Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
SIADKOWSKA KSENIA Liczba odnalezionych rekordów: 4
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: This paper presents the research results for a diesel and hydrogen fueled engine. The research object is a four-cylinder, four-stroke ADCR engine with a displacement of 2,636 cm3. In the experiments, glow plugs were replaced with compressed hydrogen injectors and a special adapter. Hydrogen was supplied directly into a combustion chamber using a test injector. A hydrogen dose in the tests was changed at selected test points and ranged from 0 to 160 dm3/min. The research were conducted at 1,500 rpm. A hydrogen injection start angle and maximum hydrogen dose were specified from the preliminary experiments. The following parameters were analyzed: indicated mean effective pressure, maximum pressure, crank angle of maximum cylinder pressure occurrence and heat release. The obtained results were statistically analyzed. The conducted analysis focused on determining whether there are significant differences between early and late injection and how these changes affect the measured parameters. Projekt/grant: Politechnika Lubelska - Regionalna Inicjatywa Doskonałości : Ministerstwo Edukacji i Nauki, 030/RID/2018/19
2/4
Nr opisu: 0000037812 Autorzy: Zbigniew Czyż, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski. Tytuł pracy: CFD Analysis of Charge Exchange in an Aircraft Opposed-Piston Diesel Engine Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 04002 p-ISSN: 2261-236X Uwagi: Tytuł tomu: II International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin. Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: ENG Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: opposed-piston two-stroke engine ; diesel engine ; intake manifold ; exhaust manifold ; CFD ; ANSYS FLUENT ; aircraft Inne bazy podające opis:
WoS
https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_04002/matecconf_cmes2018_04002.html DOI: 10.1051/matecconf/201925204002 Streszczenie: The paper presents a description of geometric models, computational algorithms, and results of numerical analysis of charge exchange in an opposed-piston two-stroke engine. The research engine is a newly designed internal diesel engine. This unit is composed of three cylinders in which operate three pairs of opposed-pistons. The engine generates a power output equal to 100 kW at a crankshaft rotation speed of 3800-4000 rpm. The numerical investigations were carried out using ANSYS FLUENT solver. The geometrical model includes an intake manifold, a cylinder and an outlet manifold. The study was conducted for a series of modifications of manifolds and intake and exhaust ports to optimise the charge exchange process in the engine. In addition, we attempted to verify the effect of the combustion chamber shape on the charge exchange process in the engine. The calculations specified a swirl coefficient obtained under steady conditions for fully open intake and exhaust ports as well as the CA value of 280° for all cylinders. In addition, mass flow rates were identified separately in all of the intake and exhaust ports to achieve the best possible uniformity of flow in particular cylinders. The paper includes comparative analyses of all of the intake and exhaust manifolds of the designed engine. Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15
3/4
Nr opisu: 0000034957 Autorzy: Adam Majczak, Grzegorz Barański, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski. Tytuł pracy: CNG Injector research for dual fuel engine Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, Vol. 11, Iss. 1, p. 212--219 p-ISSN: 2080-4075 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 10.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: CNG ; diesel ; gas flow ; gas injector ; dual fuel Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii Inne bazy podające opis:
Emerging Sources Citation Index (Web of Science Core Collection)
EBSCOhost
DOAJ - Directory of Open Access Journals
BazTech
Google Scholar
Index Copernicus
http://www.astrj.com/CNG-INJECTOR-RESEARCH-FOR-DUAL-FUEL-ENGINE,68458,0,2.html DOI: 10.12913/22998624/68458 Streszczenie: The article presents the tests results of the prototype design of hydraulically assisted injector, that is designed for gas supply into diesel engines. The construction of the injector allows for it positioning in the glow plug socket, so that the gas is injected directly into the combustion chamber. The cycle analysis of the four-cylinder Andoria ADCR engine with a capacity of 2.6 dm3 for different crankshaft rotational speeds allowed to determine the necessary time for fuel injection. Because of that, it was possible to determine the required mass flow rate of the injector, for replacing as much of the original fuel by gaseous fuel. To ensure a high value of flow inside the injector, supply pressure equal to 1 MPa was applied. High gas supply pressure requires high value of valve opening forces. For this purpose a injector with hydraulic control system, using a liquid under pressure for the opening process was designed. On the basis of air pressure measurements in the flow line after the injector, the analysis of opening and closing of the valve was made. Measurements of outflow mass of the injector were also carried out. The results showed that the designed injector meets the requirements necessary to supply ADCR engine by the CNG fuel. Projekt/grant: Elektroniczny system sterowania bezpośrednim wtryskiem gazu do silników diesla : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, PBSS1/A6/4/2012
4/4
Nr opisu: 0000031358 Autorzy: Marcin Szlachetka, Ksenia Siadkowska, Zbigniew Czyż. Tytuł pracy: Wykorzystanie mikro czytnika diagnostycznego w badaniach eksperymentalnych jednostek napędowych na hamowni podwoziowej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 3, s. 4722-4730 p-ISSN: 1231-5478 Uwagi: Artykuł na płycie CD.1 stanowiącej integralną część czasopisma. Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: wtrysk bezpośredni CNG ; silnik Diesla ; mikroczytnik OBD Log Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.