Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
GRADUATE Liczba odnalezionych rekordów: 5
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The subject of the study is to indicate the situation of students and graduates on the Polish labour market, taking into account data on the number of students and graduates, as well as employment and unemployment statistics in selected years. Materials and methods: The study used the method of analysis of legal acts, data of the Central Statistical Office and analysis of the literature on the subject. Based on the qualitative analysis of the available documents, the main changes in the employment of university and secondary school graduates were indicated, taking into account the main factors limiting their employment. Results: People with higher education are in a particularly good situation on the labour market compared to secondary school graduates. In the process of hiring employees, the age, the field of study of the candidate and the actual situation on the labour market are important. Conclusions: Factors limiting employment were identified, both on the part of employers and the graduates themselves, taking into account the selected time period and the situation on the labour market. Streszczenie: Przedmiotem pracy jest wskazanie sytuacji studentów i absolwentów na polskim rynku pracy z uwzględnieniem danych o liczbie studiujących i absolwentów oraz statystyk zatrudnienia i bezrobocia w wybranych latach. Materiały i metody: W opracowaniu wykorzystano metodę analizy aktów prawnych, dane Głównego Urzędu Statystycznego i analizę literatury przedmiotu. Opierając się na analizie jakościowej dostępnych dokumentów wskazano główne zmiany w zatrudnieniu absolwentów szkół wyższych i szkół ponadpodstawowych z uwzględnieniem głównych czynników ograniczających ich zatrudnienie. Wyniki: W szczególnie dobrej sytuacji na rynku pracy są osoby z wyższym wykształceniem w porównaniu z absolwentami szkół ponadpodstawowych. W procesie zatrudnienia pracowników znaczenie ma wiek, kierunek studiów kandydata do pracy i rzeczywista sytuacja na rynku pracy. Wnioski: Wskazano czynniki ograniczające zatrudnienie, zarówno te po stronie pracodawców, jak i samych absolwentów z uwzględnieniem wybranego okresu czasowego i sytuacji na rynku pracy.
2/5
Nr opisu: 0000035103 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Kształtowanie bezpieczeństwa zawodowego absolwentów Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, Vol. XXII, No. 2, p. 273--285 p-ISSN: 2300-5327 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; absolwenci ; rynek pracy ; stopień studiów Słowa kluczowe ang.: safety ; graduate ; labor market ; degree system Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-24-2017/hss-24-2-2017 Streszczenie: Szanse na znalezienie pracy wzrastają wraz z ukończeniem studiów wyższych. Zapewnienie bezpieczeństwa zawodowego absolwentom stanowi jedno z podstawowych działań kształtowanych przez bezpieczeństwo edukacyjne. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów jest pożądanym działaniem szkoły, przekładającym się na aktualizację realizowanej strategii. Celem artykułu jest dokonanie analizy sytuacji absolwentów uczelni po ukończeniu kształcenia na poziomie studiów wyższych I i II stopnia. Efektem badań jest stwierdzenie, że wykształcenie wyższe zwiększa szanse na zatrudnienie, a realizowany w trakcie studiów program kształcenia umożliwia właściwe przygotowanie do wejścia na rynek pracy. Badania potwierdziły, iż stopień ukończonych studiów jest czynnikiem różnicującym szanse zawodowe absolwentów uczelni. Przedstawione wnioski kształtują pozytywną opinię absolwentów w zakresie wszystkich obszarów objętych badaniami, potwierdzając tym samym poprawność prowadzonej polityki uczelni i działań budujących bezpieczeństwo edukacyjne. Ponad 80% absolwentów jest przekonanych o właściwym przygotowaniu do pracy zawodowej. Główną zaletą zdobytego wykształcenia zdaniem absolwentów jest wzrost szans na rynku pracy. Absolwenci zastrzegają konieczność ulepszania oferty edukacyjnej, społecznej i kulturalnej uczelni, głównie poprzez organizację spotkań z ciekawymi ludźmi, kursów językowych oraz wycieczek naukowych/studyjnych. Prezentowane wyniki badań są zatem częścią cyklu badawczego z zakresu bezpieczeństwa edukacyjnego, uwzględniającego szereg tworzących je elementów, m.in. badania studentów I roku w zakresie wyboru uczelni oraz kierunku studiów, badania opinii pracodawców pod kątem oceny studentów odbywających praktyki zawodowe czy monitoringu karier zawodowych absolwentów. Streszczenie: Chances of the placement are growing along with obtaining a university degree. Providing the occupational safety for graduates constitutes one of basic action shaped by the educational safety. Monitoring professional careers of graduates is desired with functioning of the school, translating into the update of the realized strategy. This article aims to analyze the situation of graduates after finishing education at the undergraduate level and postgraduate level. A statement that the higher education is lengthening the odds on the employment is an effect of survey, and the program carried out in the course of studies of the education enables due preparing for the transition to the labour market. The survey confirmed that the degree of completed studies was a factor diversifying professional chances of graduates of the college. Made conclusions are shaping the positive opinion of graduates in all areas provided with the survey, confirming the correctness of the pursued politics of the college and action creating the educational safety in the process. Over the 80% of graduates are convinced of the due preparation for the career. According to graduates' an increase in the labour market opportunities is a major advantage of the get education. Graduates are reserving the need to modify the college offer of the educational, social and cultural areas, mainly through the organization of meetings with interesting people, language courses and scientific trips. And so presented findings are a part of the research cycle from the margin of safety educational, taking into account the row of elements forming them, among others examining students at the beginning in choice of college and course degree, of opinion poll of employers in terms of the assessment of students undergoing traineeships or the monitoring of professional careers of graduates.
3/5
Nr opisu: 0000031763 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w ocenie absolwentów Tytuł równoległy: Educational safety in graduates assessment Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 4 (91), s. 134--143 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkolnictwo wyższe Słowa kluczowe ang.: educational safety ; graduate ; higher education Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2015/edu_4_2015.pdf Streszczenie: The higher education insitutions are taking an action in providing the educational safety for students. In the article the assessment of curriculum and conditions of studying were presented by undergraduates and postgraduates. In the analyses the issue of influence of membership in the specific group of courses at the faculty was surveyed. Plans for future of graduates are completely different than those enetering the studies. The willingnes to work, moving abroad of starting up a business is decreasing with the passage of time and the intention to continue the education is rising. The membership in the faculty affects the level of satisfaction from acheived education, level of competences and the opinion on the conditions of studying.