Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
IGNATJEVA ANGELINA Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Introductions. Nutritional habits and physical activity are fundamental for a helathy lifestyle. The aim of the paper is to present differences in the area of important pillars of health taking into account youth's gender. Material and methods. The research was conducted on Polish high school students in Riga, Latvia. The diagnostic survey method was udes with International Physical Activity Questionnaire - IPAQ's short version and the Health Behaviour Questionnaire. Results. There are major differences in health behaviour between girls and boys, including willingness to lose and gain weight, various motives for exercising to gain or lose body weight and the fear of weight gain. The field of physical activity regarding greater activity and participation in intensive exercises was dominated by boys. Coclusions. The school process of eating habits education and physical activity should be modified. Streszczenie: Wprowadzenie. Zachowania żywieniowe i aktywność fizyczna stanowią podstawę zdrowego stylu życia. Celem pracy było wykazanie występowania różnic w obrębie tych ważnych filarów zdrowia w zależności od płci młodzieży. Materiał i metody. Badaniami objęto młodzież licealną szkół polskich w Rydze na Łotwie. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem Międzynarodowego Kwestionariusza Aktywności Fizycznej - IPAQ w wersji krótkiej oraz kwestionariusza zachowań zdrowotnych. Wyniki. Wykazano znaczące różnice w zachowaniach zdrowotnych między dziewczętami i chłopcami w tym, w chęci schudnięcia i przytycia, innych motywów stosowania ćwiczeń w celu zwiększenia lub zmniejszenia masy ciała oraz strachu przed przytyciem. W zakresie aktywności fizycznej wykazano znacząco większą aktywność i większy udział w intensywnych wysiłkach wśród chłopców. Wnioski. Należy modyfikować szkolny proces edukacyjny w zakresie roli zachowań żywieniowych i aktywności fizycznej.