AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SAWCZUK ANNA
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000047066
Autorzy: Joanna Waszczuk, Barbara Ewa Struk, Anna Sawczuk.
Tytuł pracy: Traditional and modern forms of cooperation between kindergarten and family : towards a network society
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2024, T. 18, nr 1, s. 87--97
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe ang.: cooperation ; kindergarten ; modern forms ; network society ; parents ; pre-school ; traditional forms
https://rozprawyspoleczne.edu.pl/Traditional-and-modern-forms-of-cooperation-between-kindergarden-and-family-towards,183593,0,2.html
DOI: 10.29316/rs/183593
Streszczenie: The diagnostic survey method was used. The research covered a group of 122 teachers from selected preschool institutions of the Lubelskie Voivodship and 122 parents. The results show that traditional forms of cooperation, i.e. group meetings and phone conversations are still widely popular. Material and methods: The researchers also focused on learning about the preferred forms of cooperation between parents and teachers and identifying those factors that may hinder the cooperation. Results: There is a social belief among both teachers and parents that cooperation between kindergartens and families is necessary because it allows children to be better prepared for life in the constantly changing social conditions. Conclusions: Cooperation between parents and teachers is not always satisfactory for both sides. Communications and creates distance according to respondents are: excessive self-confidence, self-exaltation, excessive ambition, prejudice, and selfishness.

2/4
Nr opisu: 0000044238
Autorzy: Barbara Ewa Struk, Anna Sawczuk.
Tytuł pracy: Teaching Polish learners early reading in English : traditional vs. contemporary approach
Tytuł równoległy: Nauczanie polskich uczniów czytania początkowego w języku angielskim : podejście tradycyjne i współczesne
Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 97-114
ISBN: 978-83-64881-89-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 46864
Liczba arkuszy: 1,17
Słowa kluczowe ang.: early reading ; EFL ; English language ; teaching
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

3/4
Nr opisu: 0000039236
Autorzy: Daniel Sawczuk, Anna Sawczuk.
Tytuł pracy: Free time activity in enhancing an Asperger learner's reading and writing skills in English as a foreign language: a case study
Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 49-73
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 68156
Liczba arkuszy: 1,70
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: Asperger's syndrome ; ASD ; free time ; reading skills ; writing skills

4/4
Nr opisu: 0000026145
Autorzy: Anna Sawczuk, Daniel Sawczuk.
Tytuł pracy: Kształtowanie postaw społecznych studentów i nauczycieli języka obcego wobec uczniów z zespołem Aspergera i innymi pokrewnymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 253-267
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 42910
Liczba arkuszy: 1,07
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: zespół Aspergera ; autyzm ; zaburzenia pokrewne ; uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; nauczyciel ; postawa społeczna ; nauczanie języków obcych
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: W dzisiejszych czasach do szkół publicznych coraz częściej trafiają uczniowie, których problemem jest pewien rodzaj "ukrytej niepełnosprawności społecznej". Osoby te często cierpią na zespół Aspergera (ZA) lub inne pokrewne zaburzenia ze spektrum autyzmu, co objawia się m.in. ich trudnościami w komunikacji niewerbalnej i interakcjach społecznych. Wśród wspomnianych deficytów znajdą się też ich mocne strony, takie jak wysoki iloraz inteligencji i bardzo dobra pamięć. Pojawia się więc pytanie, w jakim stopniu nauczyciele którzy na co dzień pracują z takimi osobami, są świadomi istoty i skali problemu. W obliczu nielicznych przypadków dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami nauczyciele postawieni są w trudnej sytuacji, gdyż obserwując nietypowe zachowanie i rozumowanie ucznia, intuicyjnie muszą stawić czoła problemowi pozbawieni odpowiedniej wiedzy na temat danego zaburzenia. Celem niniejszej pracy jest więc wspomaganie kształtowania adekwatnych postaw społecznych studentów i nauczycieli języka obcego wobec uczniów z ZA i pokrewnymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu w odniesieniu do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych. Na początku ukazano skalę zjawiska i scharakteryzowano omawiane zaburzenia, akcentując potencjał ludzi cierpiących na daną przypadłość. Następnie zdefiniowano pojęcie "postawy społecznej" i odniesiono je do kontekstu kontaktów z osobą zaburzoną w społeczności szkolnej. Zaprezentowano również pewne sposoby wspierania tego typu uczniów w procesie nauczania języka obcego oraz przedstawiono wybrane obszary problemów i metody ich rozwiązywania. Artykuł zamyka analiza przeprowadzonych badań dotyczących poziomu wiedzy absolwentów neofilologii na temat autyzmu oraz stopnia ich przygotowania do pracy z uczniem zaburzonym w szkole ogólnodostępnej.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB