AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CONSUMER SOCIETY
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000042739
Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Magda Pawłowicz, Karol Sudewicz.
Tytuł pracy: Rola edukacji proekologicznej w społeczeństwie konsumpcyjnym w opinii rodziców dzieci w wieku przedszkolnym
Tytuł równoległy: The role of pre-ecological education in consumer society in the opinion of parents of pre-school children
Tytuł całości: W: Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru / red. nauk. Ryszard F. Sadowski, Agata Kosieradzka-Federczyk, Agnieszka Klimska
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: KSAP
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 201-217
ISBN: 978-83-61713-26-5
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja proekologiczna ; rodzice ; społeczeństwo konsumpcyjne ; świadomość proekologiczna ; wiek przedszkolny
Słowa kluczowe ang.: children ; consumer society ; parents ; pre-school children ; pro-ecological awareness ; pro-ecological education
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Projekt/grant: Rola edukacji prozdrowotnej i proekologicznej w opinii rodziców dzieci w wieku przedszkolnym : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/17/2020

2/4
Nr opisu: 0000043044
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Rola informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tytuł równoległy: Role of information in the consumer society
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, nr 40, s. 79--91
p-ISSN: 2299-4033

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: informacja ; konsumpcja ; kultura informacyjna ; społeczeństwo konsumpcyjne
Słowa kluczowe ang.: consumer ; consumer society ; information ; information culture
https://kulturabezpieczenstwa.publisherspanel.com/resources/html/article/details?id=227222
DOI: 10.5604/01.3001.0015.6972
Streszczenie: Informacja postrzegana jest obecnie jako jedno z ważniejszych dóbr konsumpcyjnych we współczesnym świecie. Z kolei społeczeństwo konsumpcyjne to typ społeczeństwa, w którym naczelne miejsce zajmuje konsumpcja. Warto wobec tego poczynić refleksję dotyczącą znaczenia informacji w tym typie społeczeństwa. Celem artykułu jest ukazanie roli informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym, szczególnie w zachowaniach konsumentów. Współczesny konsument podejmuje szereg istotnych decyzji konsumenckich pod wpływem informacji, jakie pozyskuje oraz jakie są do niego dostarczane z różnych źródeł. W pracy zastosowano metodę studiów literaturowych związanych z tematyką badawczą pracy. Rozważania podjęte w pracy prowadzą do wniosku, iż rola informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym jest bardzo istotna. Można ją postrzegać w kilku aspektach: od funkcji informacyjnej, sterującej, co widoczne jest w podejmowanych decyzjach konsumenckich, poprzez funkcję konsumpcyjną oraz rolę kulturotwórczą i społeczną informacji mającą odzwierciedlenie m.in. w tworzonej kulturze konsumpcji, czy wzorach konsumpcji. Analiza podjęta w artykule pozwala na przedstawienie aktualnego tematu wpisującego się w socjologię konsumpcji, co pozwala na ukazanie istoty znaczących problemów związanych z rolą informacji w społeczeństwie konsumpcyjnym.
Streszczenie: Information is currently perceived as one of the vital consumer goods in the modern world whereas the consumer society is a type of society in which consumption is paramount. Therefore, it is worth reflecting on the significance of information in this type of society. The aim of the paper is to present the role of information in the consumer society, in particular in reference to consumer behaviour. The modern consumer makes a number of essential consumer decisions influenced by the information obtained and received from various sources. The method applied in this paper was that of literature review related to the subject matter. The considerations in this paper lead to the conclusion that information plays an important role in the consumer society. This may be perceived in a few aspects: starting from the informational or steering function, which is visible in consumer decisions, through the consumer function and the culture-creating and social role of information reflected e.g., in the created culture of consumption or consumption patterns. The analysis in this paper allows to present the up-to-date topic related to the sociology of consumption, which further facilitates the presentation of the essence of significant problems related to the role of information in the consumer society.

3/4
Nr opisu: 0000037677
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Innowacje społeczne istotnym wyzwaniem w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tytuł równoległy: Social innovations as a significant challenge in the consumer society
Tytuł całości: W: Wybrane zagadnienia z zakresu nauk społecznych i mediów / red. Aleksandra Surma, Magdalena Śliwa
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 43-49
ISBN: 978-83-65932-73-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 21079
Liczba arkuszy: 0,53
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; społeczeństwo konsumpcyjne ; innowacje społeczne ; konsumpcjonizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumer society ; social innovations ; consumerism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/A9A29FC4-5C00-E197-3DE6-71046F4A6261
Streszczenie: Celem opracowania jest analiza wpływu innowacji społecznych na zmiany zachodzące w społeczeństwie konsumpcyjnym. Tematyka badawcza podjęta w rozdziale wpisuje się w obszar zainteresowań socjologii konsumpcji. Postawiono szereg pytań dotyczących istoty i głównych celów innowacji społecznych w konsumpcji oraz ich znaczenia w rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Ponadto przybliżono atrybuty wyróżniające społeczeństwo konsumpcyjne. Wymienione zostały również cechy innowacji społecznych w odniesieniu do obszaru konsumpcji. Zwrócono uwagę na współczesne formy innowacji społecznych w konsumpcji oraz szanse i zagrożenia, jakie niosą ze sobą. Praca ulokowana została na płaszczyźnie teoretycznej.
Streszczenie: The aim of the study is to analyse the impact of social innovations on changes in the consumer society. The research subject matter in the chapter is part of the field of interest of sociology of consumption. The questions raised concern the essence and main goals of social innovations in consumption as well as their significance in the development of the consumer society. Additionally, attributes which distinguish the consumer society have been presented as well as the features of social innovations in the field of consumption. Modern forms of social innovations in consumption have been outlined as well as opportunities and threats they involve. The study is located within the theoretical framework.

4/4
Nr opisu: 0000035698
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Człowiek w świecie rzeczy. Wybrane aspekty społeczeństwa konsumpcyjnego
Tytuł całości: W: Diagnoza współczesnego społeczeństwa - przegląd wybranych aspektów / red. Beata A. Nowak, Kamil Maciąg
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 19-25
ISBN: 978-83-65932-06-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne ; postmodernizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumerism ; consumer society ; postmodernism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/6B70F94F-F81A-705B-09CE-72C43ED9C891
Streszczenie: Celem opracowania jest scharakteryzowanie wybranych aspektów społeczeństwa konsumpcyjnego przy zwróceniu szczególnej uwagi na kwestie związane ze zmianami, jakie następują pod wpływem rozprzestrzeniającego się konsumpcjonizmu, który wpływa na kształtowanie się porządku społecznego. Posiadanie rzeczy i ich kupowanie to atrybuty społeczeństwa konsumpcyjnego. Konsumpcjonizm widoczny jest m.in. w zmianie stosunku człowieka do posiadania, stylach życia, relacjach międzyludzkich. Konsumpcja staje się jedną z ważniejszych wartości w życiu człowieka, pogłębiając nastawienie materialistyczne i hedonistyczne. Opisane w rozdziale wybrane kierunki przemian w kontekście współczesnej konsumpcji pozwoliły na wyjaśnienie istoty zjawisk społecznych wchodzących w zakres omawianej problematyki. W artykule zastosowano metodę przeglądu publikacji naukowych.
Streszczenie: The aim of the study is to characterise the selected aspects of consumer society with the focus on the changes which are taking place under the influence of wide-spreading consumerism which impacts on the shaping of social order. The possession of things and buying them are the attributes of consumer society. Consumerism can be noted e.g. in the change of human attitude towards possessing, in lifestyles and interpersonal relations. Consumption is becoming one of the most important values in human life, which deepens materialistic and hedonistic approaches. The selected directions of the changes, described in the chapter in the context of modern consumption, help to explain the essence of social phenomena in the scope of the above-mentioned issues. The method of the review of scientific publications has been applied in the article.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB