Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
FEEDBACK Liczba odnalezionych rekordów: 5
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Niniejsza seria dwóch artykułów przedstawia istotne aspekty procesu nauczania sprawności pisania w języku obcym, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności i strategii pisania tekstów na poziomie zaawansowanym. W części I. autorki omawiają rolę i zróżnicowane podejścia do nauczania pisania, podkreślając znaczenie jakości informacji zwrotnej udzielanej uczącemu się zarówno przez nauczyciela jak i rówieśników w cyklu spotkań o charakterze dialogu pomiędzy tutorem i jego podopiecznym. Podejmują także dyskusję zagadnień związanych z rozwijaniem samoregulacji w nauce języka obcego i strategicznym wspomaganiem uczącego się w procesie nauki pisania. Część II. prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych podczas wdrażania własnego projektu tutoringowego, jaki został zrealizowany ze studentami trzeciego roku studiów licencjackich na kierunku Filologia w integracji z kursem Praktycznej nauki języka angielskiego - pisanie. Wnioski: Implikacje pedagogiczne zagadnień przedstawionych w obu artykułach wiążą się z potrzebą wdrażania i realizacji idei rozwijania samoregulacji w edukacji językowej i kształtowania umiejętności uczenia się przez całe życie. Streszczenie: The main aim of this series of two articles is to explore the issue of teaching and learning writing, with special attention to writing at advanced levels of foreign language proficiency. In Part I., the authors review the role of writing in language teaching and concentrate on different approaches to writing instruction. They stress the significance of quality feedback provided in dialogic feedback cycles, including tutor response and peer reviewing. They also discuss the issue of scaffolding student writers towards self-regulation of writing processes and strategies. Part II. presents an empirical study on the implementation of a tutoring project for EFL learners at college level in integration with a regular writing course for third year English Philology students. Results: nie dotyczy Conclusions: The pedagogical implications of the issues discussed in both articles relate to the need to guide students towards self-regulated language learning with a view to continued lifelong learning.
2/5
Nr opisu: 0000044348 Autorzy: Małgorzata Dąbrowska, Izabela Krystyna Dąbrowska. Tytuł pracy: Teaching and learning writing skills and strategies, Part 2., An empirical study on the implementation of a tutoring project for EFL learners at college level Tytuł pracy w innym języku: Rozwijanie sprawności pisania w języku obcym : Cz. 2. Wdrożenie projektu tutoringu na poziomie zaawansowanym - wyniki badań empirycznych Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 156-174 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: informacja zwrotna ; język obcy ; pisanie ; samoregulacja ; tutoring Słowa kluczowe ang.: feedback ; foreign language learning ; self-regulated ; tutoring ; writing http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Rozwijanie-sprawnosci-pisania-w-jezyku-obcym-Czesc-II-Wdrozenie-projektu-tutoringu,147698,0,1.html DOI: 10.29316/rs/147698 Streszczenie: Niniejsza seria dwóch artykułów przedstawia istotne aspekty procesu nauczania sprawności pisania w języku obcym, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności i strategii pisania tekstów na poziomie zaawansowanym. Materiał i metody: Część I. przedstawia zróżnicowane podejścia do nauczania pisania i podejmuje dyskusję zagadnień związanych z rozwijaniem samoregulacji w nauce języka obcego. Część II. prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych podczas wdrażania własnego projektu tutoringowego, jaki został zrealizowany ze studentami trzeciego roku studiów licencjackich na kierunku Filologia w integracji z kursem Praktycznej nauki języka angielskiego - pisanie. Wyniki: Zarówno przegląd literatury tematu, jak i wyniki przeprowadzonych badań sugerują, iż umiejętne wdrażanie metody tutoringu jeden-na-jeden w połączeniu z tutoringiem rówieśniczym może pomóc uczącym się rozwinąć umiejętności pisania w języku obcym i wspomóc rozwój samoregulacji w nauce. Wnioski: Zagadnienia przedstawione w obu artykułach wskazują na potrzebę celowego ukierunkowywania uczących się w procesie rozwijania umiejętności samoregulacji w nauce języka obcego poprzez aktywne wdrażanie i wykorzystywanie zróżnicowanych technik edukacji spersonalizowanej. Streszczenie: The aim of this series of two articles is to explore the issue of teaching and learning writing, with special attention to writing at advanced levels of foreign language proficiency. Material and methods: In Part I., the authors present different approaches to writing instruction and discuss the issue of scaffolding student writers towards self-regulation. Part II. presents an empirical study on the implementation of a tutoring project for EFL learners which was integrated with a regular writing course for third year English Philology students. Results: The review of the literature on the topic and the results of the presented empirical study show that skillful implementation of one-to-one tutoring in combination with peer tutoring may help students develop foreign language writing skills and facilitate student progress towards self-regulated learning. Conclusions: The issues discussed in both articles indicate the need for guiding students towards self-regulated learning in language education through active implementation of personalized education techniques.
3/5
Nr opisu: 0000044236 Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska, Małgorzata Dąbrowska. Tytuł pracy: Tutoring in academic settings : an empirical study on developing a diploma project at college level Tytuł równoległy: Tutoring w środowisku akademickim : badanie empiryczne dotyczące opracowania pracy dyplomowej na poziomie uczelni Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 61-80 ISBN: 978-83-64881-89-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 54903 Liczba arkuszy: 1,37 Słowa kluczowe ang.: academic settings ; feedback ; personalised education ; tutoring [sprawdź dostępność w katalogu AB]
4/5
Nr opisu: 0000033620 Autorzy: Tomasz Niźnikowski, Jerzy Sadowski, Ewelina Anna Niźnikowska, Jerzy Miller, Waldemar Wiśniowski. Tytuł pracy: Effectiveness of different types of feedback in the learning of complex movement tasks Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, Vol. 2, issue 4, p. 129--132 p-ISSN: 2450-4777 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: ENG Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: effectiveness ; feedback ; learning ; children Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://pjas.pwsip.edu.pl/pjas_vol/vol2/issue4/Vol2_4_art2.pdf Streszczenie: The purpose of the study was to assess the effectiveness of different types of feedback applied in the learning of complex movement tasks. It included 13 children aged 7-8. A pedagogical experiment was the method applied in the study. Children randomly assigned to two groups participated in the study. The groups were as follows: visual stimulus GBV IS=6 (height 120 cm ą 4.2 cm, body mass 20.3 kg ą 3.6 kg); verbal stimulus GBV ER=7 (height 118 cm ą 4.1 cm, body mass 19.3 kg ą 3.3 kg). The research conducted revealed that the effectiveness of learning symmetrical movement tasks by children aged 7-8 depends on the type of feedback provided. It was found out that in learning movement tasks visual feedback is more effective than verbal feedback.
5/5
Nr opisu: 0000033254 Autorzy: Tomasz Niźnikowski, Marta Nogal, Michał Biegajło, Waldemar Wiśniowski, Ewelina Anna Niźnikowska. Tytuł pracy: The effectiveness of various verbal information in teaching backward roll Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, vol. 8, issue 4, p. 92--99 p-ISSN: 2080-1297 e-ISSN: 2080-9999 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 11.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: akrobatyka sportowa ; feedback ; nauczanie ; uczenie się Słowa kluczowe ang.: teaching and learning ; feedback ; sports acrobatics Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.balticsportscience.com/ Streszczenie: Background: The aim of this study was to investigate the effectiveness of different types of verbal feedback in learning a backward roll. Material/Methods: The study included 29 participants aged 6-8 years who attended acrobatic gymnastics classes. They were randomly assigned to 3 groups. An experiment and experts' evaluation were the main research methods. During the experiment the study participants were taught abackward roll. The experts evaluated the backward roll performance at the beginning (pre-test) and at the end (post-test) of the experiment as well as one week after the experiment (retention). Results: When teaching and learning the backward roll, an increase in mean values was noted in the post-test, with the highest increase in group P (16.7%). In the retention test, the highest increase was found in group E (16.2%), whereas the lowest one was observed in group P (15.2%) (p > 0.05). Conclusions: 1. Verbal feedback on errors proved the most effective in the process of learning the backward roll. 2. At early stages of learning, too much verbal feedback usually disturbs and hinders the process of acrobatic skill acquisition. 3. Further research is necessary to determine principles of teaching and learning simple and complex motor skills.