AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: MICHOŃSKI CEZARY WOJCIECH
Liczba odnalezionych rekordów: 11



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/11
Nr opisu: 0000039234
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Misuses of literacy? An insight into the knowledge of British and american literature among students of english in Poland
Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 29-48
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 52725
Liczba arkuszy: 1,31
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: literacy ; teaching literacy ; British literature ; american literature ; student ; knowledge ; preferences ; the canon

2/11
Nr opisu: 0000034896
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Ucieczka od cywilizacji. Wszystko za życie Jona Krakauera jako przykład auto/biografii pogranicza
Tytuł całości: W: Obcy/inny wśród swoich : wychowawczy wymiar biografii / red. Ryszard Skrzyniarz
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Episteme
Rok wydania: 2017
Seria: Biblioteka Katedry Biografistyki Pedagogicznej, Nr 10
Strony zajęte przez pracę: S. 33-46
ISBN: 978-83-65172-89-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: biografia ; autobiografia ; literatura faktu ; pogranicze
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: The main aim of the article is to present the book Into the Wild by Jon Krakauer as an example of auto/biography of the border in the literary, geographical, cultural and social dimensions and to demonstrate its main character, Christopher McCandless, as the Other, an individual whose philosophy of life, based on the literary works of Jack London, Leo Tolstoy and Henry David Thoreau, led to an escape from civilization, which ended in his death in the wilderness of Alaska. This book is analyzed as an auto/biography, life narrative, pulp biography, educational biography, travel writing, and hagiographic text. The phenomenon of the popularity of Into the Wild shows that McCandless' biography is characterized by high educational potential.

3/11
Nr opisu: 0000026143
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Punktacja ETCS a realne obciążenie studentów pracą. Próba weryfikacji
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 229-236
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 21533
Liczba arkuszy: 0,54
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: punktacja ECTS ; filologia angielska ; studia wyższe ; student ; obciążenie pracą ; weryfikacja
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Niniejszy artykuł porusza zagadnienia związane z jakością kształcenia, wspomaganiem studentów w procesie uczenia się oraz projektowaniem programów studiów licencjackich zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwo Wyższego. Opisuje on próbę ewaluacji punktacji ECTS podjętą w Zakładzie Języka Angielskiego Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w roku akademickim 2011/2012. Artykuł prezentuje wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Filologii Angielskiej w lutym oraz czerwcu 2012 dotyczących obciążenia pracą w semestrze zimowym oraz letnim roku akademickiego 2011/2012. Wyniki te przedstawione są w zestawieniu z punktacją ECTS przyjętą dla poszczególnych przedmiotów w danym semestrze w celu jej weryfikacji z obciążeniem pracą podanym przez studentów. Głównym celem artykułu jest przedstawienie największych rozbieżności pomiędzy teoretycznym obciążeniem pracą wynikającym z punktacji ECTS a liczbą godzin, jakie przeciętny student Filologii Angielskiej poświęcił na przygotowanie się do danego przedmiotu w semestrze. Ponadto podjęta zostanie próba zdiagnozowania zaistniałej sytuacji oraz zaproponowania rozwiazań, które pomogłyby uniknąć podobnych rozbieżności lub je zminimalizować w roku akademickim 2012/2013.

4/11
Nr opisu: 0000026319
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński, Izabela Krystyna Dąbrowska, Urszula Szalast-Bytys, Ewa Siekielewska.
Tytuł pracy: Instytut Neofilologii - nasze dziesięciolecie
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, nr 4, s. 14--17
p-ISSN: 2081-6342

Charakterystyka formalna: artykuł popularnonaukowy/popularny
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: Instytut Neofilologii ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej

5/11
Nr opisu: 0000019821
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Zmiany legislacyjne zmierzające do polepszenia bytu dzieci w wiktoriańskiej i edwardiańskiej Wielkiej Brytanii
Tytuł pracy w innym języku: Legislative changes aiming to improve child welfare in Victorian and Edvardian Britain
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2010, T. 4, nr 1, s. 49--57
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Artykuł w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL, ENG
Słowa kluczowe: dzieci ; dzieciństwo ; epoka edwardiańska ; epoka wiktoriańska ; państwo opiekuńcze ; ustawodawstwo
Słowa kluczowe ang.: child ; childhood ; legislation ; state responsibility ; the Edwardian period ; the Victorian period
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/LEGISLATIVE-CHANGES-AIMING-TO-IMPROVE-CHILD-WELFARE-nIN-VICTORIAN-AND-EDWARDIAN-BRITAIN,111329,0,1.html
Streszczenie: Głównym celem niniejszego artykułu jest próba przedstawienia wysiłków legislacyjnych podjętych w XIX i na początku XX wieku, mających na celu polepszenie bytu dzieci, które mogą być uznane za początek państwa opiekuńczego w Wielkiej Brytanii. Wydaje się, że największe nasilenie tego typu działań nastąpiło w latach 1870-1908 i to właśnie wtedy można doszukać się początków państwa opieki społecznej w Wielkiej Brytanii. Kolejnym wnioskiem wypływającym z artykułu jest stwierdzenie, że niełatwo jest porównywać obecne standardy życia dzieci z dziewiętnastowiecznymi, gdyż nawet samo pojęcie "dzieciństwo" wydaje się trudne do zdefiniowania. Podczas gdy dzisiaj za koniec dzieciństwa zwykle uznajemy osiągnięcie pełnoletności w wieku lat osiemnastu, w dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii pełnoletność mogła oznaczać lat dziewięć lub dziesięć, gdy chodziło o zdolność do ciężkiej pracy fizycznej, lat dziesięć lub dwanaście, kiedy większość młodych ludzi kończyła edukację, czy nawet dwadzieścia jeden (mężczyźni) i trzydzieści (kobiety) w przypadku czynnego prawa wyborczego.
Streszczenie: The article addresses the issue of state responsibility for the welfare of children in Britain in the Victorian and the Edwardian periods. Taking into consideration the number of Acts of Parliament attempting to improve child welfare in the years 1870-1908, it seems that it was particularly in this period that the state assumed a considerably greater degree of responsibility for the well-being of its youngest citizens than ever before. Another conclusion of the article seems to be a realization that it is very difficult to compare the standards of child welfare at present and in the nineteenth century, for even the very concept of childhood seems to be in a sense untranslatable. While today we generally regard the end of childhood to coincide with and the beginning of adulthood, both of which happen at the age of eighteen, in nineteenth century and early twentieth century Britain this age might have been as little as nine or ten, if the ability to work was concerned, ten or twelve, if we regarded the school leaving age or as high as twenty-one or even thirty if the voting rights are concerned.

6/11
Nr opisu: 0000017047
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Reception of anglo-american culture among polish students of english
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2009, Vol. 3, s. 105--117
p-ISSN: 1899-1025

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: Stany Zjednoczone ; Wielka Brytania ; kultura ; studenci ; Polacy za granicą

7/11
Nr opisu: 0000026540
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: In Search of Identity : Cultural Preferences among Students of English at a State Higher School of Vocational Education in the East of Poland
Tytuł całości: W: Culture, Language and Literature in European and World Border Regions : proceedings of the Intrnational Conference, Krosno 21-23 April 2006, Vol. 2 / ed. by Władysław Witalisz, Dorota Rygiel.
Miejsce wydania: Krosno
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie
Rok wydania: 2007
Seria: Prace Naukowo-Dydaktyczne Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie, Z. 27
Strony zajęte przez pracę: S. 69-78
ISBN: 978-83-89295-86-6
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: tożsamość ; preferencje kulturowe ; studenci ; filologia angielska
Słowa kluczowe ang.: identity ; cultural preferences ; students of English
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

8/11
Nr opisu: 0000020431
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Nauczanie kultury krajów anglosaskich a kompetencje kulturowe studentów studiów anglistycznych
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 121-132
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język angielski ; nauczanie ; kulturoznawstwo

9/11
Nr opisu: 0000026538
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Pomiędzy Europą a Ameryką : preferencje kulturowe studentów studiów anglistycznych w dobie integracji europejskiej
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2005, nr 27, s. 38--45
p-ISSN: 1429-2173

Uwagi: Bibliogr.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: preferencje kulturowe ; studenci ; filologia angielska
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

10/11
Nr opisu: 0000026541
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Tchatcherism : from Victorian Values to the Death of Society
Tytuł całości: W: Tendencies in Literature, Culture and Language / ed. by Andrzej Weseliński, Jerzy Wełna
Seria: Anglica, 0860-5734, [Nr] 14
Strony zajęte przez pracę: S. 103-108
ISBN: 83-235-0142-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: thatcheryzm ; społeczeństwo ; wartości ; epoka wiktoriańska ; Wielka Brytania
Słowa kluczowe ang.: Thatcherism ; British society ; Victorian values
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

11/11
Nr opisu: 0000026539
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Autonomiczność w nauczaniu kultury anglosaskiej w NKJO oraz PWSZ w Białej Podlaskiej
Tytuł całości: W: Autonomia w nauce języka obcego / red. Mirosław Pawlak
Miejsce wydania: Poznań
Wydawca: Wydział Artystyczno-Pedagogiczny UAM w Poznaniu
Rok wydania: 2004
Strony zajęte przez pracę: S. 372-379
ISBN: 83-917692-9-5
Uwagi: Bibliogr.
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: nauczanie języków obcych ; autonomiczność ; kultura anglosaska ; filologia angielska
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB