Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
JEZNACH ANNA Liczba odnalezionych rekordów: 5
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Artykuł zawiera analizę i interpretację indywidualnych przeżyć, doświadczeń, poglądów, wartości przedstawiciela innej kultury, będącego w trakcie kształtowania własnej tożsamości. Dobór przypadku był celowy, zorientowany na uzyskanie informacji. Metodą badawczą było jakościowe studium przypadku. Zastosowano techniki badawcze: wywiad narracyjny (przeprowadzono analizę zorientowaną na znaczenie z kodowaniem), skalę do badania tożsamości etnicznej (Phinney, 1992) skalę trudności doświadczanych w obcej kulturze (Furnham, Bohner, 1986). Wyniki dotyczą wymiarów wielowymiarowej tożsamości badanego przypadku z uporządkowanymi 20 kategoriami pojęciowymi i ich kodami oraz interpretacją znaczeń nadawanych wymiarom tożsamości narratora. Raport przedstawia znaczenie poznawcze i praktyczne badanego przypadku. W tekście znajduje się odniesienie do kategorii tożsamości: Skarga, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; Kubacka-Jasiecka, Kuleta, 2008, Giddens, 2001 Suchocka, Królikowka, 2014;odniesienie do teorii zachowań tożsamościowych: Ogrodzka- -Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007,Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do badań profili tożsamościowych: Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do jakościowych badań tożsamości: Gurwitsch 1966 za: Moustakas, 2001. Streszczenie: The article contains analysis and interprets an individual experience, feelings, perspectives and value system of a man (the representative of another culture) who is on his way to shape his own identity. The research method that enabled reaching the aim was the qualitative research study in which four research techniques were applied, i.e. a narrative interview (the analysis oriented on the meaning of coding), a scale researching ethnical identity (Phinney, 1992), a range of hardships experienced in an alien culture (Furnham, Bohner, 1986). The selection of the case was determined by a wish to gain information. The results concern the dimensions of multidimensional identity tested with 20 conceptual categories, as well as the codes and interpretation of the meanings of broadcast dimensions of the identity of the narrator. The report presents the cognitive and practical significance of the case. The text makes references to the following - category of identity, Complaints, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; references to the theory of identity behaviour: Ogrodzka- Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007, Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to research on identity profiles: Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to qualitative analysis of identity: Gurwitsch 1966, Moustakas, 2001.
2/5
Nr opisu: 0000033757 Autorzy: Anna Jeznach, Marzena Urszula Ruszkowska. Tytuł pracy: Wybrane aspekty postaw pielęgniarek i lekarzy wobec dehumanizacji - diagnoza pedagogiczna Tytuł całości: W: Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego / red. T. Sosnowski, W. Danielewicz, M. Sobecki Miejsce wydania: Toruń Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 289-309 ISBN: 978-83-8019-623-0 Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2017 r. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 39200 Liczba arkuszy: 0,98 Praca recenzowana Słowa kluczowe: postawy pielęgniarek i lekarzy ; dehumanizacja ; diagnoza pedagogiczna Uwaga: sygn. 17241 IV.3 [Czytelnia B] [sprawdź dostępność w katalogu AB]
3/5
Nr opisu: 0000031214 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Anna Jeznach. Tytuł pracy: Rodzina wspierająca jako jedna z form pomocy rodzinie dysfunkcyjnej Tytuł całości: W: Zagrożone człowieczeństwo, T. 4, W poszukiwaniu i rozwijaniu sił społecznych w środowiskach życia człowieka / red. nauk. Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski Miejsce wydania: Kraków Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls" Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 117-129 ISBN: 978-83-8095-001-6 ; 978-83-7850-155-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 30200 Liczba arkuszy: 0,75 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rodzina dysfunkcyjna ; rodzina wspierająca ; asystent rodziny ; piecza zastępcza ; pomoc Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
4/5
Nr opisu: 0000031203 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Anna Jeznach. Tytuł pracy: Rodzina zastępcza jako podmiot działań pomocowych Tytuł całości: W: Wielowymiarowość wsparcia współczesnej rodziny polskiej, T. 1 / red. nauk. Ewa Kantowicz, Magorzata Ciczkowska-Giedziun, Lidia Willan-Horla Miejsce wydania: Olsztyn Wydawca: Wydawnictwo UWM Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 149-157 ISBN: 978-83-7299-963-4 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rodzina zastępcza ; pomoc ; wsparcie Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
5/5
Nr opisu: 0000029172 Autorzy: Anna Jeznach, Marzena Urszula Ruszkowska. Tytuł pracy: Kompetencje do komunikacji miedzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo - rzeczywistość czy iluzja? Tytuł całości: W: Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości / red. Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotko Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo Akademickie "Żak" Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 32-43 ISBN: 978-83-62015-87-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 23000 Liczba arkuszy: 0,57 Praca recenzowana Słowa kluczowe: komunikacja międzykulturowa ; studenci ; studenci pielęgniarstwa ; kompetencje komunikacyjne Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW http://pedagogika.uwb.edu.pl/files/file/PDF/PUBLIKACJE/Diagnostyka_i_metodyka_psychopedagogiczna.pdf