AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CONSUMPTION
Liczba odnalezionych rekordów: 10



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/10
Nr opisu: 0000044268
Autorzy: Oleksii Mohylnyi, Nataliia Patyka, Anatolii Kucher, Vitaliy Krupin, Agnieszka Anna Siedlecka, Marcin Wysokiński.
Tytuł pracy: Features of Agrarian Sector Deregulation in the Context of Martial Law: Shocks in Food Security
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, Vol. 14, issue 20, article number 12979
p-ISSN: 2071-1050

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Wskaźnik Impact Factor ISI: 3.900
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe ang.: agrarian sector ; consumption ; export-import operations ; food security ; legal regime ; martial law
https://www.mdpi.com/2071-1050/14/20/12979
DOI: 10.3390/su142012979
Streszczenie: The purpose of this article is to reveal the peculiarities of the agrarian sector deregulation mechanisms in the conditions of the legal regime of martial law and the reasons for the vulnerability of the food security of the country and the world. The process of the agrarian sector deregulation in the period of the legal regime of martial law is clarified with regard to: (a) land matters; (b) taxation; (c) crediting; (d) material and technical support; (e) social and labor relations; and (f) state order. The elements of scientific novelty consist in the introduction of a systematic approach to the generalization of the extraordinary approaches to the process of agrarian sector deregulation during the legal regime of martial law. It is proposed to review the previously adopted documents of a strategic nature regarding the sustainable development of the agrarian sector of Ukraine and to change the mechanisms of the global food crisis fight radically by specially authorized international organizations. The experience of agrarian sector deregulation in the conditions of the legal regime of martial law can be taken into account by the state institutions when reviewing previously adopted documents and during the development of strategic plans for the restoration of the work of commodity producers, guaranteeing the food security of the population and taking into account the internal threats and the long-term external aggression of Russia against Ukraine.

2/10
Nr opisu: 0000043860
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Konsumpcja informacji w cyberprzestrzeni
Tytuł równoległy: Information consumption in cyberspace
Tytuł całości: W: Współcześnie o konsumpcjonizmie. Dylematy i paradoks / red. nauk. Alicja Antas-Jaszczuk, Agnieszka Roguska
Miejsce wydania: Siedlce, Lublin
Wydawca: Uniwersytet Przoridniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2022, 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 10-16
ISBN: 978-83-67162-28-9978-83-67104-19-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: cyberprzestrzeń ; informacja ; Internet ; konsumpcja
Słowa kluczowe ang.: consumption ; cyberspace ; information ; internet
https://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/public/assets/755/Wsp%C3%B3%C5%82cze%C5%9Bnie%20o%20konsumpcjonizmie.%20Dylematy%20i%20paradoksy.pdf
Streszczenie: Celem opracowania jest wskazanie zmian zachodzących w konsumpcji informacji w cyberprzestrzeni. Internet stał się nową przestrzenią dla rozwoju konsumpcji, jest to środek umożliwiający konsumowanie na niespotykanym dotąd poziomie. Biorąc pod uwagę rozwój cyberprzestrzeni jako areny konsumpcji informacji, w artykule skupiono się na analizie tego wpływu oraz zmian, jakie powstają w wyniku oddziaływania nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w obszarze konsumpcji informacji. Wskazano także na zagrożenia informacyjne, z którymi mamy do czynienia w XXI wieku. Korzystanie z technologii mobilnych w sferze konsumpcji to kluczowy element gospodarki opartej na wiedzy. Wirtualizacja konsumpcji jest dobrym przykładem wykorzystywania rozwiązań technologicznych do zaspokajania potrzeb konsumenckich. Praca ma charakter syntetyczno-analityczny.
Streszczenie: The aim of the analysis is to indicate the changes occurring in information consumption in cyberspace. The Internet has become a new space for the development of consumption; this is the means which facilitates consumption at an unprecedented level. Taking into account the development of cyberspace as an area of information consumption, the article focuses on an analysis of this impact and the changes which occur as a result of the influence of new information and communications technologies in the field of information consumption. Information risks in the 21st century have also been indicated. The use of mobile technologies in consumption is a key element of the knowledge economy. The virtualisation of consumption is a good example of using technological solutions to meet consumer needs. The article is synthetic and analytical in nature.

3/10
Nr opisu: 0000037677
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Innowacje społeczne istotnym wyzwaniem w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tytuł równoległy: Social innovations as a significant challenge in the consumer society
Tytuł całości: W: Wybrane zagadnienia z zakresu nauk społecznych i mediów / red. Aleksandra Surma, Magdalena Śliwa
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 43-49
ISBN: 978-83-65932-73-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 21079
Liczba arkuszy: 0,53
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; społeczeństwo konsumpcyjne ; innowacje społeczne ; konsumpcjonizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumer society ; social innovations ; consumerism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/A9A29FC4-5C00-E197-3DE6-71046F4A6261
Streszczenie: Celem opracowania jest analiza wpływu innowacji społecznych na zmiany zachodzące w społeczeństwie konsumpcyjnym. Tematyka badawcza podjęta w rozdziale wpisuje się w obszar zainteresowań socjologii konsumpcji. Postawiono szereg pytań dotyczących istoty i głównych celów innowacji społecznych w konsumpcji oraz ich znaczenia w rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Ponadto przybliżono atrybuty wyróżniające społeczeństwo konsumpcyjne. Wymienione zostały również cechy innowacji społecznych w odniesieniu do obszaru konsumpcji. Zwrócono uwagę na współczesne formy innowacji społecznych w konsumpcji oraz szanse i zagrożenia, jakie niosą ze sobą. Praca ulokowana została na płaszczyźnie teoretycznej.
Streszczenie: The aim of the study is to analyse the impact of social innovations on changes in the consumer society. The research subject matter in the chapter is part of the field of interest of sociology of consumption. The questions raised concern the essence and main goals of social innovations in consumption as well as their significance in the development of the consumer society. Additionally, attributes which distinguish the consumer society have been presented as well as the features of social innovations in the field of consumption. Modern forms of social innovations in consumption have been outlined as well as opportunities and threats they involve. The study is located within the theoretical framework.

4/10
Nr opisu: 0000041317
Autorzy: Klaudia Juszczuk, Wioleta Kuflewska.
Tytuł pracy: Satisfying cultural needs in Lubelskie voivodeship
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 24, no. 26 (3/2019), p. 7--16
p-ISSN: 2300-6366
e-ISSN: 2353-0758

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe ang.: acquisition ; consumption ; cultural needs ; cultural services
http://doi.prz.edu.pl/pl/publ/zim/395
DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.17
Streszczenie: This article refers to the issue related to cultural needs and their indulging. Cultural services are an increasingly intensifying service sector. Acquisition and consumption of services is one of the areas of consumer needs. Satisfying cultural needs is associated with spending free time in a significant way. Knowledge and awareness of culture raise the social position in the long term, so in this sense culture also has an economic overtone, because it affects the quality of life also in the material dimension. The main objective of the work as well as the research being carried out is to determine the level of meeting the cultural needs of the surveyed respondents, as well as the forms of cultural services they use.

5/10
Nr opisu: 0000035698
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Człowiek w świecie rzeczy. Wybrane aspekty społeczeństwa konsumpcyjnego
Tytuł całości: W: Diagnoza współczesnego społeczeństwa - przegląd wybranych aspektów / red. Beata A. Nowak, Kamil Maciąg
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 19-25
ISBN: 978-83-65932-06-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne ; postmodernizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumerism ; consumer society ; postmodernism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/6B70F94F-F81A-705B-09CE-72C43ED9C891
Streszczenie: Celem opracowania jest scharakteryzowanie wybranych aspektów społeczeństwa konsumpcyjnego przy zwróceniu szczególnej uwagi na kwestie związane ze zmianami, jakie następują pod wpływem rozprzestrzeniającego się konsumpcjonizmu, który wpływa na kształtowanie się porządku społecznego. Posiadanie rzeczy i ich kupowanie to atrybuty społeczeństwa konsumpcyjnego. Konsumpcjonizm widoczny jest m.in. w zmianie stosunku człowieka do posiadania, stylach życia, relacjach międzyludzkich. Konsumpcja staje się jedną z ważniejszych wartości w życiu człowieka, pogłębiając nastawienie materialistyczne i hedonistyczne. Opisane w rozdziale wybrane kierunki przemian w kontekście współczesnej konsumpcji pozwoliły na wyjaśnienie istoty zjawisk społecznych wchodzących w zakres omawianej problematyki. W artykule zastosowano metodę przeglądu publikacji naukowych.
Streszczenie: The aim of the study is to characterise the selected aspects of consumer society with the focus on the changes which are taking place under the influence of wide-spreading consumerism which impacts on the shaping of social order. The possession of things and buying them are the attributes of consumer society. Consumerism can be noted e.g. in the change of human attitude towards possessing, in lifestyles and interpersonal relations. Consumption is becoming one of the most important values in human life, which deepens materialistic and hedonistic approaches. The selected directions of the changes, described in the chapter in the context of modern consumption, help to explain the essence of social phenomena in the scope of the above-mentioned issues. The method of the review of scientific publications has been applied in the article.

6/10
Nr opisu: 0000036782
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Nowe trendy w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie. Refleksja socjologiczna
Tytuł równoległy: New trends in consumption in contemporary society. Sociological reflection
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, nr 4, s. 22--27
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; trendy ; konsumpcjonizm ; prosumpcja
Słowa kluczowe ang.: consumption ; trends ; consumerism ; prosumption
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/d7AuaSPFdRUNS2xrnJtU
DOI: 10.29316/rs.2018.33
Streszczenie: Celem artykułu jest scharakteryzowanie najpowszechniejszych tendencji występujących w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie, co wpisuje się w obszar badawczy socjologii konsumpcji. Rozważania podjęte w artykule koncentrują się wokół problemu zmian, jakie zachodzą w sferze konsumpcji oraz ich konsekwencji odnoszących się do ładu społeczno-gospodarczego. Wykorzystano metodę przeglądu publikacji naukowych krajowych i zagranicznych związanych z tematyką badawczą, poprzez wyjaśnienie m.in. takich pojęć jak: konsumpcjonizm, prosumpcja, ekologizacja konsumpcji, democentryzacja konsumpcji, wirtualizacja konsumpcji, konsumpcja etyczna. Pozwoliło to wskazanie kierunku przemian zachodzących we współczesnej konsumpcji pod wpływem m.in. takich procesów i zjawisk społecznych jak: globalizacja, postęp technologiczny, czy zmiany cywilizacyjne. Skala i oddziaływanie tych trendów zależą od otoczenia ekonomicznego, społecznego, technologicznego i kulturowego społeczeństwa.
Streszczenie: The aim of the article is to characterize the most common tendencies that occur in consumption in contemporary society, which is part of the research area of consumption sociology. The considerations taken up in the article focus on the problem of changes taking place in the sphere of consumption and their consequences relating to the socio-economic order. The method of reviewing domestic and foreign scientific publications related to research topics was used by explaining, among others, such concepts as: consumerism, prosumption, ecologisation of consumption, democratization of consumption, virtualization of consumption, ethical consumption. It allowed to indicate the direction of changes taking place in contemporary consumption under the influence of, e.g., such social processes and phenomena as: globalization, technological progress, or civilization changes. The scale and impact of these trends depend on the economic, social, technological and cultural environment of society.

7/10
Nr opisu: 0000035766
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Mateusz Kuszneruk.
Tytuł pracy: Zrównoważona konsumpcja a marnotrawstwo żywności w opinii kierowników gospodarstw domowych
Tytuł równoległy: Sustainable consumption and waste of food in the opinion of household managers
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 19 (68), s. 223-236
p-ISSN: 2081-3430
e-ISSN: 2544-0640

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 13.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: gospodarstwo domowe ; konsumpcja ; konsumpcja zrównoważona ; marnotrawstwo żywności
Słowa kluczowe ang.: household ; consumption ; sustainable consumption ; food wastage
http://sj.wne.sggw.pl/pdf/PEFIM_2018_n68.pdf
DOI: 10.22630/PEFIM.2018.19.68.19
Streszczenie: Celem artykułu jest wskazanie różnic w podejściu do konsumpcji zrównoważonej oraz marnotrawstwa żywności według deklarowanej postawy konsumpcyjnej. Dla jego realizacji określono pytania badawcze: Czy gospodarstwa domowe kierowane przez respondentów wyrażających opinię o zależności pomiędzy konsumpcją zrównoważoną a stanem środowiska naturalnego zdecydowanie rzadziej wyrzucają artykuły żywnościowe? Czy w tego rodzaju gospodarstwach częściej decyzje nabywcze podejmowane są racjonalnie?
Streszczenie: The aim of the paper is to indicate differences in the approach to sustainable consumption and food wastage according to the declared consumerist attitude. To accomplish such an aim there are asked the following research questions: Do households managed by respondents who express the opinion on the relationship between sustainable consumption and the state of the environment much less frequently discard food products? Do these types of households make more rational purchase decisions?

8/10
Nr opisu: 0000030402
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka.
Tytuł pracy: Degree of meeting the needs of households from valuable natural areas of the Lublin voivodeship
Tytuł całości: W: Economic Science for Rural Development : 1. Marketing and Sustainable Consumption. 2. New Dimensions in the Development of Society / ed. Janis Kusis
Miejsce wydania: Jelgava
Wydawca: Latvia University of Agriculture
Rok wydania: 2015
Seria: Economic Science for Rural Development, 1691-3078, No. 40
Strony zajęte przez pracę: S. 64-71
ISBN: 978-9984-48-183-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 15.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: gospodarstwo domowe ; konsumpcja ; obszar cenny przyrodniczo
Słowa kluczowe ang.: household ; consumption ; valuable natural areas
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Inne bazy podające opis:
  • WoS
  • AGRIS
  • CAB Abstracts
  • EBSCO

    http://llufb.llu.lv/conference/economic_science_rural/2015/Latvia_ESRD_40_2015-64-71.pdf
    Projekt/grant: Ekologiczne uwarunkowania i czynniki rozwoju funkcji gospodarczych na obszarach przyrodniczo cennych województwa lubelskiego : Narodowe Centrum Nauki, 2011/01/D/HS4/03927

    9/10
    Nr opisu: 0000027882
    Autorzy: Marek Grzegorz Tomaszewski, Monika Tomaszewska, Grażyna Olchowik.
    Tytuł pracy: Kofeina jej zalety i działanie niepożądane
    Tytuł pracy w innym języku: Coffeine-its adventages and side effects
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2013, T .7, nr 3, s. 47--63
    p-ISSN: 2082-7288

    Uwagi: Art. w jęz. pol i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL, ENG
    Punktacja ministerstwa: 3.000
    Liczba arkuszy: 1,77
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: kofeina ; spożycie ; przedawkowanie
    Słowa kluczowe ang.: caffeine ; consumption ; overdosing
    Inne bazy podające opis:
  • AGRO

    http://www.pswbp.pl/index.php/pl/o-uczelni/pliki-do-pobrania/Inne-pliki/Human-and-Health---Człowiek-i-Zdrowie/Tom-VII-nr-3-rok-2013/05-Kofeina-jej-zalety-i-działanie-niepożądane/

    10/10
    Nr opisu: 0000029564
    Autorzy: Ewa Tokarewicz.
    Tytuł pracy: James Dean : Image of Absence or Cultural Icon : film stars as a phenomenon of production and consumption
    Tytuł całości: W: Literature and/in Culture / ed. by Sławomir Wącior, Grzegorz Maziarczyk
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
    Rok wydania: 2008
    Seria: Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego, 138
    Strony zajęte przez pracę: S. 207-214
    ISBN: 987-83-7306-350-1
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: ENG
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: James Dean ; ikona kultury ; konsumpcja
    Słowa kluczowe ang.: James Dean ; cultural icon ; film star ; consumption
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB