AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: FINANCIAL ANALYSIS
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000045151
Autorzy: Marta Szepeluk, Grzegorz Czapski.
Tytuł pracy: Assessment of the Financial Condition of a Food Company in 2017-2021
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, Vol. 25, issue 4, p. 442--458
p-ISSN: 1108-2976

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe ang.: debt ; financial analysis ; financial liquidity ; financial statements ; profitability
https://ersj.eu/journal/3111
DOI: 10.35808/ersj/3111
Streszczenie: The purpose of this article is to present the concept of financial and ratio analysis and to present the financial situation of a food company for 2017-2021, taking into account the impact of the COVID-19 pandemic on the company. Within the scope of the main objective, a preliminary and ratio analysis of the financial statements of the company was conducted. Design/Methodology/Approach: The article was written using the following methods: literature criticism, data analysis, including financial analysis, and conclusion. Particular attention was paid to the level of financial liquidity, profitability and debt of the examined company. Findings: Based on the analyses carried out, it was found that the level of financial liquidity of the analysed company was below the safe range of 1.5 to 2.0 (Nowak, 2002, Bień, 2018). The immediate liquidity ratio was at a satisfactory level, proving that there were no problems with the timely payment of liabilities. In addition, it was shown that the company's overall financial situation was stable, as its financial ratios in the analysed years were profitable and with a growing trend. Practical implications: The presented analysis shows that despite the consequences of the COVID-19 pandemic, the researched company was operating very well and the level of liquidity depends to a large extent on future sales. Originality/value: This article presents an analysis of a company in the food industry. The conducted analyses showed that the financial situation of the company is very good, and thus further, dynamic development of the company is possible.

2/2
Nr opisu: 0000035578
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Karolina Ziółkowska.
Tytuł pracy: Assessment of investment in the café service sector
Tytuł równoległy: Ocena przedsięwzięcia inwestycyjnego w sektorze usług kawiarnianych
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 11, No. 1, s. 90--108
p-ISSN: 2083-3725

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: analiza finansowa ; usługi kawiarniane ; wejście na rynek ; analiza prospektywna
Słowa kluczowe ang.: financial analysis ; café services ; market entry ; prospective analysis
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.ers.edu.pl/OCENA-PRZEDSIEWZIECIA-INWESTYCYJNEGO-W-SEKTORZE-USLUG-KAWIARNIANYCH,92857,0,2.html
DOI: 10.29316/ers-seir.2018.07
Streszczenie: Subject and purpose of work: The subject of the work is the issue related to making investment decisions on the Polish market of café services in Warsaw. The work contains a theoretical and an empirical part. The aim of the work is to evaluate the effectiveness of different ways of running a café in the form of creating your own brand, a network café franchise or cooperation based on an agency agreement. Materials and methods: The work was based on the problem literature, materials made available by companies offering cooperation in the cafeteria industry and reports from a research company regarding the HoReCa market. A prospective ex-ante analysis has been given the form of a business plan for a newly created coffee shop. Results: The basics of creating a new enterprise were discussed and the undertaking was characterized taking into account the location, competition, employment plan, marketing and risk assessment. A SWOT analysis and financial forecasts were prepared, taking into account capital expenditures, demand forecast, revenues, costs and margins, as well as the analysis of other financial parameters. Conclusions: Available business models offer the investor a wide range of investment options. The choice of a business model depends both on the investor's expectations and its proneness to risk taking as well as on the location of the planned undertaking.
Streszczenie: Przedmiot i cele pracy: Przedmiotem pracy jest problematyka związana z podjęciem decyzji inwestycyjnych na polskim rynku usług kawiarnianych w Warszawie. Praca zawiera cześć teoretyczną i część empiryczną. Celem pracy jest ocena efektywności różnych sposobów prowadzenia kawiarni w postaci stworzenia własnej marki, franczyzy kawiarni sieciowej lub współpracy opartej na umowie agencyjnej. Materiały i metody: Praca została oparta na literaturze problemu, na materiałach udostępnionych przez firmy oferujące współpracę w branży usług kawiarnianych i raportach firmy badawczej dotyczących rynku HoReCa. Prospektywnej analizie ex-ante nadano postać biznes planu dla nowo tworzonej kawiarni. Wyniki: Omówiono podstawy tworzenia nowego przedsiębiorstwa i scharakteryzowano przedsięwzięcie z uwzględnieniem lokalizacji, konkurencji, planu zatrudnienia, marketingu i oceny ryzyka. Wykonano analizę SWOT i prognozy finansowe uwzględniające nakłady inwestycyjne, prognozę popytu, wysokość przychodów, kosztów i marż oraz analizę innych parametrów finansowych. Wnioski: Dostępne modele prowadzenia biznesu dają inwestorowi szeroki wachlarz opcji inwestycyjnych. Wybór modelu biznesowego zależy zarówno od oczekiwań inwestora i jego skłonności do ryzyka jak i od lokalizacji planowanego przedsięwzięcia.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB