AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: AIRCRAFT
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000045202
Autorzy: Zbigniew Piskor, Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Zagrożenia związane z zanieczyszczeniami w lotnictwie
Tytuł równoległy: Threats related to pollution in aviation
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, R. XXV, nr 3 (56), s. 163--177
p-ISSN: 1899-3524

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; FOD ; lotnisko ; statek powietrzny ; transport lotniczy ; zanieczyszczenie
Słowa kluczowe ang.: aircraft ; airport ; FOD ; safety ; security
http://www.przeglad.wsb.net.pl/uploads/1/0/3/7/10371016/pnm_3-2022.pdf
Streszczenie: Ochrona przed zagrożeniami związanymi z zanieczyszczeniami w lotnictwie jest ważną koncepcją bezpieczeństwa, kontroli jakości, która odnosi się do luźnych przedmiotów, małych śmieci, które mogą powodować uszkodzenia i obrażenia w środowisku pracy w lotnictwie. Jest bardzo ważnym elementem każdej specjalności lotniczej, konserwacji, obsługi, gdzie bezpieczeństwo, jakość, są problemami lotniczymi. Zapewnienie jakości wymaga aby wszystko było na swoim miejscu, pracownicy, operacje lotnicze były bezpieczne. Świadczy o tym, jak szeroko rozumiane zarządzanie; jest jednym z istotnych elementów systemu bezpieczeństwa. Lotniska, linie lotnicze, społeczność lotnicza podjęła niezbędne kroki w celu zminimalizowania FOD poprzez zaangażowanie w skuteczne programy zarządzania zanieczyszczeniami "FOD".
Streszczenie: Forgein Obiect Debris is an important quality control safety and security concept that refers to loose objects and small debris that have the potential to cause damage and injury in work envirmments. Is very important in any industry, maitenance, where safety, quality are aerodrom, plane, and aviation and aerospace industries, concerns. Quality assurance mandates that everything is in its proper place and workers are kept safe. Is proves how widely understood management is one of the essential elements of the safety system. Airports, Airlines and the General Aviation community have taken the necessary steps to minimize FOD by engaging in effective FOD management programs.

2/5
Nr opisu: 0000037812
Autorzy: Zbigniew Czyż, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski.
Tytuł pracy: CFD Analysis of Charge Exchange in an Aircraft Opposed-Piston Diesel Engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 04002
p-ISSN: 2261-236X

Uwagi: Tytuł tomu: II International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: opposed-piston two-stroke engine ; diesel engine ; intake manifold ; exhaust manifold ; CFD ; ANSYS FLUENT ; aircraft
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_04002/matecconf_cmes2018_04002.html
    DOI: 10.1051/matecconf/201925204002
    Streszczenie: The paper presents a description of geometric models, computational algorithms, and results of numerical analysis of charge exchange in an opposed-piston two-stroke engine. The research engine is a newly designed internal diesel engine. This unit is composed of three cylinders in which operate three pairs of opposed-pistons. The engine generates a power output equal to 100 kW at a crankshaft rotation speed of 3800-4000 rpm. The numerical investigations were carried out using ANSYS FLUENT solver. The geometrical model includes an intake manifold, a cylinder and an outlet manifold. The study was conducted for a series of modifications of manifolds and intake and exhaust ports to optimise the charge exchange process in the engine. In addition, we attempted to verify the effect of the combustion chamber shape on the charge exchange process in the engine. The calculations specified a swirl coefficient obtained under steady conditions for fully open intake and exhaust ports as well as the CA value of 280° for all cylinders. In addition, mass flow rates were identified separately in all of the intake and exhaust ports to achieve the best possible uniformity of flow in particular cylinders. The paper includes comparative analyses of all of the intake and exhaust manifolds of the designed engine.
    Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

    3/5
    Nr opisu: 0000037813
    Autorzy: Rafał Tomasz Sochaczewski, Marcin Szlachetka.
    Tytuł pracy: Numerical Analysis of a Fuel Pump for an Aircraft Diesel Engine
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 01003
    p-ISSN: 2261-236X

    Uwagi: Tytuł tomu: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
    Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
    Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
    Język publikacji: ENG
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: high-pressure common rail pump ; fuel pump ; diesel engine ; aircraft ; numerical analysis
    Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_01003/matecconf_cmes2018_01003.html
    DOI: 10.1051/matecconf/201925201003
    Streszczenie: The paper reports on the process of modelling a high-pressure common rail pump designed to supply a two-stroke compression-ignition engine, which includes the presentation of methodology for model construction and results of simulation tests. A one-dimensional model of the pump was developed in the AVL Hydsim environment. A single-section positive displacement pump driven by a double cam was used for modelling. The developed model enables simulation of pump operation in various conditions defined by shaft speed, pumping pressure, settings of pump executive elements as well as fuel properties. The obtained results were compared with the results of bench tests and theoretical calculations. The analysis included the flow rate fuel overflow and changes in pumping pressure depending on the fuel dispenser settings. The model will also be used to build a complete fuel supply system model consisting of an injector model, a rail model and a control system model. The research is carried out with a view to optimising individual components and the operation of the entire supply system, taking into account the regulation of pumping pressure and synchronisation of the pumping process with fuel injection cycles.
    Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

    4/5
    Nr opisu: 0000037041
    Autorzy: Ewa Stafiej, Zbigniew Ciekanowski.
    Tytuł pracy: Kontrola bezpieczeństwa w transporcie lotnictwa cywilnego
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2018, R. XI, nr 3 (40), s. 141--157
    p-ISSN: 1899-3524

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; kontroler ; lotnisko ; ochrona ; samolot ; lotnictwo cywilne
    Słowa kluczowe ang.: safety ; controller ; airport ; security ; aircraft ; civil aviation
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
    http://www.przeglad.wsb.net.pl/uploads/1/0/3/7/10371016/pnm_3_2018_ca%C5%81o%C5%9A%C4%86_-_druk_ostateczny.pdf
    Streszczenie: Powstają nowe wyzwania dla służb odpowiadających za poziom bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym. Domeną popularność transportu lotniczego i wiążące się z nim zagrożenia w formie aktów bezprawnej ingerencji, powoduje że organów ruchu lotniczego jest bezawaryjne i bezpieczne wykonywanie lotów, dlatego też konieczne jest przeprowadzanie kontroli bezpieczeństwa w portach lotniczych. Kontrola bezpieczeństwa jest obowiązkową czynnością, natomiast w procesie obsługi pasażera odlatującego, ma na celu uniemożliwienie wniesienia przedmiotów zabronionych na pokład samolotu. Podczas kontroli bezpieczeństwa operator kontroli bezpieczeństwa zobowiązany jest wykryć przedmioty i substancje niebezpieczne określone w przepisach. Są to materiały wybuchowe i substancje łatwopalne lub narzędzia zagrażające bezpieczeństwu statku powietrznego, mogące służyć do przeprowadzenia aktu terrorystycznego, co w konsekwencji może doprowadzić do katastrofy lotniczej. Niniejsza publikacja ma na celu uświadomienie osobom korzystającym z usług transportu lotniczego, jak ważną czynnością jest kontrola bezpieczeństwa i jak ogromny ma wpływ na bezpieczeństwo transportu lotniczego, natomiast osobom zaangażowanym w działalność lotniczą, przedstawienia zarysu problematyki i wdrożenia nowych rozwiązań w tym zakresie.
    Streszczenie: Increasing new challenges for services responsible for the level of safety in civil aviation are emerging. Due to the popularity of air transport and the associated threats in the form of unlawful acts of interference, the air traffic authorities are failure-free and safe flights, which is why it is necessary to conduct security checks at airports. Security control is a mandatory act, while in the process of servicing a departing passenger, it is intended to prevent objects prohibited from being carried on board an aircraft. During the security check, the safety control operator is obliged to detect dangerous objects and substances specified in the regulations. These are explosives and flammable substances or tools threatening the safety of the aircraft, which may be used to carry out a terrorist act, which in turn may lead to a plane crash. This publication aims to make people using air transport services aware of the importance of safety control and how great it affects the safety of air transport, while those involved in aviation activities, presenting the outline of issues and implementing new solutions in this field.

    5/5
    Nr opisu: 0000030307
    Autorzy: Katarzyna Aniela Łaskarzewska.
    Tytuł pracy: The sources of flight safety in Europe and the USA
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 11, s. 91--102
    p-ISSN: 1730-0274

    Uwagi: Art. w j. ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: balon ; statek powietrzny ; sterowiec ; bezpieczeństwo lotów ; bezpieczeństwo systemu lotniczego
    Słowa kluczowe ang.: balloon ; aircraft ; airship ; flight safety ; air safety system
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazHum
  • CEJSH

    http://www.doctrina.uph.edu.pl/index.php?content=aktualny_numer

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB