AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ACADEMIC READING
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000039347
Autorzy: Anna Kiszczak, Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Text-based Student Questioning in EFL Settings: Long-term Strategy Implementation in Reciprocal Reading Tasks and Its Perceptopn
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 5 (2), p. 39--57
p-ISSN: 2450-5455
e-ISSN: 2451-2125

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 40.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: academic reading ; reciprocal reading ; students' generated questions ; strategy training
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: It is common knowledge for contemporary teachers at all educational levels that reading literacy and learning attainment require adopting a strategic approach. This article reports the results of the classroom-based study in which a group of English Studies students were guided over a span of time in implementing text-based questions as a component of reciprocal reading tasks. The primary goal of the study was to trace changes appearing in the quality in the use of student-generated questioning in one-term reciprocal reading training and in delayed sessions, nine months later. Some changes were identified in the students' actual performance by assessing the quality of the questions the students asked throughout the training and delayed sessions. Also, the students' perceptions regarding the instruction routines they participated in were elicited by means of two interviews. The article puts forward some important insights from the study for organizing efficient classroom instruction in support of EFL students' reading and learning achievement.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB