2019.04^aŻukiewicz-Sobczak, Wioletta^cx^amass media^amass media^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC-SA^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aWprowadzenie: Celem głównym niniejszej pracy było poznanie pozytywnych oraz negatywnych aspektów korzystania ze środków masowego przekazu, a cel szczegółowy to zbadanie ich oddziaływania na styl życia dzieci klas 4-6 w bialskich szkołach podstawowych. Materiały i metody: Badanie przeprowadzono w lutym 2017 roku w Społecznej Szkole Podstawowej i w Szkole Podstawowej nr 5 w Białej Podlaskiej. W badaniu wzięło udział 100 uczniów, zastosowaną metodą była metoda sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kart autorskiego projektu ankiet i autorskiego kwestionariusza. Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczyły ilości czasu codziennie poświęcanego przez uczniów na korzystanie z różnych mass mediów oraz ich wpływu na styl życia dzieci. Obliczenia statystyczne wykonano w programie PQStat. Wyniki: Charakterystykę grupy badanej przeprowadzono na 100 uczniach z podziałem na klasy, płeć, miejsce zamieszkania, ilości czasu poświęconego na korzystanie z mediów. Wnioski: - W badanej grupie uczniów można stwierdzić, iż środki masowego przekazu oddziałują na ich styl życia. - Badane dzieci mają najczęściej kontakt z mediami poprzez telefon komórkowy, Internet, telewizję oraz komputer. - Największy wpływ zdaniem badanych na kształtowanie zachowań i wychowanie uczniów ma szkoła, znajomi, Internet oraz telewizja.^aSobczuk, Sebastian^cx^astyl życia^alife style^aThe main purpose of the present work was to identify positive and negative aspects of using mass media, and the specific objective is to examine their impact on the lifestyle of children in grades 4-6 in primary schools in Biała Podlaska. Research methods and techniques: The study was conducted in February 2017 at Społeczna Szkoła Podstawowa (Community Primary School) and Szkoła Podstawowa nr 5 (Primary School No.5) in Biała Podlaska. 100 students participated in the study, the applied research method was the method of Słowa kluczowe: ;
28/47
Nr opisu: ecie bialskim. Badania przeprowadzono za pomocą testu Oziereckiego przystosowanego do polskich potrzeb przez Aleksandra Barańskiego. Badania zrealizowano w dwóch etapach. Pierwszy etap przeprowadzono na początku roku szkolnego, drugi zaś po 6 miesiącach. Wyniki badań pokazały, z jednej strony, progres umiejętności grafomotorycznych u większości dzieci, a z drugiej, w niektórych przypadkach, potrzebę wsparcia w formie specjalistycznych zajęć terapeutycznych.^aTokarewicz, Ewa^cy^agrafomotoryka^agraphomotor skills^aWriting is one of the basics skills in the process of learning, thus it is of outmost importance for a child to master it to the best extent possible. As far as learning to write is concerned, specialists draw attention to the need to improve manual dexterity, visual-motor coordination, and the development of balance, the acquisition of which is to ensure the achievement of school readiness. The above mentioned skills are referred to as graphomotorics. Children who can have future problems with writing can already be identified in preschool. Therefore, the purpose of the research was to diagnose the level of graphomotor skills development in 5-year-old children (120 preschoolers) attending randomly selected kindergartens in Biała Podlaska district. The research was performed by means of the Ozierecki test which was adapted to the needs of Polish research by Aleksander Barański. The research was conducted in two stages. The first one was performed at the beginning of the school year, and the second one was carried out after six months. On the one hand, the research findings indicated the development of graphomotor skills. However, in some cases, the need for therapeutic support was identified.^arozwój dziecka^achild development^aprzedszkole^apreschools^anauczyciel^ateachers Autorzy: . Tytuł równoległy: Tytuł pracy: 20192080-850X2018/201910.18290/rped.2019.11.2-0Nazaruk, StanisławadziecichildrenKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.FINAL_PUBLISHEDPisanie zalicza się do podstawowych umiejętności gwarantujących dziecku uczenie się, dlatego ważne jest to, aby ta umiejętność przez dziecko została opanowana w najwyższym stopniu. W odniesieniu do nauki pisania specjaliści zwracają uwagę na potrzebę kształtowania sprawności manualnych, koordynację wzrokowo-ruchową, kształtowanie równowagi, opanowanie których zapewni dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej. Wymienione umiejętności określa się pojęciem grafomotoryki. Dzieci, które w przyszłości mogą mieć problemy z nauką pisania, można dostrzec już w przedszkolu. Dlatego celem podjętych badań było zdiagnozowanie poziomu rozwoju grafomotoryki u dzieci 5-letnich (120 osób) uczęszczających do kilku losowo wybranych przedszkoli w powiecie bialskim. Badania przeprowadzono za pomocą testu Oziereckiego przystosowanego do polskich potrzeb przez Aleksandra Barańskiego. Badania zrealizowano w dwóch etapach. Pierwszy etap przeprowadzono na początku roku szkolnego, drugi zaś po 6 miesiącach. Wyniki badań pokazały, z jednej strony, progres umiejętności grafomotorycznych u większości dzieci, a z drugiej, w niektórych przypadkach, potrzebę wsparcia w formie specjalist : T. 11 : 2544-5243 : CC-BY-NC-ND, OPEN_JOURNAL Charakterystyka wg MNiSW: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: Uwaga: Streszczenie:
29/47
Nr opisu: achildren^aResearch results Autorzy: . Tytuł równoległy: Seria: ISBN: Charakterystyka wg MNiSW: Index Copernicus: net can be used for illegal purposes. Free access to cyberspace for everyone makes the network full of threats. Particularly vulnerable are children whose minds are just developing. Inappropriate content can be harmful to them, leading to many serious disorders and health problems, both psychological and physical. It is therefore essential to observe basic safety rules, to educate the environment in which children are staying and to control the material being viewed. Research shows that the most important element of ensuring children safety is parental interest and control that is not possible without sufficient knowledge of the risks and how to counteract them. That is why it is so important to educate both children and parents who exercise such control. Helpful in this may be different types of guides, which are available in electronic or paper form. Parents can learn how to prevent dangers without leaving home.^acyberprzestrzeń^acyberspace^adzieci^achildren^aResearch results Praca recenzowana Słowa kluczowe: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ;
31/47
Nr opisu: Tytuł pracy: Szczegóły: Charakterystyka formalna: Charakterystyka merytoryczna: Język publikacji: Praca recenzowana Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ; DOI:
33/47
Nr opisu: Tytuł pracy: Miejsce wydania: Wydawca: Rok wydania: Charakterystyka merytoryczna: Język publikacji: Słowa kluczowe ang.: ; Streszczenie:
38/47
Nr opisu: ychophysical development and related physical activity of children. The article presents the results of pilot studies which were conducted in May 2017 in 6 selected kindergartens located in Biala Podlaska District. The analysis of the research data indicates the need to develop preschool facilities and to educate kindergarten teachers in the field of physical education. The research data allows for the formulation of conclusions on the effective physical activity of preschool children.^aTokarewicz, Ewa^cy^aprzedszkole^akindergarten^aaktywność fizyczna^aphysical activity^arozwój dziecka^achild development Autorzy: . Tytuł równoległy: Uwagi: Opportunities for physical activity among preschool-aged children - examples from selected kindergartensPedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna20172353-71402017/2018Nazaruk, StanisławadziecichildrenKopia dostępna w Sekcji BibliometriiFINAL_PUBLISHEDPreschool education is recognized today as the first stage of education and upbringing of a child, and certainly the most important one. During this period children acquire new skills, habits, and develop values to which they adhere later on in life. The central role of physical activity in this period should also be acknowledged. Therefore, the scientific community, teachers, parents and other specialists pay more and more attention to the actions performed by kindergartens pertaining to psychophysical development and related physical activity of children. The article presents the results of pilot studies which were conducted in May 2017 in 6 selected kindergartens located in Biala Podlaska District. The analysis of the research data indicates the need to develop preschool facilities and to educate kindergarten teachers in the field of physical education. The research data allows for the formulation of conclusions on the effective physical activity of preschool children.Tokarewicz, Ewaprzedszkolekindergartenaktywność fizycznaphysical activityrozwój dzieckachild development Tytuł pracy: Możliwości realizacji aktywności fizycznej przez dzieci w wieku przedszkolnym - przykłady z wybranych przedszkoliOpportunities for physical activity among preschool-aged children - examples from selected kindergartensPedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna20172353-71402017/2018Nazaruk, StanisławadziecichildrenKopia dostępna w Sekcji BibliometriiFINAL_PUBLISHEDPreschool education is recognized today as the first stage of education and upbringing of a child, and certainly the most important one. During this period children acquire new skills, habits, and develop values to which they adhere later on in life. The central role of physical activity in this period should also be acknowledged. Therefore, the scientific community, teachers, parents and other specialists pay more and more attention to the actions performed by kindergartens pertaining to psychophysical development and related physical activity of children. The article presents the results of pilot studies which were conducted in May 2017 in 6 selected kindergartens located in Biala Podlaska District. The analysis of the research data indicates the need to develop preschool facilities and to educate kindergarten teachers in the field of physical education. The research data allows for the formulation of conclusion : Vol. 5 : 2353-7159 : OTHER, OPEN_JOURNAL, 3421768783 Charakterystyka formalna: tens pertaining to psychophysical development and related physical activity of children. The article presents the results of pilot studies which were conducted in May 2017 in 6 selected kindergartens located in Biala Podlaska District. The analysis of the research data indicates the need to develop preschool facilities and to educate kindergarten teachers in the field of physical education. The research data allows for the formulation of conclusions on the effective physical activity of preschool children.^aTokarewicz, Ewa^cy^aprzedszkole^akindergarten^aaktywność fizyczna^aphysical activity^arozwój dziecka^achild development Charakterystyka wg MNiSW: Słowa kluczowe: ; Słowa kluczowe ang.:
41/47
Nr opisu: during-2006-2011-in-children-and-adolescents,100,28040,1,1.htmlPRACA RECENZOWANA100^bZ^a003^b003^c2017-01-02, 13:25^d2017-01-02, 13:25^e3730028914^f3730028914^aThe impact of the "Keep Fit" national programme in Poland on diet, physical activity and health during 2006-2011 in children and adolescents^aJournal of Health Inequalities^a2016^bVol. 2^cno. 1^dp. 67--76^a2450-5927^b2450-5722^a2016/2017^a10.5114/jhi.2016.61424^aŻukiewicz-Sobczak, Wioletta^cy^aprogram "Trzymaj Formę"^a"Keep Fit" programme^aKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC-SA^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aIntroduction: The National "Keep Fit" Programme is aimed at educating school children and their families so as to achieve sustainable development of pro-healthy eating habits through promoting an active lifestyle and balanced diet. The purpose of this study was to establish the relationships between mealtime rates, self-assessment of weight and measurable body mass index (BMI), estimated slimming rates and undertaken physical activity for junior high school and high school pupils along with university students in Poland, taking into account gender, age, place of residence and whether they took part in the "Keep Fit" programme. Material and methods: Subjects were 13,537 youngsters aged 12-18 years randomly selected in 2011. Of those, girls and boys not participating in the programme (non-participants) numbered respectively 6,535 (89.42%) and 5,328 (85.54%), whilst girls and boys who participated numbered respectively 773 (10.58%) and 901 (14.46%). For the junior high school and high school pupils, the research tool was a questionnaire developed by the Chief Sanitary Inspectorate, based on one previously used in a GSHS study. Students were however surveyed by electronic means, using forms available on a specific website of the Institute of Agricultural Medicine. Data analysis was performed by the STATISTICA 10.0 programme. Significance was taken as p being not greater than 0.05. Results: Participating in the "Keep Fit" programme had a beneficial effect on the number of mealtimes as well as the desire to maintain current body weights. There was no association/agreement between selfassessment of weight and the measurable BMI. Mostly it was male students participating in the "Keep Fit" programme who demonstrated higher weekly levels of physical activity compared to those not participating. Conclusions: The results suggest that the national "Keep Fit" programme had beneficial effects on shaping attitudes and behaviour regarding proper nutrition and maintaining a physically active lifestyle. These subjects showed an increased health awareness reflecting the effectiveness of the programme and the need for its continuation in subsequent years of school education.^adieta^adiet^aaktywność fizyczna^aphysical activity^adzieci^achildren^amłodzież^aadolescents Autorzy: , . Tytuł równoległy: PawłowskaKraussoriginal-article998899009999.000003The impact of the "Keep Fit" national programme in Poland on diet, physical activity and health during 2006-2011 in children and adolescentsJournal of Health Inequalities20162450-59272016/201710.5114/jhi.2016.61424Żukiewicz-Sobczak, Wiolettaprogram "Trzymaj Formę""Keep Fit" programmeKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.FINAL_PUBLISHEDIntroduction: The National "Keep Fit" Programme is aimed at educating school children and their families so as to achieve sustainable development of pro-healthy eating habits through promoting an active lifestyle and balanced diet. The purpose of this study was to establish the relationships between mealtime rates, self-assessment of weight and measurable body mass index (BMI), estimated slimming rates and undertaken physical activity for junior high school and high school pupils along with university students in Poland, taking into account gender, age, place of residence and whether they took part in the "Keep Fit" programme. Material and methods: Subjects were 13,537 youngsters aged 12-18 years randomly selected in 2011. Of those, girls and boys not participating in the programme (non-participants) numbered respectively 6,535 (89.42%) and 5,328 (85.54%), whilst girls and boys who participated numbered respectively 773 (10.58%) and 901 (14.46%). For the junior high school and high school pupils, the research tool was a questionnaire developed by the Chief Sanitary Inspectorate, based on one previously used in a GSHS study. Students were however surveyed by electronic means, using forms available on a specific website of the Institute of Agricultural Medicine. Data analysis was performed by the STATISTICA 10.0 programme. Significance was taken as p being not greater than 0.05. Results: Participating in the "Keep Fit" programme had a beneficial effect on the number of mealtimes as well as th : Anna : Hanna : Oryginalny artykuł naukowyACPartykuł w czasopiśmie polskim : 999999 : 009999.000 : Z : 003 : Vol. 2 : 2450-5722 : CC-BY-NC-SA Szczegóły: Miejsce wydania: PawłowskaKraussoriginal-article998899009999.000003The impact of the "Keep Fit" national programme in Poland on diet, physical activity and health during 2006-2011 in children and adolescentsJournal of Health Inequalities20162450-59272016/201710.5114/jhi.2016.61424Żukiewicz-Sobczak, Wiolettaprogram "Trzymaj Formę""Keep Fit" programmeKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.FINAL_PUBLISHEDIntroduction: The National "Keep Fit" Programme is aimed at educating school children and their families so as to achieve sustainable development of pro-healthy eating habits through promoting an active lifestyle and balanced diet. The purpose of this study was to establish the relationships between mealtime rates, self-assessment of weight and measurable body mass index (BMI), estimated slimming rates and undertaken physical activity for junior high school and high school pupils along with university students in Poland, taking into account gender, age, place of residence and whether they took part in the "Keep Fit" programme. Material and methods: Subjects were 13,537 youngsters aged 12-18 years randomly selected in 2011. Of those, girls and boys not participating in the programme (non-participants) numbered respectively 6,535 (89.42%) and 5,328 (85.54%), whilst girls and boys who participated numbered respectively 773 (10.58%) and 901 (14.46%). For the junior high school and high school pupils, the research tool was Wydawca: AnnaHannaOryginalny artykuł naukowyACPartykuł w czasopiśmie polskim999999009999.000Z003Vol. 22450-5722CC-BY-NC-SA Rok wydania: 009999.0002017-01-02, 13:25no. 1yAT_PUBLICATION Charakterystyka formalna: Charakterystyka merytoryczna: Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: pWojtyła Andrzej^rWojtyła^sAndrzej^u^t^qWojtyła A^w^x0000015788^zWojtyła Andrzej^aPawłowska Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ; DOI: Streszczenie:
43/47
Nr opisu: Autorzy: , . Tytuł pracy: Uwagi: Oznaczenie wydania: 003Influence of controlled physical activity on serum adipokines concentration in obese childrenPediatric Nephrology2015Abstracts - 48th European Society of Pediatric Nephrology Meeting, Brussels, Belgium, 03-05 September 2015.0931-041X2015/201610.1007/s00467-015-3158-7Stelmach, Marianaktywność fizycznaphysical activityKopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.adipokinyadipokinesdziecichildrenotyłośćobesity ISBN: 003Influence of controlled physical activity on serum adipokines concentration in obese childrenPediatric Nephrology2015Abstracts - 48th European Society of Pediatric Nephrology Meeting, Brussels, Belgium, 03-05 September 2015.0931-041X2015/201610.1007/s00467-015-3158-7Stelmach, Marianaktywność fizycznaphysical activityKopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.adipokinyadipokinesdziecichildrenotyłośćobesity Miejsce wydania: 003Influence of controlled physical activity on serum adipokines concentration in obese childrenPediatric Nephrology2015Abstracts - 48th European Society of Pediatric Nephrology Meeting, Brussels, Belgium, 03-05 September 2015.0931-041X2015/201610.1007/s00467-015-3158-7Stelmach, Marianaktywność fizycznaphysical activityKopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.adipokiny : Z : 013 : Vol. 30 : 1432-198X, 2016-02-25, 14:41, issue 9, y Charakterystyka formalna: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ; Inne bazy podające opis:
DOI:
44/47
Nr opisu: zapiski maloï akademiï nauk Ukraïni^bzbirnik naukovih prac'^aS. 294-301^aStreszcz. w j. ros.^aKiïv^bMìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Nacional'nij centr "Mala akademiâ nauk Ukraïni"^c2014^aPedagogični nauki^cVipusk 6^a978-966-2633-50-4^a2014/2015^a20 068^b0,5^aNazaruk, Stanisława^cy^adzieci^achildren^aKopia dostępna w Dziale gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW^aKonovaluk-Nikitin, Helena^cy^aedukacja międzykulturowa^aintercultural education^auchodźcy^arefugee children^aintegracja^aintegration Seria: Strony zajęte przez pracę: Język publikacji: Punktacja ministerstwa: Praca recenzowana Słowa kluczowe: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ;
45/47
Nr opisu: usk 5^a978-966-2633-49-8^a2014/2015^b0,5^aNazaruk, Stanisława^cy^aedukacja międzykulturowa^aintercultural education^aKopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW^adzieci^achildren^auchodźcy^arefugee^aintegracja^aintegration Seria: Strony zajęte przez pracę: Charakterystyka merytoryczna: ^aKopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW^adzieci^achildren^auchodźcy^arefugee^aintegracja^aintegration Język publikacji: , Punktacja ministerstwa: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ;
46/47
Autorzy: . Tytuł całości: W: Miejsce wydania: Wydawca: Rok wydania: Skala: Medzinàrodnej vedecka konfer Język publikacji: Słowa kluczowe ang.: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: ; ;
47/47
Szczegóły: Język publikacji: Słowa kluczowe: Słowa kluczowe ang.: Uwaga: