AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CUSTOMS CLEARANCE
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000033151
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: Awizacja odprawy granicznej samochodów ciężarowych - system eBooking TRUCK
Tytuł równoległy: Notification of trucks customs clearance - eBooking TRUCK system
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 11, s. 19--25
p-ISSN: 1231-2037

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: e-usługi ; system awizacji ; odprawa celna ; samochód ciężarowy
Słowa kluczowe ang.: e-services ; notification system ; customs clearance ; truck
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: Jednym z nowoczesnych rozwiązań wdrażanych w ostatnich latach przez Służbę Celną jest system awizacji odpraw samochodów ciężarowych - eBooking TRUCK, w którym można dokonać elektronicznej rezerwacji terminu odprawy pojazdu. Głównym celem wprowadzenia systemu jest skrócenie czasu odprawy ciężarówek (zmniejszenie kolejek na przejściach granicznych) i lepsza organizacji pracy służb granicznych. W artykule zaprezentowane są podstawowe informacje dotyczące tego systemu, sposób jego realizacji, udostępnione kanały komunikacji z klientem oraz charakterystyka działań pilotażowych.
Streszczenie: One of the innovative solutions implemented in recent years by the Customs Service is notifcation of trucks custom clearence system - eBooking TRUCK, where you can make electronic booking deadline for clearance of the vehicle. The main goal of introducing the system is to shorten the clearance time of trucks (reducing queues at border crossings) and better organisation of work of border services. In this paper are presented basic information about the system, the way of its implementation, available channels of communication with the customer and the characteristics of pilot actions.

2/3
Nr opisu: 0000033150
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: System informatyczny wspomagający organizację pracy oddziału celnego
Tytuł równoległy: Information system supporting organization of the work of the customs department
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 9, s. 8--16
p-ISSN: 1231-2037

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: system informatyczny ; odprawa celna ; organizacja pracy ; przydział funkcjonariuszy
Słowa kluczowe ang.: information system ; customs clearance ; organization of work ; officers allocation
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: W ostatnich latach Służba Celna wprowadza coraz więcej innowacyjnych rozwiązań usprawniających jej pracę i obsługę klientów. Jednym z przedsięwzięć poprawiających organizację pracy oddziału celnego jest System Kontroli Odpraw opracowany przez Izbę Celną w Białej Podlaskiej. W artykule zaprezentowane są podstawowe informacje dotyczące tego systemu, m.in. opis najważniejszych modułów (konfiguracyjnego, statystycznego, obsługi odpraw celnych, parkingowego, komunikacyjnego, zarządzania funkcjonariuszami) i korzyści wypływające z jego wdrożenia.
Streszczenie: In recent years, the Customs Service introduced more and more innovative solutions to improve its work and customer service. One of the projects to improve the organization of the work of the customs department is a control system of customs clearence developed by the Customs Chamber in Biala Podlaska. In this paper are presented basic information about the system, among others, description of the main modules (configuration, statistical, operating customs clearance, parking, communication, management officers) and the most important benefits of its implementation.

3/3
Nr opisu: 0000032839
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: Time reservation system of customs clearance - ebooking truck
Tytuł równoległy: System rezerwacji czasu odprawy granicznej - ebooking truck
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 32, s. 21--34
p-ISSN: 1644-275X
e-ISSN: 2353-3005

Uwagi: Druk 2016 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: e-usługi ; elektroniczna gospodarka ; odprawa celna ; e-cło
Słowa kluczowe ang.: e-services ; electronic administration ; customs clearance ; e-customs
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.wzieu.pl/zn/886/ZN_886.pdf
DOI: 10.18276/ptl.2015.32-02
Streszczenie: In recent years the Customs Service has been introducing several innovative electronic services (e-services) for clients (entrepreneurs, forwarders). One of the proposed solutions is the system of eBooking TRUCK, which enables clients electronic reservation of the date of customs for the trucks leaving Poland. The article presents basic information regarding this improvement, the aim of which is primarily shortening the time of truck spent on customs clearance (eliminating or reducing queues on the border crossings) and improving the work organisation of customs services. There is presented the concept of the eBooking TRUCK system, the premises of its implementing, the scope of data transmission by the entrepreneurs, the scope of handling notification by the customs officers, architecture of system and the ways of clients communication within the system (SMS, e-mail, CB radio, information panels, infokiosks). At the end, there is presented a description of implementing actions based on the pilot programme carried out from 5th October 2015 at Koroszczyn border crossing point (Customs Chamber in Biała Podlaska, Polish-Belarus border) and Grzechotki (Customs Chamber in Olsztyn, Polish-Russian border).
Streszczenie: W ostatnich latach Służba Celna wprowadza coraz więcej innowacyjnych usług elektronicznych (e-usług) dla klientów (przedsiębiorców, spedytorów). Jednym z proponowanych rozwiązań jest system eBooking TRUCK, który udostępnia klientom możliwość elektronicznej rezerwacji terminu obsługi granicznej dla pojazdów ciężarowych wyjeżdżających z Polski. W artykule przedstawione są podstawowe informacje dotyczącego tego usprawnienia, którego celem jest przede wszystkim skrócenie czasu odprawy ciężarówek (wyeliminowanie lub zmniejszenie kolejek przed przejściami granicznymi) i poprawa organizacji pracy służb granicznych. Zaprezentowana jest koncepcja systemu eBooking TRUCK, przesłanki do jego wdrożenia, zakres przesyłanych danych przez przedsiębiorców, zakres obsługi zgłoszeń przez funkcjonariuszy, architektura systemu i stosowane w nim sposoby komunikowania się z klientami (SMS, e-mail, CB Radio, tablice informacyjne, infokioski). Na koniec przedstawiona jest charakterystyka działań wdrożeniowych na podstawie pilotażu prowadzonego od 5 października 2015 roku na przejściach granicznych w Koroszczynie (Izba Celna w Białej Podlaskiej, granica polsko-białoruska) i w Grzechotkach (Izba Celna w Olsztynie, granica polsko-rosyjska).

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB