Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
ZDUNKIEWICZ PIOTR ADAM Liczba odnalezionych rekordów: 18
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The issue of abilities and talents is of great importance, as young people are required to possess a solid education and creativity, whoch talented people can certainly benefit from, especially if they are surrounded by adequate education and a supportive family environment. Unfortunately, the latter aspect i lacking in children in foster care (especially in institutional care). The researchers and analyses af analyzed phenomenon allow to conclude that children in foster care are often a neglected group in terms of upbringing, education, personal models, values and life priorities. Foster care should be and educational environment designed to compensate for deficiencies in the care, upbringing, or education of the child entrusted to it, including gifted children. Research on the educational opportunities for gifted foster care children was carried out in 6 Polish voivodeships: Lublin, Warmia-Masuria, Podlasie, Subcarpathia, Świętokrzyskie and Masovia , over a two years period - from April 2018 to June 2020. The research was quantitative and qualitative in nature. It allowed authors to conclude that a gifted child in institutional care faces numerous problems, including the lack of adequate support from both educational institutions and the foster care system in developing passions, interests and abilities. Projekt/grant: Dzieci i młodzież zdolna w pieczy instytucjonalnej (na przykładzie wybranych powiatów województwa podlaskiego, podkarpackiego, lubelskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego i mazowieckiego) : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/19/2020
5/18
Nr opisu: 0000044833 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Zachowania edukacyjne podopiecznych pieczy instytucjonalnej Tytuł pracy w innym języku: Educational behaviours of foster care students Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 222-233 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: opieka zastępcza ; piecza instytucjonalna ; piecza zastępcza ; zachowania edukacyjne Słowa kluczowe ang.: educational behaviours ; foster care ; institutional care DOI: 10.29316/rs/151696 Streszczenie: Zachowania edukacyjne podopiecznych pieczy zastępczej różnią się zazwyczaj od zachowań ich rówieśników przebywających w środowisku rodzinnym i korzystających z pomocy i wsparcia rodzin. Materiał i metody: Materiał badawczy pozyskiwano dzięki badaniom sondażowym realizowanym na terenie 6 województw: lubelskiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego oraz mazowieckiego. W badaniach wykorzystano ankietę skierowaną do podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego i rodzinnego oraz wywiad skategoryzowany skierowany do dyrektorów/koordynatorów/ wychowawców badanych placówek. Wyniki: Pytania badawcze dotyczyły posiadania i rozwijania zainteresowań wychowanków, ilości czasu przeznaczanego na przygotowywanie się do zajęć szkolnych, udzielanego wsparcia w zakresie przygotowania się do tych zajęć, przedmiotów sprawiających im najwięcej trudności. Wnioski: Z badań wynika, że to środowisko i wiek podopiecznych warunkuje rozwijanie zainteresowań, ich rodzaj warunkuje zaś płeć respondentów. Wychowawcy są osobami wspierającymi swoich podopiecznych w codziennym przygotowywaniu się do zajęć szkolnych, na które przeznaczane jest najczęściej od 1 do 3 godzin dziennie. Streszczenie: Educational behaviours of foster care students are different of their peers staying in the family environment. Material and methods: The research material was obtained thanks to the surveys carried out in six provinces. The research consisted of a questionnaire addressed the students staying in educational care centres, as well as a categorized interview addressed coordinators/principals of the surveyed facilities. Results: The research questions concerned having and developing interests of the students, the amount of time devoted to preparation for school activities, the support provided in order to get ready for these classes, and subjects that were difficult for the students. Conclusions: The research shows that it is the environment and age of the students that determine the development of interests, while the gender of the respondents specifies the type of these activities. Educators help their pupils in daily preparation for school activities, which usually involves between 1 and 3 hours a day.
6/18
Nr opisu: 0000042304 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Projekty socjalne promujące pieczę zastępczą na przykładzie powiatu bialskiego Tytuł równoległy: Social projects promoting foster care on the basis of Bialski district Tytuł całości: W: Projektowanie w pracy socjalnej : badanie, kształcenie, działanie / red. nauk. Ewa Kantowicz, Magdalena Zmysłowska Miejsce wydania: Olsztyn Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 173-184 ISBN: 978-83-8100-282-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba znaków: 20500 Liczba arkuszy: 0.5 Słowa kluczowe: piecza zastępcza ; powiat bialski ; projekt socjalny Słowa kluczowe ang.: bialski district ; foster care ; social project
7/18
Nr opisu: 0000040334 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Realizacja funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej (na przykładzie powiatu bialskiego) Tytuł pracy w innym języku: Implementation of the biological and caring function in the foster care (on the example of district of Biala Podlaska) Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, T. 14, nr 2, s. 58--71 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: rodzina ; funkcje rodziny ; piecza zastępcza ; powiat bialski Słowa kluczowe ang.: family ; family functions ; foster care ; Bialski poviat http://rozprawyspoleczne.edu.pl/REALIZACJA-FUNKCJI-BIOLOGICZNO-OPIEKUNCZEJ-W-PIECZY-ZASTEPCZEJ-NA-PRZYKLADZIE-POWIATU,124412,0,1.html DOI: 10.29316/rs/124412 Streszczenie: Materiał do niniejszego opracowania powstał jako efekt prac badawczych prowadzonych w ramach projektu Kształcenie, wyrównywanie braków rozwojowych i edukacyjnych podopiecznych rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych. Analiza otrzymanych wyników pozwoliła stwierdzić istnienie pewnych braków w realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej na badanym terenie. Materiał i metody: W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, wykorzystując autorskie kwestionariusze ankiet. Badania realizowano na terenie powiatu bialskiego w trzech placówkach opiekuńczo-wychowawczych i dwóch rodzinnych domach dziecka. Celem artykułu uczyniono ocenę realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego. Prezentowane w pracy podejście do omawianego zagadnienia ma charakter selektywny opierający się na wybranych przez autorów zadaniach (potrzebach) związanych z realizacją wspomnianej funkcji. Wyniki: Analiza otrzymanych wyników pozwoliła stwierdzić istnienie pewnych braków w realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego. Wnioski: Na podstawie przedstawionych powyżej analiz można mówić o istnieniu pewnych problemów w realizacji funkcji biologiczno-opiekuńczej na terenie powiatu bialskiego. Streszczenie: The material for the article was created as part of the project "Education, levelling developmental and educational deficits of charges of family-run children's houses and care and educational institutions (based on the example of Biała Podlaska poviat)". The research was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centres and three family-run children's homes. Material and methods: Two methods: diagnostic survey and study of individual cases were used in the research, using proprietary questionnaires for charges, interview questionnaires with educators of care and educational centres and family facilities, an observation sheet and talks with coordinators and directors of the examined institutions. Results: The research was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centres and three family-run children's homes. Conclusions: Based on the above analyzes, one can speak of the existence of certain problems in the implementation of the biological and protective function in the Bialski poviat.
8/18
Nr opisu: 0000037289 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Piotr Adam Zdunkiewicz, Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Educational chances of foster care charges on the example of selected poviats of the Lublin province Tytuł całości: W: INTED2019 : 13th International, Technology, Education and Development Conference, 11-13 March, 2019, Valencia (Spain) / ed. L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres Miejsce wydania: Valencia Wydawca: IATED Rok wydania: 2019 Seria: INTED Proceedings, 2340-1079 Strony zajęte przez pracę: P. 0822-0828 ISBN: 978-84-09-08619-1 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: ENG Liczba znaków: 24414 Liczba arkuszy: 0,61 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: educational chances ; foster care ; educational care centre ; Lublin province Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: A study for the purposes of the present publication was conducted in Educational-Pedagogical Institutions and Family Foster Homes in the selected districts of the Lublin Voivodeship located in the Eastern part of Poland. Their execution was planned in the framework of the project "Education, levelling developmental and educational deficiencies of children under the care of family-run children's houses as well as the educational care centre (on the example of the selected poviats of Lubelskie voivodeships)" implemented by the Department of Pedagogy of State School of Higher Education in Biała Podlaska. The researches were of qualitative-quantitative nature. Initially, survey tests were performed on a relatively small research sample among 25 charges of care-education facilities from the Biała Podlaska poviat and 16 charges from the Krasnystaw poviat, within the age range of 11 to 20 year of age and 10 charges of family-run children homes from the Biała Podlaska poviat in the same age group. The facilities of family-run type do not function within the town of Krasnystaw. The applied technique was a survey with both closed-ended questions and open-ended ones. Furthermore, 20 interviews were carried out with the selected educators from the care-education facilities as well as 6 persons running the family children homes. Both men and women were among the research participants. In addition, under the study of individual cases qualitative interviews, partly structured with the heads of nursing-educational facilities, were carried out. On the other hand, they constituted a supplementation and completion of the missing information, allowing also for the explanation of doubts in the analysed issues. The aim of the research was to compare the implementation of educational needs in educational care centres situated in different environments. The focus of the research encompassed the following ones: level of education which is being currently implemented, future educational and professional plans, access to additional, developing and compensating activities. Among the indicators affecting the actions of examined pupils, the following were listed: environmental factors, i.e.: the location of the facility or the family foster home; personal factors: age and gender, institutional factors: the type of facility in which the examined person resides. The analysis of the results made it possible to state that educational care centres located in both the urban and rural environment provide access to scientific aids. The urban environment creates better opportunities for the development of interests and passions. The facilities located in an urban environment have far more opportunities to send their children to activities both in and outside the school. In spite of the possibility to participating in various activities, less than 40% of the pupils of foster care facilities use such possibility. The kind of institution determines the level of educational asp
9/18
Nr opisu: 0000037497 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Supporting the speech development of children staying in foster care Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, Vol. III, p. 146--155 p-ISSN: 1691-5887 Uwagi: Volume title: Special Pedagogy. Social Pedagogy. Innovation in Language Education. Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: ENG Liczba znaków: 23177 Liczba arkuszy: 0,58 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: communication ; foster care ; speech ; speech development Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/3740 DOI: 10.17770/sie2019vol3.3740 Streszczenie: The aim of the article was the analysis of the problem of speech development in care and educational institutions and family-run children's houses. Speech plays an important role in our life. The ability of speaking properly enables people to form interpersonal communication. Due to our speech, we can express our thoughts, feelings and experience. Thus, it is crucial to stimulate a child's verbal communication from the earliest years. Speech development, which has a genetical basis and depends on innate attributes, is possible only in the context of the social environment. The aim of the study was the analysis of the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's houses in the Lublin province. The material for the article was created as part of the project "Education, levelling developmental and educational deficiencies of children under the care of family-run children's houses as well as the educational care centre". The project was implemented by the Department of Pedagogy of Higher State School in Biała Podlaska. There were used two methods in the research: diagnostic survey and study of individual cases. The following questionnaires were used: proprietary questionnaires for charges, interview questionnaires with educators of educational care centres and family houses, an observation sheet and interviews with coordinators and directors of the examined institutions. The occurrence of numerous problems refer to the development of verbal communication both in care and educational centers and family-run children's houses. This function is performed more advantageous in a family home.
10/18
Nr opisu: 0000035647 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Compensation of Educational Deficiencies in Children Staying in Foster Care in Biala Podlaska Poviat Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, Vol. III, p. 378--387 p-ISSN: 1691-5887 Uwagi: Volume title: Special Pedagogy. Social Pedagogy. Innovation in Language Education Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 15.000 Liczba znaków: 26029 Liczba arkuszy: 0,65 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: compensation for educational deficiencies ; foster care ; Biała Podlaska poviat Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Inne bazy podające opis:
WoS
http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/3095/3085 DOI: 10.17770/sie2018vol1.3095 Streszczenie: The material for the article was created as part of the project "Education, levelling developmental and educational deficits of charges of family-run children's houses and care and educational institutions (based on the example of Biała Podlaska poviat)" implemented by the Department of Pedagogy of Higher State School in Biała Podlaska. Two methods: diagnostic survey and study of individual cases were used in the research, using proprietary questionnaires for charges, interview questionnaires with educators of care and educational centres and family facilities, an observation sheet and talks with coordinators and directors of the examined institutions. The research was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centres and three family-run children's homes. The subject of the article was to implement the educational needs of foster care children, including the issue of levelling educational gaps. The aim of the study was to determine whether educational deficiencies are noticeable there, what is the compensation of these deficiencies in family and institutional settings, if any of these forms is more favourable, what factors affect the proper satisfaction of educational needs? The analysis of the results made it possible to conclude that educational needs are realized in both care and educational centres and in family-run children's homes, the beneficiaries of both forms exhibit numerous educational deficiencies conditioned by previous educational negligence. Compensation of educational deficiencies is more beneficial in family care. The basic forms of compensating for gaps include: tutoring, compensatory classes, individual caregiver work with a child, colleague self-help, voluntary activities.
11/18
Nr opisu: 0000038088 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Wspomaganie rozwoju komunikacji werbalnej dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego Tytuł równoległy: Supporting the development of verbal communication of children staying in foster care in Biała Podlaska poviat Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 4, s. 61--71 p-ISSN: 0483-4992 Uwagi: Artykuł ukazał się drukiem w X 2019 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 10.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: mowa ; rozwój mowy ; komunikacja ; piecza zastępcza Słowa kluczowe ang.: speech ; communication ; speech development ; foster care Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: Mowa pełni ważną rolę w życiu człowieka. Umiejętność poprawnego mówienia umożliwia nawiązanie kontaktów interpersonalnych. Dzięki mowie możemy formułować własne myśli, uczucia, przeżycia. Dlatego już od najwcześniejszych lat życia dziecka należy stymulować komunikację werbalną. Rozwój mowy, który uwarunkowany jest genetycznie i zależy od wrodzonych właściwości organizmu człowieka, możliwy jest jedynie w kontekście środowiska społecznego. Badania dla potrzeb niniejszej publikacji realizowano na terenie powiatu bialskiego w trzech placówkach opiekuńczo-wychowawczych i trzech rodzinnych domach dziecka. Celem badań była analiza problemu komunikacji werbalnej dzieci, przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych domach dziecka. Streszczenie: Speech plays an important role in our life. The ability to speak properly enables people to form interpersonal communication. Thanks to our speech, we can express our thoughts, feelings and experiences. Thus, it is crucial to stimulate a child's verbal communication from the earliest years. Speech development, which is genetically-based and depends on innate attributes, is possible only in the context of social environment. The research for the purposes of this publication was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centers and three family-run children's homes. The aim of the study was to analyze the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's home.
12/18
Nr opisu: 0000035821 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Beata Teresa Wołosiuk, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Współpraca placówek opiekuńczo-wychowawczych z instytucjami edukacyjnymi Tytuł równoległy: Cooperation between educational care facilities and educational institutions Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, T. 12, nr 2, s. 51--56 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: placówka opiekuńczo-wychowawcza ; instytucje edukacyjne ; współpraca Słowa kluczowe ang.: care and education institution ; educational institutions ; cooperation http://rs.guselnykov.com/articles/5b842c4595e67 DOI: 10.29316/rs.2018.17 Streszczenie: Działania wychowawcze podejmowane w rodzinie wpływają w istotny sposób na dalsze życie i funkcjonowanie dziecka. Rodzice nie muszą sami dźwigać odpowiedzialności za wychowanie dzieci, powinni być wspomagani przez osoby i grupy społeczne, zaangażowane w działania edukacyjne. W przypadku kiedy dziecko przebywa w placówce opiekuńczo-wychowawczej, to wychowawcy pełnią te same role co rodzice biologiczni dziecka. Materiał i metody. Badania dla potrzeb niniejszej publikacji realizowano w Placówkach Opiekuńczo-Wychowawczych na terenie powiatu bialskiego. Celem badań było ustalenie czy placówki opiekuńczo-wychowawcze współpracują z instytucjami edukacyjnymi, tj. szkoła, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, terapeuci, logopedzi i inni specjaliści, na czym ta współpraca polega, jakie przybiera formy. Wyniki. Wśród form współpracy wymienia się różnego rodzaju kontakty z nauczycielami, tj.: wywiadówki, kontakt indywidualny, kontakt telefoniczny, mailowy, kontakt przez dziennik elektroniczny. Ponadto dyrektorzy szkół, wychowawcy klasowi i pedagodzy szkolni uczestniczą w posiedzeniach zespołu ds. okresowej oceny sytuacji dziecka, odbywających się na terenie placówki przynajmniej dwa razy w roku. Wnioski. O współpracy pomiędzy placówką opiekuńczo-wychowawczą a placówkami oświatowymi decydują głównie: wiek podopiecznych, zachowanie podopiecznych i problemy przez nich wskazywane oraz usytuowanie placówki przez nich zamieszkiwanej. Streszczenie: Child upbringing and parenting activities significantly affect the child's further existence and functioning. Parents do not have to bear the responsibility for raising children themselves, they should be supported by individuals and social groups involved in educational activities. In the case where the child is in a care and education centre, the educators perform the same roles as biological parents of the child. Material and method. The research for the purposes of this publication was carried out in the Nursing and Education Centres in Bialski district. The purpose of the research was to determine whether the care and educational institutions cooperate with educational institutions, i.e. school, psychological and pedagogical clinic, therapists, speech therapists and other specialists, as well as what kind of co-operation is involved. Results. There are different types of communication with teachers recognised as forms of cooperation, i.e. parent-teacher meetings, individual contact, contact via phone, e-mail, electronic school reports. Moreover, school headmasters, tutors and pedagogues participate in the meetings of the group for the interim assessment of children's situation held at the care and education institution at least two times a year. Conclusions. The decisive factors for cooperation between a care and education institution and an educational institution include: the age of pupils, their behaviour and the problems they point to as well as the location of the institution where they live.
13/18
Nr opisu: 0000042981 Autorzy: Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi. Działania Amnesty International w Polsce Tytuł całości: W: Zagrożone człowieczeństwo, T. 5, ...między bezradnością a działaniem / red. Ewa Kantowicz, Iwona Staszkiewicz-Grabarczyk, Magdalena Zmysłowska Miejsce wydania: Kraków Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls" Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 259-267 ISBN: 978-83-8095-416-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,45 Słowa kluczowe: Amnesty International ; organizacja międzynarodowa ; organizacja pozarządowa ; prawa człowieka [sprawdź dostępność w katalogu AB]
15/18
Nr opisu: 0000044290 Autorzy: Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Kim jest, co robi i po co to robi - miejsce animatora kultury we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej Tytuł całości: W: Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego / red. T. Sosnowski, W. Danielewicz, M. Sobecki Miejsce wydania: Toruń Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 245-252 ISBN: 978-83-8019-623-0 Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Słowa kluczowe: animacja kultury ; animator kultury ; kultura [sprawdź dostępność w katalogu AB]
16/18
Nr opisu: 0000031410 Autorzy: Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Chcemy być tacy jak wy - Gruzja u progu Europy Tytuł całości: W: Zagrożone człowieczeństwo, T. 3, Od źródeł zagrożeń i patologii do profilaktyki i wsparcia / red. nauk. Andrzej Olubiński, Monika Suska-Kuźmicka Miejsce wydania: Kraków Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls" Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 161-170 ISBN: 978-83-8095-000-9 ; 978-83-7850-155-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: Gruzja ; sytuacja polityczna ; Polska Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
17/18
Nr opisu: 0000018059 Autorzy: Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci wiejskich : rzeczywistość czy mrzonka Tytuł równoległy: To make educational chances equal among children in villages : reality or illusion Tytuł całości: W: Dziecko wiejskie wyzwaniem współczesnej edukacji = (The child of the country as challenge of the contemporary education) / red. S. Nazaruk, M. Nowak Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 117-125 ISBN: 978-83-61044-44-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Słowa kluczowe: dzieci ; wieś ; nauczanie ; dostęp do oświaty
18/18
Nr opisu: 0000044110 Autorzy: Sterling M. McMurrin, Paulina Sosnowska, Mirosław Czado, Iga Kazimierczyk, Marek Konatkowski, Agnieszka Kordiał, Dorota Kozak, Joanna Szycman, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Jak to jest z tą filozofią edukacji? Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2008, R. 53, nr 1(207), s. 145--154 p-ISSN: 0023-5938 Uwagi: Tekst przełożony z języka angielskiego w ramach translatorium. Tekst oryginalny dostepny w "The Journal of Philosophy", 1962, t. 59, nr 22. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: tłumaczenie Język publikacji: POL Słowa kluczowe: filozofia edukacji ; nauczanie ; teoria pedagogiczna ; uczenie się