AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: DISCIPLINARY KNOWLEDGE
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000037505
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Anna Kiszczak.
Tytuł pracy: Investigating the use of student - generated questions in disciplinary reading proactices in higher education environments
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 1, p. 119--130
p-ISSN: 1691-5887

Uwagi: Volume title: Higher Education.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 32069
Liczba arkuszy: 0,8
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: disciplinary knowledge ; reading to learn ; reciprocal reading ; student-generated-questions
Uwaga: Kopia dostepna w Sekcji Bibliometrii.
DOI: 10.17770/sie2019vol1.3711
Streszczenie: The paper sets out to explore the issue of students' strategic ability of learning from disciplinary texts in tertiary education settings. While performing reading tasks, students acquire or restructure subject-area knowledge as well as improving conceptual resources and literacy skills indispensable for their academic attainment. The so-called reciprocal reading instruction promotes the adoption of a procedure in which students are required to generate their own text-based questions, then ask and answer them in pairs. The exploratory case study reported in this paper aimed to examine the performance of advanced Polish students of English during ten reciprocal reading sessions, part of a subject-specific course. The analysis of the collected data focused on selected aspects of the students' question-generating behaviour. Additionally, the data obtained from a semi-structured interview were scrutinized in order to find out how the students evaluated their task performance. The paper finishes with a discussion of the implications of the study for the use of student-generated questions and reciprocal reading tasks in enhancing disciplinary knowledge and academic literacy skills.

2/2
Nr opisu: 0000033855
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Learning from an academic lecture in a foreign language : lesson for the lecturer
Tytuł równoległy: Uczenie się z wykładu akademickiego w języku obcym : wnioski dla wykładowcy
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 1, s. 50--56
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: sprawności receptywne ; dyskurs akademicki ; prezentacja wykładu ; wiedza dyscyplinarna ; podejście komunikacyjne ; terminologia danej dziedziny wiedzy
Słowa kluczowe ang.: receptive skills ; academic discourse ; lecture delivery ; disciplinary knowledge ; Communicative Language Teaching ; domain-specific terminology
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/articles/445/learning_from_an_academic_lecture_in_a_foreign_language:_a_lesson_for_the_lecturer.html
Streszczenie: Introduction. The article explores the role of an academic lecture in gaining disciplinary knowledge and developing domain-specific language in a foreign language context. The current study aimed to investigate how students' knowledge on a selected topic changed after they had participated in a lecture. Materials and methods. A small-scale qualitative-quantitative study was conducted in a natural context of a lecture delivered to the students of English philology. The students' statements depicting their knowledge on Communicative Language Teaching provided before and after the lecture were compared in order to examine the information they gained from the lecture content. Results and conclusions. Having listened to the lecture, reviewed their notes and reflected on its contents, the students formulated longer and more precise statements, more frequently commented on the relevant concepts and assumptions, and verbalized them better. The procedure used activated the students' processing of the content of the lecture and showed the lecturer what kind of information the students focused on.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB