AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ETHICS
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000046415
Autorzy: Włodzimierz Wójcicki.
Tytuł pracy: Ethics and economy during the COVID-19 pandemic
Tytuł pracy w innym języku: Etyka i ekonomia w czasie pandemii COVID-19
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, Vol. 16, no. 3, p. 473--488
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: COVID-19 ; ekonomia ; etyka ; pandemia
Słowa kluczowe ang.: COVID-19 ; economy ; ethics ; pandemic
http://www.ers.edu.pl/ETYKA-I-EKONOMIA-W-CZASIE-PANDEMII-COVID-19,171339,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2023-0031
Streszczenie: Since the beginning of the creation of communities (families, tribes, tribes), people have sought ways to arrange their interactions so that they serve security, comfort, development, to be able to distinguish between what is good and what is bad at the level of everyday life. In their struggle with nature, they sought support from faith. The intellectual elite became the priests, and instructions on how to act became the content of religion. At a higher level of integration, the role of rulers became more prominent, and guidance was sought in the laws they enacted - with the specific participation of more important subjects (hierarchs). In the background of this process were the efforts of sage-philosophers and theologians to create and arrange a system of professed values in specific areas and circumstances of life. The article pays attention to ethics in the sphere of health care and under pandemic conditions.
Streszczenie: Od początku tworzenia społeczności (rodów, szczepów, plemion) ludzie poszukiwali sposobów układania wzajemnych relacji tak, aby służyły one bezpieczeństwu, wygodzie, rozwojowi, aby móc odróżniać to co dobre, od tego co złe, na poziomie codziennego życia. W zmaganiach z naturą szukali wsparcia w wierze. Intelektualną elitą stali się kapłani, a wskazania jak postępować stały się treścią religii. Na wyższym poziomie integracji uwypukliła się rola władców, a wskazań szukano w prawie stanowionym przez nich - przy określonym współudziale ważniejszych poddanych (hierarchów). W tle tego procesu trwały starania mędrców-filozofów oraz teologów aby wykreować i poukładać system wyznawanych wartości w określonych dziedzinach i okolicznościach życia. W artykule zwrócono uwagę na etykę w sferze ochrony zdrowia i w warunkach pandemii.

2/3
Nr opisu: 0000039456
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Zakres makromarketingu jako subdyscypliny nauki o marketingu
Tytuł równoległy: The scope of macromarketing as subdiscipline of marketing science
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, nr 4, s. 3--15
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; makromarketing ; konkurencja ; etyka ; społeczeństwo
Słowa kluczowe ang.: marketing ; macromarketing ; competition ; ethics ; society
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek/zakres-makromarketingu-jako-subdyscypliny-nauki-o-marketingu,a1498084147
DOI: 10.33226/1231-7853.2020.4.1
Streszczenie: Artykuł ma na celu określenie definicji makromarketingu oraz zidentyfikowanie podstawowych obszarów zainteresowania makromarketingu. Przeprowadzony przegląd definicji makromarketingu pozwolił na przyjęcie definicji makromarketingu, która została zaproponowana przez Shelby D. Hunta i jest powszechnie akceptowana przez środowisko zajmujące się tą problematyką. Według Hunta "makromarketing odnosi się do badania: systemów marketingowych, oddziaływania i konsekwencji oddziaływania systemów marketingowych na społeczeństwo oraz społeczeństwa na systemy marketingowe". Zdefiniowanie pojęcia makromarketingu jest punktem wyjścia do opisania sześciu obszarów badawczych makromarketingu. Należą do nich badania dotyczące: historii marketingu, konkurencji i rynku, polityki globalnej i środowiska, etyki marketingu i sprawiedliwości dystrybucyjnej, marketingu i rozwoju oraz jakości życia.
Streszczenie: The article aims to define the definition of macromarketing and to identify the basic areas of macromarketing interest. The review of the macromarketing definition allowed for the adoption of the macromarketing definition, whoch was proposed by Hunt and is widely accepted by the environment dealing with the issue. According to Hunt, "macromarketing refers to the study of marketing systems, the impact and consequences society on marketing system". defining the concept of macromarketing is the starting point to describe sex research areas of macromarketing. These include research on: marketing history, competition and market, global policy and environment, marketing ethics and distribution justice, marketing and development, and quality of life.

3/3
Nr opisu: 0000036948
Autorzy: Włodzimierz Wójcicki.
Tytuł pracy: Protoeconomics - elements of economics in antiquity
Tytuł pracy w innym języku: Protoekonomia - elementy ekonomii w starożytności
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 11, no. 4, p. 147--159
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: etyka ; ekonomia ; długi ; pieniądz ; sprawiedliwa wymiana ; kształtowanie prawa
Słowa kluczowe ang.: ethics ; economy ; debts ; money ; fair exchange ; development of law
http://www.ers.edu.pl/PROTOEKONOMIA-ELEMENTY-EKONOMII-W-STAROZYTNOSCI,104683,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2018-0043
Streszczenie: Subject and purpose of work: The work presents the emergence and shaping of basic economic issues since the dawn of human economic activity. Contemporary views on important economic issues have their roots in antiquity. The shaping of concepts such as money, interest, contract, credit as a part of the law, began a long time ago and exerted an influence on the way they are understood today. Materials and methods: The basis for the considerations is the study of literature on the history of the development of economics and the science of management in economic, philosophical and ethical aspects. The work has shown the non-linear nature of the development of new phenomena emerging in volatile political, technical, religious and moral conditions, which are largely spontaneous, and a reciprocal overlap of various fields of knowledge in a general and individual sense. Particular discoverers were found to present a wide spectrum of interests. Results: Historically, the development of economic knowledge began with the issues from the border of economics and management, from microeconomics (household) to macroeconomics (money); little information concerns large undertakings such as irrigation systems, pyramids or waging wars. Conclusions: Generally speaking - monarchs' edicts came before the deliberations of thinkers, concrete reasoning came before abstract considerations.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: Praca przedstawia wyłanianie i kształtowanie się podstawowych zagadnień ekonomicznych od zarania działalności gospodarczej człowieka. Współczesne poglądy na istotne kwestie ekonomiczne mają ugruntowanie w starożytności. Kształtowanie takich pojęć jak pieniądz, procent, kontrakt, kredyt, przy udziale prawa, zaczęło się dawno temu i wywarło wpływ na ich dzisiejsze rozumienie. Materiały i metody: Podstawą dociekań są badania literatury dotyczącej historii rozwoju gospodarki i nauki o gospodarowaniu w aspektach ekonomicznych, filozoficznych, etycznych. W pracy wskazano na nielinearny charakter rozwoju, nowe zjawiska powstają na gruncie zmiennych uwarunkowań politycznych, technicznych, religijno-moralnych, które w dużej mierze mają charakter spontaniczny. Widzimy też wzajemne przenikanie różnych dziedzin wiedzy w znaczeniu ogólnym oraz indywidualnym - poszczególni odkrywcy prezentują szerokie spektrum zainteresowań. Wyniki: Historycznie rozwój wiedzy ekonomicznej rozpoczął się od zagadnień z pogranicza ekonomii i zarządzania, od mikroekonomii (gospodarstwo domowe) do makroekonomii (pieniądz); mało informacji dotyczy dużych przedsięwzięć jak systemy irygacyjne, piramidy czy prowadzenie wojen. Wnioski: Uogólniając - edykty monarchów wyprzedzały dociekania myślicieli, rozumowanie konkretne wyprzedzało rozważania abstrakcyjne.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB