Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
POPŁAWSKA MARTA JOANNA Liczba odnalezionych rekordów: 4
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: In her work entitled Women Who Run With the Wolves, Clarissa Pinkola Estés examines myths, tales and legends of various cultural and ethnic backgrounds to elicit the wild woman archetype. Estés's interpretations seem to depict the universalities of the female self appearing in different forms in many cultures. The following paper focuses on three essential elements of the female self, namely initiation, intuition and instincts as presented in three tales recounted in the book; that is the story of Bluebeard, the story of Vasilisa the Wise and the story of the Red Shoes. The aim of the article is to present Estés's interpretations and her vision of the female self, to confront her readings with other existing analyses of the tales, as well as to show the value of Estés's work not only for psychological studies but also for cultural and literary analyses. Streszczenie: "Biegnąca z wilkami" Clarissy Pinkoli Estés jest próbą przybliżenia archetypu dzikiej kobiety pojawiającego się w mitach, baśniach i legendach o różnym pochodzeniu kulturowym i etnicznym. Z interpretacji Estés wyłania się obraz uniwersalnego kobiecego "ja", które możemy odnaleźć w wielu kulturach. Poniższa praca koncentruje się na trzech istotnych elementach kobiecej psychiki, a mianowicie inicjacji, intuicji i instynktach przedstawionych w trzech baśniach przytoczonych w książce, tj. opowieści o Sinobrodym, o Mądrej Wasylisie i Czerwonych trzewikach. Celem artykułu jest przedstawienie interpretacji Estés i jej wizji kobiety, porównanie ich z innymi istniejącymi analizami ww. baśni, a także ukazanie wartości pracy Estés nie tylko z punktu widzenia psychologii, ale także kulturoznawstwa i literaturoznawstwa.
3/4
Nr opisu: 0000031853 Autorzy: Marta Joanna Popławska. Tytuł pracy: An American short story course : an attempt at integrating content and language learning Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 246-265 ISBN: 978-83-64881-09-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 44535 Liczba arkuszy: 1,11 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: English language ; foreign language ; language teaching ; american literature ; Content and Language Integrated Learning
4/4
Nr opisu: 0000027270 Autorzy: Marta Joanna Popławska. Tytuł pracy: Nauczanie literatury amerykańskiej na kierunkach neofilologicznych : cele, wyzwania, możliwości Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2013 Strony zajęte przez pracę: S. 73-83 ISBN: 978-83-61044-94-9 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 33328 Liczba arkuszy: 0,83 Praca recenzowana Słowa kluczowe: język obcy ; literatura amerykańska ; nauczanie ; filologia angielska Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A [sprawdź dostępność w katalogu AB] Streszczenie: Literatura amerykańska jest przedmiotem, który tradycyjnie włączony jest w program studiów filologii angielskiej, jednak ze względu na zmieniające się realia, także te związane z tworzeniem nowych sylabusów dla studiów licencjackich i magisterskich, kadra dydaktyczna musi stawić czoła nowym wyzwaniom w pracy ze studentami. Należy ponownie rozważyć rolę literatury w kształceniu neofilologicznym i zastanowić się nad wprowadzeniem zmian mających na celu przystosowanie zarówno programu nauczania jak i metod pracy do coraz to nowych wymagań świata współczesnego. Poniższy artykuł jest próbą omówienia niektórych aspektów związanych z pracą ze studentami neofilologii na zajęciach literatury amerykańskiej. Po pierwsze omówione zostaną cele jakie powinny być realizowane w ramach zajęć z literatury amerykańskiej. Po drugie przedstawione zostaną problemy i dylematy jakie towarzyszą nauczaniu tego przedmiotu, a także przykładowe rozwiązania, a więc różnorodne metody pracy oraz narzędzia motywujące studentów. W ostatniej części pracy zaprezentowane zostaną wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów III roku filologii angielskiej PSW w Białej Podlaskiej, której celem było zbadanie jak studenci postrzegają zajęcia z literatury amerykańskiej na tle swoich doświadczeń jako studentów neofilologii.