Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
POPE JOHN PAUL II STATE SCHOOL OF HIGHER EDUCATION IN BIALA PODLASKA Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The article deals with the issues of promotion and its impact on the students' decisions to choose a place to study. The problem seems to be important due to the changes on the educational market that have been taking place for several years. On the one hand, we have a large supply of academic institutions, and, on the other, an ongoing demographic decline. Such a situation requires the implementation of marketing activities which can establish and maintain permanent relationships between higher education institutions and the recipients of their offers. Materials and methods: This study used a non-random selection. It included 100 randomly selected students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska (PSW). Its aim was to answer two basic research questions, namely what impact on students' choice of a place to study have promotional activities undertaken by higher education institutions, and which forms of promotion have the greatest and the least impact on students' choices. Results: The survey of respondents' opinions was conducted at the turn of January and February 2020 by the method of a diagnostic survey using a questionnaire. The main source of information on academic institutions to choose from, as stated by the respondents, were their friends and family. Such an answer was given by as many as 40% of the respondents. The research also showed that the greatest impact on students' decisions were: the information on the website of a higher education institution (24%), open days (19%), as well as leaflets and guides (16%). Conclusions: The arguments for the choice of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska, and not some other academic institution, were primarily a convenient location, its prestige, the possibility of foreign trips and the positive opinions of their friends. The respondents positively assess the image of their study place, but they find its promotional activities to be insufficient. Streszczenie: W artykule podjęto problematykę działań promocyjnych uczelni i ich wpływ na decyzję o wyborze szkoły wyższej. Poruszana problematyka wydaje się istotna ze względu na fakt trwających od kilku lat zmian na rynku edukacyjnym. Z jednej strony mamy do czynienia z dużą podażą uczelni, z drugiej natomiast z trwającym niżem demograficznym. Sytuacja ta wymusiła na uczelniach potrzebę wzmożonych działań marketingowych, których celem jest nawiązanie i utrzymanie stałych relacji z odbiorcami ich oferty. Materiały i metody: W badaniach zastosowano dobór nielosowy. Badaniami objęto 100 przypadkowo wybranych studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej (PSW). Ich celem było uzyskanie odpowiedzi na dwa zasadnicze pytania badawcze: jaki wpływ na decyzję o wyborze uczelni mają działania promocyjne podejmowane przez te jednostki oraz które z form promocji mają największy, a które najmniejszy wpływ na decyzję o wyborze uczelni. Wyniki: Badanie opinii respondentów zostało przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2020 roku metodą sondażu diagnostycznego przy pomocy ankiety. Głównym źródłem informacji na temat uczelni dla ankietowanych okazali się znajomi i rodzina. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 40% respondentów. Z badań wynika także, że na decyzję o wyborze uczelni największy wpływ miały informacje znajdujące się na stronie internetowej uczelni (24%), w dalszej kolejności dni otwarte (19%), a także ulotki i informatory (16%). Wnioski: Argumentami przemawiającymi za wyborem PSW, a nie innej uczelni były przede wszystkim dogodna lokalizacja, prestiż uczelni, możliwość wyjazdów zagranicznych i pozytywna opinia znajomych. Respondenci pozytywnie oceniają wizerunek swojej szkoły wyższej, ale podejmowane działania promocyjne nie są wystarczające.
2/2
Nr opisu: 0000034945 Autorzy: Katarzyna Cyran. Tytuł pracy: So Different Yet So Similar : A Tale of Two Academic Libraries in the United States and Poland Cykl: Global Feature Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, Vol. 17, Issue 4, p. 671--684 p-ISSN: 1531-2542 e-ISSN: 1530-7131 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Wskaźnik Impact Factor ISI: 1.473 Punktacja ministerstwa: 25.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: academic library ; comparison ; Pope John Paul II State School of Higher Education in Biala Podlaska ; Indiana University Bloomington Libraries Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii http://apps-1webofknowledge-1com-1xk65rld10003.han.pswbp.pl/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=E11mYxDlCrEbLfHD5rL&page=1&doc=1 DOI: 10.1353/pla.2017.0040 Streszczenie: The aim of this article is to present a comparison between two academic libraries: Indiana University Libraries in the United Slates and the Library of Pope John Paul II Stale School of Higher Education in Biala Podlaska, Poland. This comparison is based on data thai each of these libraries published in statistical reports. Much of the information used in the article was obtained during interviews with librarians that took place during the author's visit lo the Indiana University Libraries in Bloomington. The comparison shows that, despite the differences in the size of the universities, both libraries pursue their missions, increase their collections, and offer services lo their users in a similar manner. Visiting libraries in different countries is important to exchange knowledge and experiences between professional librarians. Librarians can subsequently use this knowledge lo improve and enhance work in their home institutions.