AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SZLACHETKA MARCIN
Liczba odnalezionych rekordów: 6



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/6
Nr opisu: 0000042354
Autorzy: Marcin Szlachetka, Rafał Tomasz Sochaczewski, Michał Jan Gęca.
Tytuł pracy: Experimental research of oil pump for a compression-ignition aircraft engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 179, issue 4, p. 142--146
p-ISSN: 2300-9896
e-ISSN: 2658-1442

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe ang.: aircraft propulsion system ; diesel engine ; oil pump ; oil system ; opposed piston engine
http://www.combustion-engines.eu/Experimental-research-of-oil-pump-for-a-compression-ignition-aircraft-engine,116186,0,2.html
DOI: 10.19206/CE-2019-423
Streszczenie: The paper presents an analysis of the constructions of oil pumps for an aircraft compression ignition engine. It is a two-stroke liquid-cooled engine with a power of 100 kW. The system has 3 cylinders and 6 opposed pistons. The paper estimates the required oil pump capacity to make the engine components well-lubricated. Next, automotive oil pumps for diesel engines are analyzed to select a correct pump for aircraft diesel engine applications. Three pump constructions of different constructions and dimensions of a rotor were selected. A measurement bench was designed and built to test these oil pumps in the range of pump shaft speeds from 0 to 4500 rpm and volumetric flow rate up to 150 l/min. The bench also enables stabilization of oil temperature at the required level within the range from 30 to 120oC. In addition, flow resistance through engine slide bearings was simulated by changing the position of a throttling valve at the pump output to regulate pressure in the range of 0-700 kPa. The obtained capacity characteristics of individual pumps versus on oil pressure and temperature allowed us to find an appropriate oil pump to make individual engine nodes well-lubricated.

2/6
Nr opisu: 0000037813
Autorzy: Rafał Tomasz Sochaczewski, Marcin Szlachetka.
Tytuł pracy: Numerical Analysis of a Fuel Pump for an Aircraft Diesel Engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 01003
p-ISSN: 2261-236X

Uwagi: Tytuł tomu: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
Język publikacji: ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: high-pressure common rail pump ; fuel pump ; diesel engine ; aircraft ; numerical analysis
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_01003/matecconf_cmes2018_01003.html
    DOI: 10.1051/matecconf/201925201003
    Streszczenie: The paper reports on the process of modelling a high-pressure common rail pump designed to supply a two-stroke compression-ignition engine, which includes the presentation of methodology for model construction and results of simulation tests. A one-dimensional model of the pump was developed in the AVL Hydsim environment. A single-section positive displacement pump driven by a double cam was used for modelling. The developed model enables simulation of pump operation in various conditions defined by shaft speed, pumping pressure, settings of pump executive elements as well as fuel properties. The obtained results were compared with the results of bench tests and theoretical calculations. The analysis included the flow rate fuel overflow and changes in pumping pressure depending on the fuel dispenser settings. The model will also be used to build a complete fuel supply system model consisting of an injector model, a rail model and a control system model. The research is carried out with a view to optimising individual components and the operation of the entire supply system, taking into account the regulation of pumping pressure and synchronisation of the pumping process with fuel injection cycles.
    Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

    3/6
    Nr opisu: 0000031359
    Autorzy: Zbigniew Czyż, Paweł Magryta, Marcin Szlachetka.
    Tytuł pracy: Experimental investigation of the impact of light speed on drag force in the autogyro model
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, Vol. 9, no. 26, p. 89--95
    p-ISSN: 2080-4075
    e-ISSN: 2299-8624

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wiatrakowiec ; aerodynamika ; CFD ; tunel powietrzny ; przepływ powietrza
    Słowa kluczowe ang.: autogyro ; aerodynamics ; CFD ; wind tunnel ; airflow
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.astrj.com/Experimental-investigation-of-the-impact-of-flight-speed-on-drag-force-in-the-autogyro-model,2370,0,2.html
    DOI: 10.12913/22998624/2370
    Streszczenie: The paper presents the experimental investigation of the impact of velocity on drag force in the autogyro model. One of the methods which simulate motion of the flying object consists of using a wind tunnel. In this case, test object is stationary and the motion of air is forced by e.g. a special fan. The costs related with renting and the wind tunnel service are still very high. In this paper, the motion of the autogyro with respect to the air, was produced by fixing this model with scale to measure the drag force on the passenger car roof. The position of the object relative to the vehicle was checked on the basis of numerical analysis of the airflow around this vehicle. Based on the investigations, the field of velocity and pressure, and air flow formed around the contour of the vehicle which have been chosen, were determined. In addition, the drag force characteristic was determined as a function of velocity and it was compared with the values from the numerical analysis. This research is a form of verifying opportunities for this type of research on vehicles. The conclusions derived from the analysis of the results will be used in the future to carry out further research.

    4/6
    Nr opisu: 0000031358
    Autorzy: Marcin Szlachetka, Ksenia Siadkowska, Zbigniew Czyż.
    Tytuł pracy: Wykorzystanie mikro czytnika diagnostycznego w badaniach eksperymentalnych jednostek napędowych na hamowni podwoziowej
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 3, s. 4722-4730
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.1 stanowiącej integralną część czasopisma. Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wtrysk bezpośredni CNG ; silnik Diesla ; mikroczytnik OBD Log
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    5/6
    Nr opisu: 0000029990
    Autorzy: Marcin Szlachetka, Konrad Pietrykowski, Paweł Magryta.
    Tytuł pracy: Badania symulacyjne bilansu cieplnego silnika Diesla przeznaczonego do napędu lekkiego śmigłowca
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 6, s. 10369--10374
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.3 stanowiącej integralną część czasopisma.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: model silnika Diesla ; AVL BOOST ; bilans cieplny silnika
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazTech

    http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/318-artykuly-na-plycie-cd-3/7104-artykul

    6/6
    Nr opisu: 0000029993
    Autorzy: Marcin Szlachetka, Grzegorz Barański, Adam Majczak.
    Tytuł pracy: Wykorzystanie środowiska LabView w badaniach eksperymentalnych samochodów ciężarowych
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 6, s. 10361--10368
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.3 stanowiącej integralną część czasopisma.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: LabView ; badania drogowe ; pomiary natężenia prądu ; instalacja elektryczna pojazdu
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazTech

    http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/318-artykuly-na-plycie-cd-3/7103-artykul

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB