AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: EARLY SCHOOL EDUCATION
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000047059
Autorzy: Izabela Jaroszewska.
Tytuł pracy: Parent's knowledge about media education
Tytuł pracy w innym języku: Wiedza rodziców na temat edukacji medialnej
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, T. 18, nr 1, s. 1--23
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja medialna ; edukacja wczesnoszkolna ; Internet ; media ; rodzice
Słowa kluczowe ang.: children ; early school education ; internet ; media ; media education ; parents
https://rozprawyspoleczne.edu.pl/Wiedza-rodzicow-na-temat-edukacji-medialnej,176424,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/176424
Streszczenie: The article concerns the knowledge about media education among parents of children in the period of early school education. Material and methods: The study used the diagnostic survey method with the questionnaire technique. The research was conducted in August 2023 among parents of students in grades 1-3 of primary school. The group of respondents consisted of 50 people. Results: The surveyed parents have varied knowledge about media education. Many parents regularly talk to their children about Internet safety and the rules of using electronic devices. The vast majority of parents know the possibilities and threats related to the use of electronic devices and media. Conclusions: The respondents have knowledge about media education, they try to acquire it and pass it on to their children in an appropriate way. They also try to follow their children in their use of electronic devices. Parents do not expand their knowledge about media education based on professional content.
Streszczenie: Artykuł dotyczy wiedzy na temat edukacji medialnej wśród rodziców dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej. Materiał i metody: W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z techniką ankiety. Badania przeprowadzono w sierpniu 2023r, wśród rodziców uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Grupa respondentów składała się z 50 osób. Wyniki: Badani rodzice posiadają zróżnicowaną wiedzę na temat edukacji medialnej. Wielu rodziców regularnie prowadzi rozmowy ze swoimi dziećmi o bezpieczeństwie w Internecie, a także zasadach korzystania z urządzeń elektronicznych. Zdecydowana większość rodziców zna możliwości i zagrożenia, jakie niesienie ze sobą korzystanie z urządzeń elektronicznych i mediów. Wnioski: Respondenci posiadają wiedzę na temat edukacji medialnej, starają się ją przyswajać oraz w odpowiedni sposób przekazywać swoim dzieciom. Próbują także podążać za swoimi dziećmi w kwestii korzystania przez nich z urządzeń elektronicznych. Rodzice nie poszerzają swojej wiedzy o edukacji medialnej w oparciu o profesjonalne treści.

2/3
Nr opisu: 0000042648
Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová, Martina Fasnerová.
Tytuł pracy: [Wy]kształcenie pedagogiczne studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (analiza komparatywna)
Tytuł równoległy: Pedagogical education for pre-school and early school education students (comparative analysis)
Tytuł całości: W: Różnorodność w edukacji dorosłych XXI wieku / red. nauk. Jolanta Szada-Borzyszkowska, Emilia Jakubowska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 125-137
ISBN: 978-83-66597-12-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 27970
Liczba arkuszy: 0,69
Słowa kluczowe: edukacja przedszkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; program studiów ; samoocena ; samokształcenie ; studenci ; wykształcenie pedagogiczne
Słowa kluczowe ang.: early school education ; pre-school education ; self-learning ; students ; study program ; university education
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliomterii.

3/3
Nr opisu: 0000034164
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Perspektywy zajęć pozalekcyjnych w edukacji wczesnoszkolnej w środowiskach zurbanizowanych i wiejskich
Tytuł całości: W: Orientacje i przedsięwzięcia w edukacji przedszkolnej i szkolnej : mongrafia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Mária Podhájecká, Agata Fijałkowska-Mroczek
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: AKKA
Rok wydania: 2017
Strony zajęte przez pracę: S. 124-132
ISBN: 978-83-941235-9-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 21015
Liczba arkuszy: 0,52
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczeń ; szkoła podstawowa ; edukacja wczesnoszkolna ; zajęcia pozalekcyjne
Słowa kluczowe ang.: pupils ; primary school ; early school education ; extracurricular activities
Uwaga: Kopia jest dostępna w Sekcji Bibliometrii

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB