Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
ŻAK KONRAD Liczba odnalezionych rekordów: 8
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Niniejszy artykuł koncentruje się na problematyce działalności marketingowej prowadzonej przez apteki ogólnodostępne, które stanowią ostatnie ogniwo pośrednie na drodze produktu farmaceutycznego do klienta (pacjenta). Celem artykułu jest przedstawienie zakresu aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce, który stanowi efekt wprowadzonych ograniczeń prawnych dotyczących reklamy oraz rozszerzonej interpretacji przedmiotowego zakazu w procesie stosowania prawa na pozostałe instrumenty komunikacji marketingowej. Do realizacji celu wykorzystano zróżnicowane metody badawcze: metodę analizy i krytyki piśmiennictwa, metodę analizy aktów prawnych, metodę badania dokumentów oraz metodę sondażu diagnostycznego opartą na kwestionariuszu ankiety i zmodyfikowanym indeksie rozumienia i stosowania marketingu. Wyniki badań zostały poddane analizie statystycznej. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania: jaki jest zakres aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce? W jaki sposób nadinterpretacja zakazu reklamy apteki i jej działalności ze strony organów nadzoru farmaceutycznego wpływa na komunikację marketingową apteki? Czy możliwa jest implementacja orientacji rynkowej (marketingowej) w działalności operacyjnej aptek ogólnodostępnych? Czy występują różnice w sposobach postępowania tzw. aptek sieciowych i aptek niezależnych (niesieciowych)? Szczegółowo zidentyfikowano zabronione i dozwolone formy prowadzonej działalności operacyjnej w obszarze marketingu, wskazując kierunki zmian procesu komunikacji marketingowej. Streszczenie: This article focuses on the issue of marketing activities conducted by public pharmacies, which are the last intermediate link on the way of a pharmaceutical product to the customer (patient). The aim of the article is to present the scope of marketing activity of public pharmacies in Poland, which is the result of the introduced legal restrictions in the field of advertising and the extended interpretation of the ban in question in the process of applying the law to other instruments of marketing communication. Various research methods were used to achieve the goal: the method of analysis and criticism of literature, the method of analysing legal acts, the method of examining documents and the method of diagnostic survey based on the use of a questionnaire and a modified comprehension and marketing application index. The results of the research were subjected to statistical analysis. The article attempts to answer the following questions: What is the scope of marketing activity of public pharmacies in Poland? How does the overinterpretation of the ban on pharmacy advertising and its activities by pharmaceutical supervision authorities affect the pharmacy's marketing communication? Is it possible to implement marketing orientation in the operational activity of public pharmacies? Are there differences in the "chain" pharmacies and "independent" ("non-chain") pharmacies? Prohibited and permitted forms of operating activity in the area of marketing were identified in detail, indicating the directions of changes in the marketing communication process. Projekt/grant: Zastosowanie nowoczesnych technologii w procesie świadczenia opieki farmaceutycznej w aptece ogólnodostępnej w Polsce : Regulamin wsparcia rozwoju zawodowego pracowników uczelni, PB/6/2022
3/8
Nr opisu: 0000047115 Autorzy: Konrad Żak. Tytuł pracy: Realizacja opieki farmaceutycznej w warunkach pandemii COVID-19 - uwarunkowania organizacyjno-prawne Tytuł całości: W: Rozwój e-gospodarki wobec wyzwań pandemii COVID-19 / red. Agnieszka Siedlecka, Danuta Guzal-Dec, Joanna Żurakowska-Sawa Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska im. Jana Pawła II Rok wydania: 2023 Strony zajęte przez pracę: S. 191-214 ISBN: 978-83-68103-00-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: apteka ogólnodostępna ; COVID-19 ; farmaceuta ; opieka farmaceutyczna ; pandemia ; usługi farmaceutyczne ; zarządzanie https://repozytorium.akademiabialska.pl/items/0a662ded-dc37-4bf8-bb53-8fb11cac06bc/full
4/8
Nr opisu: 0000046568 Autorzy: Konrad Żak. Tytuł pracy: Uwarunkowania aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce Tytuł całości: W: Przedsiębiorczość w XXI wieku : oblicza, wyzwania i perspektywy / red. nauk. Sylwia Skrzypek-Ahmed Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Innovatio Press Wydawnictwo Naukowe Lubelskiej Akademii WSEI Rok wydania: 2023 Strony zajęte przez pracę: S. 198-215 ISBN: 978-83-67550-09-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: apteka ogólnodostępna ; marketing farmaceutyczny ; prawo farmaceutyczne ; rynek farmaceutyczny Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://wydawnictwo.wsei.eu/wp-content/uploads/2023/12/PRZEDSI%C4%98BIORCZO%C5%9A%C4%86-1.pdf Projekt/grant: Wpływ orientacji aktywności apteki ogólnodostępnej i niedoborów farmaceutów na jakość świadczenia usług farmaceutycznych w Polsce : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/10/2021
5/8
Nr opisu: 0000045426 Autorzy: Konrad Żak. Tytuł pracy: Determinanty jakości rekrutacji i selekcji - wyzwania dla efektywności procesów pozyskiwania kandydatów do pracy Tytuł całości: W: Rynek pracy wobec wyzwań przyszłości : ewolucja i współczesne uwarunkowania / red. Agnieszka Siedlecka, Danuta Guzal-Dec Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 213-235 ISBN: 978-83-64881-95-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: jakość ; pracownicy ; rekrutacja ; rynek pracy ; selekcja ; zarządzanie jakością ; zarządzanie zasobami ludzkimi [sprawdź dostępność w katalogu AB]
6/8
Nr opisu: 0000045326 Autorzy: Konrad Żak, Teresa Janicka-Michalak. Tytuł monografii: Funkcjonowanie aptek ogólnodostepnych w Polsce : uwarunkowania ekonomiczno-prawne Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony: 568 s., ilustracje, 24 cm ISBN: 978-83-64881-90-9 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 80.000 Liczba arkuszy: 29,7 Słowa kluczowe: apteka ; jakość usług ; orientacja aktywności ; usługi farmaceutyczne Projekt/grant: Wpływ orientacji aktywności apteki ogólnodostępnej i niedoborów farmaceutów na jakość świadczenia usług farmaceutycznych w Polsce : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/10/2021
7/8
Nr opisu: 0000045658 Autorzy: Konrad Żak. Tytuł pracy: Zmodyfikowany indeks rozumienia i stosowania marketingu jako instrument oceny aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce Tytuł równoległy: Modified comprehension and marketing application index as an instrument for assessing the marketing activity of community pharmacies in Poland Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, T. 28, nr 4, s. 151--167 p-ISSN: 2658-1310 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 70.000 Słowa kluczowe: aktywność rynkowa ; apteka ; instrumenty marketingowe ; marketing ; zarządzanie Słowa kluczowe ang.: management ; market activity ; marketing ; marketing instruments ; pharmacy https://wuwr.pl/ekon/article/view/14929 DOI: 10.19195/2658-1310.28.4.9 Streszczenie: Aktywność marketingowa jest istotnym aspektem prowadzenia działalności operacyjnej podmiotów świadczących usługi farmaceutyczne. Wzbudza jednak wiele kontrowersji z uwagi na trudności ze zrozumieniem i z właściwym zastosowaniem poszczególnych instrumentów marketingu. To z kolei powoduje, że pojawiające się patologie w procesie świadczenia usług farmaceutycznych są utożsamiane z marketingiem, który według niektórych przedstawicieli środowiska farmaceutów służy wyłącznie potęgowaniu sprzedaży dla zysku. Takie zawężenie roli marketingu wskazuje, że nie jest on należycie rozumiany i odpowiednio stosowany w praktyce aptecznej. Marketing należy rozumieć wielowymiarowo, albowiem jest kategorią złożoną - wieloaspektową, stąd jest różnie definiowany i rozumiany. Owe wieloaspektowość i wielowymiarowość podejścia do marketingu przekładają się na realizację działalności operacyjnej aptek ogólnodostępnych, która różnie rozumiana, nie zawsze jest stosowana lege artis. Mając na uwadze pojawiające się ograniczenia we właściwym rozumieniu i odpowiednim stosowaniu instrumentów marketingowych, stworzono koncepcję indeksu rozumienia i stosowania marketingu, która przez autora została rozszerzona i zmodyfikowana (do wersji 2.0), aby można ją było zastosować w praktyce aptecznej. Celem artykułu jest przedstawienie idei koncepcji zmodyfikowanego indeksu rozumienia i stosowania marketingu, który to indeks stanowi system wielopoziomowej i wieloaspektowej oceny rozumienia i stosowania marketingu w aptece. Istotą tego indeksu jest wielowymiarowa, ważona ocena znajomości zasad stosowania marketingu oraz aktywności marketingowej realizowanej w toku prowadzonej działalności operacyjnej. Zmodyfikowany indeks rozumienia i stosowania marketingu pozwala na obiektywizację i minimalizację ograniczeń wpływających na ocenę aktywności marketingowej aptek, co przekłada się na racjonalizację klasyfikacji aktywności zarządzania marketingowego. Streszczenie: Marketing activity is essential to the operational activities of entities providing pharmaceutical services. However, it raises much controversy due to di?culties in understanding and proper application of particular marketing instruments. This situation, in turn, means that the emerging pathologies in providing pharmaceutical services equate with marketing, which, according to some representatives of the pharmaceutical community, serves only to increase sales for profit. Such a narrowing of the marketing role indicates that it is not properly understood and used in pharmacy practice. Marketing should be seen as multifaceted because it is a complex category. Hence, it is defined and understood in various ways. This multifaceted and multidimensional approach to marketing aspects the operational activities of community pharmacies, which, understood in various ways, are not always applied lege artis. Bearing in mind the emerging limitations in the proper understanding and use of marketing instruments, the concept of comprehension and marketing application index was created, which was extended and modified by the author (to version 2.0) so that it could be used in pharmacy practice. The article aims to present the idea of the modified comprehension and marketing application index, a system of multi-level and multifaceted assessment of understanding and applying marketing in a pharmacy. The essence of this index is a multidimensional, weighted assessment of the knowledge about the principles of applying marketing and marketing activity carried out during the conducted operating activity. The modified comprehension and marketing application index allows for the objectification and minimization of limitations affecting the assessment of the marketing activity in pharmacies, which results in the rationalization of the classification of marketing management activities. Projekt/grant: Wpływ orientacji aktywności apteki ogólnodostępnej i niedoborów farmaceutów na jakość świadczenia usług farmaceutycznych w Polsce : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/10/2021
8/8
Nr opisu: 0000043201 Autorzy: Konrad Żak. Tytuł pracy: Wpływ niedoborów farmaceutów w aptekach ogólnodostępnych na jakość świadczenia usług farmaceutycznych w Polsce Tytuł całości: W: Rynek pracy wobec wyzwań przyszłości - ujęcie interdyscyplinarne / red. Agnieszka Siedlecka, Danuta Guzal-Dec Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 256-272 ISBN: 978-83-64881-81-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: apteka ; farmaceuta ; jakość usług ; prawo farmaceutyczne ; rynek farmaceutyczny ; usługi farmaceutyczne [sprawdź dostępność w katalogu AB]