Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
SAWCZUK ANNA Liczba odnalezionych rekordów: 4
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The diagnostic survey method was used. The research covered a group of 122 teachers from selected preschool institutions of the Lubelskie Voivodship and 122 parents. The results show that traditional forms of cooperation, i.e. group meetings and phone conversations are still widely popular. Material and methods: The researchers also focused on learning about the preferred forms of cooperation between parents and teachers and identifying those factors that may hinder the cooperation. Results: There is a social belief among both teachers and parents that cooperation between kindergartens and families is necessary because it allows children to be better prepared for life in the constantly changing social conditions. Conclusions: Cooperation between parents and teachers is not always satisfactory for both sides. Communications and creates distance according to respondents are: excessive self-confidence, self-exaltation, excessive ambition, prejudice, and selfishness.
2/4
Nr opisu: 0000044238 Autorzy: Barbara Ewa Struk, Anna Sawczuk. Tytuł pracy: Teaching Polish learners early reading in English : traditional vs. contemporary approach Tytuł równoległy: Nauczanie polskich uczniów czytania początkowego w języku angielskim : podejście tradycyjne i współczesne Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 97-114 ISBN: 978-83-64881-89-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 46864 Liczba arkuszy: 1,17 Słowa kluczowe ang.: early reading ; EFL ; English language ; teaching [sprawdź dostępność w katalogu AB]
3/4
Nr opisu: 0000039236 Autorzy: Daniel Sawczuk, Anna Sawczuk. Tytuł pracy: Free time activity in enhancing an Asperger learner's reading and writing skills in English as a foreign language: a case study Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2019 Strony zajęte przez pracę: S. 49-73 ISBN: 978-83-64881-50-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 68156 Liczba arkuszy: 1,70 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: Asperger's syndrome ; ASD ; free time ; reading skills ; writing skills
4/4
Nr opisu: 0000026145 Autorzy: Anna Sawczuk, Daniel Sawczuk. Tytuł pracy: Kształtowanie postaw społecznych studentów i nauczycieli języka obcego wobec uczniów z zespołem Aspergera i innymi pokrewnymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2013 Strony zajęte przez pracę: S. 253-267 ISBN: 978-83-61044-94-9 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 42910 Liczba arkuszy: 1,07 Praca recenzowana Słowa kluczowe: zespół Aspergera ; autyzm ; zaburzenia pokrewne ; uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; nauczyciel ; postawa społeczna ; nauczanie języków obcych Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A [sprawdź dostępność w katalogu AB] Streszczenie: W dzisiejszych czasach do szkół publicznych coraz częściej trafiają uczniowie, których problemem jest pewien rodzaj "ukrytej niepełnosprawności społecznej". Osoby te często cierpią na zespół Aspergera (ZA) lub inne pokrewne zaburzenia ze spektrum autyzmu, co objawia się m.in. ich trudnościami w komunikacji niewerbalnej i interakcjach społecznych. Wśród wspomnianych deficytów znajdą się też ich mocne strony, takie jak wysoki iloraz inteligencji i bardzo dobra pamięć. Pojawia się więc pytanie, w jakim stopniu nauczyciele którzy na co dzień pracują z takimi osobami, są świadomi istoty i skali problemu. W obliczu nielicznych przypadków dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami nauczyciele postawieni są w trudnej sytuacji, gdyż obserwując nietypowe zachowanie i rozumowanie ucznia, intuicyjnie muszą stawić czoła problemowi pozbawieni odpowiedniej wiedzy na temat danego zaburzenia. Celem niniejszej pracy jest więc wspomaganie kształtowania adekwatnych postaw społecznych studentów i nauczycieli języka obcego wobec uczniów z ZA i pokrewnymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu w odniesieniu do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych. Na początku ukazano skalę zjawiska i scharakteryzowano omawiane zaburzenia, akcentując potencjał ludzi cierpiących na daną przypadłość. Następnie zdefiniowano pojęcie "postawy społecznej" i odniesiono je do kontekstu kontaktów z osobą zaburzoną w społeczności szkolnej. Zaprezentowano również pewne sposoby wspierania tego typu uczniów w procesie nauczania języka obcego oraz przedstawiono wybrane obszary problemów i metody ich rozwiązywania. Artykuł zamyka analiza przeprowadzonych badań dotyczących poziomu wiedzy absolwentów neofilologii na temat autyzmu oraz stopnia ich przygotowania do pracy z uczniem zaburzonym w szkole ogólnodostępnej.