AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: STRUK BARBARA EWA
Liczba odnalezionych rekordów: 10



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/10
Nr opisu: 0000047066
Autorzy: Joanna Waszczuk, Barbara Ewa Struk, Anna Sawczuk.
Tytuł pracy: Traditional and modern forms of cooperation between kindergarten and family : towards a network society
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2024, T. 18, nr 1, s. 87--97
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe ang.: cooperation ; kindergarten ; modern forms ; network society ; parents ; pre-school ; traditional forms
https://rozprawyspoleczne.edu.pl/Traditional-and-modern-forms-of-cooperation-between-kindergarden-and-family-towards,183593,0,2.html
DOI: 10.29316/rs/183593
Streszczenie: The diagnostic survey method was used. The research covered a group of 122 teachers from selected preschool institutions of the Lubelskie Voivodship and 122 parents. The results show that traditional forms of cooperation, i.e. group meetings and phone conversations are still widely popular. Material and methods: The researchers also focused on learning about the preferred forms of cooperation between parents and teachers and identifying those factors that may hinder the cooperation. Results: There is a social belief among both teachers and parents that cooperation between kindergartens and families is necessary because it allows children to be better prepared for life in the constantly changing social conditions. Conclusions: Cooperation between parents and teachers is not always satisfactory for both sides. Communications and creates distance according to respondents are: excessive self-confidence, self-exaltation, excessive ambition, prejudice, and selfishness.

2/10
Nr opisu: 0000046179
Autorzy: Adrianna Białecka, Barbara Ewa Struk.
Tytuł pracy: Not all gallantry, gongs and glory : wartime in popular American novels
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, T. 17, nr 1, s. 143--150
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe ang.: american literature ; war ; warrior ; wartime literature ; victim
https://rozprawyspoleczne.edu.pl/Not-All-Gallantry-Gongs-and-Glory-Wartime-in-popular-American-novels,169168,0,2.html
DOI: 10.29316/rs/169168
Streszczenie: This article discusses perceptions of World War II in modern American literature. Authors acknowledge novels inspired by their authors' combat, and discuss visions of war, aims of wartime literature and major literary archetypes. Material and methods: The authors analyzed the most popular American novels devoted to the subject of World War II. The analysis covered the visions of war, war literature functions and aims, and major literary archetypes of characters affected by war. Results: Literary visions of war vary considerably between historical, fictive, realistic, non-realistic, humorous or self-critical. Functions of war literature include: glorifying or demystifying war, but also healing both authors and readers. Also, many literary archetypes can be distinguished. Conclusions: War in literature is presented as a time of glory and a catastrophe. Attitudes to war in novels vary from historical to fictive, realistic to non-realistic, or humorous, and some novels glorify war while others condemn it. Literary archetypes also vary considerably.

3/10
Nr opisu: 0000044232
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Izabela Krystyna Dąbrowska, Barbara Ewa Struk.
Tytuł monografii: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk
Tytuł równoległy: Praca indywidualna i grupowa w nauczaniu tradycyjnym i zdalnym : możliwości i ograniczenia
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony: 225 s., ilustracje, wykresy, 24 cm
ISBN: 978-83-64881-89-3
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 80.000
Index Copernicus: 20.000
Liczba arkuszy: 11
Słowa kluczowe: metody nauczania ; nauczanie zdalne ; nauczyciele ; praca zespołowa
Słowa kluczowe ang.: group learning ; individual learning ; online education ; teachers ; teaching methods
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

4/10
Nr opisu: 0000044238
Autorzy: Barbara Ewa Struk, Anna Sawczuk.
Tytuł pracy: Teaching Polish learners early reading in English : traditional vs. contemporary approach
Tytuł równoległy: Nauczanie polskich uczniów czytania początkowego w języku angielskim : podejście tradycyjne i współczesne
Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 97-114
ISBN: 978-83-64881-89-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 46864
Liczba arkuszy: 1,17
Słowa kluczowe ang.: early reading ; EFL ; English language ; teaching
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

5/10
Nr opisu: 0000042978
Autorzy: Barbara Ewa Struk, Joanna Waszczuk.
Tytuł monografii: Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2021
Strony: 74 s., ilustracje, 24 cm
ISBN: 978-83-64881-80-0
Charakterystyka formalna: skrypt, zeszyt ćwiczeń
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 3,5
Słowa kluczowe: czytanie ; język angielski ; język obcy ; język polski ; metody nauczania ; modele czytania

6/10
Nr opisu: 0000040477
Autorzy: Barbara Ewa Struk.
Tytuł monografii: The Development of Word Recognition in Reading in Lower Primary Polish Learners of English
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2020
Strony: 229 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-57-2
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 80.000
Liczba arkuszy: 12,6
Słowa kluczowe ang.: reading ; early reading ; word recognition ; teaching ; English language ; foreign language ; learners ; first grade elementary school ; Poland

7/10
Nr opisu: 0000039238
Autorzy: Barbara Ewa Struk.
Tytuł pracy: The development of text reading fluency in English among Polish EFL learners
Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 74-89
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 30493
Liczba arkuszy: 0,76
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: early EFL reading ; oral reading ; word recognition accuracy ; reading rate ; prosody

8/10
Nr opisu: 0000036510
Autorzy: Barbara Ewa Struk.
Tytuł pracy: The role of alphabetic knowledge and sight vocabulary in the development of early EFL reading
Tytuł całości: W: Language, Literature and Teacher Education / ed. by Anna Bąk-Średnicka, Anna Gilarek, Anna Malicka-Kleparska
Miejsce wydania: Kielce
Wydawca: Jan Kochanowski University
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 77-88
ISBN: 978-83-65850-15-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 31256
Liczba arkuszy: 0,78
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czytanie początkowe ; znajomość alfabetu ; czytanie wyrazów metodą całościową ; język angielski
Słowa kluczowe ang.: early EFL reading ; alphabetics ; sight vocabulary ; word recognition
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

9/10
Nr opisu: 0000033439
Autorzy: Barbara Ewa Struk, Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Development of early literacy skills in EFl : problems and solutions
Tytuł całości: W: Evolving nature of the English Language : studies in theoretical and applied linguistics / eds. Robert Kiełtyka, Agnieszka Uberman
Miejsce wydania: Frankfurt am Main
Wydawca: Peter Lang GmbH
Rok wydania: 2017
Seria: Studies in Linguistics, Anglophone Literatures and Cultures, 2364-7558, Vol. 4
Strony zajęte przez pracę: S. 263-273
ISBN: 978-3-631-67625-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,6
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: early literacy skills ; L2 reading ; Polish EFL learners ; cross-linguistic relations ; phonological awareness
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

10/10
Nr opisu: 0000027271
Autorzy: Barbara Ewa Struk.
Tytuł pracy: Literatura dziecięca w rozwoju umiejętności czytania w języku obcym - ważki temat w kształceniu neofilologicznym
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 84-100
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 43480
Liczba arkuszy: 1,087
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: literatura dziecięca ; tekst literacki ; czytanie ; język obcy ; nauczanie
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Jednym z wielu istotnych zadań stojących przed opiekunami i nauczycielami jest zainteresowanie dzieci czytelnictwem. Celem niniejszego artykułu jest przyjrzenie się róznorakim korzyściom płynącym z regularnego kontaktu młodego czytelnika z odpowiednią dla jego wieku literaturą w języku ojczystym i obcym, w szczególności jej roli w rozwoju poznawczym, językowym i emocjonalnym. Rozważania te uzupełnione są o problematykę doboru odpowiedniego dla danej grupy uczniów dzieła literackiego oraz omówienie roli poezji i prozy w nauczaniu języka obcego. Zaprezentowano równiez propozycje działań, które powinni podejmować opiekunowie i nauczyciele, a które mają na celu skuteczne promowanie czytelnictwa u dzieci i zaszczepienie w nich szczerego zainteresowania literaturą, równiez obcojęzyczną. Przedstawione w dalszej części wyniki badania, przeprowadzonego przez autorkę wśród uczniów szkoły podstawowej, dotyczą trzech głównych problemów: zainteresowania uczniów literaturą, warunkami stworzonymi przez środowisko domowe i szkolne ucznia do częstego kontaktu z książką w języku polskim i w języku angielskim oraz stopnia wykorzystania poezji i prozy na lekcjach językowych. Wnioski z rozważań i wyników badań wskazują na stałą potrzebę edukacji zarówno opiekunów, jak i dydaktyków w temacie promowania literatury i wykorzystania jej w procesie nauczania, w tym także nauczania języka obcego.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB