2/2
Nr opisu: 0000036719 Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Julia Nowicka, Wiesława Załoga. Tytuł pracy: Strategia rozwoju pracownika w organizacji Tytuł równoległy: Development strategy of the employee in the organization Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, Z. 13, nr 1, s. 37--47 p-ISSN: 1896-9380 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: kariera ; awans ; równowaga ; szkolenia ; rozwój ; pracownik Słowa kluczowe ang.: career ; promotion ; balance ; training ; development ; employee Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: W opracowaniu zaprezentowano istotę kariery zawodowej, traktowanej jako fundament strategii rozwoju pracownika w organizacji. Przedstawiono zatem karierę zawodową jako proces umożliwiający nabywanie kompetencji ułatwiających osiąganie indywidualnych sukcesów zawodowych. Formalnie określona i udokumentowana ścieżka kariery zawodowej pracownika stanowi podstawę planowania jego kariery w zobiektywizowanym wymiarze. Ścieżka kariery w organizacji może być budowana w różnorodny sposób, zależnie od warunków i możliwości firmy, stąd w opracowaniu scharakteryzowano alokację pracowników, czyli ich przemieszczenia w góre struktury organizacyjnej, okreslanej mianem awansu. Podkreślono rolę rozwoju zawodowego pracowników, do którego niezbędne są szkolenia i doskonalenie umiejętności, traktowane jako inwestycja przedsiębiorstwa. W opracowaniu podjęto również istotny temat wyzwań i przyszłych tendencji procesu zarządzania karierą. Wskazano zmianę płaszczyzny postrzegania kariery z ukierunkowania na karierę w pracy na jakość życia i równowagę praca-życie prywatne. Streszczenie: The study presents the essence of a professional career, treated as the foundation of the employee development strategy in the organization. Therefore, a professional career was presented as a process enabling the acquisition of competences facilitating the achievement of individual professional success. Formally defined and documented career path of an employee is the basis for planning his career in an objectified dimension. The career path in the organization can be built in a variety of ways, depending on the conditions and capabilities of the company, hence the employee's allocation, in their displacement up the organizational structure, referred to as promotion, is characterized. The role of professional development of employees is emphasized, to which training and skills development are necessary, treated as an investment of an enterprise. The study also addressed an important topic of challenges and future trends in the career management process. A change in the level of career perception from the focus on career at work on quality of life and work-private life balance was indicated.