Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
GENERATION Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Współczesny rynek pracy w Polsce ulega stałym transformacjom, które wynikają ze zmian demograficznych, w głównej mierze związanych z procesem starzenia się społeczeństwa. W strukturach firm oraz instytucji występują obecnie cztery pokolenia. Generacje te, funkcjonują coraz częściej w tych samych zespołach pracowniczych, co stanowić może istotne wyzwanie dla zarządzających współczesnymi organizacjami. Materiał i metody: W niniejszej pracy zastosowano metodę polegającą na analizie aktualnego piśmiennictwa. Wyniki: Obecna sytuacja na rynku pracy charakteryzuje się wzrostem liczby osób pracujących w gospodarce narodowej. Aktualnie na rynku pracy w Polsce funkcjonują cztery pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z zróżnicowane pod względem systemu wartości, motywacji do pracy, oczekiwań czy poziomu lojalności wobec pracodawców. Wnioski: Umiejętne zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowniczym umożliwi wykorzystanie starszych pokoleń w roli mentorów dla młodych pracowników, ale nie można pominąć tu tzw. odwróconego mentoringu, gdzie starsze pokolenie będzie się uczyć od młodszych pracowników np. kompetencji wirtualnych, nowych technologii itp. Streszczenie: The contemporary labour market in Poland is undergoing constant transformations, which result from demographic changes, mainly related to the process of population ageing. There are currently four generations in the structures of companies and institutions. These generations are more and more often operating in the same teams of employees, which may be a significant challenge for the managers of modern organisations. Material and methods: In this paper the method of analysis of current literature was used. Results: Currently, there are four generations on the labour market in Poland: Baby Boomers, X, Y and Z differ in terms of value system, motivation to work, expectations and loyalty to employers. Conclusions: Skilful management of a diverse workforce will make it possible to use the older generations as mentors for young workers, but the so-called reverse mentoring cannot be omitted here, where the older generation will learn from younger employees, e.g. virtual competences, new technologies, etc.
2/2
Nr opisu: 0000040980 Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Julia Nowicka, Radosław Dawidziuk. Tytuł pracy: Generacyjne wyzwania w zakresie funkcjonowania współczesnych organizacji Tytuł równoległy: General challenges for the functioning of contemporary organizations Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 14, nr 1, s. 27--38 p-ISSN: 1896-9380 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: employer branding ; organizacja ; pokolenie ; polityka personalna ; wizerunek firmy ; zarządzanie zasobami ludzkimi Słowa kluczowe ang.: employer branding ; organization ; generation ; personnel policy ; corporate image ; human resources management https://nsz.edu.pl/resources/html/article/details?id=208278 Streszczenie: W opracowaniu wskazano specyfikę czasu, w jakim na rynku pracy funkcjonują pokolenia sprzed rozwoju masowej cyfryzacji, i pokolenia, dla których wszechobecność sieci teleinformatycznych jest nie tylko normą, ale i warunkiem zachowania bezpieczeństwa. Autorzy artykułu, wskazując środowisko funkcjonowania organizacji, zarówno w rozumieniu jej dalszego i bliższego otoczenia, jak i w zakresie uwarunkowań wewnętrznych, nakreślają szanse i zagrożenia działań firm determinowanych przez udział wielu generacji wiekowych. Efektem tych aktywności jest świadoma i zorganizowana polityka budowania wizerunku firmy (employer branding), mająca odzwierciedlenie nie tylko w szeroko rozumianym public relations, ale i w polityce personalnej organizacji, zatem w procesie rekrutacji, adaptacji pracownika, jego motywowaniu oraz w realizacji systemu ocen pracowniczych.