AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SOCHACZEWSKI RAFAŁ TOMASZ
Liczba odnalezionych rekordów: 10



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/10
Nr opisu: 0000043935
Autorzy: Ksenia Siadkowska, Grzegorz Barański, Rafał Tomasz Sochaczewski, Mirosław Tadeusz Wendeker.
Tytuł pracy: Experimental Investigation on Indicated Pressure and Heat Release for Direct Hydrogen Injection in a Dual Fuel Diesel Engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, Vol. 16, issue 3, p. 54--66
p-ISSN: 2080-4075
e-ISSN: 2299-8624

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Wskaźnik Impact Factor ISI: 1.100
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe ang.: combustion engine ; diesel engine ; direct hydrogen injection ; dual fuel
http://www.astrj.com/Experimental-Investigation-on-Indicated-Pressure-and-Heat-Release-for-Direct-Hydrogen,149300,0,2.html
DOI: 10.12913/22998624/149300
Streszczenie: This paper presents the research results for a diesel and hydrogen fueled engine. The research object is a four-cylinder, four-stroke ADCR engine with a displacement of 2,636 cm3. In the experiments, glow plugs were replaced with compressed hydrogen injectors and a special adapter. Hydrogen was supplied directly into a combustion chamber using a test injector. A hydrogen dose in the tests was changed at selected test points and ranged from 0 to 160 dm3/min. The research were conducted at 1,500 rpm. A hydrogen injection start angle and maximum hydrogen dose were specified from the preliminary experiments. The following parameters were analyzed: indicated mean effective pressure, maximum pressure, crank angle of maximum cylinder pressure occurrence and heat release. The obtained results were statistically analyzed. The conducted analysis focused on determining whether there are significant differences between early and late injection and how these changes affect the measured parameters.
Projekt/grant: Politechnika Lubelska - Regionalna Inicjatywa Doskonałości : Ministerstwo Edukacji i Nauki, 030/RID/2018/19

2/10
Nr opisu: 0000037812
Autorzy: Zbigniew Czyż, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski.
Tytuł pracy: CFD Analysis of Charge Exchange in an Aircraft Opposed-Piston Diesel Engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 04002
p-ISSN: 2261-236X

Uwagi: Tytuł tomu: II International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: opposed-piston two-stroke engine ; diesel engine ; intake manifold ; exhaust manifold ; CFD ; ANSYS FLUENT ; aircraft
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_04002/matecconf_cmes2018_04002.html
    DOI: 10.1051/matecconf/201925204002
    Streszczenie: The paper presents a description of geometric models, computational algorithms, and results of numerical analysis of charge exchange in an opposed-piston two-stroke engine. The research engine is a newly designed internal diesel engine. This unit is composed of three cylinders in which operate three pairs of opposed-pistons. The engine generates a power output equal to 100 kW at a crankshaft rotation speed of 3800-4000 rpm. The numerical investigations were carried out using ANSYS FLUENT solver. The geometrical model includes an intake manifold, a cylinder and an outlet manifold. The study was conducted for a series of modifications of manifolds and intake and exhaust ports to optimise the charge exchange process in the engine. In addition, we attempted to verify the effect of the combustion chamber shape on the charge exchange process in the engine. The calculations specified a swirl coefficient obtained under steady conditions for fully open intake and exhaust ports as well as the CA value of 280° for all cylinders. In addition, mass flow rates were identified separately in all of the intake and exhaust ports to achieve the best possible uniformity of flow in particular cylinders. The paper includes comparative analyses of all of the intake and exhaust manifolds of the designed engine.
    Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

    3/10
    Nr opisu: 0000042354
    Autorzy: Marcin Szlachetka, Rafał Tomasz Sochaczewski, Michał Jan Gęca.
    Tytuł pracy: Experimental research of oil pump for a compression-ignition aircraft engine
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2019, Vol. 179, issue 4, p. 142--146
    p-ISSN: 2300-9896
    e-ISSN: 2658-1442

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 70.000
    Słowa kluczowe ang.: aircraft propulsion system ; diesel engine ; oil pump ; oil system ; opposed piston engine
    http://www.combustion-engines.eu/Experimental-research-of-oil-pump-for-a-compression-ignition-aircraft-engine,116186,0,2.html
    DOI: 10.19206/CE-2019-423
    Streszczenie: The paper presents an analysis of the constructions of oil pumps for an aircraft compression ignition engine. It is a two-stroke liquid-cooled engine with a power of 100 kW. The system has 3 cylinders and 6 opposed pistons. The paper estimates the required oil pump capacity to make the engine components well-lubricated. Next, automotive oil pumps for diesel engines are analyzed to select a correct pump for aircraft diesel engine applications. Three pump constructions of different constructions and dimensions of a rotor were selected. A measurement bench was designed and built to test these oil pumps in the range of pump shaft speeds from 0 to 4500 rpm and volumetric flow rate up to 150 l/min. The bench also enables stabilization of oil temperature at the required level within the range from 30 to 120oC. In addition, flow resistance through engine slide bearings was simulated by changing the position of a throttling valve at the pump output to regulate pressure in the range of 0-700 kPa. The obtained capacity characteristics of individual pumps versus on oil pressure and temperature allowed us to find an appropriate oil pump to make individual engine nodes well-lubricated.

    4/10
    Nr opisu: 0000037813
    Autorzy: Rafał Tomasz Sochaczewski, Marcin Szlachetka.
    Tytuł pracy: Numerical Analysis of a Fuel Pump for an Aircraft Diesel Engine
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 01003
    p-ISSN: 2261-236X

    Uwagi: Tytuł tomu: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
    Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
    Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
    Język publikacji: ENG
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: high-pressure common rail pump ; fuel pump ; diesel engine ; aircraft ; numerical analysis
    Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_01003/matecconf_cmes2018_01003.html
    DOI: 10.1051/matecconf/201925201003
    Streszczenie: The paper reports on the process of modelling a high-pressure common rail pump designed to supply a two-stroke compression-ignition engine, which includes the presentation of methodology for model construction and results of simulation tests. A one-dimensional model of the pump was developed in the AVL Hydsim environment. A single-section positive displacement pump driven by a double cam was used for modelling. The developed model enables simulation of pump operation in various conditions defined by shaft speed, pumping pressure, settings of pump executive elements as well as fuel properties. The obtained results were compared with the results of bench tests and theoretical calculations. The analysis included the flow rate fuel overflow and changes in pumping pressure depending on the fuel dispenser settings. The model will also be used to build a complete fuel supply system model consisting of an injector model, a rail model and a control system model. The research is carried out with a view to optimising individual components and the operation of the entire supply system, taking into account the regulation of pumping pressure and synchronisation of the pumping process with fuel injection cycles.
    Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

    5/10
    Nr opisu: 0000034957
    Autorzy: Adam Majczak, Grzegorz Barański, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski.
    Tytuł pracy: CNG Injector research for dual fuel engine
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2017, Vol. 11, Iss. 1, p. 212--219
    p-ISSN: 2080-4075

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: CNG ; diesel ; gas flow ; gas injector ; dual fuel
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
    Inne bazy podające opis:
  • Emerging Sources Citation Index (Web of Science Core Collection)
  • EBSCOhost
  • DOAJ - Directory of Open Access Journals
  • BazTech
  • Google Scholar
  • Index Copernicus

    http://www.astrj.com/CNG-INJECTOR-RESEARCH-FOR-DUAL-FUEL-ENGINE,68458,0,2.html
    DOI: 10.12913/22998624/68458
    Streszczenie: The article presents the tests results of the prototype design of hydraulically assisted injector, that is designed for gas supply into diesel engines. The construction of the injector allows for it positioning in the glow plug socket, so that the gas is injected directly into the combustion chamber. The cycle analysis of the four-cylinder Andoria ADCR engine with a capacity of 2.6 dm3 for different crankshaft rotational speeds allowed to determine the necessary time for fuel injection. Because of that, it was possible to determine the required mass flow rate of the injector, for replacing as much of the original fuel by gaseous fuel. To ensure a high value of flow inside the injector, supply pressure equal to 1 MPa was applied. High gas supply pressure requires high value of valve opening forces. For this purpose a injector with hydraulic control system, using a liquid under pressure for the opening process was designed. On the basis of air pressure measurements in the flow line after the injector, the analysis of opening and closing of the valve was made. Measurements of outflow mass of the injector were also carried out. The results showed that the designed injector meets the requirements necessary to supply ADCR engine by the CNG fuel.
    Projekt/grant: Elektroniczny system sterowania bezpośrednim wtryskiem gazu do silników diesla : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, PBSS1/A6/4/2012

    6/10
    Nr opisu: 0000036936
    Autorzy: Tytus Tulwin, Rafał Tomasz Sochaczewski.
    Tytuł pracy: The dual-fuel CFD combuston model with direct and indirect CNG injection
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2017, Vol. 15, article number 07016 (5 p.)
    e-ISSN: 2271-2097

    Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 15.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: CNG ; diesel ; injection ; dual fuel ; CFD
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
    Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.itm-conferences.org/articles/itmconf/abs/2017/07/itmconf_cmes-17_07016/itmconf_cmes-17_07016.html
    DOI: 10.1051/itmconf/20171507016
    Streszczenie: A proper design of the compression ignition engine fuel system requires various fuel injection methods analysis. Direct and indirect CNG injection process simulation research was conducted. The results allow a mixture homogeneity analysis and its impact on combustion process and heat transfer. For an indirect injection the injector is placed in intake channel and the injection is performed during an intake stroke. For a direct injection the specially designed injector is installed in the glow plug position. The analysed case is set for 20% energetic ratio of diesel fuel and 80% of methane fuel. In order to perform the calculations a special combustion model has been implemented that allows duel-fuel combustion in a compression ignition engine.

    7/10
    Nr opisu: 0000031320
    Autorzy: Paweł Magryta, Mirosław Tadeusz Wendeker, Rafał Tomasz Sochaczewski, Adam Majczak.
    Tytuł pracy: Analiza wytrzymałościowa wtryskiwacza CNG do systemu bezpośredniego zasilania silnika Diesla
    Tytuł równoległy: Strength analysis of CNG injector for direct supply system of the diesel engine
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 3, s. 425--431
    p-ISSN: 2300-9896

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 13.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wtryskiwacz gazu CNG ; wtrysk bezpośredni ; silnik ZS
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.combustion-engines.eu/entityfiles/files/articles_published/ptnss-2015-3366.pdf
    Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki symulacyjnych badań wytrzymałościowych innowacyjnej konstrukcji wtryskiwacza CNG do bezpośredniego zasilania silnika Diesla. Wtryskiwacz został opracowany do zastosowania w silniku Andoria ADCR. Badania te wykonano w oparciu o Metodę Elementów Skończonych z wykorzystaniem oprogramowania Abaqus. Opracowany model geometryczny odzwierciedlał rzeczywistą budowę wtryskiwacza. Przeprowadzone badania symulacyjne miały na celu określenie miejsc podatnych na wystąpienie spiętrzeń naprężeń elementów wtryskiwacza pracujących w warunkach odpowiadających warunkom pracy w komorze spalania silnika Diesla. Celem odzwierciedlenie tych warunków w modelu uwzględniono wpływ siły pochodzącej od sprężyny wtryskiwacza oraz siły gazowej pochodzącej od ciśnienia gazów w cylindrze. Wpływ siły pochodzącej od ciśnienia w komorze spalania został wprowadzony do modelu na podstawie przebiegu wartości ciśnienia gazów w funkcji kąta obrotu wału korbowego z uprzednio prowadzonych obliczeń modelowych silnika w oprogramowaniu AVL Boost. Badania modelowe przeprowadzono dla warunków pełnego obciążenia silnika, dla jednego cyklu roboczego. Czas symulacji odpowiadał dwóm pełnym obrotom wału korbowego silnika, co w przeliczaniu dla prędkości obrotowej silnika 3500 obr/min odpowiadało czasowi symulacji równemu 0,03428 s. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano zoptymalizowaną konstrukcję wtryskiwacza, który wykorzystany został do przeprowadzenia badań stanowiskowych i hamowanianych systemu bezpośredniego wtrysku sprężonego gazu ziemnego do silnika Diesla.
    Streszczenie: The article presents the results of strength simulation studies of innovative design of CNG injector for direct supply of the Diesel engine. The injector has been developed for use in Andoria ADCR engine. These studies were performed based on the Finite Element Method using Abaqus software. The geometric model reflects the actual structure of the injector. The conducted simulation studies aimed at determining the locations prone to the occurrence of stress concentrations in injector elements working in conditions equivalent to those in the combustion chamber of the Diesel engine. The objectives of these conditions are reflected in the model, that takes into account the influence of the spring force from the injector and the gas force from gas pressure in the cylinder. The influence of the gas force from the pressure in the combustion chamber was introduced into the model on the basis of the course of the gas pressure as a function of crank angle degree with a predetermined engine model calculations carried out in AVL Boost software. Simulation studies were carried out for engine full load conditions, for one combustion cycle. Simulation time corresponded to two full revolutions of the engine crankshaft, which in the conversion of the engine speed of 3500 rpm correspons to the simulation time equal to 0.03428 s. On the basis of the simulation studies an optimized design of the injector, which was used for real bench tests of direct injection system supply of compressed natural gas into Diesel engine.

    8/10
    Nr opisu: 0000031319
    Autorzy: Rafał Tomasz Sochaczewski, Konrad Pietrykowski, Tytus Tulwin.
    Tytuł pracy: Model 1-wymiarowy silnika o zapłonie samoczynnym
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 4, s. 5731-5737
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.2 stanowiącej integralną część czasopisma. Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: 1-wymiarowy model silnika ; AVL BOOST ; identyfikacja modelu spalania
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    9/10
    Nr opisu: 0000029991
    Autorzy: Rafał Tomasz Sochaczewski, Grzegorz Barański, Mirosław Tadeusz Wendeker.
    Tytuł pracy: Badania eksploatacyjne pojazdu z bezpośrednim wtryskiem benzyny na hamowni podwoziowej
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 6, s. 9826--9834
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.3 stanowiącej integralną część czasopisma.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: sterowanie procesem wtrysku ; badania na hamowni podwoziowej ; LabView
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazTech

    http://www.czasopismologistyka.pl/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=318&Itemid=79&limitstart=990

    10/10
    Nr opisu: 0000029992
    Autorzy: Rafał Tomasz Sochaczewski, Michał Biały, Michał Gęca.
    Tytuł pracy: Model 3D-CFD procesu tworzenia mieszanki w silniku o zapłonie samoczynnym zasilanym sprężonym gazem ziemnym
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 6, s. 9835--9842
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.3 stanowiącej integralną część czasopisma
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: CNG ; tworzenie mieszanki ; silnik Diesla ; badania modelowe
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazTech

    http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/318-artykuly-na-plycie-cd-3/7042-artykul

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB