AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: FILIPIAK OLGA ANNA
Liczba odnalezionych rekordów: 37



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/37
Nr opisu: 0000047230
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Konsumpcja wspólna w kontekście bezpieczeństwa ekologicznego
Tytuł całości: W: Bezpieczeństwo Polski w zmieniającej się sytuacji geopolitycznej Europy Wschodniej / red. Wiesław Zawadzki
Miejsce wydania: Pułtusk
Wydawca: Wydawnictwo Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora
Rok wydania: 2023
Strony zajęte przez pracę: S. 133-144
ISBN: 978-83-7549-894-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ekologiczne ; konsumpcja wspólna
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/37
Nr opisu: 0000043860
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Konsumpcja informacji w cyberprzestrzeni
Tytuł równoległy: Information consumption in cyberspace
Tytuł całości: W: Współcześnie o konsumpcjonizmie. Dylematy i paradoks / red. nauk. Alicja Antas-Jaszczuk, Agnieszka Roguska
Miejsce wydania: Siedlce, Lublin
Wydawca: Uniwersytet Przoridniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2022, 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 10-16
ISBN: 978-83-67162-28-9978-83-67104-19-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: cyberprzestrzeń ; informacja ; Internet ; konsumpcja
Słowa kluczowe ang.: consumption ; cyberspace ; information ; internet
https://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/public/assets/755/Wsp%C3%B3%C5%82cze%C5%9Bnie%20o%20konsumpcjonizmie.%20Dylematy%20i%20paradoksy.pdf
Streszczenie: Celem opracowania jest wskazanie zmian zachodzących w konsumpcji informacji w cyberprzestrzeni. Internet stał się nową przestrzenią dla rozwoju konsumpcji, jest to środek umożliwiający konsumowanie na niespotykanym dotąd poziomie. Biorąc pod uwagę rozwój cyberprzestrzeni jako areny konsumpcji informacji, w artykule skupiono się na analizie tego wpływu oraz zmian, jakie powstają w wyniku oddziaływania nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w obszarze konsumpcji informacji. Wskazano także na zagrożenia informacyjne, z którymi mamy do czynienia w XXI wieku. Korzystanie z technologii mobilnych w sferze konsumpcji to kluczowy element gospodarki opartej na wiedzy. Wirtualizacja konsumpcji jest dobrym przykładem wykorzystywania rozwiązań technologicznych do zaspokajania potrzeb konsumenckich. Praca ma charakter syntetyczno-analityczny.
Streszczenie: The aim of the analysis is to indicate the changes occurring in information consumption in cyberspace. The Internet has become a new space for the development of consumption; this is the means which facilitates consumption at an unprecedented level. Taking into account the development of cyberspace as an area of information consumption, the article focuses on an analysis of this impact and the changes which occur as a result of the influence of new information and communications technologies in the field of information consumption. Information risks in the 21st century have also been indicated. The use of mobile technologies in consumption is a key element of the knowledge economy. The virtualisation of consumption is a good example of using technological solutions to meet consumer needs. The article is synthetic and analytical in nature.

3/37
Nr opisu: 0000044840
Autorzy: Sandra Tur, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Postrzeganie kompetencji społecznych w czasie pandemii SARS-CoV-2 podczas nauki zdalnej wśród studentów Akademii Bialskiej Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Tytuł pracy w innym języku: Perception of social competence at the time of the SARS-CoV-2 pandemic during remote learning by students of the John Paul II University of Applied Sciences in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 332--350
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: kompetencje społeczne ; nauczanie zdalne ; pademia ; studenci
Słowa kluczowe ang.: pandemic ; remote education ; social competence ; students
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/POSTRZEGANIE-KOMPETENCJI-SPOLECZNYCH-W-CZASIE-PANDEMII-SARS-CoV-2-PODCZAS-NAUKI-ZDALNEJ,156513,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/156513
Streszczenie: Celem artykułu jest analiza opinii studentów ABNS na temat spostrzegania ich kompetencji społecznych w czasie pandemii SARS-CoV-2 podczas zdalnej. Materiał i metody: Badania zostały zrealizowane metodą sondażu diagnostycznego, na potrzeby którego opracowano kwestionariusz ankiety. W badaniu wzięło udział 76 studentów z ABNS. Wyniki: Respondenci pozyskiwali wiedzę na temat pandemii głównie z internetu. Najczęstszym skutkiem pandemii odczuwanym przez rodziny był stres. Nauka zdalna według studentów zwiększała ilość czasu wolnego oraz pozytywnie wpływała na planowanie pracy własnej, jednak największą trudnością podczas jej trwania był brak kontaktu z koleżankami i kolegami. Zdecydowana większość respondentów zauważyła potrzebę stałego doskonalenia swoich kompetencji społecznych Najbardziej cenionymi przez studentów kompetencjami są: odpowiedzialność i rzetelność, umiejętności związane z szybkim rozwiązywaniem konfliktów i zorganizowanie. Wnioski: Kompetencje społeczne oraz ich rozwój zyskują coraz większego znaczenia, szczególnie w niepewnych i trudnych czasach drugiej dekady XXI wieku. Nacisk na ich kształtowanie wśród studentów powinien być jednym z ważniejszych celów współczesnej uczelni wyższej.
Streszczenie: The aim of the article is to analyze the perception of social competences among students of the ABNS during the SARS-CoV-2 pandemic during distance learning. Material and methods: The research was carried out by the method of a diagnostic survey,for the needs of which a questionnaire was developed. 76 students from ABNS participated in the study. Results: The respondents obtained knowledge about the pandemic mainly from the Internet. The most common effect of a pandemic experienced by families was stress. According to students, distance learning increased the amount of free time and had a positive impact on planning own work,but the greatest difficulty during its duration was the lack of contact with colleagues. The vast majority of respondents noticed the need to constantly improve their social competences. Conclusions: Social competences and their development are gaining more and more importance, especially in the uncertain and difficult times of the second decade of the 21st century.

4/37
Nr opisu: 0000043044
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Rola informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tytuł równoległy: Role of information in the consumer society
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, nr 40, s. 79--91
p-ISSN: 2299-4033

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: informacja ; konsumpcja ; kultura informacyjna ; społeczeństwo konsumpcyjne
Słowa kluczowe ang.: consumer ; consumer society ; information ; information culture
https://kulturabezpieczenstwa.publisherspanel.com/resources/html/article/details?id=227222
DOI: 10.5604/01.3001.0015.6972
Streszczenie: Informacja postrzegana jest obecnie jako jedno z ważniejszych dóbr konsumpcyjnych we współczesnym świecie. Z kolei społeczeństwo konsumpcyjne to typ społeczeństwa, w którym naczelne miejsce zajmuje konsumpcja. Warto wobec tego poczynić refleksję dotyczącą znaczenia informacji w tym typie społeczeństwa. Celem artykułu jest ukazanie roli informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym, szczególnie w zachowaniach konsumentów. Współczesny konsument podejmuje szereg istotnych decyzji konsumenckich pod wpływem informacji, jakie pozyskuje oraz jakie są do niego dostarczane z różnych źródeł. W pracy zastosowano metodę studiów literaturowych związanych z tematyką badawczą pracy. Rozważania podjęte w pracy prowadzą do wniosku, iż rola informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym jest bardzo istotna. Można ją postrzegać w kilku aspektach: od funkcji informacyjnej, sterującej, co widoczne jest w podejmowanych decyzjach konsumenckich, poprzez funkcję konsumpcyjną oraz rolę kulturotwórczą i społeczną informacji mającą odzwierciedlenie m.in. w tworzonej kulturze konsumpcji, czy wzorach konsumpcji. Analiza podjęta w artykule pozwala na przedstawienie aktualnego tematu wpisującego się w socjologię konsumpcji, co pozwala na ukazanie istoty znaczących problemów związanych z rolą informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym.
Streszczenie: Information is currently perceived as one of the vital consumer goods in the modern world whereas the consumer society is a type of society in which consumption is paramount. Therefore, it is worth reflecting on the significance of information in this type of society. The aim of the paper is to present the role of information in the consumer society, in particular in reference to consumer behaviour. The modern consumer makes a number of essential consumer decisions influenced by the information obtained and received from various sources. The method applied in this paper was that of literature review related to the subject matter. The considerations in this paper lead to the conclusion that information plays an important role in the consumer society. This may be perceived in a few aspects: starting from the informational or steering function, which is visible in consumer decisions, through the consumer function and the culture-creating and social role of information reflected e.g., in the created culture of consumption or consumption patterns. The analysis in this paper allows to present the up-to-date topic related to the sociology of consumption, which further facilitates the presentation of the essence of significant problems related to the role of information in the consumer society.

5/37
Nr opisu: 0000041375
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: System poradnictwa konsumenckiego w Polsce jako istotny czynnik kształtujący bezpieczeństwo konsumentów na rynku
Tytuł całości: W: Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk we współpracy transgranicznej / red. nauk. Dominik Dąbrowski, Łukasz Zbucki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 133-143
ISBN: 978-83-64881-61-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; konsument ; ochrona konsumenta ; poradnictwo konsumenckie
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

6/37
Nr opisu: 0000040530
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesny konsument w kontekście problemów bezpieczeństwa
Tytuł całości: W: Bezpieczeństwo w badaniach i w praktyce / red. nauk. Jarosław j. Piątek, Renata Podgórzańska, Szczepan Stempiński
Miejsce wydania: Toruń
Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
Rok wydania: 2020
Seria: Securitas et Societas
Strony zajęte przez pracę: S. 57-66
ISBN: 978-83-8180-280-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; konsument ; prawa konsumenta ; ryzyko globalne ; zagrożenie
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

7/37
Nr opisu: 0000040005
Autorzy: Maria Miczyńska-Kowalska, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo energetyczne w społeczeństwie ryzyka
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 10, s. 115--130
p-ISSN: 2083-7763

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo energetyczne ; energetyka prosumencka ; kryzys ; odnawialne źródła energii ; społeczeństwo ryzyka
https://wuwr.pl/fsoc/article/view/11578
DOI: 10.19159/2083-7763.10.10
Streszczenie: W artykule podjęto problematykę dotyczącą bezpieczeństwa energetycznego w kontekście funkcjonowania społeczeństwa ryzyka. Podkreślono, że wobec pojawiających się nowych zagrożeń wynikających z powszechności ryzyka we współczesnym społeczeństwie i w gospodarce istotnego znaczenia nabierają kwestie związane z bezpieczeństwem energetycznym. Dlatego w opracowaniu poddano analizie zjawisko globalnego ryzyka. Zwrócono także uwagę na istotę i determinanty bezpieczeństwa energetycznego. Przedstawiono dane obrazujące zapotrzebowania na energię w ostatnich latach i prognozy na lata następne, ze szczególnym uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii. Wskazano, że wraz z rosnącym zapotrzebowaniem ludzkości na energię, rosną także problemy z ochroną środowiska naturalnego. Omówiono zagrożenia bezpieczeństwa (przerwy w dostawie energii elektrycznej (blackouty), surowców energetycznych oraz awarie, cyberataki). Przybliżono istotę energetyki prosumenckiej (jako tej działalności, która między innymi przyczynia się do ochrony środowiska), a także korzyści i zagrożenia związane z tym zjawiskiem. W pracy zastosowano metody analityczno-syntetyczną oraz statystyczną opartą na danych pochodzących z Międzynarodowej Agencji Energetyki.

8/37
Nr opisu: 0000039329
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Dylematy we współczesnej konsumpcji
Tytuł całości: W: Kultura - bazar - narracja / red. Adam A. Szafrański
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 197-206
ISBN: 978-83-8061-675-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; dekonsumpcja ; ruch slow life ; społeczeństwo konsumpcyjne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

9/37
Nr opisu: 0000037677
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Innowacje społeczne istotnym wyzwaniem w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tytuł równoległy: Social innovations as a significant challenge in the consumer society
Tytuł całości: W: Wybrane zagadnienia z zakresu nauk społecznych i mediów / red. Aleksandra Surma, Magdalena Śliwa
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 43-49
ISBN: 978-83-65932-73-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 21079
Liczba arkuszy: 0,53
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; społeczeństwo konsumpcyjne ; innowacje społeczne ; konsumpcjonizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumer society ; social innovations ; consumerism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/A9A29FC4-5C00-E197-3DE6-71046F4A6261
Streszczenie: Celem opracowania jest analiza wpływu innowacji społecznych na zmiany zachodzące w społeczeństwie konsumpcyjnym. Tematyka badawcza podjęta w rozdziale wpisuje się w obszar zainteresowań socjologii konsumpcji. Postawiono szereg pytań dotyczących istoty i głównych celów innowacji społecznych w konsumpcji oraz ich znaczenia w rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Ponadto przybliżono atrybuty wyróżniające społeczeństwo konsumpcyjne. Wymienione zostały również cechy innowacji społecznych w odniesieniu do obszaru konsumpcji. Zwrócono uwagę na współczesne formy innowacji społecznych w konsumpcji oraz szanse i zagrożenia, jakie niosą ze sobą. Praca ulokowana została na płaszczyźnie teoretycznej.
Streszczenie: The aim of the study is to analyse the impact of social innovations on changes in the consumer society. The research subject matter in the chapter is part of the field of interest of sociology of consumption. The questions raised concern the essence and main goals of social innovations in consumption as well as their significance in the development of the consumer society. Additionally, attributes which distinguish the consumer society have been presented as well as the features of social innovations in the field of consumption. Modern forms of social innovations in consumption have been outlined as well as opportunities and threats they involve. The study is located within the theoretical framework.

10/37
Nr opisu: 0000036018
Autorzy: Sandra Tur, Dawid Krzysztof Błaszczak, Olga Anna Filipiak, Wiesław Romanowicz, Dorota Marzena Tomczyszyn.
Tytuł monografii: Aspiracje życiowe i perspektywy rozwoju młodzieży w powiecie bialskim
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2018
Strony: 125 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-41-1
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 80.000
Liczba arkuszy: 6,3
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: młodzież ; wartości ; autorytet ; aspiracje życiowe ; edukacja ; wykształcenie ; powiat bialski

11/37
Nr opisu: 0000035698
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Człowiek w świecie rzeczy. Wybrane aspekty społeczeństwa konsumpcyjnego
Tytuł całości: W: Diagnoza współczesnego społeczeństwa - przegląd wybranych aspektów / red. Beata A. Nowak, Kamil Maciąg
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 19-25
ISBN: 978-83-65932-06-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne ; postmodernizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumerism ; consumer society ; postmodernism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/6B70F94F-F81A-705B-09CE-72C43ED9C891
Streszczenie: Celem opracowania jest scharakteryzowanie wybranych aspektów społeczeństwa konsumpcyjnego przy zwróceniu szczególnej uwagi na kwestie związane ze zmianami, jakie następują pod wpływem rozprzestrzeniającego się konsumpcjonizmu, który wpływa na kształtowanie się porządku społecznego. Posiadanie rzeczy i ich kupowanie to atrybuty społeczeństwa konsumpcyjnego. Konsumpcjonizm widoczny jest m.in. w zmianie stosunku człowieka do posiadania, stylach życia, relacjach międzyludzkich. Konsumpcja staje się jedną z ważniejszych wartości w życiu człowieka, pogłębiając nastawienie materialistyczne i hedonistyczne. Opisane w rozdziale wybrane kierunki przemian w kontekście współczesnej konsumpcji pozwoliły na wyjaśnienie istoty zjawisk społecznych wchodzących w zakres omawianej problematyki. W artykule zastosowano metodę przeglądu publikacji naukowych.
Streszczenie: The aim of the study is to characterise the selected aspects of consumer society with the focus on the changes which are taking place under the influence of wide-spreading consumerism which impacts on the shaping of social order. The possession of things and buying them are the attributes of consumer society. Consumerism can be noted e.g. in the change of human attitude towards possessing, in lifestyles and interpersonal relations. Consumption is becoming one of the most important values in human life, which deepens materialistic and hedonistic approaches. The selected directions of the changes, described in the chapter in the context of modern consumption, help to explain the essence of social phenomena in the scope of the above-mentioned issues. The method of the review of scientific publications has been applied in the article.

12/37
Nr opisu: 0000037897
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Innowacje społeczne istotnym wyzwaniem w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tytuł całości: W: II Ogólnopolska Społeczna Konferencja Naukowa - Analiza polskiego społeczeństwa : abstrakty / red. Ewelina Chodźko, Paulina Szymczyk
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 16
ISBN: 978-83-65272-94-2
Charakterystyka formalna: streszczenie zjazdowe polskie (książka streszczeń)
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: innowacje społeczne ; konsumpcja ; społeczeństwo konsumpcyjne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/BB243D3F-AC2F-4A94-F7B2-FB7E917CB8D2

13/37
Nr opisu: 0000036782
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Nowe trendy w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie. Refleksja socjologiczna
Tytuł równoległy: New trends in consumption in contemporary society. Sociological reflection
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, nr 4, s. 22--27
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; trendy ; konsumpcjonizm ; prosumpcja
Słowa kluczowe ang.: consumption ; trends ; consumerism ; prosumption
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/d7AuaSPFdRUNS2xrnJtU
DOI: 10.29316/rs.2018.33
Streszczenie: Celem artykułu jest scharakteryzowanie najpowszechniejszych tendencji występujących w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie, co wpisuje się w obszar badawczy socjologii konsumpcji. Rozważania podjęte w artykule koncentrują się wokół problemu zmian, jakie zachodzą w sferze konsumpcji oraz ich konsekwencji odnoszących się do ładu społeczno-gospodarczego. Wykorzystano metodę przeglądu publikacji naukowych krajowych i zagranicznych związanych z tematyką badawczą, poprzez wyjaśnienie m.in. takich pojęć jak: konsumpcjonizm, prosumpcja, ekologizacja konsumpcji, democentryzacja konsumpcji, wirtualizacja konsumpcji, konsumpcja etyczna. Pozwoliło to wskazanie kierunku przemian zachodzących we współczesnej konsumpcji pod wpływem m.in. takich procesów i zjawisk społecznych jak: globalizacja, postęp technologiczny, czy zmiany cywilizacyjne. Skala i oddziaływanie tych trendów zależą od otoczenia ekonomicznego, społecznego, technologicznego i kulturowego społeczeństwa.
Streszczenie: The aim of the article is to characterize the most common tendencies that occur in consumption in contemporary society, which is part of the research area of consumption sociology. The considerations taken up in the article focus on the problem of changes taking place in the sphere of consumption and their consequences relating to the socio-economic order. The method of reviewing domestic and foreign scientific publications related to research topics was used by explaining, among others, such concepts as: consumerism, prosumption, ecologisation of consumption, democratization of consumption, virtualization of consumption, ethical consumption. It allowed to indicate the direction of changes taking place in contemporary consumption under the influence of, e.g., such social processes and phenomena as: globalization, technological progress, or civilization changes. The scale and impact of these trends depend on the economic, social, technological and cultural environment of society.

14/37
Nr opisu: 0000037657
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: W kierunku świadomej konsumpcji - nowe konteksty
Tytuł równoległy: Towards conscious consumption - new contexts
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 4 (30), s. 114--117
p-ISSN: 2300-5491
e-ISSN: 2449-948X

Uwagi: Tytuł tomu: W stronę zielonej gospodarki.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ekologizacja konsumpcji ; świadoma konsumpcja ; prosumpcja ; konsumpcja kolaboratywna ; ochrona praw konsumenta
Słowa kluczowe ang.: ecologisation of consumption ; conscious consumption ; prosumption ; collaborative consumption ; consumer rights protection
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://kwartalnikrsk.pl/assets/rsk-4-2018-filipiak-w-kierunku-swiadomej-konsumpcji.pdf
Streszczenie: Konsumpcja stanowi istotny proces społeczno-gospodarczy, staje się atrybutem współczesnego społeczeństwa. W artykule zostały przeanalizowane wybrane zmiany związane ze zwiększającą się świadomością konsumencką, która wpływa na tworzenie się nowych wzorów zachowań konsumenckich, a także wyznacza nowe konteksty postrzegania konsumpcji. Zjawiska takie jak: ekologizacja konsumpcji, konsumpcja świadoma, etyczna konsumpcja, konsumpcja zrównoważona, prosumpcja, konsumpcja kolaboratywna, wskazują na zmiany związane z przeobrażeniami w sferze konsumpcji poprzez kształtowanie się konsumenta odpowiedzialnego, świadomego, racjonalnego. Nowe formy konsumpcji wyrażane w postaci większego zaangażowania i przemyślanych decyzji podejmowanych przez konsumentów w obszarze wyboru produktów i usług, poszanowanie dla środowiska naturalnego, rezygnacji z dotychczasowego konsumpcjonistycznego stylu życia stanowią pozytywny aspekt w ocenie zmian zachodzących w obszarze konsumpcji. Ponadto należy zwrócić uwagę na istotną rolę świadomości konsumenckiej w zakresie znajomości praw konsumenckich (prawa do bezpiecznych produktów, swobodnego ich wyboru, rzetelnej informacji, swobody dochodzenia swoich roszczeń, czy też prawa do życia w czystym i zdrowym środowisku naturalnym). Wzrost świadomości konsumenckiej związany jest ściśle z edukacją w tym zakresie.
Streszczenie: Consumption as an essential social and economic process is becoming an attribute of modern society. In the article, selected changes have been analysed, as related to growing consumer awareness which impacts on new patterns of consumer behaviours and sets out new contexts of consumption perception. Phenomena such as ecologisation of consumption, conscious consumption, ethical consumption, sustainable consumption, prosumption, collaborative consumption indicate changes related to transformations in the area of consumption. They emphasise the shaping of a responsible, conscious and rational consumer. A positive aspect in the evaluation of changes in the area of consumption is visible in new forms of consumption expressed as greater commitment and deliberate decisions taken by consumers in the field of product and service selection and as respect for the natural environment and abandonment of a consumerist lifestyle. Moreover, the role of consumer awareness is essential in the area of consumer rights (the right to safe products, their free choice, reliable information, freedom to pursue claims, or the right to live in a clean and healthy natural environment). The growth of consumer awareness is closely related to education in this area.

15/37
Nr opisu: 0000037829
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Wolność konsumowania versus zniewolenie we współczesnym świecie konsumpcji
Tytuł równoległy: Freedom of consumption versus slavery in the contemporary world of consumption
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 31, s. 73--75
p-ISSN: 2300-5491
e-ISSN: 2449-948X

Uwagi: Numer specjalny. Tytuł tomu: Wolność - wartość nadrzędna w etyce, polityce i ekonomii.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wolność konsumencka ; zniewolenie ; konsumpcjonizm ; prawa konsumenta
Słowa kluczowe ang.: consumer freedom ; slavery ; consumerism ; consumer rights
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://kwartalnikrsk.pl/assets/rsk-specjalny-2018-filipiak-wolnosc-konsumowania-versus-zniewolenie.pdf
Streszczenie: Współczesny świat konsumpcji często wymyka się jednoznacznemu opisowi. Rola konsumenta jest jedną z wielu ról społecznych jednostki. We współczesnym społeczeństwie istnieją symptomy świadczące zarówno o występowaniu wolności konsumenckiej, jak i pewnego rodzaju oznaki zniewolenia. Warto przeanalizować świat konsumpcji biorąc pod uwagę perspektywę wolności konsumowania widocznej w przyjmowaniu różnorodnych stylów konsumpcji, czy też prawa wyboru. Istotny w tym aspekcie jest wpływ Internetu dającego szeroki wachlarz realizacji wolności w konsumpcji. Z drugiej strony mamy do czynienia z wieloma pozorami wolności, przejawiającymi się m.in. w postawach konsumpcjonistycznych, nadmiernej konsumpcji, hedonizmowi, gloryfikacji wartości materialistycznych, uzależnieniu od konsumpcji (zakupoholizm), przedmiotowym traktowaniu konsumenta.
Streszczenie: The contemporary world of consumption frequently eludes an unambiguous description. The role of the consumer is one of many social roles of an individual. Modern society is distinguished by symptoms of consumer freedom but also by signs of slavery among consumers. The world of consumption is worth analysing from the perspective of consumption freedom, visible in the assumption of various styles of consumption or in the right to choose. The impact of the Internet is an additional aspect which provides a wide range of freedom in consumption. On the other hand, multiple appearances of freedom are discernible in the consumer society. They are manifested in consumerist attitudes, excessive consumption, hedonism, glorification of materialist values, growing addiction to consumption (shopaholism), subjective treatment of the consumer.

16/37
Nr opisu: 0000035967
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesna konsumpcja - nowe wyzwania i perspektywy
Tytuł równoległy: Modern-day consumption - new challenges and prospects
Tytuł całości: W: Społeczno-ekonomiczne aspekty życia w XXI wieku / red. Paulina Szymczyk, Monika Maciąg
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 71-77
ISBN: 978-83-65932-37-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: świadomość konsumencka ; konsumpcja zrównoważona ; konsumpcja etyczna
Słowa kluczowe ang.: consumer awareness ; sustainable consumption ; ethical consumerism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/72C5EC56-8113-FFBA-A7FE-ACF562E63A17
Projekt/grant: Strategie życiowe i perspektywy rozwoju młodzieży w powiecie bialskim : działalność statutowa WNZS PSW, S/1/17

17/37
Nr opisu: 0000037860
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesna konsumpcja - nowe wyzwania i perspektywy
Tytuł całości: W: Ogólnopolska Konferencja Naukowa Współcześnie o konsumpcjonizmie : abstrakty / red. Beata A. Nowak, Agnieszka Pytka
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 30
ISBN: 978-83-65272-79-9
Charakterystyka formalna: streszczenie zjazdowe polskie (książka streszczeń)
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: konsumpcja ; społeczeństwo konsumpcyjne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/EBF7F6A6-BD4C-6755-EB51-1A0858280C9E

18/37
Nr opisu: 0000036571
Autorzy: Olga Anna Filipiak, Sandra Tur.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty edukacji młodzieży w zakresie bezpieczeństwa. Perspektywa socjologiczna
Tytuł całości: W: Determinanty współczesnych zagrożeń bezpieczeństwa państwa / red. nauk. Julia Nowicka, Stanisław Krysiński, Krzyusztof Rejman
Miejsce wydania: Jarosław
Wydawca: cop. Julia Nowicka, Stanisław Krysiński, Krzysztof Rejman
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 229-336
ISBN: 978-83-65823-24-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; edukacja dla bezpieczeństwa ; młodzież
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

19/37
Nr opisu: 0000033814
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesne miasto- wybrane zagrożenia i wyzwania
Tytuł całości: W: Determinanty bezpieczeństwa państwa wobec współczesnych zagrożeń / red. nauk. Paweł Borek, Zbigniew Ciekanowski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2017
Strony zajęte przez pracę: S. 79-88
ISBN: 978-83-64881-37-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 23746
Liczba arkuszy: 0,59
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: miasto ; zagrożenia ; relacje międzyludzkie

20/37
Nr opisu: 0000035087
Autorzy: Sandra Tur, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współpraca instytucji w obszarze kultury z powiatu bialskiego
Tytuł całości: W: Wartości i nowoczesność w strategii odpowiedzialnego rozwoju / red. nauk. Sławomir Partycki, Roman Sobecki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2017
Strony zajęte przez pracę: S. 362-370
ISBN: 978-83-8061-487-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 20000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: culture ; cooperation
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii

21/37
Nr opisu: 0000033032
Autorzy: Dawid Krzysztof Błaszczak, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Transgraniczne struktury sieciowe Polski i Niemiec - od relacji wertykalnych do horyzontalnych. Przykład wybranych projektów Programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2007-2013
Tytuł równoległy: Cross-border network structure of Poland and German - from vertical to horizontal relations. Example of selected projects program of the european Teritorial Cooperation 007-2013
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 27, cz. 2, s. 263--283
p-ISSN: 1230-2392

Uwagi: Tytuł tomu: Procesy transkulturowe na pograniczach / red. Andrzej Sadowski, Urszula Abłażewicz-Górnicka.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: relacje sieciowe ; kapitał społeczny ; socjologia pogranicza ; Program Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2007-2013
Słowa kluczowe ang.: network relation ; social capital ; sociology of borderland ; European Teritorial Cooperation 2007-2013
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
DOI: 10.15290/pss.2016.28.02.14
Streszczenie: This paper presents analysis of connections between institutional participants of cross-border cooperation Poland and German for example selected projects of the European Teritorial Cooperation 2007-2013. The relation were analysed in the context of social capital concept (Pierre Bourdieu, Ronald Burt, James Coleman, Robert Putnam, Nan Lin) using basic network indexes: density and centrality of the network, degree of the nodes, amounts of bridges and brokers. Authors desribes the structure and dynamics of relations on the borderland between Poland and Germany, and the position of nodes in network.

22/37
Nr opisu: 0000033219
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesne oblicza konsumpcjonizmu
Tytuł całości: W: Społeczeństwo, technologia, gospodarka w świecie sieciowych rozwiązań : ku przyszłości : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Sławomirowi Partyckiemu / red. nauk. Alina Betlej, Dawid Błaszczak, Marta Górka
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 499-508
ISBN: 978-83-8061-316-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcjonizm ; społeczeństwo
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

23/37
Nr opisu: 0000030043
Autorzy: Olga Anna Filipiak, Dawid Krzysztof Błaszczak.
Tytuł pracy: Konsumpcja posmodernistyczna we współczesnych teoriach socjologicznych
Tytuł całości: W: E-społeczeństwo w Europie Środkowej i Wschodniej. Teraźniejszość i perspektywy rozwoju / pod red. Sławomira Partyckiego
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 422-427
ISBN: 978-83-8061-046-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 20400
Liczba arkuszy: 0,51
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; postmodernizm ; fellow-consumers
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

24/37
Nr opisu: 0000030045
Autorzy: Dawid Krzysztof Błaszczak, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Transgraniczne sieci partnerskie w Europie Środkowej i Wschodniej na przykładzie wschodnioeuropejskiej sieci uniwersytetów
Tytuł całości: W: E-społeczeństwo w Europie Środkowej i Wschodniej. Teraźniejszość i perspektywy rozwoju / pod red. Sławomira Partyckiego
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 380-387
ISBN: 978-83-8061-046-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 17500 + (2500 zn. w diagramach/rycinach)
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: sieć ; transgraniczne sieci partnerskie ; powiązania ; przepływy ; uniwersytet
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

25/37
Nr opisu: 0000027632
Autorzy: Olga Anna Filipiak, Dorota Marzena Tomczyszyn.
Tytuł pracy: Nowe ruchy społeczne w społeczeństwie sieci
Tytuł całości: W: Perspektywy rozwoju społeczeństwa sieciowego w Europie Środkowej i Wschodniej / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 245-251
ISBN: 978-83-7702-873-5
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 23328
Liczba arkuszy: 0,58
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nowe ruchy społeczne ; zmiana kulturowa ; społeczeństwo sieci ; Internet
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

26/37
Nr opisu: 0000029189
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Problem tożsamości w kontekście współczesnego społeczeństwa
Tytuł całości: W: Kultura pamięci jako czynnik rozwoju społeczności lokalnej / pod red. Agnieszki Drewniak, Artura Sępocha
Miejsce wydania: Lublin : biała Podlaska
Wydawca: Wojewódzki Ośrodek Kultury w Lublinie : Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 37-45
ISBN: 978-83-89464-38-5
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: tożsamość ; społeczeństwo ponowoczesne
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW

27/37
Nr opisu: 0000029513
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Społeczeństwo obywatelskie w dobie Internetu : refleksja socjologiczna
Tytuł całości: W: Dialog obywatelski : formy, mechanizmy, bariery i perspektywy rozwoju / red. Mariusz Wiktor Sienkiewicz, Monika Sidor
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Fundacji Centrum Rozwoju Lokalnego
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 103--108
ISBN: 978-83-932261-1-5
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: społeczeństwo obywatelskie ; Internet
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://konferencje.rozwojlokalny.pl/files/2/media/konferencja%20-%20dialog%20-%202014/Dialog%20obywatelski%202014.pdf

28/37
Nr opisu: 0000027633
Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Wpływ Internetu na edukacyjny i komunikacyjny wymiar życia człowieka
Tytuł całości: W: Perspektywy rozwoju społeczeństwa sieciowego w Europie Środkowej i Wschodniej / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 415-421
ISBN: 978-83-7702-873-5
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 23661
Liczba arkuszy: 0,59
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: Internet ; książka ; edukacja ; komunikacja społeczna
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

29/37
Nr opisu: 0000027204
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Prosument : nowa forma aktywności konsumenckiej
Tytuł całości: W: Innowacyjność i przedsiębiorczość w warunkach kryzysu / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 133-138
ISBN: 978-83-7702-661-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: prosument ; prosumpcja ; konsument
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

30/37
Nr opisu: 0000022393
Autorzy: Dawid Krzysztof Błaszczak, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Technologie informatyczne w aktywizacji osób wykluczonych społecznie na przykładzie programu "Zintegrowani z e-społeczeństwem". Przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu w mieście Biała Podlaska
Tytuł całości: W: Aktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością / red. D. Tomczyszyn, W. Romanowicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2012
Strony zajęte przez pracę: S. 417-425
ISBN: 978-83-61044-65-7
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: niepełnosprawni ; wykluczenie społeczne ; wykluczenie cyfrowe ; Internet
Uwaga: sygn. 13166 VII CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

31/37
Nr opisu: 0000029008
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty ruchu konsumenckiego. Stan obecny i perspektywy
Tytuł całości: W: Kryzys finansowy : przebieg i skutki społeczno-gospodarcze w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. S. Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2012
Strony zajęte przez pracę: S. 331-342
ISBN: 978-83-7702-417-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 40 127
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsument ; ruch konsumencki
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Biblioteki PSW

32/37
Nr opisu: 0000026336
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesny konsument w przestrzeni Internetu. Nowe perspektywy
Tytuł całości: W: Społeczeństwo sieci : gospodarka sieciowa w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 531-544
ISBN: 978-83-7702-221-4
Uwagi: Sreszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: Internet ; rzeczywistość wirtualna ; społeczność wirtualna ; konsument ; zakupy internetowe
Uwaga: Publikacja dostępna w Czytelni Ogólnej Biblioteki PSW.

33/37
Nr opisu: 0000027151
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Ruch konsumencki w Polsce
Tytuł całości: W: Kultura a rynek, T. 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2008
Strony zajęte przez pracę: S. 197-200
ISBN: 978-83-7363-694-1
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: konsumenci ; konsumpcjonizm ; Polska
Uwaga: sygn. 7921 VI CZYT.

34/37
Nr opisu: 0000027152
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Prawa konsumenta w Unii Europejskiej
Tytuł całości: W: Nowoczesność, ponowoczesność : społeczeństwo obywatelskie w Europie Środkowej i Wschodniej, 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 320-323
ISBN: 978-83-7363-557-9
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: konsumenci ; prawa konsumenta ; ochrona praw konsumenta
Uwaga: sygn. 6906 VI CZYT.

35/37
Nr opisu: 0000017366
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Instrumenty komunikacji wewnętrznej we współczesnej firmie
Tytuł całości: W: Nowa ekonomia a społeczeństwo, T. 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2006
Strony zajęte przez pracę: S. 372-375
ISBN: 83-7363-367-7
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: komunikacja społeczna ; komunikacja wewnętrzna ; organizacja ; przedsiębiorstwo
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

36/37
Nr opisu: 0000039305
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Model ochrony praw konsumenta w Unii Europejskiej
Tytuł całości: W: Wyzwania współpracy transgranicznej Polska-Ukraina 2006 / red. Patrycja Bieńczak, Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Chełm
Wydawca:
Rok wydania: 2006
Strony zajęte przez pracę: S. 213-217
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: prawa konsumenta ; ochrona konsumencka ; Unia Europejska
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

37/37
Nr opisu: 0000039306
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Potrzeby komunikacyjne przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej
Tytuł całości: W: Religia a gospodarka, T. 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2005
Strony zajęte przez pracę: S. 217-220
ISBN: 83-7363-260-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: komunikacja międzyludzka ; komunikacja wewnętrzna ; przedsiębiorstwo
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB