AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CHILDREN AND ADOLESCENTS
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000035568
Autorzy: Marian Kopczewski, Zbigniew Ciekanowski, Andrzej Marjański.
Tytuł pracy: Edukacja podstawą ochrony dzieci w cyberprzestrzeni
Tytuł równoległy: Education as the Background for Children's Safety in Cyberspace
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. XIX, z. 1; cz. 3, s. 95--108
p-ISSN: 1733-2486

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: cyberprzestrzeń ; dzieci ; zagrożenia
Słowa kluczowe ang.: threats ; cyberspace ; children and adolescents ; prevention
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
http://piz.san.edu.pl/index.php?id=219
Streszczenie: The article attempts to present the cyberspace environment, the threats it poses to children, and how to counter them. There are a number of definitions both in expert publications and in government documents, which can help to understand what cyberspace is. The changes that have taken place in the beginning of the IT revolution have led to the emergence of new types of cyber threats. A virtual reality user is free to use e-mail, social networking, a wide variety of websites or databases. All this is available anywhere on the ground, the only limitation is the device for Internet access and network coverage. The multiplicity of both portable and fixed devices makes access to cyberspace ever easier. Younger children are getting their mobile devices as a gift, guaranteeing them free surfing the Internet. Old ways of spending free time disappear. Family walks, outdoor fun, playing football with friends is a thing of the past. Fewer children spend time in this way, most of them choose cyberspace.

2/3
Nr opisu: 0000035570
Autorzy: Joanna Waszczuk.
Tytuł pracy: Profilaktyka presuicydalna w wymiarze globalnym i lokalnym - zarys problemu
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, Nr 1, s. 50--58
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: profilaktyka ; program profilaktyczny ; próby i zamachy samobójcze ; dzieci i młodzież
Słowa kluczowe ang.: prophylaxis ; prophylaxis programs ; suicide attempts ; children and adolescents
http://rs.guselnykov.com/articles/5af554dd266a0
DOI: 10.29316/rs.2018.06
Streszczenie: Zgodnie z raportem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) co 40 sekund na kuli ziemskiej ktoś umiera śmiercią samobójczą i na ogół jest to osoba wkraczająca w życie. Samobójstwa nie należy traktować jako pojedynczego aktu odebrania sobie życia, ale jako działania związanego z całym szeregiem następujących po sobie etapów trwających czasami latami, z których ostatni najczęściej kończy się śmiercią. Proces samobójczy ma swój początek, określony czas trwania, mogący prowadzić do śmierci. Celem profilaktyki presuicydalnej jest zahamowanie tego procesu. Profilaktyka presuicydalna - uprzedzająca, ukierunkowana na jednostkę, jej najbliższe kręgi społeczne, głównie na rodzinę, szkołę a także na opinię publiczną zmierza do wyposażenia osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do pokonywania trudności, dokonywania właściwych wyborów w życiu, inicjowania i wzmacniania czynników wspierających rozwój. Dąży do obalenia mitów i wytworzenia pozytywnych postaw wobec osób cierpiących. Niniejsze opracowanie ma na celu przedstawienie zróżnicowanych form działań i wielorakich inicjatyw podejmowanych na poziomie globalnym przez WHO, ogólnopolskim poprzez realizację zapisów Narodowego Programu Zdrowia, a także na poziomie lokalnym, czyli środowiska szkoły, rodziny na rzecz ograniczenia liczby samobójstw. Omówienie powyższej problematyki przyjmuje charakter wycinkowy bowiem nie jest możliwe przybliżenie na kilku czy kilkunastu stronach owoców wieloletniej pracy prewencyjnej organizacji rządowych i pozarządowych.
Streszczenie: According to a report by the World Health Organization (WHO), every 40 seconds, someone commits suicide in the world, and it is generally a young person entering the world. Suicides should not be regarded as a single act of taking one's life away, but as an activity involving a series of successive stages that last for years, most of which end in one's death. Suicide has its origin and a certain duration often leading to death. The goal of pre-suicidal prevention is to stop the process. The pre-eminent pre-suicidal prevention targeted at an individual, his/her immediate social circle mainly at family, school and public opinion aims to equip people with the necessary knowledge and skills to overcome difficulties, make the right choices in life, initiate and strengthen the drivers of development. It seeks to overthrow the myths and create positive attitudes towards the suffering people. The present paper aims at presenting diverse forms of action and multi-level initiatives at the global level by the WHO, the nationwide one through the implementation of the National Health Programme and, at the local level, the local community, school, and family, by reducing the number of suicides. It is not possible to discuss the above-mentioned issue as it is impossible to approximate the long-term preventive work actions by governmental and non-governmental organisations on several pages.

3/3
Nr opisu: 0000033209
Autorzy: Paulina Wojtyła-Buciora, Tomasz Bołdowski, Cezary Wojtyła, Wioletta Żukiewicz-Sobczak, Krzysztof Wojtyła, Zuzanna Chęcińska-Maciejewska, Andrzej Wojtyła, Hanna Krauss.
Tytuł pracy: The "Keep Fit!" programme for building health-competence in children and adolescents in Poland regarding their diet and physical activity - study design
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, Vol. 2, no. 2, p. 172--177
p-ISSN: 2450-5927
e-ISSN: 2450-5722

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Język publikacji: ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dieta ; aktywność fizyczna ; zachowania zdrowotne ; dzieci ; młodzież ; program "Trzymaj Formę" ; Polska
Słowa kluczowe ang.: diet ; physical activity ; health behavior ; children and adolescents ; "Keep Fit" programme ; Poland
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.termedia.pl/The-Keep-Fit-programme-for-building-health-competence-in-children-and-adolescents-in-Poland-regarding-their-diet-and-physical-activity-study-design,100,29228,1,1.html
DOI: 10.5114/jhi.2016.65359
Streszczenie: Introduction: The "Keep Fit!" programme is an initiative for promoting healthy lifestyles in schoolchildren, which uses a two-pronged approach of focusing on a balanced diet combined with regular physical activity. Hitherto, nine editions of the programme have taken place, involving more than seven million pupils attending over 8800 schools. Due to its scope and coverage being so wide, the "Keep Fit!" programme was recognised as being the largest educational programme in the European Union. The aim of the present study was to investigate the health behaviours of pupils and students in Poland, with focus on their eating habits, physical activity, self-assessed weight, psychoactive substance use, and the impact that taking part in the "Keep Fit!" programme had on changing their lifestyle. Material and methods: The study involved cross-sectional surveys in Poland conducted in 2009 among randomly selected samples of junior high-school pupils (ages 13-16), and in 2011 of pupils attending junior high school, high school (ages 17-19), as well as university students aged 25 and younger. The questionnaire was devised by the Chief Sanitary Inspectorate (GIS). Data was analysed from correctly completed questionnaires among 9,360 and 11,863 eligible respondents in 2009 and 2011, respectively. Results: Among eligible survey respondents, 53% (4970) in 2009 and 14% (1674) took part in the "Keep Fit!" programme. Both in 2009 and 2011 the "Keep Fit!" programme has made a significant and beneficial impact in terms of eating habits and physical activity among programme participants. Conclusions: The "Keep Fit!" programme should be continued so as to prevent overweight, obesity, and other chronic non-communicable diseases from occurring in schoolchildren.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB