AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: GIFTED CHILD
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: zych ze środowiskiem szkolnym w zakresie wspierania zdolności wychowanków? Czy i jakiego typu trudności sprawiają zdolni wychowankowie w środowisku szkolnym? Odpowiedzi szukano w analizach 27 przypadków zdolnych wychowanków środowisk zastępczych przebywających w pieczy instytucjonalnej oraz pieczy rodzinnej. Badania pokazały liczne trudności we współpracy pomiędzy środowiskami zastępczymi (zwłaszcza instytucjonalnymi) z placówkami edukacyjnymi, przybliżyły również wybrane problemy związane z funkcjonowaniem zdolnego wychowanka pieczy zastępczej w przestrzeni edukacyjnej.^apiecza zastępcza^agifted child^aAbilities are primarily conditioned by personal and environmental factors. In the case of gifted pupils of foster environments, an important role is played by appropriate cooperation between educational institutions and foster environments, including the work of teache
Autorzy: , piecza zastępczagifted childAbilities are primarily conditioned by personal and environmental factors. In the case of gifted pupils of foster environments, an important role is played by appropriate coope.
Tytuł pracy:
Szczegóły:
Punktacja ministerstwa:
Słowa kluczowe ang.:
Inne bazy podające opis:
  • ator. So, it is worth answering the following questions: How is the foster environment collaboration with the school environment shaped in regard to supporting pupils' abilities? Do gifted pupils face any difficulties in the school environment, and what types of difficulties do they face? Answers were sought in analyses of 27 cases of gifted pupils in foster care residing in institutional care and family care. The research showed a number of difficulties in cooperation between foster environments (especially institutional ones) with educational institutions, as well as brought to light selected problems related to the functioning of a gifted foster care pupil in the educational space.^anauczyciel^ateacher

    DOI:
    Streszczenie:
    Streszczenie:

    2/4
    Szczegóły:
    Charakterystyka wg MNiSW:
    Słowa kluczowe ang.:

    DOI:

    3/4
    Nr opisu: es in the care, upbringing, or education of the child entrusted to it, including gifted children. Research on the educational opportunities for gifted foster care children was carried out in 6 Polish voivodeships: Lublin, Warmia-Masuria, Podlasie, Subcarpathia, Świętokrzyskie and Masovia , over a two years period - from April 2018 to June 2020. The research was quantitative and qualitative in nature. It allowed authors to conclude that a gifted child in institutional care faces numerous problems, including the lack of adequate support from both educational institutions and the foster care system in developing passions, interests and abilities.^aZdunkiewicz, Piotr^cy^ainstytucjonalna piecza zastępcza^afoster care^anierówności edukacyjna^agifted child^apiecza zastępcza^ainstitutional foster care
    Autorzy: Fundusz Rozwoju Nauki PSW CC-BY-NC-ND FINAL_PUBLISHEDThe issue of abilities and talents is of great importance, as young people are required to possess a solid education and creativity, whoch talented people can certainly benefit from, especially if they are surrounded by adequate education and a supportive family environment. Unfortunately, the latter aspect i lacking in children in foster care (especially in institutional care). The researchers and analyses af analyzed phenomenon allow to conclude that children in foster care are often a neglected group in terms of upbringing, education, personal models, values and life priorities. Foster care should be and educational environment designed to compensate for deficiencies in the care, upbringing, or education of the child entrusted to it, including gifted children. Research on the educational opportunities for gifted foster care children was carried out in 6 Polish voivodeships: Lublin, Warmia-Masuria, Podlasie, Subcarpathia, Świętokrzyskie and Masovia , over a two years period - from April 2018 to June 2020. The research was quantitative and qualitative in nature. It allowed authors to conclude that a gifted child in institutional care faces numerous problems, including the lack of adequate support from both educational institutions and the foster care .
    Tytuł równoległy:
    Charakterystyka formalna:
    Charakterystyka merytoryczna:
    Język publikacji:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.:
    Inne bazy podające opis:


  • Projekt/grant:

    4/4
    Nr opisu: anych rozłożono na dwie fazy, w pierwszej fazie (badania sondażowe) wykorzystano kwestionariusz ankiety dla podopiecznych (10 lat i powyżej), analizę dokumentów i wywiad z dyrektorem placówki. W drugiej fazie na podstawie kryteriów psychopedagogicznych, tj. nominacje rodzicielskie (w tym wypadku nominacje wychowawców); autonominacje; uczestnictwo w konkursach i zawodach; posiadane zainteresowania i ich rozwijanie wyłoniono przypadki zdolnych podopiecznych i przeprowadzono wywiady jakościowe na ich temat. Badania pozwoliły na określenie problemów związanych z funkcjonowaniem społecznym zdolnych podopiecznych w środowisku pieczy zastępczej oraz przybliżyły rodzaje wsparcia oferowanego im przez to środowisko.^apiecza zastępcza^afoster care^aThe article presents results of the research on the functioning of gifted children in foster care in three provinces of eastern Poland, howev
    Autorzy: , piecza zastępczafoster careThe article presents results of the research on .
    Tytuł pracy:
    Opis fizyczny:
    Punktacja ministerstwa:
    Słowa kluczowe ang.: children showing both general as well as profile talents undergone analysis. The aim of the research was to identify factors that may affect the development of the pupils talents. The research was conducted from April to December 2018 - not only the interests of foster care pupils were examined but also the specificity of gifted children functioning in foster environments was determined. Data was collection in two phases. In the first phase (survey) a questionnaire for pupils (10 years and older), document analysis and interview with the principals of the facility were used. In the second phase, on the basis of psychopedagogical criteria, i.e. parental nominations (in this case nominations of educators); autonominations; participation in competitions or contests; possessed interests and their development, cases of gifted wards were selected. Therefore, qualitative interviews were conducted in order to acquire some information about them. The research both allowed to identify problems related to the social functioning of gifted pupils in the foster care environment and brought closer the types of support offered to them by this environment.^apedagogika społeczna^asocial pedagogy^aPolska Wschodnia^aeastern Poland
    Słowa kluczowe ang.: ;


      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB