AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: FUNCTIONS
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000036750
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Jarosław Starczewski, Janusz Wiśniewski.
Tytuł pracy: Błędy przełożonych w procesie oceniania pracowników
Tytuł równoległy: Errors working in the evaluation of employess
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Z. 13, nr 3, s. 181--196
p-ISSN: 1896-9380

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: błędy ; decyzja ; funkcje ; ocena ; pracownik
Słowa kluczowe ang.: errors ; decision ; functions ; evaluation ; employee
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: Przedmiotem artykułu jest problem błędów oceny i jej skutków. Autorzy omawiają problematykę procesu oceniania pracowników zwracając uwagę, że ocenianie jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych działań w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dzieje się tak między innymi dlatego, że ocena pracy pracownika stanowi podstawę wielu decyzji personalnych i jest ściśle związana z wykonywaniem funkcji kierowniczych. Następnie autorzy dokonują analizy systemu oceniania określając jego cechy oraz celów oceniania pracowników z punktu widzenia pracownika i pracodawcy. Podkreślają, że dobrze opracowany system ocen stanowi duże ułatwienie dla kadry kierowniczej, jak również dla pracowników, dlatego powinien opierać się na jasno sprecyzowanych zasadach i kryteriach. Na koniec autorzy prezentują błędy w procesie oceniania pracownika, gdyż nieumiejętne ocenianie może przynieść więcej szkód niż korzyści. Podkreślają, że prawdopodobieństwo występowania błędów będzie mniejsze, gdy staranniej cały proces zostanie przygotowany pod względem merytorycznym, psychologicznym oraz organizacyjnym. Oprócz dobrego przygotowania potrzebna jest też duża odpowiedzialność ze strony osób oceniających.

2/4
Nr opisu: 0000035636
Autorzy: Katarzyna Ochyra-Żurawska, Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Organizacje pozarządowe w tworzeniu bezpieczeństwa społecznego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, R. X, Nr 4, s. 215--230
p-ISSN: 1899-3524

Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2018 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; funkcje ; kryzys ; organizacje ; społeczność
Słowa kluczowe ang.: security ; functions ; crisis ; organizations ; community
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: W mniejszym opracowaniu autorzy prezentują rolę organizacji pozarządowych w tworzeniu bezpieczeństwa społecznego. Definiują pojęcia bezpieczeństwa oraz społeczności lokalnej, do której odnosi się pojęcie bezpieczeństwo społeczne oraz bezpieczeństwo lokalne. Dokonano charakterystyki organizacji pozarządowych podkreślając, że są one we współczesnych czasach szczególnymi podmiotami ze względu na swoje zaangażowanie w sprawy społeczne, a także ze względu na swoją rolę we wzmacnianiu zdolności państwa do obrony, ponieważ wymaga ona ścisłej kooperacji z trzecim sektorem. Chcąc jeszcze bardziej przybliżyć rolę, jaką organizacje pozarządowe pełnią w zapewnieniu (wsparciu) bezpieczeństwa społeczności lokalnych autorzy opisują i przybliżają działalność kilku wybranych podmiotów zarówno o zasięgu ogólnokrajowym, jak i lokalnym, m.in. Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta czy Stowarzyszenia WIOSNA. Konkluzję przyjętych przez autora rozważań stanowi stwierdzenie, że znaczenie organizacji pozarządowych stale oraz systematycznie wzrasta w tworzeniu bezpieczeństwa zarówno narodowego, jak i międzynarodowego, a już szczególnie lokalnego.
Streszczenie: In a smaller paper, the authors present the role of NGOs in creating social security. They define the concept of security and the local community, which refers to the concept of social security and local security. The characteristics of NGOs have been characterized by the fact that they are in the present day special actors because of their involvement in social affairs and because of their role in strengthening the defense's ability to work as it requires close cooperation with the third sector. In order to further approximate the role that NGOs play in assuring (supporting) the security of local communities, the authors describe and bring together the activities of several selected actors, both nationally and locally. Society of Aid St. Brother Alberta or Spring Association. The conclusion of the author's considerations is that the importance of non-governmental organizations is constantly and systematically increasing in both national and international as well as local security.

3/4
Nr opisu: 0000031204
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Funkcje i dysfunkcje marketingu - cz. 1
Tytuł równoległy: Functions and dysfunctions of marketing - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 11, s. 3--9
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; funkcje ; dysfunkcje ; nauka o marketingu
Słowa kluczowe ang.: marketing ; functions ; dysfunctions ; scholarly discipline of marketing
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opacowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Artykuł jest pierwszą częścią opracowania poświęconego funkcjom marketingu. Omówiono w nim funkcje marketingu na rzecz gospodarki narodowej, wpływ marketingu na rozwój gospodarczy, funkcje spełniane przez marketing na rzecz kupujących oraz osób zaangażowanych w marketing. Aby analizę funkcji marketingu uczynić bardziej obiektywną, wskazano również na ciemną stronę marketingu, określoną jako dysfunkcje marketingu. Prezentowana część artykułu obejmuje funkcje marketingu na rzecz gospodarki narodowej oraz wpływ marketingu na rozwój gospodarczy. W drugiej części przedstawione zostaną funkcje marketingu na rzecz nabywców, funkcje wobec osób zaangażowanych w marketing oraz będą omówione dysfunkcje marketingu.
Streszczenie: The article constitutes a first part of a paper devoted to the functions of marketing, in which there have been discussed the functions of marketing designated to national economy, impact of marketing on economic development, as well as functions of marketing aimed at buyers and persons engaged in marketing. In order to make the analysis of the functions of marketing more objective there have also been indicated a "dark side" of marketing referred to as dysfunction of marketing. The first presented part of the article comprises the functions of marketing designated to national economy and impact of marketing on economic development. In the second part there will be presented the functions of marketing designated to buyers and persons engaged in marketing as well as there will be discussed the dysfunctions of marketing.
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

4/4
Nr opisu: 0000031210
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Funkcje i dysfunkcje marketingu - cz. 2
Tytuł równoległy: Functions and dysfunctions of marketing - part 2
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 12, s. 2--10
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; funkcje ; dysfunkcje ; nauka o marketingu
Słowa kluczowe ang.: marketing ; functions ; dysfunctions ; scholarly discipline of marketing
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Artykuł jest kontynuacją opracowania, którego pierwsza część zamieszczona została w poprzednim numerze "Marketingu i Rynku" i w którym przedstawiono funkcje marketingu na rzecz gospodarki narodowej oraz wpływ marketingu na rozwój gospodarczy. W tej części zostaną przedstawione funkcje marketingu na rzecz nabywców oraz funkcje marketingu wobec osób zaangażowanych w marketing. Omówione zostaną również dysfunkcje marketingu. Obie części artykułu odnoszą się do podstawowego pytania, które powinno być zadane w związku z problematykę marketingową: Jak szerokie powinno być spojrzenie na marketing i w jaki sposób rozpatrywać należy zagadnienia marketingowe? Przedstawione w artykule rozważania dowodzą, że rozpatrywanie zagadnień marketingowych z punktu widzenia przedsiębiorstwa oraz traktowanie marketingu wyłącznie jako funkcji zarządzania (funkcjonalnego obszaru biznesu) jest obecnie niewystarczające. Nie jest ono bowiem w stanie w sposób pełny i właściwy odzwierciedlić aktualnej roli marketingu w gospodarce i społeczeństwie.
Streszczenie: The article constitutes continuation of the paper, the first part of which was published in the previous issue of "Marketing i Rynek", where there have been presented the functions of marketing designated to national economy and impact of marketing on economic development. In this part there will be presented the functions of marketing aimed at buyers and persons engaged in marketing. Both parts of the article referrer to the primary questions that should be asked in connection with the marketing issues, namely how broadly should we look at marketing and in what manner should we consider marketing issue. The deliberations presented in the article prove that view of marketing issues from the perspective of an enterprise and consideration of marketing issues solely as management function (functional area of business) does not currently suffice, since it is unable to fully and properly reflect the present role of marketing both in the economy and society.
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB