Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
STRUK BARBARA EWA Liczba odnalezionych rekordów: 10
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The diagnostic survey method was used. The research covered a group of 122 teachers from selected preschool institutions of the Lubelskie Voivodship and 122 parents. The results show that traditional forms of cooperation, i.e. group meetings and phone conversations are still widely popular. Material and methods: The researchers also focused on learning about the preferred forms of cooperation between parents and teachers and identifying those factors that may hinder the cooperation. Results: There is a social belief among both teachers and parents that cooperation between kindergartens and families is necessary because it allows children to be better prepared for life in the constantly changing social conditions. Conclusions: Cooperation between parents and teachers is not always satisfactory for both sides. Communications and creates distance according to respondents are: excessive self-confidence, self-exaltation, excessive ambition, prejudice, and selfishness.
2/10
Nr opisu: 0000046179 Autorzy: Adrianna Białecka, Barbara Ewa Struk. Tytuł pracy: Not all gallantry, gongs and glory : wartime in popular American novels Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2023, T. 17, nr 1, s. 143--150 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 40.000 Słowa kluczowe ang.: american literature ; war ; warrior ; wartime literature ; victim https://rozprawyspoleczne.edu.pl/Not-All-Gallantry-Gongs-and-Glory-Wartime-in-popular-American-novels,169168,0,2.html DOI: 10.29316/rs/169168 Streszczenie: This article discusses perceptions of World War II in modern American literature. Authors acknowledge novels inspired by their authors' combat, and discuss visions of war, aims of wartime literature and major literary archetypes. Material and methods: The authors analyzed the most popular American novels devoted to the subject of World War II. The analysis covered the visions of war, war literature functions and aims, and major literary archetypes of characters affected by war. Results: Literary visions of war vary considerably between historical, fictive, realistic, non-realistic, humorous or self-critical. Functions of war literature include: glorifying or demystifying war, but also healing both authors and readers. Also, many literary archetypes can be distinguished. Conclusions: War in literature is presented as a time of glory and a catastrophe. Attitudes to war in novels vary from historical to fictive, realistic to non-realistic, or humorous, and some novels glorify war while others condemn it. Literary archetypes also vary considerably.
3/10
Nr opisu: 0000044232 Autorzy: Halina Chodkiewicz, Izabela Krystyna Dąbrowska, Barbara Ewa Struk. Tytuł monografii: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk Tytuł równoległy: Praca indywidualna i grupowa w nauczaniu tradycyjnym i zdalnym : możliwości i ograniczenia Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony: 225 s., ilustracje, wykresy, 24 cm ISBN: 978-83-64881-89-3 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG, POL Punktacja ministerstwa: 80.000 Index Copernicus: 20.000 Liczba arkuszy: 11 Słowa kluczowe: metody nauczania ; nauczanie zdalne ; nauczyciele ; praca zespołowa Słowa kluczowe ang.: group learning ; individual learning ; online education ; teachers ; teaching methods [sprawdź dostępność w katalogu AB]
4/10
Nr opisu: 0000044238 Autorzy: Barbara Ewa Struk, Anna Sawczuk. Tytuł pracy: Teaching Polish learners early reading in English : traditional vs. contemporary approach Tytuł równoległy: Nauczanie polskich uczniów czytania początkowego w języku angielskim : podejście tradycyjne i współczesne Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 97-114 ISBN: 978-83-64881-89-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 46864 Liczba arkuszy: 1,17 Słowa kluczowe ang.: early reading ; EFL ; English language ; teaching [sprawdź dostępność w katalogu AB]
5/10
Nr opisu: 0000042978 Autorzy: Barbara Ewa Struk, Joanna Waszczuk. Tytuł monografii: Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2021 Strony: 74 s., ilustracje, 24 cm ISBN: 978-83-64881-80-0 Charakterystyka formalna: skrypt, zeszyt ćwiczeń Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 3,5 Słowa kluczowe: czytanie ; język angielski ; język obcy ; język polski ; metody nauczania ; modele czytania
6/10
Nr opisu: 0000040477 Autorzy: Barbara Ewa Struk. Tytuł monografii: The Development of Word Recognition in Reading in Lower Primary Polish Learners of English Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2020 Strony: 229 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-64881-57-2 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 80.000 Liczba arkuszy: 12,6 Słowa kluczowe ang.: reading ; early reading ; word recognition ; teaching ; English language ; foreign language ; learners ; first grade elementary school ; Poland
7/10
Nr opisu: 0000039238 Autorzy: Barbara Ewa Struk. Tytuł pracy: The development of text reading fluency in English among Polish EFL learners Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2019 Strony zajęte przez pracę: S. 74-89 ISBN: 978-83-64881-50-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 30493 Liczba arkuszy: 0,76 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: early EFL reading ; oral reading ; word recognition accuracy ; reading rate ; prosody
8/10
Nr opisu: 0000036510 Autorzy: Barbara Ewa Struk. Tytuł pracy: The role of alphabetic knowledge and sight vocabulary in the development of early EFL reading Tytuł całości: W: Language, Literature and Teacher Education / ed. by Anna Bąk-Średnicka, Anna Gilarek, Anna Malicka-Kleparska Miejsce wydania: Kielce Wydawca: Jan Kochanowski University Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 77-88 ISBN: 978-83-65850-15-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 31256 Liczba arkuszy: 0,78 Praca recenzowana Słowa kluczowe: czytanie początkowe ; znajomość alfabetu ; czytanie wyrazów metodą całościową ; język angielski Słowa kluczowe ang.: early EFL reading ; alphabetics ; sight vocabulary ; word recognition Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
9/10
Nr opisu: 0000033439 Autorzy: Barbara Ewa Struk, Halina Chodkiewicz. Tytuł pracy: Development of early literacy skills in EFl : problems and solutions Tytuł całości: W: Evolving nature of the English Language : studies in theoretical and applied linguistics / eds. Robert Kiełtyka, Agnieszka Uberman Miejsce wydania: Frankfurt am Main Wydawca: Peter Lang GmbH Rok wydania: 2017 Seria: Studies in Linguistics, Anglophone Literatures and Cultures, 2364-7558, Vol. 4 Strony zajęte przez pracę: S. 263-273 ISBN: 978-3-631-67625-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: early literacy skills ; L2 reading ; Polish EFL learners ; cross-linguistic relations ; phonological awareness Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
10/10
Nr opisu: 0000027271 Autorzy: Barbara Ewa Struk. Tytuł pracy: Literatura dziecięca w rozwoju umiejętności czytania w języku obcym - ważki temat w kształceniu neofilologicznym Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2013 Strony zajęte przez pracę: S. 84-100 ISBN: 978-83-61044-94-9 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 43480 Liczba arkuszy: 1,087 Praca recenzowana Słowa kluczowe: literatura dziecięca ; tekst literacki ; czytanie ; język obcy ; nauczanie Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A [sprawdź dostępność w katalogu AB] Streszczenie: Jednym z wielu istotnych zadań stojących przed opiekunami i nauczycielami jest zainteresowanie dzieci czytelnictwem. Celem niniejszego artykułu jest przyjrzenie się róznorakim korzyściom płynącym z regularnego kontaktu młodego czytelnika z odpowiednią dla jego wieku literaturą w języku ojczystym i obcym, w szczególności jej roli w rozwoju poznawczym, językowym i emocjonalnym. Rozważania te uzupełnione są o problematykę doboru odpowiedniego dla danej grupy uczniów dzieła literackiego oraz omówienie roli poezji i prozy w nauczaniu języka obcego. Zaprezentowano równiez propozycje działań, które powinni podejmować opiekunowie i nauczyciele, a które mają na celu skuteczne promowanie czytelnictwa u dzieci i zaszczepienie w nich szczerego zainteresowania literaturą, równiez obcojęzyczną. Przedstawione w dalszej części wyniki badania, przeprowadzonego przez autorkę wśród uczniów szkoły podstawowej, dotyczą trzech głównych problemów: zainteresowania uczniów literaturą, warunkami stworzonymi przez środowisko domowe i szkolne ucznia do częstego kontaktu z książką w języku polskim i w języku angielskim oraz stopnia wykorzystania poezji i prozy na lekcjach językowych. Wnioski z rozważań i wyników badań wskazują na stałą potrzebę edukacji zarówno opiekunów, jak i dydaktyków w temacie promowania literatury i wykorzystania jej w procesie nauczania, w tym także nauczania języka obcego.