AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CHODKIEWICZ HALINA
Liczba odnalezionych rekordów: 22



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/22
Nr opisu: 0000046607
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Advanced EFL Students' Practices in Formal and Informal Language Learning Settings : an Exploratory Study of Learner Agency
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, Vol. 47, no 3, p. 57--68
p-ISSN: 2450-4580

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe ang.: agency ; awareness ; EFL learners ; formal settings ; informal settings ; language learning ; learner goals ; learning strategies
https://journals.umcs.pl/lsmll/article/view/15473
DOI: 10.17951/lsmll.2023.47.3.57-68
Streszczenie: This paper addresses the issue of agency that could be traced in the performance of advanced Polish learners of EFL, students of English philology. The study presented in the paper set to investigate the students' self-reports on learning goals, behaviours and strategies typical of their language-based practices. The students were instructed to describe and reflect on all the learning activities they were involved in in both formal and informal settings by writing their reflective learning journals throughout a week's time. The examination of the data has provided a picture of the students' engagement in an interplay of academic and self-directed practices, which helped them meet different goals and ultimately contributed to the improvement of their language proficiency. The students demonstrated an awareness of language learning processes and an ability to reflect on aspects of their agency, referring, among others, to their intentions and motivations in pursuing their objectives.

2/22
Nr opisu: 0000044232
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Izabela Krystyna Dąbrowska, Barbara Ewa Struk.
Tytuł monografii: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk
Tytuł równoległy: Praca indywidualna i grupowa w nauczaniu tradycyjnym i zdalnym : możliwości i ograniczenia
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony: 225 s., ilustracje, wykresy, 24 cm
ISBN: 978-83-64881-89-3
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 80.000
Index Copernicus: 20.000
Liczba arkuszy: 11
Słowa kluczowe: metody nauczania ; nauczanie zdalne ; nauczyciele ; praca zespołowa
Słowa kluczowe ang.: group learning ; individual learning ; online education ; teachers ; teaching methods
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

3/22
Nr opisu: 0000044234
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Integrating language skills in a foreign language : from a traditional to an online perspective
Tytuł równoległy: Integracja umiejętności językowych w języku obcym : pomiędzy nauczaniem tradycyjnym a zdalnym
Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 33-45
ISBN: 978-83-64881-89-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 33816
Liczba arkuszy: 0,85
Słowa kluczowe ang.: English language ; foreign language teaching ; language skills ; remote teaching ; skills integration
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

4/22
Nr opisu: 0000038359
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Academic lecturing through the medium of a non-native language : a collaborative endeavour of lecturers and students
Tytuł równoległy: Wykład akademicki w języku nierodzimym jako forma wspólpracy między wykładowcą i studentem
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 67, z. 11, p. 17--32
p-ISSN: 0035-7707
e-ISSN: 2544-5200

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 100.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja międzynarodowa ; język nierodzimy ; wykład akademicki ; style wygłaszania wykładu ; struktura wykładu
Słowa kluczowe ang.: education internationalization ; non-native language ; academic lecture ; lecture delivery styles ; structuring lecture discourse
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://www.ojs.tnkul.pl/index.php/rh/article/view/7183
DOI: 10.18290/rh.2019.67.11-2
Streszczenie: Academic lectures are implemented as a basic genre in developing students' disciplinary knowledge in higher education settings. Frequently appearing in their traditional monologic form, they tend to be more interactive nowadays, due to the use of a variety of activities that accompany them, including new technologies. With the internationalization of higher education, numerous lecture attendees are now multilingual students learning through the medium of a non-native language. The aim of this paper is to explore the most vital issues that emerge when lectures are delivered to non-native students at lower language proficiency level so as to enable them to meet their study goals as well as develop their intellectual and language potential. The author argues for the need of effective collaboration between lecturers and their students, based on a better understanding of the complexity of the instructional situation in which students' language problems can be dealt with by making appropriate adjustments that can improve both lecture comprehensibility and knowledge acquisition.
Streszczenie: Wykład akademicki odgrywa nadal kluczową rolę w przyswajaniu wiedzy dziedzinowej w środowisku akademickim, zarówno w bardziej tradycyjnej formie monologowej, jak też w formie interaktywnej, wprowadzającej użycie nowych technologii. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego sprawia, że w kontekście wielojęzyczności adresatami działań akademickich stają się osoby, które nie zawsze osiągnęły dostatecznie wysoki poziom kompetencji w języku docelowym, niebędącym ich językiem rodzimym. Niniejszy artykuł podejmuje dyskusję na temat najbardziej istotnych kwestii wynikających z potrzeby opracowywania i prezentacji wykładów w taki sposób, aby tacy słuchacze byli w stanie nie tylko skutecznie opanować wiedzę przedmiotową, ale także potrafili wykorzystywać swój potencjał intelektualny, jednocześnie doskonaląc niezbędne umiejętności w zakresie języka docelowego. Szczególną uwagę poświęcono potrzebie współpracy między wykładowcą a studentem poprzez wykorzystywanie optymalnych rozwiązań dydaktycznych, dostosowanych do możliwości studentów w sytuacji pojawiających się trudności na płaszczyźnie językowej.

5/22
Nr opisu: 0000039325
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: English Philology Students' Practice and Perceptions of Generating Own Questions on Lecture Contents : an Empirical Study
Tytuł całości: W: Manifesting Identity in Cultural and Academic Discourse / ed. Iga Maria Lehman, Sylwia Kossakowska-Pisarek
Miejsce wydania: Łódź
Wydawca: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk
Rok wydania: 2019
Seria: Studia i Monografie, nr 101
Strony zajęte przez pracę: S. 9-25
ISBN: 978-83-64971-76-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 40811
Liczba arkuszy: 1,02
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: lecture delivery ; questions categories ; processing lecture discourse ; student-generated questioning strategy
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

6/22
Nr opisu: 0000037505
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Anna Kiszczak.
Tytuł pracy: Investigating the use of student - generated questions in disciplinary reading proactices in higher education environments
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 1, p. 119--130
p-ISSN: 1691-5887

Uwagi: Volume title: Higher Education.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 32069
Liczba arkuszy: 0,8
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: disciplinary knowledge ; reading to learn ; reciprocal reading ; student-generated-questions
Uwaga: Kopia dostepna w Sekcji Bibliometrii.
DOI: 10.17770/sie2019vol1.3711
Streszczenie: The paper sets out to explore the issue of students' strategic ability of learning from disciplinary texts in tertiary education settings. While performing reading tasks, students acquire or restructure subject-area knowledge as well as improving conceptual resources and literacy skills indispensable for their academic attainment. The so-called reciprocal reading instruction promotes the adoption of a procedure in which students are required to generate their own text-based questions, then ask and answer them in pairs. The exploratory case study reported in this paper aimed to examine the performance of advanced Polish students of English during ten reciprocal reading sessions, part of a subject-specific course. The analysis of the collected data focused on selected aspects of the students' question-generating behaviour. Additionally, the data obtained from a semi-structured interview were scrutinized in order to find out how the students evaluated their task performance. The paper finishes with a discussion of the implications of the study for the use of student-generated questions and reciprocal reading tasks in enhancing disciplinary knowledge and academic literacy skills.

7/22
Nr opisu: 0000042400
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Małgorzata Krzemińska-Adamek.
Tytuł czasopisma: Vol. 43(3) 2019, / guest editors Halina Chodkiewicz, Małgorzata Krzemińska-Adamek
p-ISSN: 2450-4580

Charakterystyka formalna: czasopismo polskie (redaktor)
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: language education ; literacy skills
https://journals.umcs.pl/lsmll/article/view/9974/6907

8/22
Nr opisu: 0000039220
Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava.
Tytuł monografii: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Tytuł równoległy: Wybrane aspekty rozwoju czytania i pisania na róznych etapach edukacji w języku rodzimym i obcym
Tytuł równoległy: Nekotorye aspekty razvitiâ navykov čteniâ i pis'ma na raznyh ètapah obučeniâ na rodnom i inostrannom âzykah
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony: 195 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG, RUS
Punktacja ministerstwa: 80.000
Index Copernicus: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: literacy skills ; education ; foreign language ; native language ; teaching

9/22
Nr opisu: 0000038353
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Strategic reading : towards a better understanding of its role in L2/FL learning and teaching contexts
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 43, no 3, p. 61--72
p-ISSN: 0137-4699
e-ISSN: 2450-4580

Uwagi: Tytuł tomu: Literacy skills in language education / ed. H. Chodkiewicz, M. Krzemińska-Adamek.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: L2 reading ; strategic text processing ; reading strategy ; reading to learn ; metacognitive awareness
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://journals.umcs.pl/lsmll/article/view/9098
DOI: 10.17951/lsmll.2019.43.3.61-72
Streszczenie: Evolving approaches to the conceptualization of reading have created conducive grounds for rethinking the role of strategic reading in second/foreign language contexts. However, despite a wide recognition of the effectiveness of strategic reading, such critical issues as strategy identification, modelling reading strategy taxonomies, and their implications for establishing principles for actual classroom practice are still being debated on. This article intends to look more closely at current insights into the strategy dimension of the reading process, which, according to the current author, play an enlightening role in defining the utility of reading strategies in helping second/foreign language learners reach their goals in reading and through reading. Hence, the article mainly focuses on promoting text comprehension, language and reading skills improvement, and content learning from text. The author articulates the need for a better understanding of how the potential effects of strategic text processing can be addressed in L2 reading practice.

10/22
Nr opisu: 0000039347
Autorzy: Anna Kiszczak, Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Text-based Student Questioning in EFL Settings: Long-term Strategy Implementation in Reciprocal Reading Tasks and Its Perceptopn
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 5 (2), p. 39--57
p-ISSN: 2450-5455
e-ISSN: 2451-2125

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 40.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: academic reading ; reciprocal reading ; students' generated questions ; strategy training
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: It is common knowledge for contemporary teachers at all educational levels that reading literacy and learning attainment require adopting a strategic approach. This article reports the results of the classroom-based study in which a group of English Studies students were guided over a span of time in implementing text-based questions as a component of reciprocal reading tasks. The primary goal of the study was to trace changes appearing in the quality in the use of student-generated questioning in one-term reciprocal reading training and in delayed sessions, nine months later. Some changes were identified in the students' actual performance by assessing the quality of the questions the students asked throughout the training and delayed sessions. Also, the students' perceptions regarding the instruction routines they participated in were elicited by means of two interviews. The article puts forward some important insights from the study for organizing efficient classroom instruction in support of EFL students' reading and learning achievement.

11/22
Nr opisu: 0000037930
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Elementy CLIL w nauczaniu języka obcego jako naturalne wsparcie rozwoju intelektualnego uczniów na poziomie wczesnoszkolnym
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 3, s. 87--92
p-ISSN: 0446-7965

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: CLIL ; kształcenie zintegrowane ; wczesna nauka języka angielskiego ; rozwój intelektualny ; edukacja
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://jows.pl/sites/default/files/wydania/ksiega_jows-3-2018_internet_final.pdf

12/22
Nr opisu: 0000037934
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Rola czytania w języku obcym i uczenia się z tekstu akademickiego w rozwijaniu wiedzy przedmiotowej
Tytuł całości: W: Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce : wybrane zagadnienia / red. Danuta Gabryś-Barker, Ryszard Kalamarz, Maria Stec
Miejsce wydania: Kielce
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Rok wydania: 2018
Seria: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 0208-6336, nr 3800
Strony zajęte przez pracę: S. 11-26
ISBN: 978-83-226-3595-7
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,7
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czytanie ; modele czytania ; uczenie się z tekstu ; strategie czytania ; wiedza przedmiotowa

13/22
Nr opisu: 0000033439
Autorzy: Barbara Ewa Struk, Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Development of early literacy skills in EFl : problems and solutions
Tytuł całości: W: Evolving nature of the English Language : studies in theoretical and applied linguistics / eds. Robert Kiełtyka, Agnieszka Uberman
Miejsce wydania: Frankfurt am Main
Wydawca: Peter Lang GmbH
Rok wydania: 2017
Seria: Studies in Linguistics, Anglophone Literatures and Cultures, 2364-7558, Vol. 4
Strony zajęte przez pracę: S. 263-273
ISBN: 978-3-631-67625-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,6
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: early literacy skills ; L2 reading ; Polish EFL learners ; cross-linguistic relations ; phonological awareness
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

14/22
Nr opisu: 0000033855
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Learning from an academic lecture in a foreign language : lesson for the lecturer
Tytuł równoległy: Uczenie się z wykładu akademickiego w języku obcym : wnioski dla wykładowcy
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 1, s. 50--56
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: sprawności receptywne ; dyskurs akademicki ; prezentacja wykładu ; wiedza dyscyplinarna ; podejście komunikacyjne ; terminologia danej dziedziny wiedzy
Słowa kluczowe ang.: receptive skills ; academic discourse ; lecture delivery ; disciplinary knowledge ; Communicative Language Teaching ; domain-specific terminology
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/articles/445/learning_from_an_academic_lecture_in_a_foreign_language:_a_lesson_for_the_lecturer.html
Streszczenie: Introduction. The article explores the role of an academic lecture in gaining disciplinary knowledge and developing domain-specific language in a foreign language context. The current study aimed to investigate how students' knowledge on a selected topic changed after they had participated in a lecture. Materials and methods. A small-scale qualitative-quantitative study was conducted in a natural context of a lecture delivered to the students of English philology. The students' statements depicting their knowledge on Communicative Language Teaching provided before and after the lecture were compared in order to examine the information they gained from the lecture content. Results and conclusions. Having listened to the lecture, reviewed their notes and reflected on its contents, the students formulated longer and more precise statements, more frequently commented on the relevant concepts and assumptions, and verbalized them better. The procedure used activated the students' processing of the content of the lecture and showed the lecturer what kind of information the students focused on.

15/22
Nr opisu: 0000031854
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: On a continuum between content and language in CBI/CLIL-oriented settings
Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 11-26
ISBN: 978-83-64881-09-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 41939
Liczba arkuszy: 1,05
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: English language ; Content and Language Integrated Learning ; content-based instruction ; foreign language ; language teaching

16/22
Nr opisu: 0000031849
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł monografii: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspectives / red. Halina Chodkiewicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2015
Strony: 265 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-09-1
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 14
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język angielski ; język obcy ; nauczanie języków obcych ; nauczyciel ; treść ; integrowanie języka i treści
Słowa kluczowe ang.: English language ; foreign language ; language teaching ; teacher ; Content and Language Integrated Learning

17/22
Nr opisu: 0000028298
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Umiejętność czytania jako podstawa efektywnego studiowania wiedzy przedmiotowej
Tytuł całości: W: Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe w Polsce : dokonania, stan obecny, perspektywy / red. Mieczysław Adamowicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 325-338
ISBN: 978-83-61044-03-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 40363
Liczba arkuszy: 1
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czytanie ; umiejętność czytania ; strategia czytania ; praca z tekstem ; wiedza przedmiotowa ; szkoła wyższa
Uwaga: sygn. 15075 V.3 CZYT. ; 15076 V.3 CZYT.

18/22
Nr opisu: 0000026123
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Rola uczenia się z tekstu w budowaniu kompetencji jęszykowych oraz wiedzy przedmiotowej na kierunkach neofilologicznych
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 13-27
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 47318
Liczba arkuszy: 1,18
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje językowe ; wiedza przedmiotowa ; czytanie ; modele czytania ; studia neofilologiczne
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Praca nad tekstem pisanym, w jego formie tradycyjnej lub elektronicznej stanowi znaczącą część aktywności studenta neofilologii, którego zadaniem jest - poza doskonaleniem umiejętności czytania i interpretowania tekstów obcojęzycznych - zrównoważony rozwój wszystkich sprawności językowych, a także opanowanie wiedzy w zakresie przedmiotów oferowanych w ramach studiów neofilologicznych. Studenci neofilologii stają przed ogromnym wyzwaniem, jakie wynika z intensyfikacji ekspozycji na język docelowy, związaną z wymogiem szybkiego osiągnięcia wysokiego poziomu biegłości językowej i jednoczesnego studiowania w tym języku przedmiotów takich jak: językoznawstwo ogólne, językoznawstwo stosowane, literatura i kultura danego kraju. Zadaniem nauczyciela akademickiego natomiast jest zapewnienie studentom takiego programu, który w sposób optymalny pozwoli im na rozwój umiejętności językowych oraz wybranych obszarów wiedzy, zapewniając efektywne łączenie tych celów, a nie ich rozdzielanie, co cechuje tradycyjnie konstruowane programy studiów neofilologicznych. W swoim artykule odwołam się do aktualnie prezentowanych poglądów oraz poszukiwań nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia i wykorzystywania umiejętności czytania tekstów akademickich w kształceniu komunikacyjnych kompetencji językowych oraz w nabywaniu wiedzy w zakresie przedmiotów neofilologicznych. Nakreślone zostaną ważne postulaty dla podejmowania właściwych decyzji o charakterze praktycznym.

19/22
Nr opisu: 0000026124
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Roman Zbigniew Lewicki.
Tytuł monografii: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym - nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony: 267 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 17,4
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język obcy ; nauczanie ; kompetencje językowe ; studia neofilologiczne
Uwaga: sygn. 14122 V CZYT. ; 14123 V CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

20/22
Nr opisu: 0000020434
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Roman Zbigniew Lewicki.
Tytuł monografii: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony: 148 s., 24 cm
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor)
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: języki ; nauczanie ; szkoła wyższa
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

21/22
Nr opisu: 0000020425
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Charakterystyka poziomu biegłości językowej B2 : implikacje dla kształcenia studentów neofilologii
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 9-22
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: poziom biegłości językowej ; kompetencje językowe ; język angielski ; poziom średniozaawansowany
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

22/22
Nr opisu: 0000026268
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Sprawozdanie z konferencji naukowej "Kompetencje językowe i kulturowe absolwentów szkół średnich w świetle kształcenia na filologicznych studiach zawodowych" (Biała Podlaska, 24 maja 2007 roku)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2007, T. 1, s. 213--215
p-ISSN: 1899-1025

Charakterystyka formalna: sprawozdanie
Język publikacji: POL
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/sprawozdanie_z_konferencji_naukowej.pdf

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB