Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
FOREST EDUCATION Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The SARS-CoV-2 pandemic has significantly changed the shape and organization of education in the State Forests, hence the purpose of this study is to assess its impact on the course, financing, forms and participation of youth and adults in forest education in Poland. Materials and methods: The study was based on hitherto unpublished quantitative data concerning the educational activities of forest districts carried out in 2011-2021. Qualitative methods, including online surveys, were also used. Due to the largest area of forests under its management in Poland, the RDSF Szczecin was selected as the study area. Results: An analysis of expenditures on forest education was carried out, identifying forest districts with the highest and lowest costs. Conclusions: The mixed methods used allowed for a more complete interpretation of the results, as well as the presentation of the figures in a statistical context. Streszczenie: Pandemia SARS-CoV-2 znacząco zmieniła kształt i organizację edukacji w Lasach Państwowych, stąd celem niniejszej pracy jest ocena jej wpływu na przebieg, finasowanie, formy i udział młodzieży oraz dorosłych w edukacji leśnej w Polsce. Materiały i metody: Badania oparto na niepublikowanych dotychczas danych ilościowych dotyczących działalności edukacyjnej nadleśnictw prowadzonej w latach 2011-2021. Zastosowano także metody jakościowe, w tym ankiety internetowe. Ze względu na największą powierzchnię lasów w swoim zarządzie w Polsce na obszar badawczy wybrano RDLP Szczecin. Wyniki: Przeprowadzono analizę wydatków na edukację leśną, identyfikując nadleśnictwa o najwyższych i najniższych kosztach. Wnioski: Wykorzystane metody mieszane pozwoliły na pełniejszą interpretację wyników, a także zaprezentowanie danych liczbowych w kontekście statystycznym.
2/2
Nr opisu: 0000042824 Autorzy: Klaudia Bernat, Łukasz Jan Zbucki, Dominik Dąbrowski. Tytuł pracy: Edukacja leśna społeczeństwa w Leśnych Kompleksach Promocyjnych Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku Tytuł równoległy: Forest education of the society in the promotional forest complexes of the Regional Directorate of State Forests in Białystok Tytuł całości: W: Wybrane aspekty działalności pozaprodukcyjnej na obszarach przyrodniczo cennych / red. nauk. Stanisław Łuniewski, Mikołaj Jalinik Miejsce wydania: Białystok Wydawca: Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 116-131 ISBN: 978-83-942623-8-9 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: edukacja leśna ; Lasy Mazurskie ; Lasy Państwowe ; Leśne Kompleksy Promocyjne ; nadleśnictwo ; Puszcza Białowieska ; Puszcza Knyszyńska Słowa kluczowe ang.: Białowieża Primeval Forest ; forest education ; forest inspectorate ; Forest Promotional Complexes ; Knyszyńska Primeval Forest ; Masurian Forest ; State Forests Projekt/grant: Edukacja ekologiczna jako narzędzie wdrażania koncepcji zrównoważonego rozwoju w świetle wydatków LP : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/12/2020