AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ACADEMIC DISCIPLINE
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000033755
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: O systemowym podejściu do marketingu. W 60 rocznicę opublikowania książki W. Aldersona Marketing Behavior and Executive Action (1957)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 5, s. 10-21
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: historia marketingu ; Alderson ; podejście systemowe ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing history ; Alderson ; system approach ; academic discipline
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: W bieżącym roku przypada sześćdziesiąta rocznica opublikowania książki W. Aldersona Marketing Behavior and Executive Action (1957), przełomowego opracowania z punktu widzenia historii i współczesnego kształtu dyscypliny marketingowej. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na to istotne wydarzenie oraz ukazanie znaczenia owej pracy dla nauki o marketingu. W artykule zaprezentowano podbudowę teoretyczną, na której ukształtowana została koncepcja W. Aldersona, osobę jej autora, uznawanego za ojca współczesnej myśli marketingowej, główne tezy książki oraz jej znaczenie z punktu widzenia historii i aktualnego kształtu nauki o marketingu. Szczególny akcent położono na systemowe podejście do marketingu oraz jego rolę z punktu widzenia marketingu holistycznego.
Streszczenie: In the present year the sixty year anniversary of the book Marketing Behavior and Executive Action (1957) by the W. Alderson is being held. The book is considered as a crucial elaboration in the light of history and the current shape of marketing discipline. The purpose of this article is to pay the attention to the essential event which is the book publish together with highflying the importance of the book for the marketing. The article presents the history of theoretical background on which W. Alderson shaped the concept of his book, the author as a father of modern marketing, main book ideas, its importance in the light of history and actual shape of marketing science. The special focus was given to the system approach of marketing and its role from the holistic marketing point of view.

2/2
Nr opisu: 0000033260
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Wnioski na temat zakresu nauki o marketingu w świetle definicji marketingu AMA
Tytuł równoległy: Conclusions on the scope of the marketing science in terms of the definition of the marketing AMA
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 52, nr 4 (210), s. 585--610
p-ISSN: 0044-1619

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z bazy ERIH (lista C wykazu MNiSW)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; definicja ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; definition ; academic discipline
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://zn.czasopisma.pan.pl/images/data/zn/wydania/no_2_2016/8-Kaminski.pdf
Streszczenie: Jako samodzielna nauka zainteresowana określoną kategorią zjawisk gospodarczych oraz spełniająca istotną rolę społeczną marketing (marketing science) istnieje od ponad stu lat. Jej żywiołowy rozwój, szczególnie od początku lat 60. XX w., wielość i różnorodność nurtów oraz szkół myśli marketingowej sprawiły, że udzielenie odpowiedzi na pytanie o zakres zainteresowania nauki o marketingu jest obecnie niezwykle trudne. Tymczasem precyzyjne określenie zakresu zainteresowania ma dla każdej nauki znaczenie szczególne. Decyduje o określeniu danego obszaru wiedzy mianem nauki, pozwala odpowiedzieć na pytanie, gdzie wytyczyć należy jej granice, jak rozwija się ona i jak sytuuje w stosunku do nauk pokrewnych. Bez precyzyjnego określenia zakresu swoich zainteresowań nauka traci swoją tożsamość oraz naukowy charakter. W artykule przedstawiono wnioski jakie na temat zakresu zainteresowania nauki o marketingu wynikają z aktualnie obowiązującej definicji marketingu AMA. Wskazano na rolę jaką z punktu widzenia zakresu nauki o marketingu spełnia definicja marketingu, podkreślono ścisły związek między sposobem definiowania marketingu a zakresem zainteresowania poświęconej mu nauki. Określono przedmiot i zakres zainteresowania nauki o marketingu w świetle aktualnie obowiązującej oficjalnej definicji marketingu. Wskazano na niebezpieczeństwa jakie dla nauki o marketingu wynikają ze zbyt wąskiego definiowania marketingu w sposób menedżerski.
Streszczenie: As a separate science interested in specific category of economic phenomena and fulfilling fundamental social role the marketing science has been existing for over one hundred years. Its rapid development in particular since 1960s, numerous and diversified trends and schools of marketing thought resulted in the fact that providing an answer to a question regarding the scope of interest in the marketing science is currently extremely difficult. Meanwhile, detailed determination of the scope of interest is particularly important for each science, since it constitutes a basis for defining a giver area of knowledge as science, allows for answering the question what should be its boundaries, how it develops and where is its place in comparison to allied sciences. Without determining in details the scope of its interest science loses both its identity and scientific nature. In the article have been presented conclusions on the scope of interest in the marketing science resulting from the current definition of the marketing provided by the AMA. Additionally, there have been presented the role played by the definition of the marketing from the perspective of the scope of the marketing science, there have been emphasized direct relationship between the manner of defining the marketing and the scope of interest in the marketing science. Moreover, there have been determined the subject and scope of interest in the marketing science in terms of currently binding official definition of the marketing. Finally, there have been indicated the threats posed to the marketing science that arise from too narrow definition of the marketing in the management categories.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB