AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: MAGRYTA PAWEŁ
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000031320
Autorzy: Paweł Magryta, Mirosław Tadeusz Wendeker, Rafał Tomasz Sochaczewski, Adam Majczak.
Tytuł pracy: Analiza wytrzymałościowa wtryskiwacza CNG do systemu bezpośredniego zasilania silnika Diesla
Tytuł równoległy: Strength analysis of CNG injector for direct supply system of the diesel engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 3, s. 425--431
p-ISSN: 2300-9896

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 13.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wtryskiwacz gazu CNG ; wtrysk bezpośredni ; silnik ZS
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.combustion-engines.eu/entityfiles/files/articles_published/ptnss-2015-3366.pdf
Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki symulacyjnych badań wytrzymałościowych innowacyjnej konstrukcji wtryskiwacza CNG do bezpośredniego zasilania silnika Diesla. Wtryskiwacz został opracowany do zastosowania w silniku Andoria ADCR. Badania te wykonano w oparciu o Metodę Elementów Skończonych z wykorzystaniem oprogramowania Abaqus. Opracowany model geometryczny odzwierciedlał rzeczywistą budowę wtryskiwacza. Przeprowadzone badania symulacyjne miały na celu określenie miejsc podatnych na wystąpienie spiętrzeń naprężeń elementów wtryskiwacza pracujących w warunkach odpowiadających warunkom pracy w komorze spalania silnika Diesla. Celem odzwierciedlenie tych warunków w modelu uwzględniono wpływ siły pochodzącej od sprężyny wtryskiwacza oraz siły gazowej pochodzącej od ciśnienia gazów w cylindrze. Wpływ siły pochodzącej od ciśnienia w komorze spalania został wprowadzony do modelu na podstawie przebiegu wartości ciśnienia gazów w funkcji kąta obrotu wału korbowego z uprzednio prowadzonych obliczeń modelowych silnika w oprogramowaniu AVL Boost. Badania modelowe przeprowadzono dla warunków pełnego obciążenia silnika, dla jednego cyklu roboczego. Czas symulacji odpowiadał dwóm pełnym obrotom wału korbowego silnika, co w przeliczaniu dla prędkości obrotowej silnika 3500 obr/min odpowiadało czasowi symulacji równemu 0,03428 s. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano zoptymalizowaną konstrukcję wtryskiwacza, który wykorzystany został do przeprowadzenia badań stanowiskowych i hamowanianych systemu bezpośredniego wtrysku sprężonego gazu ziemnego do silnika Diesla.
Streszczenie: The article presents the results of strength simulation studies of innovative design of CNG injector for direct supply of the Diesel engine. The injector has been developed for use in Andoria ADCR engine. These studies were performed based on the Finite Element Method using Abaqus software. The geometric model reflects the actual structure of the injector. The conducted simulation studies aimed at determining the locations prone to the occurrence of stress concentrations in injector elements working in conditions equivalent to those in the combustion chamber of the Diesel engine. The objectives of these conditions are reflected in the model, that takes into account the influence of the spring force from the injector and the gas force from gas pressure in the cylinder. The influence of the gas force from the pressure in the combustion chamber was introduced into the model on the basis of the course of the gas pressure as a function of crank angle degree with a predetermined engine model calculations carried out in AVL Boost software. Simulation studies were carried out for engine full load conditions, for one combustion cycle. Simulation time corresponded to two full revolutions of the engine crankshaft, which in the conversion of the engine speed of 3500 rpm correspons to the simulation time equal to 0.03428 s. On the basis of the simulation studies an optimized design of the injector, which was used for real bench tests of direct injection system supply of compressed natural gas into Diesel engine.

2/3
Nr opisu: 0000031359
Autorzy: Zbigniew Czyż, Paweł Magryta, Marcin Szlachetka.
Tytuł pracy: Experimental investigation of the impact of light speed on drag force in the autogyro model
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, Vol. 9, no. 26, p. 89--95
p-ISSN: 2080-4075
e-ISSN: 2299-8624

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wiatrakowiec ; aerodynamika ; CFD ; tunel powietrzny ; przepływ powietrza
Słowa kluczowe ang.: autogyro ; aerodynamics ; CFD ; wind tunnel ; airflow
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.astrj.com/Experimental-investigation-of-the-impact-of-flight-speed-on-drag-force-in-the-autogyro-model,2370,0,2.html
DOI: 10.12913/22998624/2370
Streszczenie: The paper presents the experimental investigation of the impact of velocity on drag force in the autogyro model. One of the methods which simulate motion of the flying object consists of using a wind tunnel. In this case, test object is stationary and the motion of air is forced by e.g. a special fan. The costs related with renting and the wind tunnel service are still very high. In this paper, the motion of the autogyro with respect to the air, was produced by fixing this model with scale to measure the drag force on the passenger car roof. The position of the object relative to the vehicle was checked on the basis of numerical analysis of the airflow around this vehicle. Based on the investigations, the field of velocity and pressure, and air flow formed around the contour of the vehicle which have been chosen, were determined. In addition, the drag force characteristic was determined as a function of velocity and it was compared with the values from the numerical analysis. This research is a form of verifying opportunities for this type of research on vehicles. The conclusions derived from the analysis of the results will be used in the future to carry out further research.

3/3
Nr opisu: 0000029990
Autorzy: Marcin Szlachetka, Konrad Pietrykowski, Paweł Magryta.
Tytuł pracy: Badania symulacyjne bilansu cieplnego silnika Diesla przeznaczonego do napędu lekkiego śmigłowca
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, nr 6, s. 10369--10374
p-ISSN: 1231-5478

Uwagi: Artykuł na płycie CD.3 stanowiącej integralną część czasopisma.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: model silnika Diesla ; AVL BOOST ; bilans cieplny silnika
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazTech

    http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/318-artykuly-na-plycie-cd-3/7104-artykul

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB