AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: DIALOGUE
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000039362
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Dialog w pieczy zastępczej (na przykładzie powiatu bialskiego)
Tytuł równoległy: The dialogue in foster care (on the example of Biala Podlaska district)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 20, nr 1, s. 77--93
p-ISSN: 2082-9019

Uwagi: Druk w 2020 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dialog ; komunikacja ; mowa ; piecza zastępcza
Słowa kluczowe ang.: dialogue ; communication ; speech ; foster care
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://www.bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/116061/edition/107233/content
DOI: 10.34616/wwr.2019.1.77.93
Streszczenie: Cel: Celem artykułu była analiza problemu komunikacji werbalnej dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych domach dziecka. Metody: W badaniach zastosowano dwie metody - sondaż diagnostyczny i studium indywidualnych przypadków. Rezultaty: Analiza wyników pozwoliła stwierdzić występowanie licznych problemów dotyczących rozwoju komunikacji werbalnej zarówno w placówkach opiekuńczo- wychowawczych, jak i w rodzinnych domach dziecka. Wnioski: Na podstawie przeprowadzonych badań można zauważyć poważne problemy związane z komunikacją werbalną. Zaburzenia, które najczęściej występują wśród dzieci, to opóźniony rozwój mowy i dyslalia.
Streszczenie: Aim: The aim of the study was the analysis of the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's houses. Methods: Two methods: diagnostic survey and study of individual cases were used in the research. Results: The occurrence of numerous problems refer to the development of verbal communication both in care and educational centres and family-run children's houses. Conclusions: Based on the conducted research, we can note serious problems related to verbal communication. The most common disorders among children are delayed speech development and dyslalia.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB