AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CZYŻ ZBIGNIEW
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000037812
Autorzy: Zbigniew Czyż, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski.
Tytuł pracy: CFD Analysis of Charge Exchange in an Aircraft Opposed-Piston Diesel Engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 04002
p-ISSN: 2261-236X

Uwagi: Tytuł tomu: II International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: opposed-piston two-stroke engine ; diesel engine ; intake manifold ; exhaust manifold ; CFD ; ANSYS FLUENT ; aircraft
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_04002/matecconf_cmes2018_04002.html
    DOI: 10.1051/matecconf/201925204002
    Streszczenie: The paper presents a description of geometric models, computational algorithms, and results of numerical analysis of charge exchange in an opposed-piston two-stroke engine. The research engine is a newly designed internal diesel engine. This unit is composed of three cylinders in which operate three pairs of opposed-pistons. The engine generates a power output equal to 100 kW at a crankshaft rotation speed of 3800-4000 rpm. The numerical investigations were carried out using ANSYS FLUENT solver. The geometrical model includes an intake manifold, a cylinder and an outlet manifold. The study was conducted for a series of modifications of manifolds and intake and exhaust ports to optimise the charge exchange process in the engine. In addition, we attempted to verify the effect of the combustion chamber shape on the charge exchange process in the engine. The calculations specified a swirl coefficient obtained under steady conditions for fully open intake and exhaust ports as well as the CA value of 280° for all cylinders. In addition, mass flow rates were identified separately in all of the intake and exhaust ports to achieve the best possible uniformity of flow in particular cylinders. The paper includes comparative analyses of all of the intake and exhaust manifolds of the designed engine.
    Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

    2/3
    Nr opisu: 0000031359
    Autorzy: Zbigniew Czyż, Paweł Magryta, Marcin Szlachetka.
    Tytuł pracy: Experimental investigation of the impact of light speed on drag force in the autogyro model
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, Vol. 9, no. 26, p. 89--95
    p-ISSN: 2080-4075
    e-ISSN: 2299-8624

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wiatrakowiec ; aerodynamika ; CFD ; tunel powietrzny ; przepływ powietrza
    Słowa kluczowe ang.: autogyro ; aerodynamics ; CFD ; wind tunnel ; airflow
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.astrj.com/Experimental-investigation-of-the-impact-of-flight-speed-on-drag-force-in-the-autogyro-model,2370,0,2.html
    DOI: 10.12913/22998624/2370
    Streszczenie: The paper presents the experimental investigation of the impact of velocity on drag force in the autogyro model. One of the methods which simulate motion of the flying object consists of using a wind tunnel. In this case, test object is stationary and the motion of air is forced by e.g. a special fan. The costs related with renting and the wind tunnel service are still very high. In this paper, the motion of the autogyro with respect to the air, was produced by fixing this model with scale to measure the drag force on the passenger car roof. The position of the object relative to the vehicle was checked on the basis of numerical analysis of the airflow around this vehicle. Based on the investigations, the field of velocity and pressure, and air flow formed around the contour of the vehicle which have been chosen, were determined. In addition, the drag force characteristic was determined as a function of velocity and it was compared with the values from the numerical analysis. This research is a form of verifying opportunities for this type of research on vehicles. The conclusions derived from the analysis of the results will be used in the future to carry out further research.

    3/3
    Nr opisu: 0000031358
    Autorzy: Marcin Szlachetka, Ksenia Siadkowska, Zbigniew Czyż.
    Tytuł pracy: Wykorzystanie mikro czytnika diagnostycznego w badaniach eksperymentalnych jednostek napędowych na hamowni podwoziowej
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 3, s. 4722-4730
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.1 stanowiącej integralną część czasopisma. Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wtrysk bezpośredni CNG ; silnik Diesla ; mikroczytnik OBD Log
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB