Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
CONSUMER Liczba odnalezionych rekordów: 5
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: This work focuses on the area of food waste from the subjective perspective of the consumers themselves. The key source of data is a questionnaire survey with a sample selection of 3,429 respondents from the Czech Republic, Poland, and Slovakia, which are countries with historical and cultural ties. This survey was orchestrated in 2019 and it aimed to uncover the consumers' stances on this area. For every country involved, the results proved that the most common reason for food waste is that the food spoils when stored. One's stance on food waste is influenced by identifiers such as age, education, economic activity, and perceived income. A significant difference between the surveyed countries can be seen in the fact that Poles have over a 10× greater chance of wasting the smallest amount of food. Descriptive statistics, contingency analysis, and logistic regression were used to analyze the data. It is evident that subsequent research is necessary in this area, ideally with a united methodology for every country in the European Union.
3/5
Nr opisu: 0000043044 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Rola informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym Tytuł równoległy: Role of information in the consumer society Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2021, nr 40, s. 79--91 p-ISSN: 2299-4033 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Słowa kluczowe: informacja ; konsumpcja ; kultura informacyjna ; społeczeństwo konsumpcyjne Słowa kluczowe ang.: consumer ; consumer society ; information ; information culture https://kulturabezpieczenstwa.publisherspanel.com/resources/html/article/details?id=227222 DOI: 10.5604/01.3001.0015.6972 Streszczenie: Informacja postrzegana jest obecnie jako jedno z ważniejszych dóbr konsumpcyjnych we współczesnym świecie. Z kolei społeczeństwo konsumpcyjne to typ społeczeństwa, w którym naczelne miejsce zajmuje konsumpcja. Warto wobec tego poczynić refleksję dotyczącą znaczenia informacji w tym typie społeczeństwa. Celem artykułu jest ukazanie roli informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym, szczególnie w zachowaniach konsumentów. Współczesny konsument podejmuje szereg istotnych decyzji konsumenckich pod wpływem informacji, jakie pozyskuje oraz jakie są do niego dostarczane z różnych źródeł. W pracy zastosowano metodę studiów literaturowych związanych z tematyką badawczą pracy. Rozważania podjęte w pracy prowadzą do wniosku, iż rola informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym jest bardzo istotna. Można ją postrzegać w kilku aspektach: od funkcji informacyjnej, sterującej, co widoczne jest w podejmowanych decyzjach konsumenckich, poprzez funkcję konsumpcyjną oraz rolę kulturotwórczą i społeczną informacji mającą odzwierciedlenie m.in. w tworzonej kulturze konsumpcji, czy wzorach konsumpcji. Analiza podjęta w artykule pozwala na przedstawienie aktualnego tematu wpisującego się w socjologię konsumpcji, co pozwala na ukazanie istoty znaczących problemów związanych z rolą informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym. Streszczenie: Information is currently perceived as one of the vital consumer goods in the modern world whereas the consumer society is a type of society in which consumption is paramount. Therefore, it is worth reflecting on the significance of information in this type of society. The aim of the paper is to present the role of information in the consumer society, in particular in reference to consumer behaviour. The modern consumer makes a number of essential consumer decisions influenced by the information obtained and received from various sources. The method applied in this paper was that of literature review related to the subject matter. The considerations in this paper lead to the conclusion that information plays an important role in the consumer society. This may be perceived in a few aspects: starting from the informational or steering function, which is visible in consumer decisions, through the consumer function and the culture-creating and social role of information reflected e.g., in the created culture of consumption or consumption patterns. The analysis in this paper allows to present the up-to-date topic related to the sociology of consumption, which further facilitates the presentation of the essence of significant problems related to the role of information in the consumer society.
4/5
Nr opisu: 0000040473 Autorzy: Nad'a Hazuchová, Jana Stávková, Agnieszka Anna Siedlecka, L'udmila Nagyová. Tytuł pracy: Current Aspects of Consumer Behaviour in Central European Countries Tytuł całości: W: Perspectives on Consumer Behaviour : Theoretical Aspects and Practical Applications / ed. Włodzimierz Sroka Miejsce wydania: Cham Wydawca: Springer Rok wydania: 2020 Strony zajęte przez pracę: S. 3-29 ISBN: 978-3-030-47379-2 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Słowa kluczowe ang.: consumer ; consumer behaviour ; food economy ; quality of life ; household ; expectations ; Czech Republic ; Slovakia ; Poland
5/5
Nr opisu: 0000041198 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Klaudia Juszczuk, Wioleta Kuflewska. Tytuł pracy: Wpływ reklam telewizyjnych na młodych konsumentów Tytuł pracy w innym języku: The impact of television advertising on young consumers Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, T. 14, nr 4, s. 135--146 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: dzieci ; konsument ; reklama ; reklama telewizyjna Słowa kluczowe ang.: children ; consumer ; advertising ; television advertising http://rozprawyspoleczne.edu.pl/WPLYW-REKLAM-TELEWIZYJNYCH-NA-MLODYCH-KONSUMENTOW,132421,0,2.html DOI: 10.29316/rs/132421 Streszczenie: Jednym z narzędzi marketingowych o dużej skali zasięgu jest reklama telewizyjna. Celem artykułu jest analiza oddziaływania i postrzegania reklamy telewizyjnej przez młodych konsumentów. Materiał i metody: Będące podstawą niniejszego opracowania badania zostały przeprowadzone grupie 1224 młodych konsumentów w wieku 9-12 lat na terenie miasta Biała Podlaska, w okresie grudzień 2019-styczeń 2020. Wyniki: W opinii respondentów, reklama nie ma istotnego wpływu na dzieci. Najmłodsi, uczestnicząc w zakupach, wpływają jedynie w niewielkim stopniu na to, co dorośli kupują. Dzieci zbyt dużo czasu poświęcają w ciągu dnia na oglądanie telewizji, jak i samych reklam. Przez to ich kontakt z nadawanymi w telewizji, przyciągającymi wzrok niezależnie od wieku blokami reklamowymi jest nieunikniony. Wnioski: Młodzi konsumenci, mimo że spędzają znaczną ilość czasu na oglądaniu telewizji, nie lubią emitowanych tam reklam. Mimowolnie jednak oglądają reklamy, zapamiętują, co zostało w nich pokazane i w trakcie zakupów dostrzegają reklamowane produkty. Nie starają się nakłaniać rodziców do ich zakupu, co wykazują wyniki przeprowadzonych badań. Streszczenie: One of the large-scale marketing tools is TV advertising. The aim of the article is to analyze the impact and perception of television advertising by young consumers. Material and methods: The research on which this study is based was carried out on a group of 1,224 young consumers aged 9-12 in the city of Biała Podlaska, in the period December 2019 - January 2020. Results: The youngest, participating in shopping, have only a slight influence on what the adults buy. Children spend too much time during the day watching TV and only commercials. As a result, their contact with television advertising blocks, eye-catching regardless of age, is inevitable. Conclusions: Young consumers do not like advertisements broadcast there. However, they unintentionally watch advertisements, remember what has been shown in them and noticed advertised products while shopping. They do not try to persuade their parents to buy them, as the results of the research show.