AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ALDERSON
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000033755
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: O systemowym podejściu do marketingu. W 60 rocznicę opublikowania książki W. Aldersona Marketing Behavior and Executive Action (1957)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 5, s. 10-21
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: historia marketingu ; Alderson ; podejście systemowe ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing history ; Alderson ; system approach ; academic discipline
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: W bieżącym roku przypada sześćdziesiąta rocznica opublikowania książki W. Aldersona Marketing Behavior and Executive Action (1957), przełomowego opracowania z punktu widzenia historii i współczesnego kształtu dyscypliny marketingowej. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na to istotne wydarzenie oraz ukazanie znaczenia owej pracy dla nauki o marketingu. W artykule zaprezentowano podbudowę teoretyczną, na której ukształtowana została koncepcja W. Aldersona, osobę jej autora, uznawanego za ojca współczesnej myśli marketingowej, główne tezy książki oraz jej znaczenie z punktu widzenia historii i aktualnego kształtu nauki o marketingu. Szczególny akcent położono na systemowe podejście do marketingu oraz jego rolę z punktu widzenia marketingu holistycznego.
Streszczenie: In the present year the sixty year anniversary of the book Marketing Behavior and Executive Action (1957) by the W. Alderson is being held. The book is considered as a crucial elaboration in the light of history and the current shape of marketing discipline. The purpose of this article is to pay the attention to the essential event which is the book publish together with highflying the importance of the book for the marketing. The article presents the history of theoretical background on which W. Alderson shaped the concept of his book, the author as a father of modern marketing, main book ideas, its importance in the light of history and actual shape of marketing science. The special focus was given to the system approach of marketing and its role from the holistic marketing point of view.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB