AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ACCIDENT AND EMERGENCY DEPARTMENT
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000038193
Autorzy: Martyna Ewa Krukowska, Jan Karczewski.
Tytuł pracy: The study of emotional intelligence of paramedics employed in the Lublin province
Tytuł równoległy: Badanie inteligencji emocjonalnej u ratowników medycznych zatrudnionych na terenie województwa lubelskiego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, no. 1, p. 48--53
p-ISSN: 2299-9140
e-ISSN: 2391-4408

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ratownik medyczny ; inteligencja emocjonalna ; Szpitalny Oddział Ratunkowy ; pogotowie ratunkowe ; straż pożarna
Słowa kluczowe ang.: paramedic ; emotional intelligence ; Accident and Emergency Department ; ambulance service ; Fire Brigade
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://pzpr.eu/numery/article.php?idissue=201918
Streszczenie: Introduction. Professions focused on providing help require highly developed social competences, in particular emotional intelligence which helps paramedics to function properly in the work environment. The aim of the study. The aim of the conducted research was to determine the general level of emotional intelligence of the examined group, taking into account its demographic and professional characteristics, as well as to examine the level of ability to use emotions in order to support thinking and acting and the ability to recognize emotions. Materials and Methods. The research covered 250 paramedics employed in the Lublin province in the selected institutions of the National Medical Emergency System, Ambulance Service, Accident and Emergency Department and State Fire Service. Two research tools were used, namely, the author's questionnaire and a INTE Emotional Intelligence Questionnaire test. Results. The vast majority of surveyed medical paramedics have an average level of emotional intelligence. Both gender and the place of employment significantly affect the level of emotional intelligence. Conclusions. Women performing the profession of a paramedic have a higher level of emotional intelligence. Respondents working in the Accident and Emergency Departments are characterized by greater abilities to use emotions to support thinking and the ability to recognize emotions.
Streszczenie: Wstęp. W zawodach skupionych na udzielaniu pomocy niezbędne są wysoko rozwinięte kompetencje społeczne a wśród nich inteligencja emocjonalna, która pomaga ratownikom medycznym właściwie funkcjonować w środowisku pracy. Cel badania. Celem podjętych badań było określenie ogólnego poziomu inteligencji emocjonalnej badanej grupy przy uwzględnieniu jej cech demograficznych i zawodowych, a także zbadanie poziomu zdolności do wykorzystywania emocji w celu wspomagania myślenia i działania oraz zdolności do rozpoznawania emocji. Materiał i metody. Badaniami objęto 250 ratowników medycznych zatrudnionych na terenie Lubelszczyzny w wybranych instytucjach Systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego, w pogotowiu ratunkowym, szpitalnym oddziale ratunkowym lub Państwowej Straży Pożarnej. Zastosowano dwa narzędzia badawcze autorski kwestionariusz ankiety oraz test psychologiczny kwestionariusz do pomiaru inteligencji emocjonalnej (INTE). Wyniki. Zdecydowana większość badanych ratowników medycznych posiada przeciętny poziom inteligencji emocjonalnej. Płeć oraz miejsce zatrudnienia istotnie wpływają na poziom inteligencji emocjonalnej. Wnioski. Kobiety wykonujące zawód ratownika medycznego posiadają wyższy poziom inteligencji emocjonalnej. Respondenci pracujący w szpitalnych oddziałach ratunkowych charakteryzują się wyższymi zdolnościami wykorzystywania emocji w celu wspomagania myślenia oraz zdolności do rozpoznawania emocji.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB