AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: FIUTKA EWA MARLENA
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000044237
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł pracy: Design thinking project : group work as a way of developing business skills of English Philology students
Tytuł równoległy: Myślenie projektowe : praca grupowa jako sposób na rozwijanie umiejętności biznesowych wśród studentów Filologii Angielskiej
Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 81-95
ISBN: 978-83-64881-89-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 35228
Liczba arkuszy: 0,88
Słowa kluczowe ang.: Business English ; design thinking ; English Philology ; project ; students ; survey
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

2/7
Nr opisu: 0000041377
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł pracy: History and experience in Elena Mauli Shapiro's 13 rue Thérèse : How do we get to know the past?
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, no. 16/2, p. 25--36
p-ISSN: 1732-1220
e-ISSN: 2451-1498

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe ang.: Elena Mauli Shapiro ; 13 rue Thérese ; Frank Ankersmit ; historical experience ; objects
https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/beyond/article/view/4043
DOI: 10.26881/bp.2019.2.02
Streszczenie: Elena Mauli Shapiro in "13 rue Thérese" asks questions about the ways of mediating the past. The problem is by no means new but the author attempts to present historical events through the category of historical experience as a valid manner of showing the past. Therefore, the novel is looked upon from the perspective of Frank Ankersmit's concept of experience as well as the theory of objects as tools which assist the recipient in mediating the past. Thus, both through the use of the category of experience and the presentation of history through objects, the past is presented as fragmented and unreliable, which in fact reflects how historical writing is perceived nowadays, especially if the ending of the novel suggests that the past is inevitably linked with the present.

3/7
Nr opisu: 0000039227
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł pracy: Précis practice as a component of an academic writing course
Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 19-28
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 26269
Liczba arkuszy: 0,66
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: précis ; summary ; writing skills ; academic writing

4/7
Nr opisu: 0000034605
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł monografii: History, Memory and Experience : in A.S. Byatt's Neo-Victorian Fiction / Ewa Fiutka
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2017
Strony: 240 s., 22 cm
Seria: Studies in Literature and Culture, Vol. 16
ISBN: 978-83-8061-366-9
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 80.000
Liczba arkuszy: 10,9
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: historia ; pamięć ; doświadczenie ; powieść neowiktoriańska ; A.S. Byatt
Słowa kluczowe ang.: history ; memory ; experience ; A.S. Byatt ; Neo-Victorian Fiction

5/7
Nr opisu: 0000031852
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł pracy: Integration of content and language in culture class at English Philology
Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 224-245
ISBN: 978-83-64881-09-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 50037
Liczba arkuszy: 1,25
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: Content and Language Integrated Learning ; language learning ; foreign language ; content ; English language

6/7
Nr opisu: 0000027249
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka, Agata Harasimiuk.
Tytuł pracy: Kompetencje językowe w nauczaniu historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych na poziomie studiów licencjackich filologii angielskiej
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 60-72
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 28577
Liczba arkuszy: 0,71
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język angielski ; Wielka Brytania ; Stany Zjednoczone ; historia ; nauczanie ; kształcenie filologiczne
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Nauczanie historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych w kształceniu przyszłych nauczycieli języka angielskiego ma na celu nie tylko zapoznanie ich z faktografią, ale również zapewnienie im odpowiednich warunków do doskonalenia kompetencji językowych, w tym do rozwijania umiejętności posługiwania sie strukturami gramatycznymi oraz wzbogacania słownictwa. Zadaniem każdego nauczyciela - neofilologa jest także dodawanie studentom pewności siebie w użyciu języka obcego, co ma swój istotny wkład w osiąganie przez studentów coraz to wyższych poziomów biegłości językowej. Zdobywanie wiedzy o historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych nieodzownie związane jest z przyswajaniem języka angielskiego, jednakże proces ten może być zintensyfikowany poprzez odpowiedni dobór ćwiczeń, angażujących studentów zarówno pod wzgledem merytorycznym, jak i językowym. Poniższy artykuł przedstawia przykładowe ćwiczenia rozwijające sprawność czytania, pisania, słuchania i mówienia, przy jednoczesnym przekazywaniu informacji związanych z historią Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Omawiane są również możliwości doboru efektywnych rozwiązań dydaktycznych, a także korzyści płynące z wykorzystania zaproponowanych zadań w pracy ze studentami.

7/7
Nr opisu: 0000027476
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł pracy: To humanize architecture : Frank Lloyd Wright's concept of home in T.C. Boyle's The Women
Tytuł całości: W: Americascapes : Americans in/and their diverse sceneries / ed. by Ewelina Bańka, Mateusz Liwiński, Kamil Rusiłowicz
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2013
Seria: Studies in Literature and Culture, Vol. 9
Strony zajęte przez pracę: S. 352-366
ISBN: 978-83-7702-756-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 37437
Liczba arkuszy: 0,94
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: Frank Llloyd Wright ; architektura ; biografia ; kobieta ; relacje międzyludzkie ; T.C. Boyle ; literatura amerykańska
Słowa kluczowe ang.: Frank Llloyd Wright ; architecture ; woman ; biography ; T.C. Boyle ; american literature
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB