AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ARTICULATION DISORDERS
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000033784
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Rozwijanie komunikacji językowej u osób z zespołem Downa
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T.48, z. 3, s. 58--70
p-ISSN: 1734-6614

Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2017 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 11.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: mowa ; terapia logopedyczna ; zaburzenia mowy ; zespół Downa
Słowa kluczowe ang.: speech ; speech therapy ; articulation disorders ; Down syndrome
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
http://www.kul.pl/nr-48-3-2016,art_71691.html
Streszczenie: W artykule przedstawiono zagadnienie dotyczące komunikacji językowej u osób z zespołem Downa. Omówiono proces kształtowania mowy dziecka z zespołem Downa. Rozwój mowy przebiega różnorodnie i zależy przede wszystkim od stopnia niepełnosprawności intelektualnej, warunków anatomicznych, motywacji, czasu rozpoczęcia oraz intensywności terapii logopedycznej. Zwrócono uwagę na czynniki utrudniające porozumiewanie werbalne. Zaburzenia artykulacyjne są najczęściej spowodowane u dzieci z zespołem Downa nieprawidłową budową i funkcjonowaniem narządów artykulacyjnych. Wskazano na konieczność wczesnego wspomagania rozwoju mowy i przedstawiono program temu służący, zwracając uwagę na konieczność dobrania indywidualnych metod terapii logopedycznej, dostosowanej do możliwości i zainteresowań dziecka.
Streszczenie: The article presents the issue of language communication of people with Down syndrome. It describes the process of the development of speech, which may have different course depending on the degree of mental disability, anatomical conditions, motivation, the beginning of speech therapy and its intensity. The author pays attention to factors which may make verbal communication more difficult. The main reasons for the articulation of disorders of children with Down syndrome are usually abnormal structure and functioning of articulator. The article emphasizes the necessity of early support for speech development. It presents the program of speech development for a child with Down syndrome and stresses the importance of individual methods of speech therapy, adjusted to child's abilities and interests.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB