Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
SOBCZUK SEBASTIAN PIOTR Liczba odnalezionych rekordów: 31
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The aim of the study is to try to show the role of ecological workshops in raising ecological awareness, which has an impact on shaping real attitudes and behaviors towards the socio-natural environment among parents of preschool children. Material and methods: Empirical research was conducted among 50 parents of children attending 4 kindergartens in Biała Podlaska. In the empirical research conducted in 2023, the diagnostic survey method was used using the following techniques: interview and questionnaire. Results: Quantitative and qualitative analysis Conclusions: The analysis of the obtained research results allowed to confirm the need to organize cyclical workshops activating parents in the field of pro-ecological influences on their own children. The significant role of ecological workshops was shown, taking into account three areas of the concept of ecological awareness adopted for research purposes. Their clear impact on shaping real attitudes and behaviors towards the socio-natural environment among parents of preschool children was noticed. Streszczenie: Celem opracowania jest próba ukazania roli warsztatów ekologicznych w podnoszeniu świadomości ekologicznej, mającej wpływ na kształtowanie realnych postaw i zachowań względem środowiska społeczno-przyrodniczego u rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. Materiał i metody: Badania empiryczne przeprowadzono wśród 50 rodziców dzieci uczęszczających do 4 bialskich przedszkoli. W badaniach empirycznych, przeprowadzonych w 2023 roku, zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem technik: wywiadu i ankiety. Wyniki: Analiza ilościowa i jakościowa. Wnioski: Analiza otrzymanych wyników badań pozwoliła potwierdzić potrzebę organizowania cyklicznych warsztatów aktywizujących rodziców w zakresie oddziaływań proekologicznych na ich własne dzieci. Ukazano znaczącą role warsztatów ekologicznych uwzględniających trzy obszary przejętej na potrzeby badań koncepcji świadomości ekologicznej. Zauważono ich wyraźny wpływ na kształtowanie realnych postaw i zachowań względem środowiska społeczno-przyrodniczego u rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. Można powiedzieć, że podjęte w ramach warsztatów oddziaływania w zakresie tych trzech wyodrębnionych obszarach świadomości ekologicznej, przyczyniły się do zapoczątkowania zauważalnych zmian w koncepcji a nawet sposobie bycia badanych osób w świecie przyrody.
2/31
Nr opisu: 0000044797 Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Przedszkole bliżej natury - ścieżka przyrodnicza jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe dziecka Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, T. 12, nr 2, s. 115--126 p-ISSN: 2083-6325 e-ISSN: 2449-7142 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 70.000 Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja przedszkolna ; potrzeby rozwojowe ; ścieżka przyrodnicza ; wychowanie przedszkolne https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/11607 DOI: 10.21697/fp.2022.2.09 Streszczenie: Celem opracowania jest próba ukazania wyzwań i zalet edukacji w przyrodzie, realizowanej w ramach ścieżki przyrodniczej, w odpowiedzi na problematykę dotyczącą kształtowania realnych postaw i zachowań względem przyrody, a także wynikających z ich braku deficytów rozwojowych u dzieci w wieku przedszkolnym. Materiał do niniejszego opracowania powstał jako efekt prac badawczych przeprowadzonych w Przedszkolu Samorządowym nr 13 w Białej Podlaskiej. Analiza otrzymanych wyników badań pozwoliła potwierdzić potrzebę powrotu do przyrody w wychowaniu przedszkolnym. Projekt/grant: Rola edukacji prozdrowotnej i proekologicznej w opinii rodziców dzieci w wieku przedszkolnym : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/17/2020
3/31
Nr opisu: 0000042120 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk, Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Godność człowieka fundamentem wartości proekologicznych Tytuł pracy w innym języku: Human dignity as the foundation of environmental values Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2021, T. 15, nr 2, s. 1--12 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: ekologia ; godność człowieka ; wartości proekologiczne Słowa kluczowe ang.: ecology ; human dignity ; pro-ecological values http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Godnosc-czlowieka-fundamentem-wartosci-proekologicznych,136390,0,1.html DOI: 10.29316/rs/136390 Streszczenie: Godność człowieka jest fundamentem warunkującym właściwą relację człowieka względem środowiska naturalnego. Jej respektowanie warunkuje właściwe rozumienie i hierarchię wartości proekologicznych. Należy do nich szacunek dla życia i zdrowia osoby, a także wrażliwość, odpowiedzialność, powściągliwość, solidarność, praca, odwaga bycia, mądrość. Godność człowieka można zatem uznać za najwyższą wartość proekologiczną, zaś na jej realizacji powinny się opierać wszelkie działania mające na celu przezwyciężenie zaistniałego kryzysu ekologicznego, którego źródło znajduje się w samym człowieku. Materiał i metody: Zastosowano metodę analizy literatury oraz selekcję treści w celu uzyskania syntezy omawianych zagadnień. Wnioski: Respektowanie godności człowieka i wypływających z niej wartości proekologicznych, stanowi najlepszą gwarancję zarówno na wyjście z zaistniałego kryzysu ekologicznego, jak też trwanie we właściwych relacjach ze światem przyrody. Z godności człowieka, jako najwyższej wartości proekologicznej, oprócz wspomnianej powyżej właściwej hierarchii wartości proekologicznych, wyłania się również naczelna zasada proekologiczną, którą można określić jako bycie kimś dla drugich. Streszczenie: Human dignity is the foundation that determines the proper relationship between man and the natural environment. Respecting it determines the proper understanding and hierarchy of pro-ecological values. These include respect for the life and health of a person, as well as sensitivity, responsibility, restraint, solidarity, work, courage to be, wisdom. Therefore, human dignity can be considered the highest pro-ecological value, and its implementation should be the basis for all activities aimed at overcoming the ecological crisis. Material and methods: literature analysis. Conclusions: Respecting human dignity and the pro-ecological values resulting from it is the best guarantee both for overcoming the ecological crisis that has arisen, as well as maintaining proper relations with the world of nature. From human dignity as the highest pro-ecological value, in addition to the above-mentioned proper hierarchy of pro-ecological values, emerges also the main pro-ecological principle, which can be defined as being someone for others.
4/31
Nr opisu: 0000042739 Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Magda Pawłowicz, Karol Sudewicz. Tytuł pracy: Rola edukacji proekologicznej w społeczeństwie konsumpcyjnym w opinii rodziców dzieci w wieku przedszkolnym Tytuł równoległy: The role of pre-ecological education in consumer society in the opinion of parents of pre-school children Tytuł całości: W: Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru / red. nauk. Ryszard F. Sadowski, Agata Kosieradzka-Federczyk, Agnieszka Klimska Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: KSAP Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 201-217 ISBN: 978-83-61713-26-5 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja proekologiczna ; rodzice ; społeczeństwo konsumpcyjne ; świadomość proekologiczna ; wiek przedszkolny Słowa kluczowe ang.: children ; consumer society ; parents ; pre-school children ; pro-ecological awareness ; pro-ecological education Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Projekt/grant: Rola edukacji prozdrowotnej i proekologicznej w opinii rodziców dzieci w wieku przedszkolnym : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/17/2020
5/31
Nr opisu: 0000040334 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Realizacja funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej (na przykładzie powiatu bialskiego) Tytuł pracy w innym języku: Implementation of the biological and caring function in the foster care (on the example of district of Biala Podlaska) Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, T. 14, nr 2, s. 58--71 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: rodzina ; funkcje rodziny ; piecza zastępcza ; powiat bialski Słowa kluczowe ang.: family ; family functions ; foster care ; Bialski poviat http://rozprawyspoleczne.edu.pl/REALIZACJA-FUNKCJI-BIOLOGICZNO-OPIEKUNCZEJ-W-PIECZY-ZASTEPCZEJ-NA-PRZYKLADZIE-POWIATU,124412,0,1.html DOI: 10.29316/rs/124412 Streszczenie: Materiał do niniejszego opracowania powstał jako efekt prac badawczych prowadzonych w ramach projektu Kształcenie, wyrównywanie braków rozwojowych i edukacyjnych podopiecznych rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych. Analiza otrzymanych wyników pozwoliła stwierdzić istnienie pewnych braków w realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej na badanym terenie. Materiał i metody: W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, wykorzystując autorskie kwestionariusze ankiet. Badania realizowano na terenie powiatu bialskiego w trzech placówkach opiekuńczo-wychowawczych i dwóch rodzinnych domach dziecka. Celem artykułu uczyniono ocenę realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego. Prezentowane w pracy podejście do omawianego zagadnienia ma charakter selektywny opierający się na wybranych przez autorów zadaniach (potrzebach) związanych z realizacją wspomnianej funkcji. Wyniki: Analiza otrzymanych wyników pozwoliła stwierdzić istnienie pewnych braków w realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego. Wnioski: Na podstawie przedstawionych powyżej analiz można mówić o istnieniu pewnych problemów w realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej na terenie powiatu bialskiego. Streszczenie: The material for the article was created as part of the project "Education, levelling developmental and educational deficits of charges of family-run children's houses and care and educational institutions (based on the example of Biała Podlaska poviat)". The research was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centres and three family-run children's homes. Material and methods: Two methods: diagnostic survey and study of individual cases were used in the research, using proprietary questionnaires for charges, interview questionnaires with educators of care and educational centres and family facilities, an observation sheet and talks with coordinators and directors of the examined institutions. Results: The research was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centres and three family-run children's homes. Conclusions: Based on the above analyzes, one can speak of the existence of certain problems in the implementation of the biological and protective function in the Bialski poviat.
6/31
Nr opisu: 0000037289 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Piotr Adam Zdunkiewicz, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Educational chances of foster care charges on the example of selected poviats of the Lublin province Tytuł całości: W: INTED2019 : 13th International, Technology, Education and Development Conference, 11-13 March, 2019, Valencia (Spain) / ed. L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres Miejsce wydania: Valencia Wydawca: IATED Rok wydania: 2019 Seria: INTED Proceedings, 2340-1079 Strony zajęte przez pracę: P. 0822-0828 ISBN: 978-84-09-08619-1 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: ENG Liczba znaków: 24414 Liczba arkuszy: 0,61 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: educational chances ; foster care ; educational care centre ; Lublin province Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: A study for the purposes of the present publication was conducted in Educational-Pedagogical Institutions and Family Foster Homes in the selected districts of the Lublin Voivodeship located in the Eastern part of Poland. Their execution was planned in the framework of the project "Education, levelling developmental and educational deficiencies of children under the care of family-run children's houses as well as the educational care centre (on the example of the selected poviats of Lubelskie voivodeships)" implemented by the Department of Pedagogy of State School of Higher Education in Biała Podlaska. The researches were of qualitative-quantitative nature. Initially, survey tests were performed on a relatively small research sample among 25 charges of care-education facilities from the Biała Podlaska poviat and 16 charges from the Krasnystaw poviat, within the age range of 11 to 20 year of age and 10 charges of family-run children homes from the Biała Podlaska poviat in the same age group. The facilities of family-run type do not function within the town of Krasnystaw. The applied technique was a survey with both closed-ended questions and open-ended ones. Furthermore, 20 interviews were carried out with the selected educators from the care-education facilities as well as 6 persons running the family children homes. Both men and women were among the research participants. In addition, under the study of individual cases qualitative interviews, partly structured with the heads of nursing-educational facilities, were carried out. On the other hand, they constituted a supplementation and completion of the missing information, allowing also for the explanation of doubts in the analysed issues. The aim of the research was to compare the implementation of educational needs in educational care centres situated in different environments. The focus of the research encompassed the following ones: level of education which is being currently implemented, future educational and professional plans, access to additional, developing and compensating activities. Among the indicators affecting the actions of examined pupils, the following were listed: environmental factors, i.e.: the location of the facility or the family foster home; personal factors: age and gender, institutional factors: the type of facility in which the examined person resides. The analysis of the results made it possible to state that educational care centres located in both the urban and rural environment provide access to scientific aids. The urban environment creates better opportunities for the development of interests and passions. The facilities located in an urban environment have far more opportunities to send their children to activities both in and outside the school. In spite of the possibility to participating in various activities, less than 40% of the pupils of foster care facilities use such possibility. The kind of institution determines the level of educational asp
7/31
Nr opisu: 0000037085 Autorzy: Małgorzata Siedlecka, Wioletta Żukiewicz-Sobczak, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Oddziaływanie mass mediów na kształtowanie stylu życia dzieci klas 4-6 w bialskich szkołach podstawowych Tytuł równoległy: Influence of mass media on shaping the lifestyle of children in grades 4-6 in Biała Podlaska's primary school Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 13, nr 1, s. 34--42 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 20.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: mass media ; styl życia ; dzieci Słowa kluczowe ang.: mass media ; life style ; children http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/p2h5C847UJyCIXujC6r6 DOI: 10.29316/rs.2019.04 Streszczenie: Wprowadzenie: Celem głównym niniejszej pracy było poznanie pozytywnych oraz negatywnych aspektów korzystania ze środków masowego przekazu, a cel szczegółowy to zbadanie ich oddziaływania na styl życia dzieci klas 4-6 w bialskich szkołach podstawowych. Materiały i metody: Badanie przeprowadzono w lutym 2017 roku w Społecznej Szkole Podstawowej i w Szkole Podstawowej nr 5 w Białej Podlaskiej. W badaniu wzięło udział 100 uczniów, zastosowaną metodą była metoda sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kart autorskiego projektu ankiet i autorskiego kwestionariusza. Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczyły ilości czasu codziennie poświęcanego przez uczniów na korzystanie z różnych mass mediów oraz ich wpływu na styl życia dzieci. Obliczenia statystyczne wykonano w programie PQStat. Wyniki: Charakterystykę grupy badanej przeprowadzono na 100 uczniach z podziałem na klasy, płeć, miejsce zamieszkania, ilości czasu poświęconego na korzystanie z mediów. Wnioski: - W badanej grupie uczniów można stwierdzić, iż środki masowego przekazu oddziałują na ich styl życia. - Badane dzieci mają najczęściej kontakt z mediami poprzez telefon komórkowy, Internet, telewizję oraz komputer. - Największy wpływ zdaniem badanych na kształtowanie zachowań i wychowanie uczniów ma szkoła, znajomi, Internet oraz telewizja. Streszczenie: The main purpose of the present work was to identify positive and negative aspects of using mass media, and the specific objective is to examine their impact on the lifestyle of children in grades 4-6 in primary schools in Biała Podlaska. Research methods and techniques: The study was conducted in February 2017 at Społeczna Szkoła Podstawowa (Community Primary School) and Szkoła Podstawowa nr 5 (Primary School No.5) in Biała Podlaska. 100 students participated in the study, the applied research method was the method of a diagnostic survey using surveys and questionnaire forms designed by the author. Queries included in the questionnaire concerned the amount of time devoted daily by students to the use of various mass media and their impact on the children's lifestyle. Statistical calculations were made in the PQStat software. Results: The study group was characterized with the participation of 100 students divided into groups based on the grade they were in, their sex, place of residence, amount of time spent using media. Conclusions: - In the examined group of students, it may be concluded that mass media influence their lifestyle. - The examined children most often have contact with the media via a mobile phone, the Internet, television and a computer. - According to the respondents, school, friends, the Internet and television have the biggest influence on the shaping of behaviours and upbringing of pupils.
8/31
Nr opisu: 0000037497 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Supporting the speech development of children staying in foster care Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, Vol. III, p. 146--155 p-ISSN: 1691-5887 Uwagi: Volume title: Special Pedagogy. Social Pedagogy. Innovation in Language Education. Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: ENG Liczba znaków: 23177 Liczba arkuszy: 0,58 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: communication ; foster care ; speech ; speech development Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/3740 DOI: 10.17770/sie2019vol3.3740 Streszczenie: The aim of the article was the analysis of the problem of speech development in care and educational institutions and family-run children's houses. Speech plays an important role in our life. The ability of speaking properly enables people to form interpersonal communication. Due to our speech, we can express our thoughts, feelings and experience. Thus, it is crucial to stimulate a child's verbal communication from the earliest years. Speech development, which has a genetical basis and depends on innate attributes, is possible only in the context of the social environment. The aim of the study was the analysis of the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's houses in the Lublin province. The material for the article was created as part of the project "Education, levelling developmental and educational deficiencies of children under the care of family-run children's houses as well as the educational care centre". The project was implemented by the Department of Pedagogy of Higher State School in Biała Podlaska. There were used two methods in the research: diagnostic survey and study of individual cases. The following questionnaires were used: proprietary questionnaires for charges, interview questionnaires with educators of educational care centres and family houses, an observation sheet and interviews with coordinators and directors of the examined institutions. The occurrence of numerous problems refer to the development of verbal communication both in care and educational centers and family-run children's houses. This function is performed more advantageous in a family home.
9/31
Nr opisu: 0000035647 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Compensation of Educational Deficiencies in Children Staying in Foster Care in Biala Podlaska Poviat Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, Vol. III, p. 378--387 p-ISSN: 1691-5887 Uwagi: Volume title: Special Pedagogy. Social Pedagogy. Innovation in Language Education Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 15.000 Liczba znaków: 26029 Liczba arkuszy: 0,65 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: compensation for educational deficiencies ; foster care ; Biała Podlaska poviat Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Inne bazy podające opis:
WoS
http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/3095/3085 DOI: 10.17770/sie2018vol1.3095 Streszczenie: The material for the article was created as part of the project "Education, levelling developmental and educational deficits of charges of family-run children's houses and care and educational institutions (based on the example of Biała Podlaska poviat)" implemented by the Department of Pedagogy of Higher State School in Biała Podlaska. Two methods: diagnostic survey and study of individual cases were used in the research, using proprietary questionnaires for charges, interview questionnaires with educators of care and educational centres and family facilities, an observation sheet and talks with coordinators and directors of the examined institutions. The research was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centres and three family-run children's homes. The subject of the article was to implement the educational needs of foster care children, including the issue of levelling educational gaps. The aim of the study was to determine whether educational deficiencies are noticeable there, what is the compensation of these deficiencies in family and institutional settings, if any of these forms is more favourable, what factors affect the proper satisfaction of educational needs? The analysis of the results made it possible to conclude that educational needs are realized in both care and educational centres and in family-run children's homes, the beneficiaries of both forms exhibit numerous educational deficiencies conditioned by previous educational negligence. Compensation of educational deficiencies is more beneficial in family care. The basic forms of compensating for gaps include: tutoring, compensatory classes, individual caregiver work with a child, colleague self-help, voluntary activities.
10/31
Nr opisu: 0000042980 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Kształtowanie człowieka ekologicznego w ujęciu personalistycznym drogą wyjścia z globalnego kryzysu środowiska Tytuł całości: W: Zagrożone człowieczeństwo, T. 5, ...między bezradnością a działaniem / red. Ewa Kantowicz, Iwona Staszkiewicz-Grabarczyk, Magdalena Zmysłowska Miejsce wydania: Kraków Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls" Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 213-222 ISBN: 978-83-8095-416-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,5 Słowa kluczowe: człowiek ekologiczny ; ekologia ; kryzys ; środowisko ; ujęcie personalistyczne ; wartości proekologiczne [sprawdź dostępność w katalogu AB]
11/31
Nr opisu: 0000038088 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Wspomaganie rozwoju komunikacji werbalnej dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego Tytuł równoległy: Supporting the development of verbal communication of children staying in foster care in Biała Podlaska poviat Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 4, s. 61--71 p-ISSN: 0483-4992 Uwagi: Artykuł ukazał się drukiem w X 2019 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 10.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: mowa ; rozwój mowy ; komunikacja ; piecza zastępcza Słowa kluczowe ang.: speech ; communication ; speech development ; foster care Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: Mowa pełni ważną rolę w życiu człowieka. Umiejętność poprawnego mówienia umożliwia nawiązanie kontaktów interpersonalnych. Dzięki mowie możemy formułować własne myśli, uczucia, przeżycia. Dlatego już od najwcześniejszych lat życia dziecka należy stymulować komunikację werbalną. Rozwój mowy, który uwarunkowany jest genetycznie i zależy od wrodzonych właściwości organizmu człowieka, możliwy jest jedynie w kontekście środowiska społecznego. Badania dla potrzeb niniejszej publikacji realizowano na terenie powiatu bialskiego w trzech placówkach opiekuńczo-wychowawczych i trzech rodzinnych domach dziecka. Celem badań była analiza problemu komunikacji werbalnej dzieci, przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych domach dziecka. Streszczenie: Speech plays an important role in our life. The ability to speak properly enables people to form interpersonal communication. Thanks to our speech, we can express our thoughts, feelings and experiences. Thus, it is crucial to stimulate a child's verbal communication from the earliest years. Speech development, which is genetically-based and depends on innate attributes, is possible only in the context of social environment. The research for the purposes of this publication was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centers and three family-run children's homes. The aim of the study was to analyze the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's home.
12/31
Nr opisu: 0000035821 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Współpraca placówek opiekuńczo-wychowawczych z instytucjami edukacyjnymi Tytuł równoległy: Cooperation between educational care facilities and educational institutions Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, T. 12, nr 2, s. 51--56 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: placówka opiekuńczo-wychowawcza ; instytucje edukacyjne ; współpraca Słowa kluczowe ang.: care and education institution ; educational institutions ; cooperation http://rs.guselnykov.com/articles/5b842c4595e67 DOI: 10.29316/rs.2018.17 Streszczenie: Działania wychowawcze podejmowane w rodzinie wpływają w istotny sposób na dalsze życie i funkcjonowanie dziecka. Rodzice nie muszą sami dźwigać odpowiedzialności za wychowanie dzieci, powinni być wspomagani przez osoby i grupy społeczne, zaangażowane w działania edukacyjne. W przypadku kiedy dziecko przebywa w placówce opiekuńczo-wychowawczej, to wychowawcy pełnią te same role co rodzice biologiczni dziecka. Materiał i metody. Badania dla potrzeb niniejszej publikacji realizowano w Placówkach Opiekuńczo-Wychowawczych na terenie powiatu bialskiego. Celem badań było ustalenie czy placówki opiekuńczo-wychowawcze współpracują z instytucjami edukacyjnymi, tj. szkoła, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, terapeuci, logopedzi i inni specjaliści, na czym ta współpraca polega, jakie przybiera formy. Wyniki. Wśród form współpracy wymienia się różnego rodzaju kontakty z nauczycielami, tj.: wywiadówki, kontakt indywidualny, kontakt telefoniczny, mailowy, kontakt przez dziennik elektroniczny. Ponadto dyrektorzy szkół, wychowawcy klasowi i pedagodzy szkolni uczestniczą w posiedzeniach zespołu ds. okresowej oceny sytuacji dziecka, odbywających się na terenie placówki przynajmniej dwa razy w roku. Wnioski. O współpracy pomiędzy placówką opiekuńczo-wychowawczą a placówkami oświatowymi decydują głównie: wiek podopiecznych, zachowanie podopiecznych i problemy przez nich wskazywane oraz usytuowanie placówki przez nich zamieszkiwanej. Streszczenie: Child upbringing and parenting activities significantly affect the child's further existence and functioning. Parents do not have to bear the responsibility for raising children themselves, they should be supported by individuals and social groups involved in educational activities. In the case where the child is in a care and education centre, the educators perform the same roles as biological parents of the child. Material and method. The research for the purposes of this publication was carried out in the Nursing and Education Centres in Bialski district. The purpose of the research was to determine whether the care and educational institutions cooperate with educational institutions, i.e. school, psychological and pedagogical clinic, therapists, speech therapists and other specialists, as well as what kind of co-operation is involved. Results. There are different types of communication with teachers recognised as forms of cooperation, i.e. parent-teacher meetings, individual contact, contact via phone, e-mail, electronic school reports. Moreover, school headmasters, tutors and pedagogues participate in the meetings of the group for the interim assessment of children's situation held at the care and education institution at least two times a year. Conclusions. The decisive factors for cooperation between a care and education institution and an educational institution include: the age of pupils, their behaviour and the problems they point to as well as the location of the institution where they live.
13/31
Nr opisu: 0000033845 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Sebastian Piotr Sobczuk, Marzena Urszula Ruszkowska. Tytuł pracy: Współpraca terapeutów z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych Tytuł równoległy: Cooperation between therapists and parents of children with special educational needs Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 2, s. 23--27 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rodzina ; specjalne potrzeby edukacyjne ; rewalidacja ; wsparcie ; pomoc Słowa kluczowe ang.: family ; special educational needs ; revalidation ; support ; help http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_2_2017_srodek__art_3.pdf Streszczenie: W prezentowanym artykule zostanie przedstawione zagadnienie dotyczące współpracy terapeutów z rodzicami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych zależy od wielu czynników, wykraczających poza ich własne cechy, predyspozycje czy motywacje. Ważne jest, aby uzyskały jak najwcześniej profesjonalną pomoc, która swoim działaniem obejmie nie tylko dziecko, ale całą rodzinę. Należy pamiętać, że rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w rewalidacji osoby z niepełnosprawnością. Dlatego tak ważne jest porozumienie między rodzicami a specjalistami. Streszczenie: This article will discuss the issue of the cooperation between therapists and parents of children with special educational needs. The development of children with special educational needs depends on a number of factors that go beyond their own characteristics, capabilities or motivations. It is important to obtain professional help as early as possible, which involves not only the child but the whole family. It ought to be borne in mind that family plays a very important role in the revalidation of a person with a disability. This is why, an agreement between parents and specialists is so important.
14/31
Nr opisu: 0000035492 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł monografii: Wychowanie do wartości proekologicznych w zreformowanej szkole polskiej / Sebastian Sobczuk Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Arte Rok wydania: 2017 Strony: 417 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-61938-61-3 Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2018 r. Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 20.000 Liczba arkuszy: 18,9 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości proekologiczne ; wychowanie ; wychowanie ekologiczne ; ekologia ; zreformowana szkoła polska
15/31
Nr opisu: 0000033400 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Integralne wychowanie proekologiczne - propozycja modelu Tytuł równoległy: Integral ecological education - a model proposition Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 39, s. 433--431 p-ISSN: 1233-6688 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z bazy ERIH (lista C wykazu MNiSW) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 13.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacka ekologiczna ; wychowanie integralne ; wartości proekologiczne ; postawa proekologiczna ; ekologia Słowa kluczowe ang.: ecological education ; integral education ; pro-ecological values ; pro-ecological attitude ; ecology Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. DOI: 10.14746/se.2016.38.24 Streszczenie: The author puts forward a proposition of the conceptual ecological education in a personalistic approach. The presented model is only a certain variation of the already applied educational practices, which stem from the need for global actions aimed at improving the present ecological situation of the world. The achievement of the latter is conditioned by a change of attitudes towards the natural environment, which in turn is possible with the introduction of a system of suitable and well-linked educational endeavors.
16/31
Nr opisu: 0000034165 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk, Ewa Teresa Pawłowicz. Tytuł pracy: Trudności i perspektywy realizacji wychowania proekologicznego - na podstawie badań z terenu powiatu bialskiego Tytuł całości: W: Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego / red. T. Sosnowski, W. Danielewicz, M. Sobecki Miejsce wydania: Toruń Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 255-265 ISBN: 978-83-8019-623-0 Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wychowanie proekologiczne ; wartości proekologiczne ; edukacja proekologiczna ; ekologia Uwaga: sygn. 17241 IV.3 [Czytelnia B] [sprawdź dostępność w katalogu AB]
17/31
Nr opisu: 0000031929 Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Pedagogiczna aksjologia Jana Pawła II jako remedium na kryzys ekologiczny Tytuł równoległy: Pedagogical axiology of John Paul II as a remedy for an ecological crisis Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 4, s. 91--96 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: aksjologia pedagogiczna ; kryzys ekologiczny Słowa kluczowe ang.: pedagoical axiology ; ecological crisis Inne bazy podające opis:
BazEkon
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_4_2015_druk_13.pdf Streszczenie: Pedaggiczna aksjologia w refleksji proekologicznej zawiera się w licznych encyklikach, adhortacjach i orędziach Jana Pawła II pod nazwą "Ecologia humana" - "prawdziwa ekologia człowieka" i staje się jednym wielkim apelem do ludzkości o zwycięstwo cywilizacji życia i miłości nad cywlizacją śmierci. Ochrona życia winna być ważnym powołaniem człowieka. Ochrona środowiska skupia sie na odpowiedzialności czlowieka za zdrowie i życie oraz na postawie proekologicznej wobec środowiska, ochronie przyszłych pokoleń przed skutkami zanieczyszczeń środowiska, ochronie środowiska życia człowieka poprzez ochronę nade wszystko rodziny. Streszczenie: Pedagogical axiology in pro-ecological reflection is included in numerous encyclicals, apostolic exhortations and adressess of John Paul II known as "Ecologia humana" - "real ecology of man" becoming one big appeal to the humankind for the victory of civilization of live and love over civilization of death. Protection of life should be an important vocation of man. Saving the environment centers of man's responsibility for their health and life as well as pro-ecological attitude towards nature. It is also protection of future gerenations against the effects of environmental pollution and conservation of man's habitat especially through protection of family.
18/31
Nr opisu: 0000030671 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Uwarunkowania i trudności wychowania proekologicznego w szkole polskiej w opinii uczniów (sprawozdanie z badań) Tytuł równoległy: Conditioning and dificulties in proecological education in polish schools in the opinion of students (report from the research) Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 47--57 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wychowanie ; wychowanie proekologiczne ; wartości proekologiczne ; postawa proekologiczna Słowa kluczowe ang.: education ; proecological education ; proecological values ; proecological behaviour Inne bazy podające opis:
19/31
Nr opisu: 0000032035 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Wartości proekologiczne w ujęciu personalistycznym szansa przezwyciężenia globalnego kryzysu środowiska Tytuł całości: W: Zagrożone człowieczeństwo, T. 3, Od źródeł zagrożeń i patologii do profilaktyki i wsparcia / red. nauk. Andrzej Olubiński, Monika Suska-Kuźmicka Miejsce wydania: Kraków Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls" Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 181-198 ISBN: 978-83-8095-000-9 ; 978-83-7850-155-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,9 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartość ; wartości proekologiczne ; personalizm ; kryzys środowiska Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
20/31
Nr opisu: 0000031219 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Wychowanie do wartości proekologicznych szansą przezwyciężenia globalnego kryzysu ekologicznego Tytuł całości: W: Sociální pedagogika ve světle společenského, institucionálního a individuálního ohrožení / ed. Silvia Neslušanová, Miriam Niková, Ewa Jarosz Miejsce wydania: Brno Wydawca: Institut mezioborových studií Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 888-896 ISBN: 978-80-88010-04-3 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości proekologiczne ; wychowanie proekologiczne ; postawa proekologiczne ; ekologia Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
21/31
Nr opisu: 0000030314 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Wychowanie proekologiczne Tytuł całości: W: Wychowanie w refleksji Karola Wojtyły - Jana Pawła II : wybrane aspekty / red. nauk. Mariusz Sztaba, Anna Różyło Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S.197-211 ISBN: 978-83-8061-079-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 42141 Liczba arkuszy: 1,05 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja ekologiczna ; wychowanie proekologiczne ; Jan Paweł II ; kryzys ekologiczny Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
22/31
Nr opisu: 0000028380 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Kształtowanie hierarchii wartości proekologicznych w wychowaniu w zreformowanej szkole (na przykładzie badań szkół z terenu powiatu bialskiego) Tytuł równoległy: Establishing hierarchy in the system of pro-ecological values in education in reformed school (based on the example of schools from Biała Podlaska administration unit) Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, T. 8, nr 2, s. 29--38 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości proekologiczne ; wychowanie proekologiczne ; edukacja ekologiczna ; szkoła Inne bazy podające opis:
23/31
Nr opisu: 0000027889 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Przyroda jako wartość w opinii podmiotów szkoły (w świetle przeprowadzonych badań własnych) Tytuł równoległy: Nature as a value in the opinion of students (on the basis of the author's own research) Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, T. 8, nr 1, s. 36--41 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: przyroda ; wychowanie proekologiczne ; postawa proekologiczna ; szkoła Inne bazy podające opis:
24/31
Nr opisu: 0000027894 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Kryzys ekologiczny ostrzeżeniem i przestrogą dla współczesnego świata i człowieka Tytuł pracy w innym języku: Ecological crisis as a warning to the modern world and to human Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2013, T. 7, nr 2, s. 25--41 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 8.000 Liczba arkuszy: 2,17 Praca recenzowana Słowa kluczowe: ekologia ; zagrożenie ekologiczne ; kryzys ekologiczny Słowa kluczowe ang.: ecology ; ecological threat ; ecological crisis Inne bazy podające opis:
25/31
Nr opisu: 0000022642 Autorzy: Anna Majewska, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Kształcenie ustawiczne odpowiedzią na potrzeby rynku pracy Tytuł całości: W: Kształcenie zawodowe i ustawiczne a potrzeba rynku / red. B. Wołosiuk, M. Nowak Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 261-272 ISBN: 978-83-61044-93-2 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: kształcenie ustawiczne ; rynek pracy ; studia podyplomowe ; oferta edukacyjna
26/31
Nr opisu: 0000026815 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Wychowanie do wartości proekologicznych w rodzinie Tytuł całości: W: Jaka rodzina takie społeczeństwo : wspólnototwórczy wymiar wychowania integralnego / red. Mariola Teresa Kozubek Miejsce wydania: Katowice Wydawca: Księgarnia św. Jacka Rok wydania: 2012 Seria: Studia i Materiały Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Nr 70 Strony zajęte przez pracę: S. 172-190 ISBN: 978-83-7030-857-5 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wartości proekologiczne ; wychowanie proekologiczne ; świadomość ekologiczna ; rodzina ; szkoła Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
27/31
Nr opisu: 0000018203 Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Świadomość ekologiczna młodzieży wiejskiej w wybranych rejonach powiatu bialskiego Tytuł równoległy: The ecological awareness of young people living in a countru in the chosen areas of Biała Podlaska district Tytuł całości: W: Dziecko wiejskie wyzwaniem współczesnej edukacji = (The child of the country as challenge of the contemporary education) / red. S. Nazaruk, M. Nowak Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 273-282 ISBN: 978-83-61044-44-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: młodzież ; ekologia ; świadomość ekologiczna ; edukacja ekologiczna
28/31
Nr opisu: 0000026816 Autorzy: Zofia Kubińska, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Behaviours according to students of pedagogy and computer science's health in state Higher Vocational School in Biała Podlaska Tytuł całości: W: Środowiskowe źródła zagrożeń zdrowotnych, [T. 4] / red. nauk. A. Kaczor, A. Borzęcki, M. Iskra Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Akademia Medyczna Rok wydania: 2007 Strony zajęte przez pracę: S. 1498-1503 ISBN: 978-83-925940-7-9 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: zachowania zdrowotne ; studenci ; postawa ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
29/31
Nr opisu: 0000012816 Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Wychowanie do pracy na rzecz środowiska społeczno-przyrodniczego Tytuł całości: W: Praca, etos, wychowanie / red. nauk. E. Konovaluk, M. Nowak Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2007 Strony zajęte przez pracę: S. 87-90 ISBN: 978-83-923366-9-3 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: praca ; etyka ; wychowanie ; pedagogika pracy ; środowisko społeczne
30/31
Nr opisu: 0000001142 Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz, Sebastian Piotr Sobczuk, Joanna Waszczuk. Tytuł pracy: Potrzeba wychowania proekologicznego w nauczaniu Jana Pawła II Tytuł całości: W: Pedagogiczna inspiracja w nauczaniu Jana Pawła II / red. M. Nowak, C. Kalita Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2005 Strony zajęte przez pracę: S. 469-476 ISBN: 83-916235-7-2 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja ekologiczna ; wychowanie proekologiczne ; Jan Paweł II ; nauczanie Uwaga: sygn. P.4023 IV CZYT. ; 4474 IV CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
31/31
Nr opisu: 0000000844 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Miejsce PWSZ w Białej Podlaskiej i jej obecność w lokalnej polityce oświatowej : raport z badań ankietowych absolwentów PWSZ w Białej Podlaskiej Tytuł całości: W: Zapotrzebowania a oferta edukacyjna w lokalnej polityce oświatowej / red. J. Marchel, M. Nowak Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2004 Strony zajęte przez pracę: S. 43-54 ISBN: 83-916235-4-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: jakość nauczania ; edukacja ; polityka oświatowa ; oczekiwania ; absolwenci ; badanie ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa