Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
SIENKIEWICZ KAROLINA Liczba odnalezionych rekordów: 6
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Interpersonal communication is an inseparable element of human existence. It is extremely important from the pedagogical point of view in the teacher-student relationship. The article reviews the literature in the field of non-verbal communication between the teacher and the student. Both verbal and non-verbal communication play an important role, interacting with each other. Effective communication depends on the non-verbal aspect. Non-verbal communication affects the teacher's relationship with students, as well as motivation for action and optimization of teaching. Material and methods: The article is of a review nature. Results: An attempt was made to discuss the non-verbal communication of the teacher with the pupils on the basis of the existing literature on the subject. Conclusions: Non-verbal communication in the teacher-student relationship is an important component of the educational process; the teacher, through non-verbal code, transmits an emotional charge, which is a component of both the relationship, the classroom atmosphere and the motivation to learn. Streszczenie: Komunikacja interpersonalna to nierozłączny element ludzkiej egzystencji. Jest on niezwykle istotny z pedagogicznego punktu widzenia w relacji nauczyciel-wychowanek. W artykule dokonano przeglądu literatury z zakresu komunikacji niewerbalnej między nauczycielem a uczniem. Zarówno komunikacja werbalna jak i niewerbalna odgrywają istotną rolę, wzajemnie na siebie oddziałując. Efektywne komunikowanie uzależnione jest w aspekcie niewerbalnym m. in. od mimiki nauczyciela, gestów, spojrzenia, dotyku czy przestrzeni i odgrywa znaczącą rolę w procesie edukacji i wychowania. Komunikacja niewerbalna wpływa na relację nauczyciela z uczniami, a także na motywację do działań i optymalizację nauczania. Materiał i metody: Artykuł ma charakter przeglądowy. Wyniki: Podjęto próbę omówienia komunikacji niewerbalnej nauczyciela z wychowankami na podstawie dotychczasowej literatury przedmiotu. Wnioski: Komunikowanie niewerbalne w relacji nauczyciel - uczeń to istotny komponent procesu edukacji, nauczyciel po przez kod niewerbalny transmituje ładunek emocjonalny, który jest składową zarówno relacji, atmosfery klasowej jak i motywacji do nauki.
2/6
Nr opisu: 0000047182 Autorzy: Karolina Sienkiewicz. Tytuł pracy: Filozofia w szkole: wczoraj, dziś, jutro. Recenzja: Agnieszka Gondek, Filozofia wychowania. Filozofia jako podstawa wykształcenia ogólnego w szkole średniej, Warszawa 2022, ss.271 Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2023, T. 12, nr 1, s. 319--324 p-ISSN: 2300-1976 Charakterystyka formalna: recenzja Język publikacji: POL http://roczniktomistyczny.pl/wp-content/uploads/2024/01/RT_12-1_23.pdf
3/6
Nr opisu: 0000045400 Autorzy: Paulina Turska, Karolina Sienkiewicz. Tytuł pracy: Sztuka teatralna metodą edukacji dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie autorskiego przedstawienia pt.: "Halo, wiosna?" Tytuł całości: W: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja ósma / red. Ewa Stępień, Edyta Kozłowska Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 163-172 ISBN: 978-83-64881-92-3 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: dzieci ; sztuka teatralna ; teatr ; wychowanie przedszkolne [sprawdź dostępność w katalogu AB]
4/6
Nr opisu: 0000042587 Autorzy: Karolina Sienkiewicz, Agnieszka Doluk, Anna Lipińska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk. Tytuł pracy: Nauczanie Jana Pawła II w świadomości nauczycieli - przykłady z praktyki pedagogicznej Tytuł równoległy: Teachers' awareness of the teachings of Pope John Paul II Tytuł całości: W: Wieloaspektowość edukacji przedszkolnej XXI wieku / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Mária Podhájecká, Vladimir Gerka Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 183-199 ISBN: 978-83-66597-13-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba znaków: 28979 Liczba arkuszy: 0,72 Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja przedszkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; nauczanie ; nauczyciel ; praktyka pedagogiczna ; wychowanie ; Jan Paweł II Słowa kluczowe ang.: child ; kindergarten ; pedagogical observation ; primary school ; teacher ; upbringing ; John Paul II Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
6/6
Nr opisu: 0000041079 Autorzy: Karolina Sienkiewicz, Izabela Marciniak. Tytuł pracy: Poziom wiedzy nauczycieli na temat pierwszej pomocy Tytuł całości: W: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja szósta / red. Joanna Baj-Korpak, Ewa Kuś, Łukasz Zbucki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2020 Strony zajęte przez pracę: S. 65-79 ISBN: 978-83-64881-42-8 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: nauczyciel ; pierwsza pomoc ; stan wiedzy ; wychowanie przedszkolne