AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ECONOMIC DEVELOPMENT
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000040959
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Henryk Wyrębek.
Tytuł pracy: Impact of micro, small and medium-sized enterprises on economic security
Tytuł równoległy: Wpływ mikor, małych i średnich przedsiębiorstw na bezpieczeństwo gospodarcze
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 22, no. 1, p. 86--102
p-ISSN: 2081-7452

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: konkurencyjność ; innowacyjność ; przedsiębiorczość ; rozwój gospodarczy ; bezpieczeństwo ekonomiczne ; szanse ; ryzyko ; małe i średnie przedsiębiorstwa
Słowa kluczowe ang.: competitiveness ; innovation ; entrepreneurship ; economic development ; economic security ; chances ; risks ; small-sized enterprises ; medium-sized enterprises
https://pjms.zim.pcz.pl/resources/html/article/details?id=211537
DOI: 10.17512/pjms.2020.22.1.06
Streszczenie: Ensuring the safety of its citizens is the basic duty of every state. In addition to military and political aspects, economic factors largely shape its level. Micro, Small and Medium-sized Enterprises (MSME), as an economical category, have become the subject of interest of both economic and security sciences. This was a natural consequence of the economic transformation process, which along with large state-owned enterprises, resulted in the creation of MSME forming the foundations of the private sector in the economy. The main purpose of the study is to identify and analyze factors conditioning the competitiveness and entrepreneurship of MSME and to assess functioning in aspects of their influence on economic security. The research was carried out using methods of logical inference, critical analysis of the literature on the subject, and above all, using the method of expert assessment (Delphi method). The expert assessment method belongs to the group of heuristic methods. The essence of heuristic methods is to come to new solutions by formulating hypotheses. Due to the research area covering two scientific disciplines: management and quality science and security science, the adopted scientific methods have allowed for objective conduct of the research process. As research shows, it is thanks to MSME that the economy owes its growth and ensuring its uninterrupted functioning, which translates into Poland's economic security.
Streszczenie: Zapewnienie bezpieczeństwa swoim obywatelom jest podstawowym obowiązkiem każdego państwa. Oprócz aspektów militarnych i politycznych na jego poziom w dużej mierze wpływają czynniki ekonomiczne. Mikro, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa (MMSP) jako kategoria ekonomiczna stały się przedmiotem zainteresowań zarówno nauk ekonomicznych, jak i nauk o bezpieczeństwie. Było to naturalną konsekwencją procesu transformacji gospodarczej, który wraz z dużymi przedsiębiorstwami państwowymi doprowadził do powstania MMSP stanowiących podwaliny sektora prywatnego w gospodarce. Głównym celem badania jest identyfikacja i analiza czynników warunkujących konkurencyjność i przedsiębiorczość MMSP oraz ocena funkcjonowania w aspektach ich wpływu na bezpieczeństwo ekonomiczne. Badania przeprowadzono metodami wnioskowania logicznego, krytycznej analizy literatury przedmiotu, a przede wszystkim metodą oceny eksperckiej (metoda Delphi). Metoda oceny eksperckiej należy do grupy metod heurystycznych. Istotą metod heurystycznych jest dochodzenie do nowych rozwiązań poprzez formułowanie hipotez. Ze względu na obszar badawczy obejmujący dwie dyscypliny naukowe: naukę o zarządzaniu i naukę o jakości oraz naukę o bezpieczeństwie, przyjęte metody naukowe pozwoliły na obiektywne prowadzenie procesu badawczego. Jak pokazują badania, to właśnie dzięki MMSP gospodarka zawdzięcza swój wzrost i zapewnienie jej nieprzerwanego funkcjonowania, co przekłada się na bezpieczeństwo ekonomiczne Polski.

2/3
Nr opisu: 0000040168
Autorzy: Iryna Didenko, Jolanta Paucz-Olszewska, Serhiy Lyeonov, Anna Ostrowska-Dankiewicz, Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Social safety and behavioral aspects of populations financial inclusion : a multicountry analysis
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 13, no. 2, p. 347--359
p-ISSN: 2071-8330
e-ISSN: 2306-3483

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe ang.: financial inclusion ; social safety ; population ; economic development ; country
Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    https://www.jois.eu/?621,en_social-safety-and-behavioral-aspects-of-populations-financial-inclusion-a-multicountry-analysis
    DOI: 10.14254/2071-8330.2020/13-2/23
    Streszczenie: This article aims to investigate the connection between behavioral aspects of populations financial inclusion and the level of social safety. The study was conducted in several stages: collecting the necessary input, determining The Index of socio-safety, selecting the most relevant factors that characterize the behavioral aspects of financial inclusion, determining the functional relationships between The Index of socio-safety and indicators describing critical behavioral issues of financial inclusion. The study involved 26 countries with different levels of economic development, and 18 indicators (10 characterized the behavioral aspects of financial involvement of the population, 8 - the world vectors of social safety). The Index of socio-safety was obtained with the help of PCA. Russian Federation and South Africa have the highest level of The Index among the studied countries. The lowest level of the calculated indicator is in Mozambique and Burkina Faso. Correlation and regression analysis revealed a statistically significant relationship between The Index of socio-safety and an increasing number of ATMs per 100,000 adults, usage of the internet to pay bills or to buy something online and increase the percentage of respondents who report having a credit card.

    3/3
    Nr opisu: 0000032827
    Autorzy: Jacek Kamiński.
    Tytuł pracy: Paradigm of sustainable development in marketing
    Tytuł równoległy: Paradygmat zrównoważonego rozwoju w marketingu
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2016, nr 15 (2), s. 63--73
    p-ISSN: 1644-0757
    e-ISSN: 2450-4602

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 15.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: zrównoważony marketing ; rozwój zrównoważony ; rozwój gospodarczy ; makromarketing
    Słowa kluczowe ang.: sustainable marketing ; sustainable development ; economic development ; macromarketing
    http://acta_oeconomia.sggw.pl/wp-content/uploads/Acta_Oeconomia_15_2_2016.pdf
    Streszczenie: It is commonly perceived that the marketing and sustainable development are two different terms, since according to existing stereotype they are on two opposite sides of the consumption level. In the article it has been shown that the relationship between the marketing and sustainable development is exceptionally strong, which results from the functions fulfilled by the marketing in the market economy consisting in mating goods and demand on a market and taking actions in the area of creating and satisfying needs of customers. The concept that fully reflects interest of the marketing in sustainable development is sustainable marketing. Even though this concept is becoming increasingly popular in Poland, it has not been discussed in broader terms than from the perspective of an enterprise. In the article has been discussed the issue of the sustainable marketing from the macromarketing perspective. Particular emphasis has been placed on the role that it plays from the perspective of redefining the assumption of the traditional marketing concept.
    Streszczenie: W powszechnym odbiorze dominuje pogląd, że marketing i zrównoważony rozwój to pojęcia od siebie dość odległe, bowiem zgodnie z obowiązującym stereotypem zajmują one przeciwstawne krańce płaszczyzny konsumpcji. W artykule wykazano, że związek marketingu ze zrównoważonym rozwojem jest wyjątkowo silny. Wynika on z funkcji spełnianych przez marketing w gospodarce rynkowej polegających na kojarzeniu dóbr i potrzeb na rynku oraz aktywności w sferze kreowania i zaspokojenia pragnień konsumentów w celu osiągania przez nich satysfakcji. Koncepcja, którą najpełniej odwwierciedla zainteresowaniem marketingu zrównoważonym rozwojem, jest zrównoważony marketing (ang. sustainable development). Pomomo iż jest on w Polsce coraz bardziej popularny, brak jest do tej pory jego omówienia z punktu widzenia szerszego niz punkt widzenia przedsiębiorstwa. W artykule ukazano problematykę zrównoważonego marketingu z makromarketingowego punktu widzenia. Szczególny akcent położono na rolę, jaką odgrywa on z punktu widzenia przedefiniowania założeń tradycyjnej koncepcji marketingowej.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB