AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: GIRLS PHYSICAL EDUCATION
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000029377
Autorzy: Barbara Bergier, Agata Flisiak, Magdalena Flisiak.
Tytuł pracy: Nauczyciele wychowania fizycznego o edukacji fizycznej dziewcząt
Tytuł równoległy: Physical education teachers about physical education of female pupils
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 1, s. 50--56
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja fizyczna dziewcząt ; nauczyciele wychowania fizycznego
Słowa kluczowe ang.: girls' physical education ; physical education teachers
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs__nr__1__2015_druk_6.pdf
    Streszczenie: Celem pracy było poznanie opinii nauczycieli wychowania fizycznego na temat realizacji procesu edukacji fizycznej dziewcząt oraz wprowadzonych reform programowych (1999, 2009). W badaniach uczestniczyło 51 nauczycieli bialskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, a narzędziem badawczym był kwestionariusz wywiadu. Większość nauczycieli systematycznie przygotowywała się do lekcji i motywowała uczennice do ich współtworzenia. Realizację działu "Rytm-Muzyka-Taniec" najczęściej deklarowali nauczyciele szkół gimnazjalnych. Niechęć do ich prowadzenia wynikała z niedostatecznej wiedzy i braku umiejętności niektórych nauczycieli. Większość nauczycieli preferowała pracę zgodnie z założeniami reformy z 1999 roku. Pozytywnie odnieśli się też do zmian z 2009 roku, dotyczących podziału treści programowych na obligatoryjne oraz do wyboru.
    Streszczenie: The aim of this study was to investigate the views of teachers of physical education on the realization of the process of physical education for girls and the program of reforms (1999, 2009). The study involved 51 teachers from the Bialskie primary schools, secondary and post-secondary schools. Diagnostic survey method was used while the applied research tool was a questionnaire. Most teachers systematically prepare for lessons and motivate pupils to co-create them. Implementation of the department "Rhythm-Music-Dance" was frequently declared by junior high school teachers. Reluctance to their conduct resulted from insufficient knowledge and lack of skills of some teachers. Most teachers prefer to work in line with the reform of 1999. Teachers also reacted positively to the changes in 2009, on the division of content into the obligatory and optional ones.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB