Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
CHODKIEWICZ HALINA Liczba odnalezionych rekordów: 22
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: This paper addresses the issue of agency that could be traced in the performance of advanced Polish learners of EFL, students of English philology. The study presented in the paper set to investigate the students' self-reports on learning goals, behaviours and strategies typical of their language-based practices. The students were instructed to describe and reflect on all the learning activities they were involved in in both formal and informal settings by writing their reflective learning journals throughout a week's time. The examination of the data has provided a picture of the students' engagement in an interplay of academic and self-directed practices, which helped them meet different goals and ultimately contributed to the improvement of their language proficiency. The students demonstrated an awareness of language learning processes and an ability to reflect on aspects of their agency, referring, among others, to their intentions and motivations in pursuing their objectives.
2/22
Nr opisu: 0000044232 Autorzy: Halina Chodkiewicz, Izabela Krystyna Dąbrowska, Barbara Ewa Struk. Tytuł monografii: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk Tytuł równoległy: Praca indywidualna i grupowa w nauczaniu tradycyjnym i zdalnym : możliwości i ograniczenia Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony: 225 s., ilustracje, wykresy, 24 cm ISBN: 978-83-64881-89-3 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG, POL Punktacja ministerstwa: 80.000 Index Copernicus: 20.000 Liczba arkuszy: 11 Słowa kluczowe: metody nauczania ; nauczanie zdalne ; nauczyciele ; praca zespołowa Słowa kluczowe ang.: group learning ; individual learning ; online education ; teachers ; teaching methods [sprawdź dostępność w katalogu AB]
3/22
Nr opisu: 0000044234 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Integrating language skills in a foreign language : from a traditional to an online perspective Tytuł równoległy: Integracja umiejętności językowych w języku obcym : pomiędzy nauczaniem tradycyjnym a zdalnym Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 33-45 ISBN: 978-83-64881-89-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 33816 Liczba arkuszy: 0,85 Słowa kluczowe ang.: English language ; foreign language teaching ; language skills ; remote teaching ; skills integration [sprawdź dostępność w katalogu AB]
4/22
Nr opisu: 0000038359 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Academic lecturing through the medium of a non-native language : a collaborative endeavour of lecturers and students Tytuł równoległy: Wykład akademicki w języku nierodzimym jako forma wspólpracy między wykładowcą i studentem Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 67, z. 11, p. 17--32 p-ISSN: 0035-7707 e-ISSN: 2544-5200 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 100.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja międzynarodowa ; język nierodzimy ; wykład akademicki ; style wygłaszania wykładu ; struktura wykładu Słowa kluczowe ang.: education internationalization ; non-native language ; academic lecture ; lecture delivery styles ; structuring lecture discourse Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://www.ojs.tnkul.pl/index.php/rh/article/view/7183 DOI: 10.18290/rh.2019.67.11-2 Streszczenie: Academic lectures are implemented as a basic genre in developing students' disciplinary knowledge in higher education settings. Frequently appearing in their traditional monologic form, they tend to be more interactive nowadays, due to the use of a variety of activities that accompany them, including new technologies. With the internationalization of higher education, numerous lecture attendees are now multilingual students learning through the medium of a non-native language. The aim of this paper is to explore the most vital issues that emerge when lectures are delivered to non-native students at lower language proficiency level so as to enable them to meet their study goals as well as develop their intellectual and language potential. The author argues for the need of effective collaboration between lecturers and their students, based on a better understanding of the complexity of the instructional situation in which students' language problems can be dealt with by making appropriate adjustments that can improve both lecture comprehensibility and knowledge acquisition. Streszczenie: Wykład akademicki odgrywa nadal kluczową rolę w przyswajaniu wiedzy dziedzinowej w środowisku akademickim, zarówno w bardziej tradycyjnej formie monologowej, jak też w formie interaktywnej, wprowadzającej użycie nowych technologii. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego sprawia, że w kontekście wielojęzyczności adresatami działań akademickich stają się osoby, które nie zawsze osiągnęły dostatecznie wysoki poziom kompetencji w języku docelowym, niebędącym ich językiem rodzimym. Niniejszy artykuł podejmuje dyskusję na temat najbardziej istotnych kwestii wynikających z potrzeby opracowywania i prezentacji wykładów w taki sposób, aby tacy słuchacze byli w stanie nie tylko skutecznie opanować wiedzę przedmiotową, ale także potrafili wykorzystywać swój potencjał intelektualny, jednocześnie doskonaląc niezbędne umiejętności w zakresie języka docelowego. Szczególną uwagę poświęcono potrzebie współpracy między wykładowcą a studentem poprzez wykorzystywanie optymalnych rozwiązań dydaktycznych, dostosowanych do możliwości studentów w sytuacji pojawiających się trudności na płaszczyźnie językowej.
5/22
Nr opisu: 0000039325 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: English Philology Students' Practice and Perceptions of Generating Own Questions on Lecture Contents : an Empirical Study Tytuł całości: W: Manifesting Identity in Cultural and Academic Discourse / ed. Iga Maria Lehman, Sylwia Kossakowska-Pisarek Miejsce wydania: Łódź Wydawca: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk Rok wydania: 2019 Seria: Studia i Monografie, nr 101 Strony zajęte przez pracę: S. 9-25 ISBN: 978-83-64971-76-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 40811 Liczba arkuszy: 1,02 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: lecture delivery ; questions categories ; processing lecture discourse ; student-generated questioning strategy Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
6/22
Nr opisu: 0000037505 Autorzy: Halina Chodkiewicz, Anna Kiszczak. Tytuł pracy: Investigating the use of student - generated questions in disciplinary reading proactices in higher education environments Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, Vol. 1, p. 119--130 p-ISSN: 1691-5887 Uwagi: Volume title: Higher Education. Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: ENG Liczba znaków: 32069 Liczba arkuszy: 0,8 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: disciplinary knowledge ; reading to learn ; reciprocal reading ; student-generated-questions Uwaga: Kopia dostepna w Sekcji Bibliometrii. DOI: 10.17770/sie2019vol1.3711 Streszczenie: The paper sets out to explore the issue of students' strategic ability of learning from disciplinary texts in tertiary education settings. While performing reading tasks, students acquire or restructure subject-area knowledge as well as improving conceptual resources and literacy skills indispensable for their academic attainment. The so-called reciprocal reading instruction promotes the adoption of a procedure in which students are required to generate their own text-based questions, then ask and answer them in pairs. The exploratory case study reported in this paper aimed to examine the performance of advanced Polish students of English during ten reciprocal reading sessions, part of a subject-specific course. The analysis of the collected data focused on selected aspects of the students' question-generating behaviour. Additionally, the data obtained from a semi-structured interview were scrutinized in order to find out how the students evaluated their task performance. The paper finishes with a discussion of the implications of the study for the use of student-generated questions and reciprocal reading tasks in enhancing disciplinary knowledge and academic literacy skills.
8/22
Nr opisu: 0000039220 Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava. Tytuł monografii: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava Tytuł równoległy: Wybrane aspekty rozwoju czytania i pisania na róznych etapach edukacji w języku rodzimym i obcym Tytuł równoległy: Nekotorye aspekty razvitiâ navykov čteniâ i pis'ma na raznyh ètapah obučeniâ na rodnom i inostrannom âzykah Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2019 Strony: 195 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-64881-50-3 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG, RUS Punktacja ministerstwa: 80.000 Index Copernicus: 20.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: literacy skills ; education ; foreign language ; native language ; teaching
9/22
Nr opisu: 0000038353 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Strategic reading : towards a better understanding of its role in L2/FL learning and teaching contexts Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, Vol. 43, no 3, p. 61--72 p-ISSN: 0137-4699 e-ISSN: 2450-4580 Uwagi: Tytuł tomu: Literacy skills in language education / ed. H. Chodkiewicz, M. Krzemińska-Adamek. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 70.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: L2 reading ; strategic text processing ; reading strategy ; reading to learn ; metacognitive awareness Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://journals.umcs.pl/lsmll/article/view/9098 DOI: 10.17951/lsmll.2019.43.3.61-72 Streszczenie: Evolving approaches to the conceptualization of reading have created conducive grounds for rethinking the role of strategic reading in second/foreign language contexts. However, despite a wide recognition of the effectiveness of strategic reading, such critical issues as strategy identification, modelling reading strategy taxonomies, and their implications for establishing principles for actual classroom practice are still being debated on. This article intends to look more closely at current insights into the strategy dimension of the reading process, which, according to the current author, play an enlightening role in defining the utility of reading strategies in helping second/foreign language learners reach their goals in reading and through reading. Hence, the article mainly focuses on promoting text comprehension, language and reading skills improvement, and content learning from text. The author articulates the need for a better understanding of how the potential effects of strategic text processing can be addressed in L2 reading practice.
10/22
Nr opisu: 0000039347 Autorzy: Anna Kiszczak, Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Text-based Student Questioning in EFL Settings: Long-term Strategy Implementation in Reciprocal Reading Tasks and Its Perceptopn Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, Vol. 5 (2), p. 39--57 p-ISSN: 2450-5455 e-ISSN: 2451-2125 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 40.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: academic reading ; reciprocal reading ; students' generated questions ; strategy training Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: It is common knowledge for contemporary teachers at all educational levels that reading literacy and learning attainment require adopting a strategic approach. This article reports the results of the classroom-based study in which a group of English Studies students were guided over a span of time in implementing text-based questions as a component of reciprocal reading tasks. The primary goal of the study was to trace changes appearing in the quality in the use of student-generated questioning in one-term reciprocal reading training and in delayed sessions, nine months later. Some changes were identified in the students' actual performance by assessing the quality of the questions the students asked throughout the training and delayed sessions. Also, the students' perceptions regarding the instruction routines they participated in were elicited by means of two interviews. The article puts forward some important insights from the study for organizing efficient classroom instruction in support of EFL students' reading and learning achievement.
11/22
Nr opisu: 0000037930 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Elementy CLIL w nauczaniu języka obcego jako naturalne wsparcie rozwoju intelektualnego uczniów na poziomie wczesnoszkolnym Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 3, s. 87--92 p-ISSN: 0446-7965 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: CLIL ; kształcenie zintegrowane ; wczesna nauka języka angielskiego ; rozwój intelektualny ; edukacja Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://jows.pl/sites/default/files/wydania/ksiega_jows-3-2018_internet_final.pdf
12/22
Nr opisu: 0000037934 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Rola czytania w języku obcym i uczenia się z tekstu akademickiego w rozwijaniu wiedzy przedmiotowej Tytuł całości: W: Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce : wybrane zagadnienia / red. Danuta Gabryś-Barker, Ryszard Kalamarz, Maria Stec Miejsce wydania: Kielce Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego Rok wydania: 2018 Seria: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 0208-6336, nr 3800 Strony zajęte przez pracę: S. 11-26 ISBN: 978-83-226-3595-7 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,7 Praca recenzowana Słowa kluczowe: czytanie ; modele czytania ; uczenie się z tekstu ; strategie czytania ; wiedza przedmiotowa
13/22
Nr opisu: 0000033439 Autorzy: Barbara Ewa Struk, Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Development of early literacy skills in EFl : problems and solutions Tytuł całości: W: Evolving nature of the English Language : studies in theoretical and applied linguistics / eds. Robert Kiełtyka, Agnieszka Uberman Miejsce wydania: Frankfurt am Main Wydawca: Peter Lang GmbH Rok wydania: 2017 Seria: Studies in Linguistics, Anglophone Literatures and Cultures, 2364-7558, Vol. 4 Strony zajęte przez pracę: S. 263-273 ISBN: 978-3-631-67625-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: early literacy skills ; L2 reading ; Polish EFL learners ; cross-linguistic relations ; phonological awareness Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
14/22
Nr opisu: 0000033855 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Learning from an academic lecture in a foreign language : lesson for the lecturer Tytuł równoległy: Uczenie się z wykładu akademickiego w języku obcym : wnioski dla wykładowcy Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 1, s. 50--56 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: sprawności receptywne ; dyskurs akademicki ; prezentacja wykładu ; wiedza dyscyplinarna ; podejście komunikacyjne ; terminologia danej dziedziny wiedzy Słowa kluczowe ang.: receptive skills ; academic discourse ; lecture delivery ; disciplinary knowledge ; Communicative Language Teaching ; domain-specific terminology http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/articles/445/learning_from_an_academic_lecture_in_a_foreign_language:_a_lesson_for_the_lecturer.html Streszczenie: Introduction. The article explores the role of an academic lecture in gaining disciplinary knowledge and developing domain-specific language in a foreign language context. The current study aimed to investigate how students' knowledge on a selected topic changed after they had participated in a lecture. Materials and methods. A small-scale qualitative-quantitative study was conducted in a natural context of a lecture delivered to the students of English philology. The students' statements depicting their knowledge on Communicative Language Teaching provided before and after the lecture were compared in order to examine the information they gained from the lecture content. Results and conclusions. Having listened to the lecture, reviewed their notes and reflected on its contents, the students formulated longer and more precise statements, more frequently commented on the relevant concepts and assumptions, and verbalized them better. The procedure used activated the students' processing of the content of the lecture and showed the lecturer what kind of information the students focused on.
15/22
Nr opisu: 0000031854 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: On a continuum between content and language in CBI/CLIL-oriented settings Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 11-26 ISBN: 978-83-64881-09-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 41939 Liczba arkuszy: 1,05 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: English language ; Content and Language Integrated Learning ; content-based instruction ; foreign language ; language teaching
16/22
Nr opisu: 0000031849 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł monografii: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspectives / red. Halina Chodkiewicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2015 Strony: 265 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-64881-09-1 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba arkuszy: 14 Praca recenzowana Słowa kluczowe: język angielski ; język obcy ; nauczanie języków obcych ; nauczyciel ; treść ; integrowanie języka i treści Słowa kluczowe ang.: English language ; foreign language ; language teaching ; teacher ; Content and Language Integrated Learning
17/22
Nr opisu: 0000028298 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Umiejętność czytania jako podstawa efektywnego studiowania wiedzy przedmiotowej Tytuł całości: W: Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe w Polsce : dokonania, stan obecny, perspektywy / red. Mieczysław Adamowicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 325-338 ISBN: 978-83-61044-03-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 40363 Liczba arkuszy: 1 Praca recenzowana Słowa kluczowe: czytanie ; umiejętność czytania ; strategia czytania ; praca z tekstem ; wiedza przedmiotowa ; szkoła wyższa Uwaga: sygn. 15075 V.3 CZYT. ; 15076 V.3 CZYT.
18/22
Nr opisu: 0000026123 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Rola uczenia się z tekstu w budowaniu kompetencji jęszykowych oraz wiedzy przedmiotowej na kierunkach neofilologicznych Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2013 Strony zajęte przez pracę: S. 13-27 ISBN: 978-83-61044-94-9 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 47318 Liczba arkuszy: 1,18 Praca recenzowana Słowa kluczowe: kompetencje językowe ; wiedza przedmiotowa ; czytanie ; modele czytania ; studia neofilologiczne Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A [sprawdź dostępność w katalogu AB] Streszczenie: Praca nad tekstem pisanym, w jego formie tradycyjnej lub elektronicznej stanowi znaczącą część aktywności studenta neofilologii, którego zadaniem jest - poza doskonaleniem umiejętności czytania i interpretowania tekstów obcojęzycznych - zrównoważony rozwój wszystkich sprawności językowych, a także opanowanie wiedzy w zakresie przedmiotów oferowanych w ramach studiów neofilologicznych. Studenci neofilologii stają przed ogromnym wyzwaniem, jakie wynika z intensyfikacji ekspozycji na język docelowy, związaną z wymogiem szybkiego osiągnięcia wysokiego poziomu biegłości językowej i jednoczesnego studiowania w tym języku przedmiotów takich jak: językoznawstwo ogólne, językoznawstwo stosowane, literatura i kultura danego kraju. Zadaniem nauczyciela akademickiego natomiast jest zapewnienie studentom takiego programu, który w sposób optymalny pozwoli im na rozwój umiejętności językowych oraz wybranych obszarów wiedzy, zapewniając efektywne łączenie tych celów, a nie ich rozdzielanie, co cechuje tradycyjnie konstruowane programy studiów neofilologicznych. W swoim artykule odwołam się do aktualnie prezentowanych poglądów oraz poszukiwań nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia i wykorzystywania umiejętności czytania tekstów akademickich w kształceniu komunikacyjnych kompetencji językowych oraz w nabywaniu wiedzy w zakresie przedmiotów neofilologicznych. Nakreślone zostaną ważne postulaty dla podejmowania właściwych decyzji o charakterze praktycznym.
19/22
Nr opisu: 0000026124 Autorzy: Halina Chodkiewicz, Roman Zbigniew Lewicki. Tytuł monografii: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym - nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2013 Strony: 267 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-61044-94-9 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 17,4 Praca recenzowana Słowa kluczowe: język obcy ; nauczanie ; kompetencje językowe ; studia neofilologiczne Uwaga: sygn. 14122 V CZYT. ; 14123 V CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
20/22
Nr opisu: 0000020434 Autorzy: Halina Chodkiewicz, Roman Zbigniew Lewicki. Tytuł monografii: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2007 Strony: 148 s., 24 cm ISBN: 978-83-61044-20-8 Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor) Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: języki ; nauczanie ; szkoła wyższa Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.
21/22
Nr opisu: 0000020425 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Charakterystyka poziomu biegłości językowej B2 : implikacje dla kształcenia studentów neofilologii Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2007 Strony zajęte przez pracę: S. 9-22 ISBN: 978-83-61044-20-8 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: poziom biegłości językowej ; kompetencje językowe ; język angielski ; poziom średniozaawansowany Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.
22/22
Nr opisu: 0000026268 Autorzy: Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Sprawozdanie z konferencji naukowej "Kompetencje językowe i kulturowe absolwentów szkół średnich w świetle kształcenia na filologicznych studiach zawodowych" (Biała Podlaska, 24 maja 2007 roku) Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2007, T. 1, s. 213--215 p-ISSN: 1899-1025 Charakterystyka formalna: sprawozdanie Język publikacji: POL http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/sprawozdanie_z_konferencji_naukowej.pdf