AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: JEZNACH ANNA
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000035558
Autorzy: Anna Jeznach, Marzena Urszula Ruszkowska.
Tytuł pracy: Pomiędzy brazylijskością a europejskością. Pytania o realizację edukacji międzykulturowej - jakościowe studium przypadku
Tytuł równoległy: Being in-between Brasilian and European. Questions concerning intercultural education - case study research
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, Nr 1, s. 40--49
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: opis przypadku
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; jakościowe studium przypadku ; wielowymiarowa tożsamość ; jakościowe studium przypadku ; wielowymiarowa tożsamość
Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; multidimensional identity ; case study research
http://rs.guselnykov.com/articles/5af554d56344f
DOI: 10.29316/rs.2018.05
Streszczenie: Artykuł zawiera analizę i interpretację indywidualnych przeżyć, doświadczeń, poglądów, wartości przedstawiciela innej kultury, będącego w trakcie kształtowania własnej tożsamości. Dobór przypadku był celowy, zorientowany na uzyskanie informacji. Metodą badawczą było jakościowe studium przypadku. Zastosowano techniki badawcze: wywiad narracyjny (przeprowadzono analizę zorientowaną na znaczenie z kodowaniem), skalę do badania tożsamości etnicznej (Phinney, 1992) skalę trudności doświadczanych w obcej kulturze (Furnham, Bohner, 1986). Wyniki dotyczą wymiarów wielowymiarowej tożsamości badanego przypadku z uporządkowanymi 20 kategoriami pojęciowymi i ich kodami oraz interpretacją znaczeń nadawanych wymiarom tożsamości narratora. Raport przedstawia znaczenie poznawcze i praktyczne badanego przypadku. W tekście znajduje się odniesienie do kategorii tożsamości: Skarga, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; Kubacka-Jasiecka, Kuleta, 2008, Giddens, 2001 Suchocka, Królikowka, 2014;odniesienie do teorii zachowań tożsamościowych: Ogrodzka- -Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007,Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do badań profili tożsamościowych: Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do jakościowych badań tożsamości: Gurwitsch 1966 za: Moustakas, 2001.
Streszczenie: The article contains analysis and interprets an individual experience, feelings, perspectives and value system of a man (the representative of another culture) who is on his way to shape his own identity. The research method that enabled reaching the aim was the qualitative research study in which four research techniques were applied, i.e. a narrative interview (the analysis oriented on the meaning of coding), a scale researching ethnical identity (Phinney, 1992), a range of hardships experienced in an alien culture (Furnham, Bohner, 1986). The selection of the case was determined by a wish to gain information. The results concern the dimensions of multidimensional identity tested with 20 conceptual categories, as well as the codes and interpretation of the meanings of broadcast dimensions of the identity of the narrator. The report presents the cognitive and practical significance of the case. The text makes references to the following - category of identity, Complaints, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; references to the theory of identity behaviour: Ogrodzka- Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007, Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to research on identity profiles: Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to qualitative analysis of identity: Gurwitsch 1966, Moustakas, 2001.

2/5
Nr opisu: 0000033757
Autorzy: Anna Jeznach, Marzena Urszula Ruszkowska.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty postaw pielęgniarek i lekarzy wobec dehumanizacji - diagnoza pedagogiczna
Tytuł całości: W: Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego / red. T. Sosnowski, W. Danielewicz, M. Sobecki
Miejsce wydania: Toruń
Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 289-309
ISBN: 978-83-8019-623-0
Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2017 r.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 39200
Liczba arkuszy: 0,98
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: postawy pielęgniarek i lekarzy ; dehumanizacja ; diagnoza pedagogiczna
Uwaga: sygn. 17241 IV.3 [Czytelnia B]
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

3/5
Nr opisu: 0000031214
Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Anna Jeznach.
Tytuł pracy: Rodzina wspierająca jako jedna z form pomocy rodzinie dysfunkcyjnej
Tytuł całości: W: Zagrożone człowieczeństwo, T. 4, W poszukiwaniu i rozwijaniu sił społecznych w środowiskach życia człowieka / red. nauk. Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski
Miejsce wydania: Kraków
Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 117-129
ISBN: 978-83-8095-001-6 ; 978-83-7850-155-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 30200
Liczba arkuszy: 0,75
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rodzina dysfunkcyjna ; rodzina wspierająca ; asystent rodziny ; piecza zastępcza ; pomoc
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

4/5
Nr opisu: 0000031203
Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Anna Jeznach.
Tytuł pracy: Rodzina zastępcza jako podmiot działań pomocowych
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość wsparcia współczesnej rodziny polskiej, T. 1 / red. nauk. Ewa Kantowicz, Magorzata Ciczkowska-Giedziun, Lidia Willan-Horla
Miejsce wydania: Olsztyn
Wydawca: Wydawnictwo UWM
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 149-157
ISBN: 978-83-7299-963-4
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rodzina zastępcza ; pomoc ; wsparcie
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

5/5
Nr opisu: 0000029172
Autorzy: Anna Jeznach, Marzena Urszula Ruszkowska.
Tytuł pracy: Kompetencje do komunikacji miedzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo - rzeczywistość czy iluzja?
Tytuł całości: W: Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości / red. Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotko
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Wydawnictwo Akademickie "Żak"
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 32-43
ISBN: 978-83-62015-87-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 23000
Liczba arkuszy: 0,57
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: komunikacja międzykulturowa ; studenci ; studenci pielęgniarstwa ; kompetencje komunikacyjne
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://pedagogika.uwb.edu.pl/files/file/PDF/PUBLIKACJE/Diagnostyka_i_metodyka_psychopedagogiczna.pdf

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB