AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: DYMICKA AGNIESZKA
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000035103
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Kształtowanie bezpieczeństwa zawodowego absolwentów
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. XXII, No. 2, p. 273--285
p-ISSN: 2300-5327

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; absolwenci ; rynek pracy ; stopień studiów
Słowa kluczowe ang.: safety ; graduate ; labor market ; degree system
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-24-2017/hss-24-2-2017
Streszczenie: Szanse na znalezienie pracy wzrastają wraz z ukończeniem studiów wyższych. Zapewnienie bezpieczeństwa zawodowego absolwentom stanowi jedno z podstawowych działań kształtowanych przez bezpieczeństwo edukacyjne. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów jest pożądanym działaniem szkoły, przekładającym się na aktualizację realizowanej strategii. Celem artykułu jest dokonanie analizy sytuacji absolwentów uczelni po ukończeniu kształcenia na poziomie studiów wyższych I i II stopnia. Efektem badań jest stwierdzenie, że wykształcenie wyższe zwiększa szanse na zatrudnienie, a realizowany w trakcie studiów program kształcenia umożliwia właściwe przygotowanie do wejścia na rynek pracy. Badania potwierdziły, iż stopień ukończonych studiów jest czynnikiem różnicującym szanse zawodowe absolwentów uczelni. Przedstawione wnioski kształtują pozytywną opinię absolwentów w zakresie wszystkich obszarów objętych badaniami, potwierdzając tym samym poprawność prowadzonej polityki uczelni i działań budujących bezpieczeństwo edukacyjne. Ponad 80% absolwentów jest przekonanych o właściwym przygotowaniu do pracy zawodowej. Główną zaletą zdobytego wykształcenia zdaniem absolwentów jest wzrost szans na rynku pracy. Absolwenci zastrzegają konieczność ulepszania oferty edukacyjnej, społecznej i kulturalnej uczelni, głównie poprzez organizację spotkań z ciekawymi ludźmi, kursów językowych oraz wycieczek naukowych/studyjnych. Prezentowane wyniki badań są zatem częścią cyklu badawczego z zakresu bezpieczeństwa edukacyjnego, uwzględniającego szereg tworzących je elementów, m.in. badania studentów I roku w zakresie wyboru uczelni oraz kierunku studiów, badania opinii pracodawców pod kątem oceny studentów odbywających praktyki zawodowe czy monitoringu karier zawodowych absolwentów.
Streszczenie: Chances of the placement are growing along with obtaining a university degree. Providing the occupational safety for graduates constitutes one of basic action shaped by the educational safety. Monitoring professional careers of graduates is desired with functioning of the school, translating into the update of the realized strategy. This article aims to analyze the situation of graduates after finishing education at the undergraduate level and postgraduate level. A statement that the higher education is lengthening the odds on the employment is an effect of survey, and the program carried out in the course of studies of the education enables due preparing for the transition to the labour market. The survey confirmed that the degree of completed studies was a factor diversifying professional chances of graduates of the college. Made conclusions are shaping the positive opinion of graduates in all areas provided with the survey, confirming the correctness of the pursued politics of the college and action creating the educational safety in the process. Over the 80% of graduates are convinced of the due preparation for the career. According to graduates' an increase in the labour market opportunities is a major advantage of the get education. Graduates are reserving the need to modify the college offer of the educational, social and cultural areas, mainly through the organization of meetings with interesting people, language courses and scientific trips. And so presented findings are a part of the research cycle from the margin of safety educational, taking into account the row of elements forming them, among others examining students at the beginning in choice of college and course degree, of opinion poll of employers in terms of the assessment of students undergoing traineeships or the monitoring of professional careers of graduates.

2/7
Nr opisu: 0000032441
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych
Tytuł równoległy: Education safety in the social sciences
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 57--66
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; nauki społeczne ; kompetencje ; szkoła wyższa
Słowa kluczowe ang.: education safety ; social sciences ; skills ; university
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdf
Streszczenie: Szkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach.
Streszczenie: The School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.

3/7
Nr opisu: 0000032820
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Wpływ profilu kształcenia na bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów
Tytuł równoległy: The influence of the profile of education on the educational safety of graduates
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 1 (92), s. 84--95
p-ISSN: 1507-6563

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; profil kształcenia ; absolwenci
Słowa kluczowe ang.: educationa safety ; profile of education ; a graduates
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2016/edu_1_2016.pdf
Streszczenie: Apart from a general-academic profile of education, a practical profile is functioning including at least three-month compulsory traineeship to be done by students in the course of learning. The article presents the opinions of graduates, of both a general-academic profile and a practical profile, to determine the influence of a profile of studying on the educational safety. The analyses considered among others the following issues: a direction, a speciality, a curriculum, a level of taking control of competences, preparation for a career, conditions of studying. The feedback shows that in the opinions of graduates, the education at a practical profile provides stronger educational safety to future graduates when compared with the education at a general-academic profile.

4/7
Nr opisu: 0000030674
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW
Tytuł równoległy: PSW student's safety education
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__art_10.pdf

    5/7
    Nr opisu: 0000030135
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Realizacja specjalności zarządzanie kryzysowe w perspektywie wejścia na rynek pracy jej absolwentów
    Tytuł całości: W: Oblicza i wyzwania obronności w XXI wieku / red. nauk. Andrzej Polak, Agnieszka Smarzewska, Paweł Borek
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo JPII
    Rok wydania: 2015
    Strony zajęte przez pracę: S. 133--142
    ISBN: 978-83-64881-00-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 24313
    Liczba arkuszy: 0,6
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: zarządzanie kryzysowe ; rynek pracy ; absolwenci

    6/7
    Nr opisu: 0000031209
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
    Tytuł pracy: Systemowe działania logistyczne zapewniające bezpieczeństwo edukacyjne
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 6, s. 66--69
    p-ISSN: 1231-5478

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; logistyka ; szkoła wyższa ; systemowe działania logistyczne
    Uwaga: Art. w czasopismie prenumerowanym przez Bibliotekę PSW
    Streszczenie: Celem artykułu jest dokonanie analizy działań logistycznych realizowanych w uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego studentom podejmującym kształcenie na kierunkach z obszaru nauk technicznych. Metodą sondażu diagnostycznego przy pomocy autorskiego kwestionariusza ankiety stanowiącego narzędzie badawcze Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na uczelni przebadano 99 studentów kierunku informatyka i budownictwo. Przy użyciu testu Chi kwadrat Pearsona zbadano istnienie różnic istotnych statystycznie. Efektem analiz jest sformułowanie wniosku, iż rozwiązania logistyczne uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego przyniosły spodziewany efekt rynkowy - największe w kraju zainteresowanie studiowaniem w PSW w Białej Podlaskiej.

    7/7
    Nr opisu: 0000029519
    Autorzy: Agnieszka Dymicka, Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Praktyki zawodowe jako element bezpieczeństwa edukacyjnego
    Tytuł całości: W: Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku / red. nauk. Mariusz Kubiak, Agnieszka Smarzewska
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2014
    Strony zajęte przez pracę: S. 141-153
    ISBN: 978-83-6104499-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 28 385
    Liczba arkuszy: 0,7
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; praktyka zawodowa

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB