AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: JUSZCZUK KLAUDIA
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000045009
Autorzy: Wioleta Kuflewska, Klaudia Juszczuk.
Tytuł pracy: Skłonność gospodarstw domowych z województwa lubelskiego do oszczędzania i inwestowania
Tytuł równoległy: Tendency of households from the lubelskie voivodeship to save and invest
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, nr 11, s. 147-162
p-ISSN: 2543-8638
e-ISSN: 2543-9928

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: gospodarstwo domowe ; inwestowanie ; oszczędzanie ; województwo lubelskie ; zasoby finansowe
Słowa kluczowe ang.: financial resources ; household ; investment ; Lubelskie Voivodeship ; save
https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/Progress/issue/view/571/304
DOI: 10.26881/prog.2022.11.12
Streszczenie: Głównym celem artykułu było dokonanie analizy skłonności przedstawicieli lubelskich gospodarstw domowych do oszczędzania i inwestowania. Badania przeprowadzono na terenie województwa lubelskiego ze względu na najniż-szy wskaźnik produktu krajowego brutto per capita oraz fakt, iż Lubelszczyzna zaliczana jest do regionów najbardziej zagrożonych ubóstwem. Artykuł składa się z części teoretycznej, dotyczącej ogólnych treści związanych z procesami oszczędzania i inwestowania, oraz części empirycznej, w której zostały przedstawione wyniki badań własnych, które opierają się na metodzie sondażu dia-gnostycznego. Zostały one przeprowadzone w okresie marzec-maj 2020 roku. Badaniu zostało poddanych 500 pełnoletnich respondentów z terenu województwa lubelskiego. Uzyskane wyniki wskazują, że oszczędzanie jest istotną częścią funkcjonowania badanych gospodarstw domowych pod względem zabezpieczenia przyszłości zarówno swojej, jak współmieszkańców. W przypadku braku pieniędzy gospodarstwa zaciągają kredyty bankowe. Inwestycje z kolei są procesem obarczonym wysokim stopniem ryzyka. Sam poziom ryzyka może być tym wyższy, im wyższy jest poziom asymetrii informacji i innych ograniczeń inwestora w dostępie do informacji ograniczających dokonanie oceny ryzyka inwestycyjnego. W ocenie respondentów poziom ich wiedzy ekonomicznej na temat oszczędzania i inwestowania wskazany jest jako umiarkowany.
Streszczenie: The main purpose of the article was to analyze the inclination of representatives of Lublin households to save and invest. The studies have been carried out in Lublin Voivodeship which has the lowest GDP per capita and is classi-fied as one of the regions facing the highest poverty risk. The article consists of a theoretical part introducing the basics of saving and investing processes and an empirical part presenting results of the research conducted by the author between March and May of 2020 with the use of diagnostic survey method. Five hundred adults from Lublin Voivodeship were subject to the studies. The results indicate that saving is important for the surveyed households members securing their own and their housemates future. In the absence of money, households take out bank loans. Investments, in turn, are a high-risk process. The level of risk itself may be higher the higher the level of information asym-metry and other limitations of the investor's access to information limiting the investment risk assessment. In the opinion of the respondents, the level of their economic knowledge about saving and investing is moderate.

2/4
Nr opisu: 0000041198
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Klaudia Juszczuk, Wioleta Kuflewska.
Tytuł pracy: Wpływ reklam telewizyjnych na młodych konsumentów
Tytuł pracy w innym języku: The impact of television advertising on young consumers
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 4, s. 135--146
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: dzieci ; konsument ; reklama ; reklama telewizyjna
Słowa kluczowe ang.: children ; consumer ; advertising ; television advertising
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/WPLYW-REKLAM-TELEWIZYJNYCH-NA-MLODYCH-KONSUMENTOW,132421,0,2.html
DOI: 10.29316/rs/132421
Streszczenie: Jednym z narzędzi marketingowych o dużej skali zasięgu jest reklama telewizyjna. Celem artykułu jest analiza oddziaływania i postrzegania reklamy telewizyjnej przez młodych konsumentów. Materiał i metody: Będące podstawą niniejszego opracowania badania zostały przeprowadzone grupie 1224 młodych konsumentów w wieku 9-12 lat na terenie miasta Biała Podlaska, w okresie grudzień 2019-styczeń 2020. Wyniki: W opinii respondentów, reklama nie ma istotnego wpływu na dzieci. Najmłodsi, uczestnicząc w zakupach, wpływają jedynie w niewielkim stopniu na to, co dorośli kupują. Dzieci zbyt dużo czasu poświęcają w ciągu dnia na oglądanie telewizji, jak i samych reklam. Przez to ich kontakt z nadawanymi w telewizji, przyciągającymi wzrok niezależnie od wieku blokami reklamowymi jest nieunikniony. Wnioski: Młodzi konsumenci, mimo że spędzają znaczną ilość czasu na oglądaniu telewizji, nie lubią emitowanych tam reklam. Mimowolnie jednak oglądają reklamy, zapamiętują, co zostało w nich pokazane i w trakcie zakupów dostrzegają reklamowane produkty. Nie starają się nakłaniać rodziców do ich zakupu, co wykazują wyniki przeprowadzonych badań.
Streszczenie: One of the large-scale marketing tools is TV advertising. The aim of the article is to analyze the impact and perception of television advertising by young consumers. Material and methods: The research on which this study is based was carried out on a group of 1,224 young consumers aged 9-12 in the city of Biała Podlaska, in the period December 2019 - January 2020. Results: The youngest, participating in shopping, have only a slight influence on what the adults buy. Children spend too much time during the day watching TV and only commercials. As a result, their contact with television advertising blocks, eye-catching regardless of age, is inevitable. Conclusions: Young consumers do not like advertisements broadcast there. However, they unintentionally watch advertisements, remember what has been shown in them and noticed advertised products while shopping. They do not try to persuade their parents to buy them, as the results of the research show.

3/4
Nr opisu: 0000041317
Autorzy: Klaudia Juszczuk, Wioleta Kuflewska.
Tytuł pracy: Satisfying cultural needs in Lubelskie voivodeship
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 24, no. 26 (3/2019), p. 7--16
p-ISSN: 2300-6366
e-ISSN: 2353-0758

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe ang.: acquisition ; consumption ; cultural needs ; cultural services
http://doi.prz.edu.pl/pl/publ/zim/395
DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.17
Streszczenie: This article refers to the issue related to cultural needs and their indulging. Cultural services are an increasingly intensifying service sector. Acquisition and consumption of services is one of the areas of consumer needs. Satisfying cultural needs is associated with spending free time in a significant way. Knowledge and awareness of culture raise the social position in the long term, so in this sense culture also has an economic overtone, because it affects the quality of life also in the material dimension. The main objective of the work as well as the research being carried out is to determine the level of meeting the cultural needs of the surveyed respondents, as well as the forms of cultural services they use.

4/4
Nr opisu: 0000041315
Autorzy: Wioleta Kuflewska, Klaudia Juszczuk.
Tytuł pracy: Lokowanie produktu jako budowa wizerunku firmy na przykładzie wybranych seriali telewizyjnych
Tytuł równoległy: Product placement as a company image construction on the example of selected television series
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 29, s. 144-161
p-ISSN: 2391-9167

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Słowa kluczowe: lokowanie produktu ; marketing ; promocja ; reklama ; reklama telewizyjna ; serial
Słowa kluczowe ang.: advertisement ; marketing ; promotion ; product placement ; series ; television advertising
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: Niniejszy artykuł dotyczy zagadnienia nowoczesnej formy reklamy jaką jest lokowanie produktu, a konkretnie metody budowania wizerunku na przykładzie seriali telewizyjnych. W opracowaniu przedstawiono krótką informacje dotyczącą historii i definicji product placement oraz analizę wyników badań empirycznych, których celem było określenie wpływu lokowania produktu na decyzje nabywcze badanych konsumentów. Badania zostały przeprowadzone w listopadzie 2017 roku przy wykorzystaniu kwestionariusza anonimowej ankiety na grupie 130 osób, mieszkańców Polski powyżej czternastego roku życia.
Streszczenie: This article deals with the issue of a modern form of advertising, which is product placement, specifically the method of image building on the example of television series. The paper presents short information about the history and definitions of product placement and the results of empirical research aimed at determining the impact of product placement on purchasing decisions of the surveyed consumers. The research was carried out on November 2017 using an anonymous questionnaire on a group of 130 people, Polish residents over the age of fourteen.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB