AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WYSOKIŃSKA DOMINIKA
Liczba odnalezionych rekordów: 10



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/10
Nr opisu: 0000047316
Autorzy: Dominika Wysokińska, Elżbieta Rutkowska, Dorota Marzena Tomczyszyn, Mateusz Rafałko, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty organizacji czasu wolnego osób z niepełnosprawnością - doniesienie wstępne
Tytuł całości: W: Dyscypliny komplementarne fizjoterapii / red. nauk. Elżbieta Rutkowska, Kamil Zaworski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2023
Strony zajęte przez pracę: S. 73-82
ISBN: 978-83-64881-98-5
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; czas wolny ; niepełnosprawni ; niepełnosprawność ; rekreacja fizyczna
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

2/10
Nr opisu: 0000042874
Autorzy: Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Rola nauczyciela wychowania fizycznego w kształtowaniu postaw osób z niepełnosprawnością wobec aktywności fizycznej
Tytuł pracy w innym języku: The role of physical education teacher in shaping people's attituted with disabilities towards physical activity
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, T. 15, nr 3, s. 131--140
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; niepełnosprawność ; osoby dorosłe ; wychowanie fizyczne
Słowa kluczowe ang.: adults ; disability ; physical activity ; physical education
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/The-role-of-physical-education-teacher-in-shaping-people-s-attitudes-with-disabilities,140244,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/140244
Streszczenie: Celem badań była retrospektywna ocena roli nauczyciela wychowania fizycznego przez osoby dorosłe o różnym poziomie sprawności w kontekście aktualnego poziomu ich aktywności ruchowej. Materiał i metody: Badanie przeprowadzono w województwie lubelskim w losowo wybranych ośrodkach rekreacji ruchowej i publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Wzięły w nim udział z dwie grupy osób: A - z trwałą niepełnosprawnością ruchową; B - systematycznie uprawiający rekreację fizyczną (łącznie 109 respondentów). W badaniu wykorzystano: Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej (IPAQ) - w wersji krótkiej, Skalę Złożonych Czynności Dnia Codziennego (IADL) oraz kwestionariusz ankiety. Wyniki: Połowa respondentów z niepełnosprawnością trwałą negatywnie oceniła swoje relacje z nauczycielem wychowania fizycznego w trakcie zajęć. Powodem niskiej oceny tych interakcji było poczucie braku poświęcanej uwagi i zainteresowania uczniem z niepełnosprawnością ze strony nauczyciela wychowania fizycznego. Wnioski: Postawa nauczyciela wychowania fizycznego i jego zaangażowanie w proces edukacji ucznia w kulturze fizycznej, jest jednym z czynników determinujących poziom jego aktywności ruchowej w życiu dorosłym.
Streszczenie: The study aimed to present retrospective assessment of the role of physical education teacher by adults with different levels of fitness in their current level of physical activity. Material and methods: The study was conducted in the Lubelskie country in randomly selected recreation centers and public health care facilities. Two groups of people took part in the study: A - with permanent physical disability and B - systematically practicing physical recreation (total of 109 respondents). The study used: International Physical Activity Questionnaires (IPAQ) - in a short version, The Lawton Instrumental Activities of Daily Living (IADL) Scale and a survey questionnaire. Results: Half of the respondents with permanent disability negatively assessed their relations with the PE teacher. The reason for that result was a sense of lack of attention and low interest of a PE teacher. Conclusions: The role of the PE teacher is important when shaping the level of student's physical activity.

3/10
Nr opisu: 0000046105
Autorzy: Dominika Wysokińska, Elżbieta Rutkowska, Dorota Marzena Tomczyszyn, Mateusz Rafałko.
Charakterystyka formalna: projekt badawczy
Język publikacji: POL

4/10
Nr opisu: 0000040358
Autorzy: Elżbieta Rutkowska, Ireneusz Hałas, Urszula Bronowicka-Mielniczuk, Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Zdobienie ciała osób zatrudnionych w brany medycznej w opiniach pacjentów
Tytuł pracy w innym języku: Body modification of the medical staff in patients' opinions
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 2, s. 138--150
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: personel medyczny ; fizjoterapeuci ; zdobienie ciała ; pacjent ; opinia
Słowa kluczowe ang.: medical staff ; physiotherapist ; body modification ; patient ; opinion
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Body-modification-of-the-medical-staff-in-patients-opinions,124633,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/124633
Streszczenie: Ocena wizerunku pracowników ochrony zdrowia dokonuje się zwykle przez pryzmat wiedzy i umiejętności zapewniających skuteczność terapii, poziom empatii oraz jakość relacji interpersonalnych z pacjentem. W prezentowanych badaniach zwrócono jednak uwagę na jeden z elementów wyglądu pracowników: widoczne sposoby zdobienia ciała. Zjawisko to jest przedmiotem licznych badań socjologicznych, psychologicznych i epidemiologicznych. Materiał i metody: Badania sondażowe przeprowadzono w okresie wrzesień-grudzień 2016 roku w placówkach służby zdrowia Lublina i Białej Podlaskiej. Autorskie kwestionariusze ankiety wypełniło 102 pacjentów poddawanych rehabilitacji. Wyniki: Stopień akceptacji zdobień ciała personelu, mierzony według pięciostopniowej skali Likerta istotnie (p <0.05) zależał od wieku, posiadania ozdób przez respondentów oraz ocenianego rodzaju zdobień, płci i ocenianej specjalności medycznej. Mediana stopnia akceptacji zdobień ciała personelu wyniosła 0 pkt. Wnioski: Co trzeci respondent nie akceptował zdobień ciała u personelu medycznego co może wpływać na budowanie negatywnego wizerunku zawodu medycznego. Prezentowane wyniki sugerują potrzebę dalszych badań nad wpływem zdobień na jakość relacji interpersonalnych w terapii.
Streszczenie: In the presented research, the emphasis was put on one of the elements of employees appearance: visible ways of decorating the body. Material and methods: Surveys were conducted in September-December 2016 in health care institutions of Lublin and Biala Podlaska (Poland). 102 patients undergoing rehabilitation answered authorized survey questionnaires. Results: The degree of acceptance of body modification of the medical staff, measured according to the Likert scale of 5 was significantly dependent on age, if the respodents had body decorations themselves, and the type of decor, gender, and the assessed medical specialization. The median degree of acceptance of the body alteration of the medical personnel was 0 points. Conclusions: One third of the respondents did not accept the body alterations of the medical staff, which may have contributed to the negative image of the medical profession in general. The presented results suggest the need for further research.

5/10
Nr opisu: 0000033256
Autorzy: Elżbieta Rutkowska, Dominika Wysokińska, Antoni Niedzielski.
Tytuł pracy: Problemy edukacji w kulturze fizycznej uczniów niepełnosprawnych ruchowo
Tytuł równoległy: Educational problems in physical culture of students with disabilities
Tytuł całości: W: Przepis na rehabilitację : dzieci i młodzież z niepełnosprawnością / red. Wojciech Otrębski, Katarzyna Mariańczyk
Miejsce wydania: Gdańsk
Wydawca: Harmonia Universalis
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 141-157
ISBN: 978-83-7744-116-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 30933
Liczba arkuszy: 0,77
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: niepełnosprawność fizyczna ; uczniowie ; kultura fizyczna
Słowa kluczowe ang.: physically disabled ; student ; physical education
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

6/10
Nr opisu: 0000046108
Autorzy: Antoni Niedzielski, Grażyna Niedzielska, Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Wpływ niedosłuchu na procesy poznawcze dzieci i młodzieży
Tytuł równoległy: Effect of hearing loss on cognitive processes in children and adolescents
Tytuł całości: W: Przepis na rehabilitację : dzieci i młodzież z niepełnosprawnością / red. Wojciech Otrębski, Katarzyna Mariańczyk
Miejsce wydania: Gdańsk
Wydawca: Harmonia Universalis
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 127-139
ISBN: 978-83-7744-116-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dziecko ; głusi ; inteligencja ; młodzież ; niedosłuch ; procesy poznawcze
Słowa kluczowe ang.: adolescents ; child ; cognitive processes ; hearing loss
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

7/10
Nr opisu: 0000046110
Autorzy: Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty organizacji wychowania fizycznego uczniów z niepełnosprawnością
Tytuł równoległy: Chosen aspects of the organization of physical education of students with disabilities
Tytuł całości: W: Aktywizacja osób z niepełnosprawnością : wybrane problemy medyczne i kultury fizycznej, T. 1 / red. nauk. Elżbieta Rutkowska, Maciej Płaszewski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 182-193
ISBN: 978-83-61509-28-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dziecko z niepełnosprawnością ; szkoła ; uczeń niepełnosprawny ; wychowanie fizyczne
Słowa kluczowe ang.: physical education ; school ; student with disability
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

8/10
Nr opisu: 0000046106
Autorzy: Dominika Małek.
Tytuł pracy: Kinesiology Taping - nowa nadzieja na zmniejszenie dolegliwości bólowych lędźwiowo-krzyżowego odcinka kręgosłupa u kobiet w ciąży
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, nr 1, s. 107--111
p-ISSN: 1643-3203

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: ból kręgosłupa ; ciąża ; fizjoterapia ; Kinesio Taping ; kobieta ciężarna ; kręgosłup lędźwiowo-krzyżowy
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: Niespecyficzne bóle odcinka lędźwiowo-krzyżowego są istotnym problemem zdrowotnym pojawiającym się u kobiet w ciąży. Ze względu na odmienność okresu ciąży istnieją pewne ograniczenia co do możliwości podejmowanych terapii. W tej sytuacji alternatywą wydaje się być nowoczesna metoda Kinesiology Tapingu, która znajduje zastosowanie w coraz to nowych dziedzinach medycyny, również w położnictwie. Zastosowanie Kinesiology Tapingu jest skuteczną alternatywą pozwalającą na redukcję dolegliwości bólowych niezależnie od stadium zaawansowania ciąży. Zauważalną poprawę odczuć można już po pierwszej godzinie od aplikacji plastra. Specyficzne właściwości taśmy stosowanej w Kinesiology Tapingu sprawiają, iż jest metodą łatwą w wykorzystaniu, tanią i bezpieczną. Kinesiology Taping jest dobrze tolerowany przez tę grupę kobiet, nie wzbudza niepokoju i obaw, wręcz przeciwnie, uzyskane efekty budzą szerokie zainteresowanie i chęć ponownego zastosowania. W przyszłości należy zwiększyć ilość badań na temat jego zastosowania w redukcji dolegliwości odcinka lędźwiowo-krzyżowego (L-S) oraz zadbać o większą ich obiektywność.

9/10
Nr opisu: 0000046107
Autorzy: Elżbieta Rutkowska, Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Kontrola bólu przez kobiety poddawane fizjoterapii z powodu chorób kręgosłupa
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, R. 14, z. 2, s. 63--70
p-ISSN: 1507-9090

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: ból kręgosłupa ; edukacja zdrowotna ; fizjoterapia ; kobieta ; kontrola bólu ; profilaktyka wtórna
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

10/10
Nr opisu: 0000046109
Autorzy: Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Szkolne wychowanie fizyczne w opinii dzieci z trwałą niepełnosprawnością
Tytuł całości: W: Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / red. Maria Bilska, Renata Golanko, Agnieszka Kędra
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2012
Seria: Monografia
Strony zajęte przez pracę: S. 207-222
ISBN: 978-83-61509-19-6
Uwagi: Tekst dostępny w jęz. ang. s. 213-225.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; dziecko z niepełnosprawnością ; niepełnosprawność ; szkoła ; wychowanie fizyczne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB