Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
MELANIUK EWELINA Liczba odnalezionych rekordów: 24
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Wstęp. Wybór kierunku studiów przez kandydata można analizować w odniesieniu do jego statusu ekonomicznego. Celem artykułu było zbadanie wpływu sytuacji społeczno-ekonomicznej studenta na wybór kierunku studiów. Materiał i metody. Ankietą objęto 514 studentów pierwszego roku PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Wyniki. W wyniku analiz stwierdzono, iż najkorzystniejszą sytuację materialną posiadali studenci kierunku ratownictwo medyczne, najmniej korzystną zaś na filologii, specjalność filologia rosyjska. U blisko 70,0% badanych oboje rodzice pracują i osiągają stałe dochody. Średni poziom dochodu netto na jedną osobę wyniósł 810,00 zł. Gospodarstwo domowe studenta liczyło średnio 3,9 osoby. Wnioski. Student PSW posiada dochody na 1 osobę w gospodarstwie domowym na poziomie do 1000 zł (blisko o 30% niższe niż przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na osobę w 2015 r. - GUS, 2016 w Polsce), z 3-4 osobami w gospodarstwie domowym, w którym oboje rodziców są aktywni zawodowo, głównie jako zatrudnieni u kogoś. Streszczenie: Introduction. The moment students choose their degree course allows for analysing their economic situation. The aim of the article was to research the impact of socio-economic conditions on students' selection of the degree course. Material and methods. The survey involved 514 first-year students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska. Results. In the research process, it was found that Emergency Medicine Department conducted the best analysis of the financial situation of students, whereas the students of Russian Philology Department were the least tested ones. In nearly 70.0% of the respondents, both parents work, having a steady income. The average level of net income amounted to PLN 810,00 per capita. The student's household consisted of, on average, 3.9 persons. Conclusions. The average PSW student's income per capita in the household falls in the range of up to PLN 1000, i.e. nearly 30% lower than the disposible monthly income per capita in 2015 (the Polish Central Statistical Office, 2016), with 3-4 persons in the household, in which both parents are professionally active.
3/24
Nr opisu: 0000034812 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Dorota Bodzak. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo zrównoważonego rozwoju w ujęciu wskaźnikowym Tytuł równoległy: Security of sustainable devlopment in the indicator scale Tytuł całości: W: Bezpieczeństwo w perspektywie ekologicznej / red. nauk. Mariusz Kubiak, Maciej Tołwiński Miejsce wydania: Warszawa-Siedlce Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Rok wydania: 2017 Strony zajęte przez pracę: S. 107-134 ISBN: 978-83-7545-776-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; zrównoważony rozwój ; wskaźniki Słowa kluczowe ang.: security ; sustainable development ; indicators Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii Streszczenie: Efektem realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju (ZR) jest możliwość dokonania pomiarów poziomu rozwoju. Służą do tego odpowiednie wskaźniki przypisane do ładów środowiskowego, gospodarczego oraz społecznego. Pozyskanie zmiennych do wyliczenia wskaźników było możliwe dzięki prowadzonej sprawozdawczości gminnej. Celem rozdziału jest dokonanie analizy zrównoważenia ładów w 17 gminach powiatu bialskiego. Realizacja celu badawczego była mozliwa dzięki zastosowaniu procesu rangowania wartości wskaźników w gminach, analizie skupień oraz analizie wariancji zmiennych. Efektem prowadzonych badań jest możliwość stwierdzenia obecności zrównoważenia stanowiącej bezpieczeństwo rozwoju lokalnego lub jej braku, co zagraża koncepcji rozwojowej gminy. Realizowana przez władze gminne polityka rozwoju wykazuje niezrównowżony charakter i odbywa się z ograniczeniem w co najmniej jednym ładzie. Streszczenie: The result of implementing the concept of sustainable development (SD) is the ability to measure the level of development. This is done with appropriate indicators attributed to environmental, economic and social development. Obtaining variables to calculate the indicators was possible through municipal reporting conducted. This chapter aims to analyze the sustainability of orders in 17 municipalities of Biala Podlaska. Implementation of the paper was possible by the use of process indicators in the ranking of municipalities, cluster analysis of variables variance. The result of the research is the ability to determine the presence of balance which is the safety of local development or its absence that threatens the concept of development of the municipality. Carried out by the municipal authorities unbalanced development policy shows character and is held with a limitiation in at least order.
4/24
Nr opisu: 0000034808 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Działania na rzecz umiędzynarodowienia kształcenia w szkole wyższej Tytuł równoległy: Internationalization of higher education - the construction of the linear model Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, nr 2 (97), s. 104--116 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: umiędzynarodowienie ; szkolnictwo wyższe ; język obcy Słowa kluczowe ang.: internationalization ; higher education ; foreign language Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2017/edu_2_2017.pdf Streszczenie: Learning a foreign language is currently the leading element of the development at every level of education. Having a foreign language skills helps to communicate in a multicultural environment and favors mobility processes. The internationalization of the higher education process takes place in most countries. The purpose of the article is to present results from the research based on which a linear model of foreign language learning cost was built. The model allows to fulfill the expectations in terms of the preferences of the cost of learning a foreign language and the number of hours of classes per week, and it gives the university the ability to determine the economics of the project, without having to analyze separate stakeholders of the academic community.
5/24
Nr opisu: 0000035103 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Kształtowanie bezpieczeństwa zawodowego absolwentów Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, Vol. XXII, No. 2, p. 273--285 p-ISSN: 2300-5327 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; absolwenci ; rynek pracy ; stopień studiów Słowa kluczowe ang.: safety ; graduate ; labor market ; degree system Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-24-2017/hss-24-2-2017 Streszczenie: Szanse na znalezienie pracy wzrastają wraz z ukończeniem studiów wyższych. Zapewnienie bezpieczeństwa zawodowego absolwentom stanowi jedno z podstawowych działań kształtowanych przez bezpieczeństwo edukacyjne. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów jest pożądanym działaniem szkoły, przekładającym się na aktualizację realizowanej strategii. Celem artykułu jest dokonanie analizy sytuacji absolwentów uczelni po ukończeniu kształcenia na poziomie studiów wyższych I i II stopnia. Efektem badań jest stwierdzenie, że wykształcenie wyższe zwiększa szanse na zatrudnienie, a realizowany w trakcie studiów program kształcenia umożliwia właściwe przygotowanie do wejścia na rynek pracy. Badania potwierdziły, iż stopień ukończonych studiów jest czynnikiem różnicującym szanse zawodowe absolwentów uczelni. Przedstawione wnioski kształtują pozytywną opinię absolwentów w zakresie wszystkich obszarów objętych badaniami, potwierdzając tym samym poprawność prowadzonej polityki uczelni i działań budujących bezpieczeństwo edukacyjne. Ponad 80% absolwentów jest przekonanych o właściwym przygotowaniu do pracy zawodowej. Główną zaletą zdobytego wykształcenia zdaniem absolwentów jest wzrost szans na rynku pracy. Absolwenci zastrzegają konieczność ulepszania oferty edukacyjnej, społecznej i kulturalnej uczelni, głównie poprzez organizację spotkań z ciekawymi ludźmi, kursów językowych oraz wycieczek naukowych/studyjnych. Prezentowane wyniki badań są zatem częścią cyklu badawczego z zakresu bezpieczeństwa edukacyjnego, uwzględniającego szereg tworzących je elementów, m.in. badania studentów I roku w zakresie wyboru uczelni oraz kierunku studiów, badania opinii pracodawców pod kątem oceny studentów odbywających praktyki zawodowe czy monitoringu karier zawodowych absolwentów. Streszczenie: Chances of the placement are growing along with obtaining a university degree. Providing the occupational safety for graduates constitutes one of basic action shaped by the educational safety. Monitoring professional careers of graduates is desired with functioning of the school, translating into the update of the realized strategy. This article aims to analyze the situation of graduates after finishing education at the undergraduate level and postgraduate level. A statement that the higher education is lengthening the odds on the employment is an effect of survey, and the program carried out in the course of studies of the education enables due preparing for the transition to the labour market. The survey confirmed that the degree of completed studies was a factor diversifying professional chances of graduates of the college. Made conclusions are shaping the positive opinion of graduates in all areas provided with the survey, confirming the correctness of the pursued politics of the college and action creating the educational safety in the process. Over the 80% of graduates are convinced of the due preparation for the career. According to graduates' an increase in the labour market opportunities is a major advantage of the get education. Graduates are reserving the need to modify the college offer of the educational, social and cultural areas, mainly through the organization of meetings with interesting people, language courses and scientific trips. And so presented findings are a part of the research cycle from the margin of safety educational, taking into account the row of elements forming them, among others examining students at the beginning in choice of college and course degree, of opinion poll of employers in terms of the assessment of students undergoing traineeships or the monitoring of professional careers of graduates.
6/24
Nr opisu: 0000032441 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych Tytuł równoległy: Education safety in the social sciences Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 57--66 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; nauki społeczne ; kompetencje ; szkoła wyższa Słowa kluczowe ang.: education safety ; social sciences ; skills ; university http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdf Streszczenie: Szkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach. Streszczenie: The School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.
7/24
Nr opisu: 0000034694 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Pozyskiwanie informacji od pracodawców w celu tworzenia bezpieczeństwa edukacyjnego Tytuł całości: W: Informacyjne uwarunkowania współczesnego bezpieczeństwa / red. nauk. Mariusz Kubiak, Robert Białoskórski Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 140-153 ISBN: 978-83-64415-41-8 Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: informacja ; bezpieczeństwo edukacyjne ; uczelnia ; student ; pracodawca ; rynek pracy Słowa kluczowe ang.: information ; education security ; college ; university ; student ; employer ; labor market Streszczenie: Pozyskiwanie informacji od pracodawców (instytucji) przyjmujących studentów z kierunku studiów Bezpieczeństwo Narodowe na praktyke zawodową jest działaniem niezwykle istotnym w procesie kształcenia. Potrzeba współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, stanowiącym potencjalny rynek pracy dla absolwentów kierunku studiów wynika z postanowień Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia. Uzyskane wyniki badań posłużą, m. in. weryfikacji obowiązującego programu studiów dla kierunku studiów oraz przygotowania atrakcyjnej oferty dostosowanej do potrzeb rynku pracy. Streszczenie: Obtaining information from employers (institutions) receiving students from the faculty at the National Securty field of study to professional practice is very important activity in the learning process. The need for cooperation with the socio-economic environment, constituting a potential job market for graduates studies derived from the provisions of the Law on Higher Education, Ordinance of the Minister of Science and Higher Education, and the Internal Quality Assurance System. The research results study will help to verify the current program of study for the field of study and to prepare an attractive education offer tailored to the needs of the labor market.
8/24
Nr opisu: 0000032820 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Wpływ profilu kształcenia na bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów Tytuł równoległy: The influence of the profile of education on the educational safety of graduates Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 1 (92), s. 84--95 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; profil kształcenia ; absolwenci Słowa kluczowe ang.: educationa safety ; profile of education ; a graduates Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2016/edu_1_2016.pdf Streszczenie: Apart from a general-academic profile of education, a practical profile is functioning including at least three-month compulsory traineeship to be done by students in the course of learning. The article presents the opinions of graduates, of both a general-academic profile and a practical profile, to determine the influence of a profile of studying on the educational safety. The analyses considered among others the following issues: a direction, a speciality, a curriculum, a level of taking control of competences, preparation for a career, conditions of studying. The feedback shows that in the opinions of graduates, the education at a practical profile provides stronger educational safety to future graduates when compared with the education at a general-academic profile.
9/24
Nr opisu: 0000032997 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Wybory edukacyjne studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w kontekście bezpieczeństwa społecznego Tytuł równoległy: Educational choices of students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska in the context of social security Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 3, s. 54--63 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_3_2016_top_druk_art_07.pdf Streszczenie: Celem bezpieczeństwa społecznego jest tworzenie warunków do rozwoju i umożliwienie uczestnictwa w życiu społecznym. W odniesieniu do uczelni wyższej z obszaru bezpieczeństwa społecznego schodzi się na poziom bezpieczeństwa edukacyjnego, w ramach którego prowadzone są badania w zakresie wyborów edukacyjnych studentów oraz stopnia zaspokojenia ich potrzeb kształcenia i rozwoju. W artykule podjęto próbę pozyskania informacji na temat oczekiwań i motywów wyboru uczelni, by zapewnić możliwość ich realizacji poprzez tworzenie właściwych warunków do nauki oraz adekwatną ofertę edukacyjną. Prowadzone analizy odniesiono do kierunku studiów celem poznania skali dywersyfikacji odpowiedzi 576 respondentów we wskazanym przedmiocie badań. Uzyskano zależności istotne statystycznie w zakresie planów na przyszłość, powodów podjęcia studiów, a także jednego z motywów wyboru uczelni. Efektem końcowym jest sfomułowanie postulatów usprawniających proces kształcenia na uczelni. Streszczenie: The purpose of providing social security is creating conditions for development and enabling participation in social life. With regard to the field of social security in higher education, the following research concerns the educational choices of students and their level of satisfaction with their educational needs and development. The article attempts at obtaining information about expectations and motives for choice of the university with a view to providing the available courses and appropriate conditions for studying as well as a suitable educational offer. The conducted analyses were related to the chosen field of study in order to find out diversified replies from 576 respondents in the indicated subject of research. Essential statistical correlations were obtained concerning students' future plans, i.e. reasons of undertaking studies, as well as motives for choosing the university. The final objective of the paper is to formulate expectations on the part of prospective students so that the educational process in the university is improved.
10/24
Nr opisu: 0000030674 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW Tytuł równoległy: PSW student's safety education Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences Inne bazy podające opis:
11/24
Nr opisu: 0000032394 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów z obszarów wiejskich Tytuł równoległy: Educational safety of students from rural areas Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 112, s. 155--165 p-ISSN: 2081-6979 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 13.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: obszar wiejski ; bezpieczeństwo edukacyjne ; szkoła wyższa Słowa kluczowe ang.: rural area ; safety education ; university Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/EIOGZ_2015_nr112.pdf Streszczenie: Uczelnie pełnią misję odkrywania i przekazywania wiedzy, rozwoju kompetencji poprzez prowadzenie badań i kształcenie studentów. Podjęcie decyzji o studiach wyższych w grupie osób z obszarów wiejskich ma na celu eliminację predyspozycji wykluczenia edukacyjnego. Celem artykułu jest budowa profilu studenta z obszaru wiejskiego z uwzględnieniem płci w kontekście zaspokajania potrzeb i aspiracji edukacyjnych, służących zapewnieniu bezpieczeństwa edukacyjnego. Przy tworzeniu profilu studenta wzięto pod uwagę tylko te cechy, w których wystąpiła zależność istotna statystycznie w odniesieniu do płci. Wyniki analiz wpisują się w badania prowadzone od lat 70. XX wieku w Polsce. Zgodność wyników badań dotyczy powodów podjęcia studiów, motywów wyboru kierunków studiów oraz źródeł informacji. Streszczenie: It is the universities' duty to discover and transmit knowledge and competences through scientific research and educating students. Decision to undertake university studies, among people from rural areas, is aimed at eliminating the possibility of educational exclusion. The aim of the article is to build a profile of a student from rural areas, divided by gender, in the context of meeting the needs and aspirations connected with education. When creating the student profile, only those characteristics that occurred statistically significant relationship with respect to gender, were taken into account. The results correspond with research conducted since the seventies of the twentieth century in Poland. There are similar results concerning the reasons to undertake tertiary education, choice of the faculties, and sources of information concerning studies.
12/24
Nr opisu: 0000031763 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w ocenie absolwentów Tytuł równoległy: Educational safety in graduates assessment Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 4 (91), s. 134--143 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkolnictwo wyższe Słowa kluczowe ang.: educational safety ; graduate ; higher education Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2015/edu_4_2015.pdf Streszczenie: The higher education insitutions are taking an action in providing the educational safety for students. In the article the assessment of curriculum and conditions of studying were presented by undergraduates and postgraduates. In the analyses the issue of influence of membership in the specific group of courses at the faculty was surveyed. Plans for future of graduates are completely different than those enetering the studies. The willingnes to work, moving abroad of starting up a business is decreasing with the passage of time and the intention to continue the education is rising. The membership in the faculty affects the level of satisfaction from acheived education, level of competences and the opinion on the conditions of studying.
13/24
Nr opisu: 0000029741 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Modyfikacja punktów ECTS w planie studiów Tytuł równoległy: ECTS modification in the studies schedule Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 2(89), s. 51--62 p-ISSN: 1507-6563 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe ; nakład pracy ; plan studiów ; ECTS Słowa kluczowe ang.: higher education ; workload ; studies schedule ; ECTS Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. Inne bazy podające opis:
14/24
Nr opisu: 0000030851 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Marta Chodyka. Tytuł pracy: Realizacja kursu z matematyki dla maturzystów jak element bezpieczeństwa edukacyjnego Tytuł równoległy: Realization of the mathematics course for high school graduates as an element of educational safety Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 101--108 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; dokształcanie ; matematyka ; maturzysta Słowa kluczowe ang.: educational safety ; supplementary education ; mathematic ; high school graduate Inne bazy podające opis:
15/24
Nr opisu: 0000030135 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Realizacja specjalności zarządzanie kryzysowe w perspektywie wejścia na rynek pracy jej absolwentów Tytuł całości: W: Oblicza i wyzwania obronności w XXI wieku / red. nauk. Andrzej Polak, Agnieszka Smarzewska, Paweł Borek Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo JPII Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 133--142 ISBN: 978-83-64881-00-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 24313 Liczba arkuszy: 0,6 Praca recenzowana Słowa kluczowe: zarządzanie kryzysowe ; rynek pracy ; absolwenci
16/24
Nr opisu: 0000030675 Autorzy: Dorota Karwacka, Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Sprawozdanie z I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. "Perspektywy rozwoju bezpieczeństwa i obronności RP" Tytuł równoległy: Report from the all-Poland Scientific Conference on "Prospects of development of safety and protection of Poland" Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 81--86 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: sprawozdanie Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa Język publikacji: POL http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__art_11.pdf
17/24
Nr opisu: 0000031209 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Systemowe działania logistyczne zapewniające bezpieczeństwo edukacyjne Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 6, s. 66--69 p-ISSN: 1231-5478 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; logistyka ; szkoła wyższa ; systemowe działania logistyczne Uwaga: Art. w czasopismie prenumerowanym przez Bibliotekę PSW Streszczenie: Celem artykułu jest dokonanie analizy działań logistycznych realizowanych w uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego studentom podejmującym kształcenie na kierunkach z obszaru nauk technicznych. Metodą sondażu diagnostycznego przy pomocy autorskiego kwestionariusza ankiety stanowiącego narzędzie badawcze Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na uczelni przebadano 99 studentów kierunku informatyka i budownictwo. Przy użyciu testu Chi kwadrat Pearsona zbadano istnienie różnic istotnych statystycznie. Efektem analiz jest sformułowanie wniosku, iż rozwiązania logistyczne uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego przyniosły spodziewany efekt rynkowy - największe w kraju zainteresowanie studiowaniem w PSW w Białej Podlaskiej.
20/24
Nr opisu: 0000029055 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Kompetencje studentów kierunku bezpieczeństwo narodowe PSW w Białej Podlaskiej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, nr 4, s. 175--185 p-ISSN: 1897-7065 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; kompetencje ; student ; pracodawca Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW https://kwartalnikbellona.com/resources/html/article/details?id=107649
21/24
Nr opisu: 0000029519 Autorzy: Agnieszka Dymicka, Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Praktyki zawodowe jako element bezpieczeństwa edukacyjnego Tytuł całości: W: Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku / red. nauk. Mariusz Kubiak, Agnieszka Smarzewska Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 141-153 ISBN: 978-83-6104499-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 28 385 Liczba arkuszy: 0,7 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; praktyka zawodowa
23/24
Nr opisu: 0000029217 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Wpływ oceny na dyplomie na możliwość zatrudnienia absolwentów kierunku Bezpieczeństwo Narodowe Tytuł równoległy: The impact of the diploma grade on the possibility of employment for the graduates of the faculty of national Security Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, T. 8, nr 4, s. 43--49 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; edukacja ; wykształcenie ; ocena ; pracodawca ; zatrudnienie Słowa kluczowe ang.: safety ; national security ; professional internship ; education ; assessment ; employer ; employment Inne bazy podające opis: