AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: E-CUSTOMS
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000031867
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: Ograniczanie papierowego obiegu dokumentów przy odprawach celnych - usługa "E-załączniki"
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, z. 107, s. 42--54
p-ISSN: 1230-9265

Uwagi: Tytuł zeszytu : Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa, ekologii i organizacji transportu
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: e-usługi ; e-cło ; elektroniczna gospodarka
Słowa kluczowe ang.: e-services ; e-customs ; electronic administration
http://www.wt.pw.edu.pl/content/download/4907/27979/file/Klimek.PDF
Streszczenie: W ostatnich latach Służba Celna realizuje coraz więcej nowoczesnych e-usług. Jednym z celów innowacyjnych rozwiązań jest stopniowe wprowadzanie "bezpapierowej" obsługi klientów w ramach nowych projektów takich jak "e-Załączniki". Usługa "e-Załączniki" stwarza możliwość dostarczania drogą poczty mailowej części dokumentów będących załącznikami do elektronicznego zgłoszenia celnego. Celem artykułu jest zaprezentowanie podstawowych informacji dotyczących usługi "e-Załączniki" m.in. opis tej usługi, kanały komunikacyjne udostępnione dla klientów, przebieg wdrożenia i charakterystykę jej dotychczasowego wykorzystania.
Streszczenie: In recent years, the Customs Service realizes more and more modern e-services. One of the goals of innovative solutions is the gradual introduction of "paperless" services for clients under new projects such as "e-Attachments". The service "e-Attachments" creates the possibility of delivery by e-mailing parts of the documents which are attachments to the electronic customs declaration. The aim of the article is to present basic information about the service "e-Attachments" among others a description of the service, communication channels available for clients, the course of implementation and the characteristics of its previous use.

2/2
Nr opisu: 0000032839
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: Time reservation system of customs clearance - ebooking truck
Tytuł równoległy: System rezerwacji czasu odprawy granicznej - ebooking truck
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 32, s. 21--34
p-ISSN: 1644-275X
e-ISSN: 2353-3005

Uwagi: Druk 2016 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: e-usługi ; elektroniczna gospodarka ; odprawa celna ; e-cło
Słowa kluczowe ang.: e-services ; electronic administration ; customs clearance ; e-customs
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.wzieu.pl/zn/886/ZN_886.pdf
DOI: 10.18276/ptl.2015.32-02
Streszczenie: In recent years the Customs Service has been introducing several innovative electronic services (e-services) for clients (entrepreneurs, forwarders). One of the proposed solutions is the system of eBooking TRUCK, which enables clients electronic reservation of the date of customs for the trucks leaving Poland. The article presents basic information regarding this improvement, the aim of which is primarily shortening the time of truck spent on customs clearance (eliminating or reducing queues on the border crossings) and improving the work organisation of customs services. There is presented the concept of the eBooking TRUCK system, the premises of its implementing, the scope of data transmission by the entrepreneurs, the scope of handling notification by the customs officers, architecture of system and the ways of clients communication within the system (SMS, e-mail, CB radio, information panels, infokiosks). At the end, there is presented a description of implementing actions based on the pilot programme carried out from 5th October 2015 at Koroszczyn border crossing point (Customs Chamber in Biała Podlaska, Polish-Belarus border) and Grzechotki (Customs Chamber in Olsztyn, Polish-Russian border).
Streszczenie: W ostatnich latach Służba Celna wprowadza coraz więcej innowacyjnych usług elektronicznych (e-usług) dla klientów (przedsiębiorców, spedytorów). Jednym z proponowanych rozwiązań jest system eBooking TRUCK, który udostępnia klientom możliwość elektronicznej rezerwacji terminu obsługi granicznej dla pojazdów ciężarowych wyjeżdżających z Polski. W artykule przedstawione są podstawowe informacje dotyczącego tego usprawnienia, którego celem jest przede wszystkim skrócenie czasu odprawy ciężarówek (wyeliminowanie lub zmniejszenie kolejek przed przejściami granicznymi) i poprawa organizacji pracy służb granicznych. Zaprezentowana jest koncepcja systemu eBooking TRUCK, przesłanki do jego wdrożenia, zakres przesyłanych danych przez przedsiębiorców, zakres obsługi zgłoszeń przez funkcjonariuszy, architektura systemu i stosowane w nim sposoby komunikowania się z klientami (SMS, e-mail, CB Radio, tablice informacyjne, infokioski). Na koniec przedstawiona jest charakterystyka działań wdrożeniowych na podstawie pilotażu prowadzonego od 5 października 2015 roku na przejściach granicznych w Koroszczynie (Izba Celna w Białej Podlaskiej, granica polsko-białoruska) i w Grzechotkach (Izba Celna w Olsztynie, granica polsko-rosyjska).

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB